Boeder Top Racing Wheel Force FeedBack

Koupě volantu představuje investici značně nebezpečnou. Výrobci si jsou vědomi, že pokud se jednou spálíte a volant nebude splňovat vaše představy, podruhé do stejné řeky nevkročíte. Vaši spokojenost na prvním místě ctí i Boeder, výrobce tohoto volantu.
Boeder Top Racing Wheel Force FeedBack
Koupě volantu představuje investici značně nebezpečnou. Výrobci si jsou vědomi, že pokud se jednou spálíte a volant nebude splňovat vaše představy, podruhé do stejné řeky nevkročíte. Vaši spokojenost na prvním místě ctí i Boeder, výrobce tohoto volantu.

Snít svůj malý sen
Většina z prvních klukovských snů je položena na stejném základu. Každý si představuje, jak se bude prohánět v červeném Ferrari po rozpáleném asfaltu slunné Kalifornie, balíc přitom ty nejsladší bytosti na světě, krásně vyvinuté dvacítky. Žel, chtěl tomu osud či kdo víc co ještě, v reálném životě se splnění svých snů dočká jen malá hrstka vyvolených.

Přesto však existují alternativní formy vyžití a tak i tento sen nemusí být až tak nesplnitelný. Vše je pouze o tom jediném, mít ho v ruce a vidět ho. Tedy, ten volant samozřejmě. Ideálním pomocníkem nám může být třeba DB Boeder Interactive Wheel, force feedbackový volant, který nás nebude stát více, než několik odpuštěných návštěv McDonaldu či KFC měsíčně.

DB Boeder Interactive WheelDB Boeder Interactive Wheel

DB Boeder Interactive Wheel má, stejně jako většina volantů z poslední doby, podporu technologie force feedback. Před pár lety, když se na trhu objevily první volanty a hmatová odezva byla snem blízké budoucnosti, jsme nedočkavě volanty v prodejnách okukovali a každý toužil po jejich vlastnictví. Do nákupu se však nikomu příliš nechtělo, protože výhody oproti klasickému šipkovému ovládání nebyly až tak velké. To se však s příchodem již zmiňovaného force feedbacku změnilo, vlastnit volant se již opravdu vyplatí.

Polez ven, šikulko
Měl jsem tu čest rozbalovat již několik krabic, jejichž obsahem byl volant. Abych řekl pravdu, už mě to unavuje, protože pokaždé přesně vím, co na mě čeká. Vždy to stejné rozložení dílů, vždy ty samé komponenty a vždy ten stejný zážitek. Nejprve na nás vykoukne volant, který nevábně uložen v papírové krabici zakrývá níže položené pedály. V útrobách někde kolem je úhledně zabalen akumulátor, kabely pro propojení k PC, instalační Cdčko a samozřejmě šrouby pro připevnění ke stolu. Ty jsou mimochodem velmi důležité, protože pravděpodobně nikdo není zvědavý na třesoucí se stůl během hraní nejnovějšího dílu série Need for Speed.

Samotná instalace volantu probíhá bez problémů. Výhodou pro majitele levnějších počítačů je fakt, že výrobce nám dal možnost vybrat si hned ze tří možností pro připojení. Zvolíme-li si starý známý gameport, sériový port či nejnovější možnost přes USB, volant vždy bude bez problémů fungovat. Pokud si vyberete možnost USB, po připojení volantu k PC se automaticky z přiloženého Cdčka nahraje software, pokud využijete zbylých dvou variant, vše budete muset provést ručně.

Počkej, já tě zkrotím!
Kdo by u tohoto volantu čekal pořádný software k nastavování funkcí jednotlivých tlačítek, nedočkal by se. Samotná kalibrace je řešena integrací do Ovládacích panelů Windows, kde v záložce “Možnosti her“ (případně Herní zařízení, či jiné) po zvolení “Vlastnosti zařízení“ vyskočí ono toužebně očekávané okno. Tato pseudoaplikace nám zároveň poskytne dostatečný prostor k vyzkoušení základních funkcí volantu.

