Bioshock měl vypadat jinak, tvrdí Levine

Rapture, utopické podmořské město sloužící jako kulisa k rozehrání velkolepého divadla v aktuálním hitu Bioshock bylo dílem především jednoho člověka, Andrewa Ryana. Samotnou hru ideově stvořil také osamělý muž, vizionář Ken Levine, který si ale nyní sype popel na hlavu. Jak řekl v rozhovoru pro GameSpot, na vině je přibližně poslední třetina hry, kdy se poklidné prozkoumávání dezolátního světa Rapture mění v hon o život, kdy hráč zběsile probíhá místnostmi a zuřivě hledá cestu dále za závěrečnou bitkou.

Nejen designem se prý Levine prohřešil, ostatně jak sám tvrdí: „Nikdy jsem neměl v úmyslu začlenit do hry dva konce. Tento nápad přišel velmi pozdě a bylo to něco, co vyžadoval někdo položený výše v potravním řetězci než já.“ Ken dále vysvětlil, že dva konce jsou ve hře ve skutečnosti příliš omezující. Do zlomového bodu, kdy se příběh vydá cestou dobrého nebo špatného zakončení, je vše o miliónech voleb – druh použitých zbraní, jejich modifikace, plasmidy, způsob zabíjení protivníků. Až poté je hráč prohnán jednou z návrhářských trubek, aby mu nezbyla možnost výběru.

„Myslím, že jsme na zakončeních v základu odvedli dobrou práci, ale jsou pouze dvě. A toto není hra o A nebo B. Je to hra o více než miliónu voleb a všech jejich permutacích. Když přemýšlím o budoucnosti žánru, to je směr, kterým bych ho chtěl vést,“ dodal zhrzeně tvůrce. Ústupky svému chlebodárci, to je břemeno, jež musí nést komerčně vyvíjené hry. Lze Levinovi jen držet palce, ať má při vývoji druhého dílu nebo třeba zcela nové hry více volnosti v jednání. I když budeme-li sledovat dnešní scénu, raději Bioshock se dvěma generickými konci než další tupou střílečku.

Zdroj: GameSpot

Diskuze (3) Další článek: The Simpsons Game - parodie GTA musí pryč

Témata článku: , , , ,