Broken Sword 3 – revoluční hra v našem rozhovoru

Revoluční změny, 3D kabát, na druhé straně však osvědčená kvalita minulých dílů, tak by se dal krátce charakterizovat připravovaný třetí počin série Broken Sword. Ani nás nenechaly informace o této hře chladnými a tak vám dnes přinášíme rozhovor přímo s tvůrci. Čeká tak na vás více než 20 otázek a jedno z nejdelších doposud uveřejněných interview o hře Broken Sword 3 vůbec!
Broken Sword 3 – revoluční hra v našem rozhovoru

Perlou letošního ročníku výstavy ECTS bylo beze všech pochybností očekávané třetí pokračování série Broken Sword, jejíž dosavadní díly patří mezi to nejkvalitnější, co se na poli žánru adventur kdy urodilo. Broken Sword 3 bude do značné míry odlišný od své přímé konkurence, s sebou přinese nemalou spoustu významných změn. Ucelenou představu o této hře si můžete udělat z našeho nedávno uveřejněného preview. Dnes však pro vás máme malé zpestření v podobě rozhovoru s jedním ze členů vývojářského týmu. Usaďte se do pohodlné židle, zapalte doutník a vychutnávejte slasti revoluce jménem Broken Sword: The Sleeping Dragon.

Doupě: Můžeš prosím na začátku dnešního rozhovoru představit sebe samotného a také vaší připravovanou hru Broken Sword 3? Kde a kdy vznikl nápad vytvořit třetí pokračování série, kolik lidí na hře v současnosti pracuje a tak podobně.
Steve Ince: Ahoj, mé jméno je Steve Ince. Jsem producentem titulu Broken Sword 3 (stejně jako u prvního a druhého dílu série), pracuji však také na příběhu a návrhu hry s Charlesem Cecilem. 

Náš titul Broken Sword: The Sleeping Dragon je pokračováním předchozích dvou her série Broken Sword 3 a celou trilogii zahaluje do elegantního hávu. Ačkoliv se nový díl posunul z 2D do plně 3D zpracování, podstata hry je stále stejná.

Na BS3 v současnosti pracuje asi 20 lidí, tento počet by se však měl v nejbližší době dále rozrůst.

 

Doupě: Jaké jsou hlavní rozdíly v hratelnosti mezi Broken Sword 3 a předchozími dvěma díly série? Co si naopak trojka zachová od svých předchůdců?
S.I.: Hlavním rozdílem je samotný interface. Úspěch konverze původního Broken Sword na konzoli GameBoy Advance nás přesvědčil, že jednoduché a přímé ovládání je lepší cestou a hráče tak blíže pojí s postavou. Rozhovory a puzzly nebudou v zásadě nijak odlišné, rozdíl bude tkvět pouze v jejich větší propracovanosti, která plyne z již zmiňované změny.

Doupě: Hlavní roli v příběhu budou opět hrát staří známí Nico a George. Můžeš představit tyto postavy našim čtenářům? Jak se změnily od dob druhého dílu?
S.I.: Pokud někdy existoval dobrý člověk ve špatném světě, pak je to jisto jistě George Stobbart. Nyní, v jeho zhruba pětadvaceti letech, stále neztratil nic ze svých skautských ideálů o pravdě a fair play. Bezstarostný, dobrosrdečný, zábavný - to je to, co o sobě George neví a co ho činí v očích ostatních tak nesmírně zajímavým. Z počátku si sám neuvědomuje, jak je jeho vzhled amerického turisty klamný. Sám sebe samozřejmě nepovažuje za odvážného, popravdě je však tak statečný, jako kterýkoliv hrdina, kterého jste si kdy přáli poznat. George je nekonečně zanícený, často se mu však stane kuriózní situace, která ho přivede do potíží. Byla to především jeho snaha "dělat správné věci", která ho zaplete do tajů celého spiknutí a která ho vždy popohání dopředu.

Zkušená, jízlivá, důvtipná - a řekněme si to upřímně, pořádně sexy - Nico vyrostla na opačné straně než George. Žádná stříbrná lžíce - jen vzpomínky na špinavé jednolůžkové apartmá, nejtvrdší čtvrti Paříže, přísné školy a  kariéra fotožurnalistky, kterou vlastně ani nikdy dělat nechtěla.

Hlavní změnou obou hlavních hrdinů v porovnání s druhým dílem série je především fakt, že jsou oba o tři roky starší a malinko rozumnější.

 

Doupě: Jaké další postavy známé z předchozích dvou her série budeme moci potkat?
S.I.: Jedinou postavou, jejíž jméno mohu prozradit, je André Lobineau. Opět se objeví přesně tam, kde ho lze očekávat!

Doupě: Příběh hry začíná odletem George do Konga, kde má navštívit místního profesora. Jaká další místa projde hráč v průběhu hry?
S.I:: Samozřejmě znovu Paříž, jména a informace o ostatních lokacích však zatím chceme udržet pod pokličkou.

Doupě: Jak si již zdůraznil, interface byl v případě Broken Sword 3 navržen tak, aby bylo snazší ovládat samotné postavy. Můžeš nám říci ještě něco více o tomto přímém způsobu kontroly?
S.I.: Cítili jsme, že starý point-and-click interface byl malinko pasivní, my jsme naopak hledali způsob, jak by se hráč cítil více propojen s hlavní postavou a ve větší míře mohl ovlivňovat to, co se stane. Proto jsme tedy ovládání navrhli a vytvořili tak, abyste se ve hře nesetkali s žádnou nejasností v souvislostí s tím, co se děje, nebo co má na postavu vliv.

