Letošní Gamescom pro hráče, kteří se akce neúčastnili přímo, toho nepřinesl tolik, jak se očekávalo. V tomhle ohledu je stále E3 nepřekonaná. Přece jenom se tam ale objevily zajímavé novinky, jako třeba tady Biomutant. Hra s otevřeným světem od neznámého studia Experiment 101 pod záštitou THQ Nordic plná zvířátek. A to není ani zdaleka všechno.
Ačkoliv jste asi o studiu Experiment 101 ještě nikdy neslyšeli, jeho členové nejsou žádnými nováčky. Tento tým se složil z odpadlíků studia Avalanche, kteří stojí například za šílenou sérií Just Cause nebo posledním herním ztvárněním Šíleného Maxe. Do jisté míry se tedy stále drží svého kopyta. V Biomutantovi se totiž stejně jako ve výše zmíněných hrách podíváte do otevřeného světa, který na tom v současné době není zrovna dobře. Kvůli nákaze už v něm nenajdete živého člověka, zato se ale rozmohly kmeny inteligentních zvířecích druhů.
Vy jednoho takového chlupáče dostanete do rukou. Z hratelné ukázky na Gamescomu je očividné, že si ho na začátku hraní budete moci upravit podle svého gusta. Tím to ale nekončí. Bude se měnit i během hraní. Hra totiž nenese název Biomutant jen tak pro nic za nic. To hlavní, kvůli čemu by vás měl titul zaujmout je opravdu obsáhlý systém mutací a následného vývinu hlavního hrdiny. Potřebujete zesílit v boji na blízko? Necháte si narůst větší drápy. Jste moc zranitelní? Proč si tedy nezesílit srst? Pak jsou tady mnohem zajímavější mutace, jako například telekineze nebo levitace. Tohle je ale podle slov vývojářů jen malá ukázka možností vývoje postavy. Tipoval bych, že nebude možné mít každou mutaci ve hře a budete muset vybírat jednu z několika možností, ostatní tím pádem zavrhnete. To jsou ale zatím jen čisté dohady.



O příběhu jsme se toho opravdu moc nedozvěděli, snad jen to, že budeme mít možnost výběru mezi osudem spasitele světa na pokraji zániku nebo jestli jeho konec naopak urychlíme. To bude záležet na rozhodnutích během rozhovorů a na vašich činech během hraní.

Zato o soubojovém systému toho víme docela dost. Jedná se o kombinaci bojových umění a střelných zbraní. Bojová umění se můžete učit dvěma způsoby. Buď vám v tréninku pomůže nějaký mistr nebo se do toho pustíte po svém a vytvoříte si vlastní styl boje. Zní to zajímavě, ale hodně záleží na tom, jakou formou to vývojáři hodlají pojmout. Když se budete sami moci naučit komba, kvůli kterým byste museli trénovat u mistra, by podle mě bylo ideální.



Pak jsou tady samozřejmě ještě ty střelné zbraně. I u nich můžete trávit čas vylepšováním jejich částí nebo předěláváním k obrazu svému. Do soubojového systému by se také daly započítat schopnosti získané z mutací. Některé z nich vám například umožní povolávat na pomoc ostatní zvířectvo a začlenit ho do svého komba. Takhle na papíře to zní opravdu slibně, ale takových her tady v poslední době bylo docela dost, a ne vždy to ve výsledku dopadlo tak dobře.
Biomutant není ani fantasy, ani sci-fi. Bere si z každého něco a následně kloubí dohromady. Třeba k mutacím můžete hlavnímu hrdinovi přidat nějakou tu augmentaci nebo protézu, takže by se dalo do jisté míry mluvit i o kyberpunku. Všechny tyto věci vám samozřejmě pomohou v boji a udělají chlupáče silnějším.
Souhrn
Nevím jak vás, ale mě Biomutant docela zaujal. I když nevíme prakticky nic o příběhu, vývoj postavy v kombinaci se soubojovým systémem by mohl fungovat opravdu skvěle. Snad jen ten název zní, jako kdyby ho vymysleli v 90. letech minulého století, ale co. Přesně vystihuje to, o čem má hra ve výsledku být. Jen je škoda, že nevíme přesnější datum vydání. Vývojáři ale slíbili, že do konce příštího roku se určitě dočkáme, a to na PC, PS4 a Xbox One.