Bioshock měl vypadat jinak, tvrdí Levine

Rapture, utopické podmořské město sloužící jako kulisa k rozehrání velkolepého divadla v aktuálním hitu Bioshock bylo dílem především jednoho člověka, Andrewa Ryana. Samotnou hru ideově stvořil také osamělý muž, vizionář Ken Levine, který si ale nyní sype popel na hlavu. Jak řekl v rozhovoru pro GameSpot, na vině je přibližně poslední třetina hry, kdy se poklidné prozkoumávání dezolátního světa Rapture mění v hon o život, kdy hráč zběsile probíhá místnostmi a zuřivě hledá cestu dále za závěrečnou bitkou.

Nejen designem se prý Levine prohřešil, ostatně jak sám tvrdí: „Nikdy jsem neměl v úmyslu začlenit do hry dva konce. Tento nápad přišel velmi pozdě a bylo to něco, co vyžadoval někdo položený výše v potravním řetězci než já.“ Ken dále vysvětlil, že dva konce jsou ve hře ve skutečnosti příliš omezující. Do zlomového bodu, kdy se příběh vydá cestou dobrého nebo špatného zakončení, je vše o miliónech voleb – druh použitých zbraní, jejich modifikace, plasmidy, způsob zabíjení protivníků. Až poté je hráč prohnán jednou z návrhářských trubek, aby mu nezbyla možnost výběru.

„Myslím, že jsme na zakončeních v základu odvedli dobrou práci, ale jsou pouze dvě. A toto není hra o A nebo B. Je to hra o více než miliónu voleb a všech jejich permutacích. Když přemýšlím o budoucnosti žánru, to je směr, kterým bych ho chtěl vést,“ dodal zhrzeně tvůrce. Ústupky svému chlebodárci, to je břemeno, jež musí nést komerčně vyvíjené hry. Lze Levinovi jen držet palce, ať má při vývoji druhého dílu nebo třeba zcela nové hry více volnosti v jednání. I když budeme-li sledovat dnešní scénu, raději Bioshock se dvěma generickými konci než další tupou střílečku.

Zdroj: GameSpot

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: co hrát na cestách?

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: c…

Hrajete rádi na mobilním telefonu? Nechte si od nás doporučit několik kousků pro letošní rok.

17.  4.  2018 | | 8 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

21.  4.  2018 | | 36 N/A
Playstation 5: datum vydání, výkon a vše, co víme o příští herní konzoli

Playstation 5: datum vydání, výkon a v…

Playstation 5 ještě možná neukázal ani palec u nohy, to ale neznamená, že o nim nic nevíme. Pojďme se podívat na to, co je známo.

24.  4.  2018 | | 239 N/A
Cyberpunk 2077 na ostro: frakce, hrdinové a pestrý svět

Cyberpunk 2077 na ostro: frakce, hrdin…

Kromě pěkného CG filmečku jsme stále z Cyberpunku 2077 neviděli vůbec nic. S přibližující se E3 se ale začaly objevovat opravdu zajímavé informace. Co všechno o megalomanském projektu víme?

22.  4.  2018 | | 7 N/A
Herní agenda: dubnová nálož pecek

Herní agenda: dubnová nálož pecek

Březen nás navnadil na začínající jarní sezónu plnou skvělých titulů a duben pokračuje ve stejném duchu. Opět se nám na herním trhu objevila různorodá sorta her, mezi kterými si jistě dokážete vybrat ať už hrajete na jakékoliv platformě.

18.  4.  2018 | | 2 N/A
God of War: severská výprava (recenze)

God of War: severská výprava (recenze)

Populární rubač bohů se vrací, aby nám dokázal, že neztratil nic ze svého lesku. Jak dopadl Kratos nové generace?

20.  4.  2018 | | 32 N/A
Frostpunk: přežijete stoletou zimu? (recenze)

Frostpunk: přežijete stoletou zimu? (r…

Pokud celý svět upadne do šílené zimy, bude přežití lidstva viset na vlásku. Jste schopni zajistit lidem v ledovém městě šanci na život?

24.  4.  2018 |
Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, trvalo to necelý měsíc

Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, t…

Ubisoft si své hry snaží hlídat, hackeři jsou ale neúprostní.

16.  4.  2018 | | 11 N/A