Brány Skeldalu 2 - rozhovor

Ku příležitosti nedávného oznámení druhého dílu proslulého českého dungeonu Brány Skeldalu vám dnes přinášíme detailní rozhovor s jeho duchovním otcem a tvůrcem v jedné osobě, samotným Jindřichem Rohlíkem. Otázky se točí jak kolem změny žánru v adventuru, tak i záležitostí ovládání, příběhu a tak dále.

Doupě: Adventury zažívají v posledních osmi letech ztrátu hráčské přízně, i občasné světlé vlaštovky typu Blade Runnera či The Longest Journey si zahraje pouze málo hráčů. Proč jste se tedy rozhodli, že Brány Skeldalu 2 budou adventura (ač s jistými RPG prvky)?
 
Jindřich Rohlík: Předně si nemyslím, že by adventury zažívaly úpadek, spíš prochází jakýmsi přerodem. Mutují do stále akčnějších podob, ale i ty klasické point-and-click adventury mají stále silnou základnu příznivců, zvláště pak u nás (čísla hovoří za vše). Ale abych odpověděl na otázku... Proč adventura? Lákalo mě vytvořit mnohem více příběhovou hru než jaká se od současného RPG čeká. Tyto hry často (jistě ne vždy) degenerují do pouhých trenažérů, jejichž jediným cílem je vytrénovat charakteristiky hlavního hrdiny (hrdinů) na maximum. Ztrácí se tak původní záměr, totiž nechat hráče prožít zajímavý příběh a na charakteristikách jeho postavy pouze odrážet to, čím si jeho postava musela projít.
 
Doupě: Nebojíte se, že na vás skalní příznivci Bran Skeldalu (a že jich bylo požehnaně) zanevřou?
 
J.R.: To víte, že se bojíme, ale ze všeho nejhorší je stagnace, proto ten razantní krok. Ostatně, když se hráčská obec poprvé seznamovala s Branami Skeldalu, tak ta nejistota byla pro ně a nakonec i pro nás mnohem horší. Poznali, že Brány Skeldalu byly dobrá a hlavně zábavná hra a my teď doufáme, že to poznají i v případě Pátého učedníka.


Doupě: Jak vidíte situaci adventur v budoucnu? Myslíte, že tento žánr postupně zanikne?
 
J.R.: Ne, to v žádné případě. Způsoby podání příběhu se budou jistě měnit a vyvíjet, ale žánr advetury, tedy hry založené na příběhu tu zůstane.
 
Doupě: Zpět k samotné hře. Jak budou vypadat ony slibované RPG prvky?
 
J.R.: Hlavní hrdina (a s ním i hráč) bude prožívat příběh podobný těm, které prožívají hráči D&D, DrD a podobných stolních her. Bude komunikovat s cizími postavami, bude sbírat či kupovat předměty, bude je různým způsobem používat a vždy, když se mu něco povede, tak za to dostane zkušenosti. Zkušenosti bude samozřejmě získávat i v soubojích, jejichž charakter bude podřízen tomu, že je mág. S přibývajícími levely se budou vyvíjet právě jeho magické schopnosti (klasický systém přerozdělování získaných bodů).
 
Doupě: Můžete nám blíže představit samotného hlavního hrdinu?
 
J.R.: Hrdinou této hry je Engeor, syn nižšího venkovského šlechtice, který se na univerzitě v kralovském městě Moharnu uvnitř veliké říše Arte, věnuje studiu magických věd. Neoplývá ani penězi, ani silou, ba dokonce i zdraví má chatrné a navíc je teprve na počátku svých studií, takže důvodů k sebevědomí nemá vpravdě mnoho. Navíc mám vážné podezření, že je to ještě panic, což mu jistě nepřidá :-) Jeho životní příběh začínáme sledovat v okamžiku, kdy se stává náhodnou obětí válečníka Wahargema, člena družiny, kterou hráč vedl v původních Branách Skeldalu. Ten se jako jediný vrátil z ostrova Rovenland na velký kontinent, kde byl králem přijat jako hrdina. Velmi brzy však jeho chování vybočilo z kolejí normálu a po té, co se stal téměř neomezeným pánem královského města, se počalo ubírat cestou diktatury a teroru. Na své cestě za svou osobní svobodou i odstraněním diktátora bude muset Engeor projít mnoha životními zkouškami a odhalit mnohé z temné minulosti.
 
