Bloodborne: rychlejší a temnější

Duchovní nástupce Souls série trošku poodhaluje karty a prozrazuje tak, že zase tak moc podobného toho s Dark Souls nemá.

Přístupnější širokému publiku, akčnější a pravděpodobně také jednoduší. Takovou reakci vyvolala nová hra tvůrců Dark Souls po odhalení na letošní E3 a Bloodborne se této nálepky opravdu nezbavil až do letošního Gamescomu. Až nyní totiž tvůrci v čele s brilantním Miyazakim konečně poodhalují, co vlastně tím širším publikem mysleli. A hádáte správně, že žádná procházka růžovou zahradou to opět nebude. Spíše pořádné gotické vymezení vůči Souls sérii.

1402480227-bloodborne-5.jpg 1402480229-bloodborne-3.jpg 1402480232-bloodborne-1.jpg

Ve stínu katedrál

Právě zpupné gotické fiály a do nebes rostoucí bizarní architektonické skvosty totiž Bloodborne spolu překvapivě temnou atmosférou od předchozích Dark Souls, potažmo Demon’s Souls značně odlišují. Ono už jen tématicko-časový posun až do 19. století se vůči kterékoli Souls hře vymezuje poměrně razantně. Autoři z From Software ale navíc také pohřbívají i prvek duší a nemrtvý svět mění za daleko světštější námět.

V Bloodborne se tak vžijete do role lovce potvor a tajemnou epidemií nakažených lidí, kteří každou noc bloumají prastarým městem Yharnam a touží po krvi. Zatím to tak vypadá, že prim tady opravdu bude hrát noc a pravdou skutečně je, že všem uvolněným materiálům právě temnota vládne pevnou rukou. Rozhodně to však není na škodu, a jak ukazuje zhruba 6 minut dlouhý gameplay z právě skončeného Gamescomu, Yharnam má neskutečnou atmosféru.

1402480222-bloodborne-4.jpg

Tíseň a úzkost celou hru doslova svírají ze všech stran a motivy krvelačných mrzáků, bezděčně bloumajících sedláků a olbřímích stvůr skvěle korespondují s gotickou monumentálností utopenou ve znepokojivých stínech. V tomhle ohledu zkrátka Bloodborne konečně vypadá jako hra pro současné hráče a i co se kvality textur nebo třeba těch stínů týče má hra co nabídnout.

Na rychlosti záleží!

Otázkou ovšem je, komu se vlastně hodlá dvořit. Vedle čistě vizuálních odlišností totiž Gamescom odnesl Bloodborne na míle daleko od takového Dark Souls hlavně pojetím soubojů a možná i trošku odlišné autorské filozofie. Podle záběrů z hraní a dodatečných informací z prezentace se totiž jedná o daleko akčnější a docela dynamicky pojatý titul, který téměř jako by chtěl koketovat s bojovkou.

3nM6bGW - Imgur.jpg 7QrpcQc - Imgur.jpg DbhYjPZ - Imgur.jpg

Tvůrci totiž hráče aktivně ponoukají k daleko rozhodnějšímu přístupu a značně znevýhodňují vyčkávací taktiku a nekonečné uhýbání. Trošku to vypadá, jako kdyby autoři vzali soubojový systém z Demon’s Souls a lehce jej vytunili. Všechny animace a pohyby jsou tak svižnější, postava může během útoku měnit povahu samotného úderu a zajímavé entrée slaví i takzvaný regain systém.

Když utržíte ránu, můžete nově část ztraceného zdraví znovu nabýt včasným protiútokem, což hráče chytrým způsobem motivuje ke svižnějšímu stylu boje. Ten je ostatně podpořen i přítomnost brokovnice a jakési bizarní pilky, jenž se právě plynule transformuje mezi dvěma módy. Akčnější pojetí Bloodborne pak tvůrci chtějí prosazovat třeba i detaily jako je vyčlenění healing předmětů z klasického inventářového slotu. To by zase pro změnu mělo zajistit rozmanitější souboje a více možností.

glEA32l - Imgur.jpg

Zároveň ale vehementně odmítají, že by snad titul přišel o pověstnou auru přehnané obtížnosti a enigmatického vysvětlování. Prostě prý jen vstříkli svým předchozím hrám do žil trošku toho života. Základní filozofie opakování a bolestného zjišťování formou pokusu a omylu údajně opravdu zůstane.

Multiplayer v Tokiu

Stejně tomu bude i s mutiplayerovou složkou hry, která v případě Dark Souls tvořila velkou část zážitku a svou formou hru skutečně odlišovala od ostatních. Bloodborne by údajně měl fungovat na podobném principu jako Dark Souls a hráči by tak znovu měli být schopni pronikat do vašich světů a ideálně vám trošku pomoci. Ostatně to dokládá i video z Gamescomu, kde se jiný hráč na pár okamžiků opravdu mihne.

IslEBjR - Imgur.jpg JUpaH7V - Imgur.jpg kLkxX2j - Imgur.jpg

Na potvrzení a případné další featury si však musíme počkat minimálně do nadcházející Tokyo Game Show, a ta pravá řež pak začne až v první polovině příštího roku. Jedno je ale jasné už teď. Díky spojení nového tématu a vizuálu s tradičně hardcore obtížností se v line-upu PS4 exkluzivit jen tak neztratí.

Váš názor Další článek: Startovní trailer na akci Destiny připomíná blížící se nářez

Témata článku: , , , , , , , , ,