Bleszinski: Japonští vývojáři by neměli zapomínat na multiplayer

Například fakt, že Vanquish neobsahuje žádnou formu multiplayeru, považuje za těžký zločin.
Bleszinski: Japonští vývojáři by neměli zapomínat na multiplayer

Cliff Bleszinski, známý herní designér z Epicu, promluvil na adresu kritizovaného herního průmyslu v Japonsku. Podle něj by neměli japonští vývojáři zapomínat na multiplayer, zvláště v době fyzicky prodávaných kopií her. Absenci multiplayeru v akčním Vanquish se pak nezdráhal označit jako těžký zločin.

„Japonsku bych poradil to, že v dnešní době her na optických mediích nemůžete ignorovat multiplayer,“ řekl Bleszinski v rozhovoru pro Gamasutru. „Samozřejmě netvrdím, že musíte multiplayer přidat úplně do všeho.“

cliff_bleszinski.jpg

Jako příklad uvedl nejprve Shadows of the Damned japonského studia Grasshopper Manufacture. „Byla to krásně bláznivá a zábavná hra, jenže neobsahovala žádný co-op multiplayer. Hráči nemusí být vždy proti sobě; je miliarda různých způsobů, jak mohou hráči interagovat s jinými hráči.“

Další přišel na řadu Vanquish, hektická akční střílečka Shinji Mikamiho. „A pokud děláte third-person střílečku... fakt, že Vanquish neobsahoval žádnou formu multiplayeru, považuji za těžký zločin.“

„Nevidím jediný důvod, proč bych se nemohl prohánět po aréně s jinými hráči, se všemi těmi megaskluzy a seskoky z výšek.“

Nakonec pochválil From Software za inovativní přístup k multiplayeru v Demon's Souls a Dark Souls. Věří, že by to mohlo inspirovat spoustu západních vývojářů.

Zdroj: Gamasutra