Blizzard vyhrál nad hackery

Diskuze čtenářů k článku

freex  |  03. 09. 2005 13:50

Tak vyhral Blizzard nad hackery, nebo nad dvojici programatoru ?

 |   |  Odpovědět
asd-123  |  03. 09. 2005 14:50

Jasne, ze nad dvojici programatoru. Kdyz tomu chces dat punc tak napises "hackery" a plno lidi si to rado precte.

 |   |  Odpovědět
Petr Kolář  |  03. 09. 2005 19:10

Viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Hacker

 |   |  Odpovědět
lukas  |  03. 09. 2005 20:21

nechapu, proc sem ten clanek odkazujes, chces snad rict, ze titulek pouziva slovo hacker spatne? protoze ne, pouziva ho tak, jak ho vetsina lidi chape...

 |   |  Odpovědět
:-)  |  04. 09. 2005 07:48

No a co, že to tak většina lidí chápe??? ČR taky není Jugoslavie nebo část ruska, jak si většina lidí myslí (zeptej se někoho v USA, kde leží ČR) a proti té miliardě lidí je našich 10 milionu obyvatel úplný prd a to máme psát, že sousedíme s Ruskem, protože si to "většina" myslí? DDDD

Programátor a hacker je něco úplně jiného...

 |   |  Odpovědět
lukas  |  05. 09. 2005 00:33

Nechapu, proc tu ted stavis vedle sebe pojmy programator a hacker. To je naprosto mimo. Otazka snad zni hacker a cracker.

 |   |  Odpovědět
VanJ  |  05. 09. 2005 10:26

O akej miliarde to tocis? USA ma tak maximalne 250 milionov ludi... Europa (nie EU) ma nejakych 780 milionov...

 |   |  Odpovědět
Mark  |  04. 09. 2005 13:08

To mas k dispozici nejake vysledky plosne ankety nebo jsi dospel k nazoru ze tve mysleni je obrazem vetsiny ? Proste to mate blbe a to je asi tak vse.

 |   |  Odpovědět
lukas  |  05. 09. 2005 00:32

To je opravdu tak tezke podivat se http://en.wikipedia.org/wiki/Hacker , ze to nezvladnes?

 |   |  Odpovědět
asd-123  |  03. 09. 2005 14:48

Zajimalo by me o jakou sit "bnetd" jde, protoze v sloaderu pro tuto hru je v nabidce "Bnet" a jeste "Pvpgn". A taky by me zajimalo, kdyz prijde dobe a Blizzard a dalsi firmy zazaluji vyvojare programu Hamachi za to, ze pres nej jde spoustet plno her on-line jako by je hrali po mistni siti (LAN).

 |   |  Odpovědět
khihihi  |  03. 09. 2005 14:59

Ten "bnetd" o ktorom hovoris je z roku 1998, zacali s nim studenti UCSD (teda University of California, San Diego). Nefunguje uz davno, to tato newska hovori akurat o tom, ze sudny spor je definitivne uzavrety (a v prospech Blizzardu), inac sa sudili dost dlho. Akurat eff.org uvadza, ze programatori boli traja (a to mi uz je fakt jedno) :)
khi, ex e-sports.cz bw newskar, ex unitedgaming.sk bw admin

 |   |  Odpovědět
gum  |  03. 09. 2005 15:00

No nevim, u nas je reverse engineering legalni /momentalne nevim, v kterym zakone to je ale/, takze at si Amici uzivaji svoji "svobodu" ;)

 |   |  Odpovědět
Woko  |  03. 09. 2005 15:20

Pockej, za chvilu bude nelegalni aj u nas...

 |   |  Odpovědět
Hannes  |  03. 09. 2005 22:08

hm autor by si mel trosku precist o hackovani nebo se aspon naucit prekladat clanky z anglictiny...

 |   |  Odpovědět
Qhard  |  03. 09. 2005 23:39

cituji:

"Zase na druhou stranu argumentace obviněných, že chtěli hru vylepšit a rozšířit, je zcela nesmyslná."

proč je nesmyslná, snažili se jen pochopit princip!! chtěli umožnit lepší přístup hráči do sítě!!

jak poznám kdy jen neškodně surfuji v místech serveru a kdy už jsem porušil nějakou ochranu!?

vše co je na internetu je volně přístupné, něco je snadno přístupné, něco o něco hůře, furt ale přístupné (bez ohledu na ochrany)!!

pokud něco dáte na net, je to šíření a nezajímá nikoho kolik ochran jste tam dali!! (warez, cracky...)

 |   |  Odpovědět
Petr Kolář  |  04. 09. 2005 01:19

Budu citovat sám sebe (tedy spíš aktualitu):
"Podle rozhodnutí soudu je nelegální jakkoliv obcházet tyto ochrany a to i použitím reverse-enigineeringu, nebo odposlechem komunikace mezi hrou a serverem."

V USA je v soudním řízení unáván precedens. Toto není první případ, kdy se podobná kauza řešila. A neznalost zákonu neomlouvá.

