Bridge Constructor: Medieval – stavíme (mobilní recenze)

Simulace stavění mostů je v herním světě poměrně starou záležitostí. Na mobilních zařízeních ale právě vyšel už několikátý a zbrusu nový díl série Bridge Constructor, která tématiku zpracovává a oživuje v kapesní formě. Jak se hraje a zda stojí za vaši pozornost se dozvíte v následující recenzi.

Bridge Constructor: Medieval od HeadUp Games je právě simulací stavění mostů, ale jak už název samotný napovídá, je hra zasazena do prostředí středověkých válek a bitev, což se jak v obsahu, tak formě promítá v každém ohledu. Hlavním cílem je spojit dva břehy vedoucí přes propast či řeku mostem a umožnit vojenským jednotkám a povozům s koňmi bezpečný přejezd.

Podstatou hry je vystavět most co možná nejefektivněji. To znamená dvojí: jednak je třeba stavět s přihlédnutím ke statice, zatížení mostu samotného a zatížení způsobeného přejezdem jednotek, struktuře, zkrátka k technické stránce, druhak stále myslet na finance, protože na výstavbu mostu nebudete mít nikdy neomezené množství peněz. A to je stěžejní jádro pudla.

IMG_2577.PNG IMG_2578.PNG IMG_2579.PNG

Stavění mostů vědou

V Bridge Constructor: Medieval zkrátka nemůžete stavět bezhlavě. Je třeba využívat různých stavebních materiálů (dřevo, spojovací lana, kamenné podpěry, stříšky, které ochrání před útočícími vojsky), protože každý má jinou účinnost, ale také rozdílnou cenu. Abychom to demonstrovali na příkladu: kamenná podpěra představuje nejspolehlivější materiál, který podrží opravdu velmi těžké konstrukce, na druhé straně ale stojí neskutečné peníze, a je-li nutné stavět dlouhý most a za málo peněz, kamenů jako stavebního materiálu nelze použít.

S plánováním staveb, ale také padáním a přestavováním mostů si užijete neskutečně zábavy a nám se zdá, že stavění mostů je jednou z ideálních her pro mobilní platformy

Pak je třeba zapátrat nad tím, co nás učili ve škole na fyzice, protože i dřevo může fungovat jako skvělý nosník, je-li ho využito dostatečně sofistikovaně a rozumně. S plánováním staveb, ale také padáním a přestavováním mostů si užijete neskutečně zábavy a nám se zdá, že stavění mostů je jednou z ideálních her pro mobilní platformy – provětrává mozkové závity a zároveň rychle a okamžitě baví. Z originálního konceptu se nevytratilo vůbec nic.

IMG_2580.PNG

Někdy může být výstavba opravdu náročná a dlouho se vám nebude dařit udělat tu správnou stabilní konstrukci. Bridge Constructor: Medieval ale s vám bude výborně komunikovat – vedle toho, že uvidíte místo, kde se most propadl, můžete také sledovat zatížení mostu a vychytat tak veškeré nedostatky budoucí stavby. Jednoduché, ale efektivní.

Středověk se vším všudy

Bridge Constructor: Medieval je rozděleno do čtyř základních částí, přičemž každá obsahuje daný počet úrovní – v součtu se jedná o 40 různých levelů. Cíle misí se dělí do dvou skupin – první skupinu tvoří klasické mise, kde je úkolem postavit most a přepravit jednotky na druhou stranu; v té druhé zase budete mást útočící jednotky na první pohled stabilním mostem, protože skutečným cílem je poslat co možná největší množství nepřátelských jednotek k zemi. Druhá skupina misí působí velmi osvěžujícím dojmem, protože si příjemně odpočinete od náročného stavění.

IMG_2581.PNG IMG_2583.PNG IMG_2585.PNG

Jako osvěžení funguje i zasazení do prostředí středověku. Nejenže hra disponuje středověkým prostředím, ale celá kampaň je strukturována jako příběh jednoho hradu. V první kapitole totiž budete prostřednictvím stavby mostů zajišťovat transport surovin do hradu, v druhé zase získávat spojence pro válku.

V té třetí už budete zbrojit a dopravovat žoldáky a zbraně do hradu a završení představuje kapitola čtvrtá, ve které podniknete různé válečné výpravy. Postupně zvyšující se obtížnost je samozřejmostí. Byť se všechno uskutečňuje skrze stavbu mostů, působí celková stylizace a zasazení hry opravdu věrohodně a svěže. Zvlášť když k tomu připočtete i vtipné dialogy s králem, s posly, mezi vojsky či znepřátelenými stranami. Podtitul Medieval tu není jen jako kulisa, nýbrž jako plnohodnotně fungující pozadí pro samotnou hru.

IMG_2586.PNG

Pořád jen stromy a kopce

Technická stránka Bridge Constructor: Medieval je pěkná, ale ničím nepřekvapí. Těšit se můžete na pěkné středověké kopce, hezké modely postaviček a jednotlivých materiálů. Přestože je ale hra rozdělena do čtyř různých kapitol a obsahuje na 40 úrovní, prostředí se mění jen minimálně – sem tam se změní kopec, stromek, ale na změnu denní doby, ročního období a především alespoň minimální obměnu textur budete čekat marně, všechno vypadá stejně. A to je velká škoda, protože pak máte trochu pocit, že hrajete neustále a pořád dokolečka to samé. Potěší alespoň pěkná středověká hudba.

V 90% je ovládání přesné, ve zbývajících 10% se netrefíte tam, kam jste přesně chtěli nebo smažete to, co jste nechtěli

Co v podobně laděné hře musí fungovat stoprocentně je ovládání. V tomto ohledu Bridge Constructor: Medieval slouží obstojně – hra se ovládá prostřednictvím jednoho prstu, vybíráte materiály a skrze spojovací body tažením vystavíte požadovanou stavbu; dvojklik je určen pro mazání. V 90% je ovládání přesné, ve zbývajících 10% se netrefíte tam, kam jste přesně chtěli nebo smažete to, co jste nechtěli, ale dá se to vydržet.

IMG_2588.PNG IMG_2589.PNG IMG_2590.PNG

Horší je fakt, že přes standardně stanovenou cenu disponuje titul mikrotransakcemi. Využívat jich není třeba, ale pokud vám daný most nepůjde postavit a zkrátka nebudete vědět jak dál (což se v pozdějších fázích hry může stát, protože mise jsou náročnější), dost možná na nákup zlatých mincí za reálné peníze, které vám zruší finanční limit mostu, přistoupíte. Vzhledem k pevně dané ceně se nám to zdá trošku nefér, šlo to řešit i jinak.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Logické | Logická arkáda
Výrobce: Headup Games
Začátek prodeje: 1. května 2014
  • Středověké prostředí
  • Skvělá hratelnost
  • Furt stejné lokace
  • Mikrotransakce

Bridge Constructor: Medieval je skoro po všech stránkách dokonalou mobilní hrou. Je totiž okamžitě přístupná, díky logickým hříčkám a hrátkám s fyzikálními zákony výborně hratelná a disponuje hezkou středověkou stylizací. Zamrzí stále se opakující lokace a zbytečné mikrotransakce. Pokud ale hledáte něco, co provětrá vaše mozkové závity a zároveň pobaví, jste na správné adrese.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a můžete si ji stáhnout z Google Play a AppStore za cenu 50 Kč.