Doupě: Bude se ve hře bojovat? Pokud ano, jakým způsobem a jakými zbraněmi?
 
J.R.: Ano, bojovat se bude, přičemž souboje budou podřízeny tomu, že hlavní hrdina je mág. Nebrání se fyzickou silou, ale magií. K dispozici má slušný arzenál kouzel: vyvolávání dalších pomocníků, kouzla, která mění vlastnosti postav a samozřejmě útočná kouzla. Z toho plyne spousta zajímavých kouzelných kombinací.
 
Doupě: Objeví se nějací společníci do party, nebo půjde o čistě "sólovou" záležitost?
 
J.R.: Půjde o sólovou akci.
 
Doupě: Která místa či postavy z jedničky bude možné navštívit/potkat?
 
J.R.: V průběhu jedné části hry dostanete zpět na ostrov Rovenland, kde se odehrával první díl. Konkrétně to bude jižní polovina ostrova, která se po událostech, jimiž předchozí díl vrcholil, znovu zalidňuje. Kromě Wahargema potkáte například i Nimetha, mága, jenž vám v jedničce hodně pomohl.
 
Doupě: Proti čemu (komu) budeme tentokrát bojovat?
 
J.R.: Samozřejmě proti Wahargemovi (viz. výše) a nejrůznějším řadovým nepřátelům, dravými hady v bažinách počínaje a démony konče.
 
Doupě: V jednom z rozhovorů jste se zmínil o "specifickém" ovládacím rozhraní. Co to přesně znamená? Bude se hra ovládat jen myší nebo kombinací myši a klávesnice?


J.R.: Hra se bude ovládat téměř výhradně myší. Veškeré akce a to včetně kouzlení budou dostupné skrze plovoucí, ikonograficky ztvárněné (intuitivní) menu.
 
Doupě: Myslíte si, že zvučná jména typu Martina Zhoufa pomohou hře k lepší prodejnosti?
 
J.R.: Nevím, těžko říct. Pro příznivce tvorby Martina Zhoufa může být jeho jméno jistě lákadlem, stejně tak, jako tomu může být u dalších tvůrců hry, kteří mají také lecos zasebou. V každém případě, největším lákadlem by měla být práce všech autorů, bez ohledu na jejich jméno.
 
Doupě: Hra má být určena také pro východní trhy - už máte představu které přesně?
 
J.R.: Velmi rádi bychom uvedli hru na Polském, eventuálně Maďarském, či Ruském trhu.
 
Doupě: První Brány Skeldalu byly mezi hráči oblíbené také pro svou příznivou cenu. Hodláte tuto výhodu zachovat i u dvojky?
 
J.R.: Tahle otázka mě upřímě překvapila. Když totiž byly Brány Skeldalu uvedeny na trh, stály 999,- Kč, což je na českou hru docela dost. Přes to se ale prodávaly relativně dobře. Nicméně pro Pátého učedníka se počítá s cenou kolem 599,- Kč.
 
Doupě: Máte s Branami Skeldalu do budoucna nějaké další plány nebo chystáte zcela nové tituly?

J.R.: S tím, jak vznikal první díl a jak vzniká dvojka, vznikají také legendy, které stojí na pozadí světa Skeldalu. Tyto se ale v samotné hře buďto neobjeví vůbec a nebo se objeví pouze náznakem. Některé z nich přímo vybízejí k dalším hrám a herním stylům, dokonce i ke zpracování na dalších platformách (webové hry atd). Nicméně v současné době máme se Skeldalem práce až nad hlavu, takže nic jiného nechystáme.

Diskuze (3) Další článek: Podtitul Deus-Ex 2 zní Invisible War

Témata článku: , , ,