Bioshock měl vypadat jinak, tvrdí Levine

Rapture, utopické podmořské město sloužící jako kulisa k rozehrání velkolepého divadla v aktuálním hitu Bioshock bylo dílem především jednoho člověka, Andrewa Ryana. Samotnou hru ideově stvořil také osamělý muž, vizionář Ken Levine, který si ale nyní sype popel na hlavu. Jak řekl v rozhovoru pro GameSpot, na vině je přibližně poslední třetina hry, kdy se poklidné prozkoumávání dezolátního světa Rapture mění v hon o život, kdy hráč zběsile probíhá místnostmi a zuřivě hledá cestu dále za závěrečnou bitkou.

Nejen designem se prý Levine prohřešil, ostatně jak sám tvrdí: „Nikdy jsem neměl v úmyslu začlenit do hry dva konce. Tento nápad přišel velmi pozdě a bylo to něco, co vyžadoval někdo položený výše v potravním řetězci než já.“ Ken dále vysvětlil, že dva konce jsou ve hře ve skutečnosti příliš omezující. Do zlomového bodu, kdy se příběh vydá cestou dobrého nebo špatného zakončení, je vše o miliónech voleb – druh použitých zbraní, jejich modifikace, plasmidy, způsob zabíjení protivníků. Až poté je hráč prohnán jednou z návrhářských trubek, aby mu nezbyla možnost výběru.

„Myslím, že jsme na zakončeních v základu odvedli dobrou práci, ale jsou pouze dvě. A toto není hra o A nebo B. Je to hra o více než miliónu voleb a všech jejich permutacích. Když přemýšlím o budoucnosti žánru, to je směr, kterým bych ho chtěl vést,“ dodal zhrzeně tvůrce. Ústupky svému chlebodárci, to je břemeno, jež musí nést komerčně vyvíjené hry. Lze Levinovi jen držet palce, ať má při vývoji druhého dílu nebo třeba zcela nové hry více volnosti v jednání. I když budeme-li sledovat dnešní scénu, raději Bioshock se dvěma generickými konci než další tupou střílečku.

Zdroj: GameSpot

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

včera | | 8 N/A
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 6 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |