Bloodborne: rychlejší a temnější

Duchovní nástupce Souls série trošku poodhaluje karty a prozrazuje tak, že zase tak moc podobného toho s Dark Souls nemá.

Přístupnější širokému publiku, akčnější a pravděpodobně také jednoduší. Takovou reakci vyvolala nová hra tvůrců Dark Souls po odhalení na letošní E3 a Bloodborne se této nálepky opravdu nezbavil až do letošního Gamescomu. Až nyní totiž tvůrci v čele s brilantním Miyazakim konečně poodhalují, co vlastně tím širším publikem mysleli. A hádáte správně, že žádná procházka růžovou zahradou to opět nebude. Spíše pořádné gotické vymezení vůči Souls sérii.

1402480227-bloodborne-5.jpg 1402480229-bloodborne-3.jpg 1402480232-bloodborne-1.jpg

Ve stínu katedrál

Právě zpupné gotické fiály a do nebes rostoucí bizarní architektonické skvosty totiž Bloodborne spolu překvapivě temnou atmosférou od předchozích Dark Souls, potažmo Demon’s Souls značně odlišují. Ono už jen tématicko-časový posun až do 19. století se vůči kterékoli Souls hře vymezuje poměrně razantně. Autoři z From Software ale navíc také pohřbívají i prvek duší a nemrtvý svět mění za daleko světštější námět.

V Bloodborne se tak vžijete do role lovce potvor a tajemnou epidemií nakažených lidí, kteří každou noc bloumají prastarým městem Yharnam a touží po krvi. Zatím to tak vypadá, že prim tady opravdu bude hrát noc a pravdou skutečně je, že všem uvolněným materiálům právě temnota vládne pevnou rukou. Rozhodně to však není na škodu, a jak ukazuje zhruba 6 minut dlouhý gameplay z právě skončeného Gamescomu, Yharnam má neskutečnou atmosféru.

1402480222-bloodborne-4.jpg

Tíseň a úzkost celou hru doslova svírají ze všech stran a motivy krvelačných mrzáků, bezděčně bloumajících sedláků a olbřímích stvůr skvěle korespondují s gotickou monumentálností utopenou ve znepokojivých stínech. V tomhle ohledu zkrátka Bloodborne konečně vypadá jako hra pro současné hráče a i co se kvality textur nebo třeba těch stínů týče má hra co nabídnout.

Na rychlosti záleží!

Otázkou ovšem je, komu se vlastně hodlá dvořit. Vedle čistě vizuálních odlišností totiž Gamescom odnesl Bloodborne na míle daleko od takového Dark Souls hlavně pojetím soubojů a možná i trošku odlišné autorské filozofie. Podle záběrů z hraní a dodatečných informací z prezentace se totiž jedná o daleko akčnější a docela dynamicky pojatý titul, který téměř jako by chtěl koketovat s bojovkou.

3nM6bGW - Imgur.jpg 7QrpcQc - Imgur.jpg DbhYjPZ - Imgur.jpg

Tvůrci totiž hráče aktivně ponoukají k daleko rozhodnějšímu přístupu a značně znevýhodňují vyčkávací taktiku a nekonečné uhýbání. Trošku to vypadá, jako kdyby autoři vzali soubojový systém z Demon’s Souls a lehce jej vytunili. Všechny animace a pohyby jsou tak svižnější, postava může během útoku měnit povahu samotného úderu a zajímavé entrée slaví i takzvaný regain systém.

Když utržíte ránu, můžete nově část ztraceného zdraví znovu nabýt včasným protiútokem, což hráče chytrým způsobem motivuje ke svižnějšímu stylu boje. Ten je ostatně podpořen i přítomnost brokovnice a jakési bizarní pilky, jenž se právě plynule transformuje mezi dvěma módy. Akčnější pojetí Bloodborne pak tvůrci chtějí prosazovat třeba i detaily jako je vyčlenění healing předmětů z klasického inventářového slotu. To by zase pro změnu mělo zajistit rozmanitější souboje a více možností.

glEA32l - Imgur.jpg

Zároveň ale vehementně odmítají, že by snad titul přišel o pověstnou auru přehnané obtížnosti a enigmatického vysvětlování. Prostě prý jen vstříkli svým předchozím hrám do žil trošku toho života. Základní filozofie opakování a bolestného zjišťování formou pokusu a omylu údajně opravdu zůstane.

Multiplayer v Tokiu

Stejně tomu bude i s mutiplayerovou složkou hry, která v případě Dark Souls tvořila velkou část zážitku a svou formou hru skutečně odlišovala od ostatních. Bloodborne by údajně měl fungovat na podobném principu jako Dark Souls a hráči by tak znovu měli být schopni pronikat do vašich světů a ideálně vám trošku pomoci. Ostatně to dokládá i video z Gamescomu, kde se jiný hráč na pár okamžiků opravdu mihne.

IslEBjR - Imgur.jpg JUpaH7V - Imgur.jpg kLkxX2j - Imgur.jpg

Na potvrzení a případné další featury si však musíme počkat minimálně do nadcházející Tokyo Game Show, a ta pravá řež pak začne až v první polovině příštího roku. Jedno je ale jasné už teď. Díky spojení nového tématu a vizuálu s tradičně hardcore obtížností se v line-upu PS4 exkluzivit jen tak neztratí.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
9 věcí, které ve hrách zaručeně zvednou krevní tlak

9 věcí, které ve hrách zaručeně zvedno…

Všichni to znáte. Užíváte si epický souboj s bossem, a pak se něco pos.... Vybrali jsme největší podpásovky herního průmyslu.

22.  9.  2017 | | 9 N/A
Project Cars 2: závodní hra roku? (recenze)

Project Cars 2: závodní hra roku? (rec…

Na startovní čáru se nám řadí letošní první velký favorit na titul závodní hry roku 2017. Alespoň tedy papírově. Dlouho očekávané pokračování závodního simulátoru Project Cars je na světě. Jak tedy dopadl?

včera | | 19 N/A
Kontroverze ve hrách napříč časem aneb co to hraješ!

Kontroverze ve hrách napříč časem aneb…

Kontroverzní témata a hry. Něco, co přiláká jak stovky zákazníků, tak moralistů a kritiků. Jak se má situace v moderní společnosti?

20.  9.  2017 | | 5 N/A
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
Humble Bundle má slevy na hry od Bethesdy, Dooma a Wolfa koupíte za pár kaček

Humble Bundle má slevy na hry od Bethe…

Humble Bundle nás často těší skvělým akcemi a slevami na hry starší i nové a nyní se do víru dění přidala Bethesda se svým zástupem hitů.

18.  9.  2017 | | 1 N/A