Osm tlačítek, které jsou na volantu umístěny v poloze blíže středu, poskytuje dostatečnou základnu pro většinu závodních her. Funkce jednotlivých tlačítek, především však jejich vliv na chování a očekávané otřesy volantu, můžete samozřejmě vyzkoušet i mimo hru. Právě v tom jsem shledal jedinou výhodu nainstalovaného softwaru.

DB Boeder Interactive Wheel

Jediné, co lze u vlastností volantu DB Boeder Interactive Wheel nastavit, je síla a hloubka otřesů vyvolávaných hrou. Samostatným posuvníkem tak nastavíme sílu otřesů, pérování či celkové chování volantu. Poslední volba je určena pro intenzitu otřesů ve hrách, které force feedback primárně nepodporují. Volant si pak dělá co chce v závislosti na vašich pohybech a na tom, co zmáčknete (při prudkém zatočení vlevo škubne a začne cukat – předpokládá že jste právě dostali smyk, apod.).

Force feedback funguje v tomto případě téměř dokonale a zkrocení “zlého muže“ bude pro mnohé z nás představovat opravdu nadlidský úkol. Ve všech testovaných hrách (Need for Speed IV, Driver, Midtown Madness II) jsem nenarazil na žádný větší problém. Menší nedostatky jsem shledal pouze u hry Driver, kde občas při stálejších otřesech vynechával zvuk. Je otázkou, zda je to problém již staršího Drivera nebo ovladačů k volantu. Nevím.

Nečekanou inovací u volantů je přítomnost pozičního kloboučku. Ano, ta funkce, kterou bychom hledali spíše u leteckých joysticků se pomalu přesouvá i do ostatních herních zařízení. Je umístěn uprostřed a jeho přítomnost bych klidně oželel, je tam opravdu k ničemu.

Proklouzneš?
Volant je vyroben z umělé hmoty, která bohužel nepatří mezi ty nejkvalitnější. V prvních chvílích sice působí na dotek příjemně a mohlo by se zdát, že ani v těch nejkrušnějších pasážích hry nemůže proklouznout, později však zjistíte, že ne vše je tak ideální, jak by mohl být. Ani vyvýšená záď volantu v místech, kde se drží, nezabrání při prudkých reakcích občasnému proklouznutí. Postačí však poněkud silnější stisk a veškeré problémy jdou stranou, silné ruce ustojí i ten největší otřes.

Sklon volantu směrem k hráči není nikterak omezující. Řadící páka je umístěna standardně po pravé straně, v případě potřeby ji však můžete předělat na stranu levou. Vše spočívá pouze v odšroubování závitu a je to opravdu otázka několika minut.

Pedály, které jsou stejně jako volant vyrobeny z umělé hmoty, patří mezi ty lépe povedené kousky. Nehrozí, že by se pod vaší nohou prohýbaly více, než chcete a v žádném případě vám zážitek z hraní nezhorší, naopak, ve většině případech pomohou vyhnat adrenalin na maximum. Jejich sklon je ideální pro většinu populace, snad jen osoby menšího vzrůstu mohou mít problém s došlápnutím. Vše je však spíše otázkou zvyku, než nějakého nedostatku na straně výrobku.

Resumé
Testovaný volant určitě nezaujme hardcore hráče, kteří ostatně touží po volantech z úplně jiné cenové kategorie. Přesto si myslím, že cestu k němu si najdou především příležitostní hráči a ti, kteří doposud nepoznali sílu jedinečného okamžiku při řízení skutečného automobilu. Ostatní, nechť se raději poohlédnou po něčem jiném.

Hodnocení
Celkové hodnocení: 7/10
Výrobce: Boeder (www.boeder.com)
Název: DB Boeder Interactive Wheel
Počet tlačítek: 8 + poziční klobouček + řadící páka + pedály
Cena: 4500 Kč včetně DPH.

Volant k recenzi zapůjčila společnost Display Systems.
URL: http://www.displaysystems-acc.cz, tel.: 067/7104 119


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 29 N/A
Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fotorežimu krásy peruánské džungle

Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fot…

Nejnovější Tomb Raider možná není nabitý akcí, jako historický výlet do Mayské minulosti však poslouží skvěle.

23.  9.  2018 | | 1 N/A