Bleszinski: Japonští vývojáři by neměli zapomínat na multiplayer

Například fakt, že Vanquish neobsahuje žádnou formu multiplayeru, považuje za těžký zločin.
Bleszinski: Japonští vývojáři by neměli zapomínat na multiplayer

Cliff Bleszinski, známý herní designér z Epicu, promluvil na adresu kritizovaného herního průmyslu v Japonsku. Podle něj by neměli japonští vývojáři zapomínat na multiplayer, zvláště v době fyzicky prodávaných kopií her. Absenci multiplayeru v akčním Vanquish se pak nezdráhal označit jako těžký zločin.

„Japonsku bych poradil to, že v dnešní době her na optických mediích nemůžete ignorovat multiplayer,“ řekl Bleszinski v rozhovoru pro Gamasutru. „Samozřejmě netvrdím, že musíte multiplayer přidat úplně do všeho.“

cliff_bleszinski.jpg

Jako příklad uvedl nejprve Shadows of the Damned japonského studia Grasshopper Manufacture. „Byla to krásně bláznivá a zábavná hra, jenže neobsahovala žádný co-op multiplayer. Hráči nemusí být vždy proti sobě; je miliarda různých způsobů, jak mohou hráči interagovat s jinými hráči.“

Další přišel na řadu Vanquish, hektická akční střílečka Shinji Mikamiho. „A pokud děláte third-person střílečku... fakt, že Vanquish neobsahoval žádnou formu multiplayeru, považuji za těžký zločin.“

„Nevidím jediný důvod, proč bych se nemohl prohánět po aréně s jinými hráči, se všemi těmi megaskluzy a seskoky z výšek.“

Nakonec pochválil From Software za inovativní přístup k multiplayeru v Demon's Souls a Dark Souls. Věří, že by to mohlo inspirovat spoustu západních vývojářů.

Zdroj: Gamasutra

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: co hrát na cestách?

7 tipů na nejlepší mobilní hry roku: c…

Hrajete rádi na mobilním telefonu? Nechte si od nás doporučit několik kousků pro letošní rok.

17.  4.  2018 | | 8 N/A
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

21.  4.  2018 | | 36 N/A
Playstation 5: datum vydání, výkon a vše, co víme o příští herní konzoli

Playstation 5: datum vydání, výkon a v…

Playstation 5 ještě možná neukázal ani palec u nohy, to ale neznamená, že o nim nic nevíme. Pojďme se podívat na to, co je známo.

24.  4.  2018 | | 239 N/A
Cyberpunk 2077 na ostro: frakce, hrdinové a pestrý svět

Cyberpunk 2077 na ostro: frakce, hrdin…

Kromě pěkného CG filmečku jsme stále z Cyberpunku 2077 neviděli vůbec nic. S přibližující se E3 se ale začaly objevovat opravdu zajímavé informace. Co všechno o megalomanském projektu víme?

22.  4.  2018 | | 7 N/A
Herní agenda: dubnová nálož pecek

Herní agenda: dubnová nálož pecek

Březen nás navnadil na začínající jarní sezónu plnou skvělých titulů a duben pokračuje ve stejném duchu. Opět se nám na herním trhu objevila různorodá sorta her, mezi kterými si jistě dokážete vybrat ať už hrajete na jakékoliv platformě.

18.  4.  2018 | | 2 N/A
God of War: severská výprava (recenze)

God of War: severská výprava (recenze)

Populární rubač bohů se vrací, aby nám dokázal, že neztratil nic ze svého lesku. Jak dopadl Kratos nové generace?

20.  4.  2018 | | 32 N/A
Frostpunk: přežijete stoletou zimu? (recenze)

Frostpunk: přežijete stoletou zimu? (r…

Pokud celý svět upadne do šílené zimy, bude přežití lidstva viset na vlásku. Jste schopni zajistit lidem v ledovém městě šanci na život?

24.  4.  2018 |
Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, trvalo to necelý měsíc

Ochrana Far Cry 5 podlehla hackerům, t…

Ubisoft si své hry snaží hlídat, hackeři jsou ale neúprostní.

16.  4.  2018 | | 11 N/A