Argument, že se pouze snažili pochopit princip není platný, neboť se snažili obejít ochranu, aby hráči mohli hrát na neoficiálních serverech.
Pokud vás něco standardně nepustí nějakou cestou, dá se hovořit o ochraně.
Vše, co je na internetu není volně přístupné. Jakmile narazíte na ochranu, překračujete zákon.
Podle stejného principu by veškerá vaše data na počítači náležela komukoliv, kdo je na internetu, neboť jsou sice nejspíš nějak chráněna, ale jsou přístupná. Domnívám se, že ve chvíli, kdy by vám někdo vybral veškerý obsah počítače a posléze jej smazal, tak by vaše řeč mířila jinam. Přijde mi to skoro jako slova politiků nad jistou "hudební" akcí, kdy by nejspíš pěkně řvali, pokud by se organizátoři usadili na jejich zahrádce. Takovéto řeči jsou jen čirý populismus.

 |   |  Odpovědět
:-)  |  04. 09. 2005 08:03

Já myslím, že kolega, který tvrdil, že vše i nějak chráněno, co je na internetu je volně přístupné to myslel asi nějak takto:

Existují např. inet galerie, z kterých se jistě nesmí obrázky stahovat... můžou se jen prohlížet, většinou pomocí nějaké javascriptové aplikace plné reklam atd., většinou to někoho (mě) přestane bavit čumět na blbý reklamy a používat tu aplikaci... tak si prostě z jejího zdrojáku vytáhnu přímý odkazy na obrázky... no a pořád neporušuju nic... ale např. v momentě, kdy tento odkaz (odkazy) někomu pošlu (např. přes ICQ), a on si ty brázky stáhne a uloží, on porušil zákon! Jenomže na druhou stranu jak on o tom mohl vědět, že se zrovna na tyto věci vztahuje nějaký copyright???

A stejné je to se vším... prostě co je na netu veřejně přístupný - jako např. ty obrázky, tak jsou prostě veřejně přístupný pro všechny!!! A těžko někoho trestat např. za to, že si je prohlíží pomocí přímých odkazů a ne pomocí té javascriptové aplikace plné reklam, i když autoři té galerie to zakazují, tak člověk, který obdrží přímé odkazy to prostě ani neví a nemá se šanci dovědět, že už pohým klikem na ten odkaz (a prohlížením mimo povolenou aplikaci) něco porušuje )

Jinak kdyby platilo, že co je na netu je všech - v tom smyslu, jak to myslíte Vy, tak s tím bych docela souhlasil... Protože chtěl bych vidět machra, co by mi dokázal smazat obsah počítače, když jsem za NATem, 2x proxynou s HW firewallem a k tomu mám na PC ještě i SW antivir + firewall a to poměrně těsně nastavenej Ani by nebylo kam ten útok směřovat )

 |   |  Odpovědět
Petr Kolář  |  04. 09. 2005 09:07

V momentě, kdy takovýto odkaz pošlu, tak jsem na vině já a ne příjemce. Stejně tak je teoreticky možné zhotovovat si kopie pro vlastní potřebu z hudebího díla (což se, opět teoreticky, dá rozšířit na stažení), ale sdílet je již překračuje meze. Odkázal bych na sérii článků České právo a piráti z pera našeho šéfredaktora.

Jinak ohledně vašeho počítače, je přejmě problém se do něj dostat, ale není to problém neřešitelný. Jediný systém, který není napadnutelný, je zcela izolovaný. Vše ostatní je otázka času, peněz a vůle (kdyby měla vláda nějaký důvod podívat se k vám do počítače, tak to udělá). Osobně hacking, ani cracking, neprovozuji, ale vzhledem ke studiu na fakulte informatiky mám alespoň teoretické povědomí o bezpečnosti. Mimochodem, sám si odporujete, protože váš počítač je připojen k síti internet (předpokládám tak) a tvrdíte, že: "A stejné je to se vším... prostě co je na netu veřejně přístupný"

 |   |  Odpovědět
ash  |  04. 09. 2005 20:27

Prvni ochranu, ktera je v blizzardich hrach provovzovana, obsahuje pouze hra WarCraft III patch 1.18. Jinak vas hra pusti na neoficialni server bez problemu. Autori bnetd vytvorili pouhy emulator battle.netu. V tomto smeru tedy neargumentujte. Programator neni hacker, hacker ve vasem pojmoslovi je takovy odbornik, ktery umi spustit sniffer ci debugger a vytvorit emulator. Blizzard ma bohuzel takove pravniky, kteri umi zazraky.

 |   |  Odpovědět
Haf Haf  |  04. 09. 2005 18:27

Co to je za blábol ? Serverovou stranou lze bez problémů hru markantně rozšířit. Již jen nově zavedené "events" v Diablu 2 jsou z velké části tvořené server-side. Jinak co vím tak existují emulatory skoro na každou online hru (kde je 90% hry server-side).. a jak je vidno mnohdy slouží k popularitě hry. Příkladem budiž stařičká UO na kterou stále vznikají nové servery i po těch letech, ale i EQ, Warbirds a podobně... Takže jediné na co je mohly "dostat" je reverse-engineering. A to je věc dosti sporná - viz spory EU o zpřístupnění protokolů od MS a Battle.Net je v podstatě obdoba. Navíc v různých zemích platí různé zákony, licence tak jak jsou podávaný v software jsou prakticky naplatné....

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor