PC | Recenze | Akce | RPG

Bloodline Champions - tohle není DotA (recenze)

Co vzejde, zkříží-li se hrdinská mlátička DotA s mikrotransakcemi a akcí typu Unreal Tournament? Ano, Bloodline Champions.

Když se řekne hra zadarmo, nejednomu hráči se zježí chlupy na krku, jak zafunguje léty trénovaný obranný reflex upozorňující na nebezpečí. Přesto se však (třeba na našem sesterském webu FreeHry) najdou skvosty zadarmo. A pak jsou tu ještě hry "zadarmo". Samozřejmě, hráči, nemusíš nic platit a můžeš klidně hrát, ale když nám pošleš pár chechtákos, dáme ti k dispozici růžové trenýrky pro tvoji oblíbenou postavu - doporučují tvůrci. Nejinak je tomu i v případě Bloodline Champions.

bloodline champions 02.jpg bloodline champions 03.jpg

Po vzoru slavného League of Legends staví Bloodline Champions hned na několika měnách. Funcom points (nečekaný název u hry z dílny Funcomu, dvojnásobně pro znalce Riot points ve hře od Riot Games) získáte za reálné peníze ve výhodném poměru, Bloodline Coins zase vyděláváte každou hrou. Obojí pak slouží k nakupování herních šampionů, jejich oblečků a, pozor novinky, vizuálního ztvárnění zbraní, stejně jako avatarů a titulů. Čili vlastně ničeho, co by nějak ovlivnilo vlastní zápasy. Na speciální odměny jsou pak Tournament coins, které pochopitelně získáváte z turnajů.

Mikro, makro, mrkvo

No jo, ale když jsou šampioni za herní peníze, jak herní peníze vydělat? Na to tvůrci při inspiraci samozřejmě také mysleli, takže je dvacítka hrdinů rozdělena do čtyř skupin podle role (bojovníci, střelci, tankové a léčitelé), z nichž je vždy jeden šampion dočasně k dispozici. Značnou výhodou tohoto systému je nejen to, že máte vždy s kým hrát, ale navíc to znamená, že jsou si rekové víceméně rovni. Nemusíte se tak bát, že si vaši protivníci za reálné peníze koupí nějaké lepší hrdiny a vy budete mít smůlu.

bloodline champions 04.jpg bloodline champions 05.jpg

Když se konečně proklikáte přes všechny ty obchody a bloodline, dostanete se do hry. První cvičné kliknutí pro rozpohybování hrdiny, ale co to, nějaké kouzlo. Tvůrci se rozhodli pro originální ovládání, jemuž podrobili celou hru. Pohyb mají na starosti klávesy WASD, dále využijete obou myšítek, mezerníku a šesti kláves poblíž pohybových. Možnost máte ještě dalších akcí, ale s tímhle základem si bohatě vystačíte.

Je pouze na dovednostech hráče, zda se letící střele vyhne, nebo se omylem natočí zády pro zvýšené zranění

Značnou výhodou tohoto systému je, že jsou schopnosti u jednotlivých bloodline mapovány podobně - levé myšítko je základní útok, pravé útok na dálku, mezerník teleport s cooldownem a často i zraněním, F ultimátní schopnost a podobně. Díky přímému ovládání pohybu se cítíte daleko více jako v nějaké střílečce a boje získávají na akčnosti. To tvůrci podpořili i tím, že dovednosti dávají jasně dané efekty, nečekejte žádné rozsahy zranění, kritické zásahy a náhodná uhnutí. Je pouze na dovednostech hráče, zda se letící střele vyhne, nebo se omylem natočí zády pro zvýšené zranění.

Kamera, střih, akce!

Autoři zapracovali více faktorů, zvýhodňujících aktivní hraní - třeba takové léčení kouzly je omezené pouze na určitou část životů, než uplyne nějaká doba. Nejde tak zalézt do kouta, doléčit se naplno a vtrhnout do bitky, ale průběžné uzdravování tanků možné je, pokud jsou zraňováni jen v daném rozsahu. Každým zásahem a léčením se vám navíc nabíjí ultimátní schopnost, jejíž použití často může rozhodnout celé kolo zápasu.

Vlastní hraní má totiž podobu zápasů na několik kol, kdy proti sobě stojí početně vyrovnané týmy. Svého hrdinu můžete vybrat bez ohledu na ostatní, ale hodí se sestavovat tým nějak vhodně. Základním módem hry je pak klasické vyvražďování na kola, kdy se hráči oživí až do kola dalšího. Kolo pochopitelně vyhraje tým, kterému aspoň někdo přežije, podobně je to ve výsledku i v bitvě kontrolní body a o artefakty. Ty si týmy kradou jako vlajky, když nemají žádný, nemohou se jeho hráči oživovat. Princip je jednoduchý, k tomu si můžete přičíst několik různých map pro každou variantu a máte v podstatě celou náplň Bloodline Champions.

bloodline champions 06.jpg bloodline champions 07.jpg

A přitom se jedná o velmi chutný mix rázné akce. Šampioni mají schopnosti pevně dané, nic si nekupujete, nezlepšujete, prostě každé kolo běháte, skáčete, střílíte, mlátíte, léčíte tak dlouho, dokud nesledujete zblízka velice zajímavý vzorek kachliček na podlaze chrámu v džungli. Do toho všeho se snažíte nějak spolupracovat se svým týmem, protože rychlý sehraný výpad dokáže zničit libovolného protivníka.

Běháte, skáčete, střílíte, mlátíte, léčíte tak dlouho, dokud nesledujete zblízka velice zajímavý vzorek kachliček na podlaze chrámu v džungli

Boj tak bývá krátký a intenzivní, přesto však jen tak neomrzí. Můžete se postupně propracovávat z železné ligy až do diamantové, kde bojují jen nejlepší šampioni a týmy.

Barvičky, barvičky

Příjemné je, že se tvůrcům podařilo pěkně vyřešit oddělení týmů - vždy jeden hraje za chladné a druhý za horké, přičemž i skiny upraví barevnost. V chladném týmu převládá modrá s šedou, zatímco horké na první pohled poznáte podle oranžové se žlutou, na bojišti se tak nemůžete splést.

TIP: Pozor na léčitele. Sice umějí pomoct svým spolubojovníkům, ale nerozpakují se klidně i protivníky praštit až kosti praští.

I samotná bojiště jsou koncipována čistě účelně, i když zahlédnete hromadu pozlátek, hlavní plochy bývají jasné. Boj doprovází bojové skřeky hrdinů a vše podbarvuje decentní hudba, co více byste si mohli přát?

Možná někdo zatouží po více hrdinech, ale současný stav se zase dá dobře zapamatovat, abyste věděli, co čekat. Pokud hledáte originalitu, poskytne vám ji celkový grafický dojem, ale jinak čekejte spíš mistrně se inspirující tvůrce. Příjemné je, že bitvy jsou poměrně krátké, pokud chcete občas zabít chvilku času, může být Bloodline Champions právě pro vás. Ale nečekejte nic extra komplikovaného, dostane se vám jen čistokrevné akce.

Žánr: Akce | Týmová akční bojovka
Výrobce: Funcom | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 13. leden 2011