Black & White

O této velmi očekávané (u mě asi nejočekávanější vůbec) hře Black & White jsme již zveřejnili poměrně dlouhé preview. Spolu s novými screenshoty se však objevily informace nové, které před vámi samozřejmě nechceme a ani nijak nebudeme tajit.
Jak se zdá, čím dál tím víc v kurzu jsou hry, ve kterých někoho vychováváte a staráte se o něj tak říkajíc nepřímo - pouze jako jakýsi rodič. A právě tohle je jeden z aspektů Black & White, v kterém se hodně podobá součastným Sims. V Sims ale dostanete už zformovaný charakter a máte se postarat pouze o jeho blahobyt. Zatímco v Black & White doslova formujete jeho charakter za chodu hry a o svůj blahobyt se už postará sám. Na začátku hry dostanete jednu příšerku. A kolem ní se také točí jedna rovina hry. Tu musíte vychovat k obrazu svému. Pokud toužíte po smrtící bestii, tak za pomoci biče a trestů se vám to dozajista podaří. Ale nestvůra se nebude učit pouze podle vašeho chování k ní, ale i z vašeho chování k ostatním - ať už to jsou vaši vesničané nebo nepřátelští kouzelníci. Stejně jako malé děti i ona se bude snažit vás napodobovat a učit se z vašich činů (když před ní budete čarovat, tak i ona sama se po čase naučí čarovat a podobně). Můžete ji naučit spousty užitečných i neužitečných věcí, a tím z ní vychovat unikátní charakter. Můžete jí například naučit, jak se má k vesničanům chovat (koneckonců, je to právě ona která vás zastupuje v jednání s vesničany (kromě vašich kouzel) - pro vesničany jste vy tou bestií - bohem), jestli je má požírat nebo jim sama pomáhat ve shánění potravy. Každá bestie bude jiná a jen stěží se vám podaří vychovat dva totožné charaktery. A právě ta unikátnost a rozmanitost bestií ve vás vyvolá rodičovský instinkt a běda pak těm, kteří na vašeho miláčka jen křivě pohlédnou. Ale pozor, pokud se o ní budete starat až moc a nenecháte jí "se porvat se světem" a zjistit, jak to vlastně chodí, tak z ní uděláte bestii bez zkušeností a navíc bude velmi líná - nebude se muset namáhat se sháněním potravy...

K tomuhle je třeba hodně silné AI. A jak se zdá, tou taky Black & White disponuje. Lionhead se vytahuje, že jediné, co je předem o bestii definováno, jsou její základní vlastnosti a že jediné zákony, kterými se řídí AI, jsou ony klasické tři zákony robotiky, které položil Asimov ve svých dílech. Zbylé chování nestvůry je dáno výcvikem a její zkušeností. Další velmi důležitou věcí jsou importované emoce. Strach, nenávist, zvědavost či zbabělost (dokonce prý i láska) také ovlivní chování vaší bestie. Možná slovo bestie není tak docela na místě, protože Peter Molyneux tvrdí, že si své bestie zamilujete natolik, že s nimi budete soucítit když budou v souboji prohrávat nebo naopak budete chrochtat štěstím když se jí něco povede.

Se svojí nestvůrkou (která zpočátku bude mít podobu pouze lva, opice nebo krávy, ale časem se bude moci zmetamorfovat do podoby jiného z dvaceti zvířat) se budete moci pochlubit v online světě, do kterého ji budete moci ze singleplayer hry přenést. Tam se jí dostane mnoho zkušeností od ostatních bestií (s kterými nebude pouze bojovat). A pokud vás to tam přestane bavit, tak si jí budete moci přetáhnout zpátky do vaší kampaně v singleplayeru. V ní bude velmi důležitou úlohu hrát příběh, ale o něm nechce Lionhead nic víc prozradit, jediné co se ví, je, že v ní půjde o dobytí opravdu obrovského světa a že bude svým způsobem nekonečná.

Tohle všechno by mohlo z Black & White udělat hru století. A já pevně doufám, že se tak skutečně stane. Ten okamžik, kdy nás Black & White poctí svojí přítomností se naštěstí blíží sedmimílovými kroky, takže kdoví, možná třeba už zítra spatří světlo světa jeden z velkých milníků počítačové zábavy.

Váš názor Další článek: Star Trek Voyager: Elite Force

Témata článku: , , , ,