Doupě: Velmi důležitou částí vaší hry budou, stejně jako v případě ostatních adventur, především puzzly, úkoly a ostatní překážky. Jak se změnily právě ony?
S.I.: Princip puzzlů je v zásadě velmi podobný tomu, který jsme již používali v minulosti. Hlavní odlišnost tak tkví v tom, že jsme nyní schopni patřičně využít okolního prostředí jako části hádanek, což bylo v minulosti extrémně obtížné.

Doupě: Můžeš alespoň trochu naznačit, jak podstatný je pro tebe a ostatní členy týmu při vývoji pojem "realismus"?
S.I.: Rozhodně mnohem méně než termín "věrohodnost". Přišli jsme s ojedinělým vzhledem i prostředím a proto se také postavy pohybují a jednají tak, aby se do této "stylové reality" hodily.

 

Doupě: Můžeš nám také povědět něco více o tajném společenství zvaném Templáři a jejich roli v Broken Sword 3?
S.I.: Skuteční Templáři byla ve své podstatě skupina námezdních rytířstev v době křížových výprav, kteří se stali tak bohatými, že si k nim dokonce i sami králové chodili půjčovat. Rozčílili tehdejší církev a byli přinuceni rozpustit svůj řád - mnoho z nich byli umučeno a pověšeno inkvizicí. Role Templářů v případě třetího dílu naší hry je něco, co odhalí až samotný hráč v jejím průběhu.

Doupě: S ohledem na první informace o vaší hře, bude Broken Sword 3 skutečně aspirovat na "revoluční adventuru"? Je to vaším cílem?
S.I.:Ano, máme to v úmyslu. Jsme přesvědčeni, že náš návrh vytvořit Broken Sword 3 pro více platforem bude znamenat posun pro celý žánr adventur.

Doupě: Broken Sword 3 bude značně odlišný od mnoha adventur. Proč si myslíte, že vaše hra přiláká staré ostřílené hráče, stejně jako ty úplně nové?
S.I.: Věříme, že k tomu napomůže vše, co bylo silné již v předcházejících hrách série: samotní George a Nico, exotické lokality, rozsáhlé obsazení postav, ohromný příběh, intriky, starobylé záhady, logické puzzly a kvalitní rozhovory.

Doupě: Bude třetí díl určen také hráčům, kteří předchozí dvě hry série neměli možnost vyzkoušet?
S.I.: S konečnou platností ano! Jakýkoliv závažný vedlejší příběh bude vyprávěn pomocí úhledně naskriptovaných scén, což uspokojí nejen nové hráče, ale také oživí paměť hráčům BS1 a 2.

Doupě: Co hudební doprovod? Jak bude důležitý pro herní atmosféru?
S.I.: Náš audio manažer a skladatel, Ben McCullough, analyzoval hudbu z předchozích dvou her a vychází z toho, co na ní bylo nejlepší. Vše použije tak, aby byl vytvořen ještě větší hudební zážitek. Dočkáme se tedy všeho kvalitního, čím se mohly pochlubit předchozí hry série, ale zrealizováno způsobem, který více odpovídá tomu, co hráč právě provádí.

 

Doupě: Kterou částí hry si zatím nejvíce potěšen? Co si myslíš, že budou hráči na třetím dílu série nejvíce zbožňovat?
S.I.: Já osobně jsem nejvíce potěšen příběhem a také možností úzce pracovat s prostředím, které dává více šancí pro variantu využití okolního světa.

Myslím, že hráči nejvíce ocení možnost větší volnosti při zkoumání a také pocit, že svět okolo nich je mnohem větší než v předcházejících hrách série.

Doupě: Pro dohrání Broken Sword 3 bude zapotřebí asi 15-20 hodin čistého času. Jinými slovy, zkušení hráči dohrají váš titul za tři, možná čtyři odpoledne. V mých očích to není příliš velké číslo. Co si o tom myslíte?
S.I.: Vaše číslo je čistě odhad v této době, pravděpodobně se však od skutečnosti příliš lišit nebude. Přesto si myslím, že bez ohledu na to, jak rozsáhlou hru bychom vytvořili, vždy by se našel někdo požadující více. Pokud bychom vsadili více na tento fakt, než jak tomu v současnosti opravdu je, pak by byla na příběhu poznat vynucenost tohoto kroku a ztráta jakéhokoliv kontextu.

Doupě: Kompletní vývoj vaší hry začal teprve před šesti měsíci. Přesto, máte v současnosti nějakou představu o termínu vydání? Otevřeně se hovoří o konci roku 2003… Je to možné?
S.I.: I na to jsme se zaměřili a vytvořili detailní kalendář s přesně určeným termínem, kdy seznámíme veřejnost s tímto datem.

Doupě: Máš v současnosti nějakou představu o systémových požadavcích Broken Sword 3?
S.I.: Ideálně bychom samozřejmě chtěli pokrýt co nejširší spektrum osobních počítačů, dokud však nebudeme mít všechny aspekty hry spojeny v jeden celek a výsledný kód dostatečně optimalizován, nemůžeme říci nic bližšího.

 

Doupě: Broken Sword 3 bude vydán pro PC, Xbox, GameCube, PlayStation 2 a GBA. Máte v plánu vydat všechny verze ve stejném termínu?
S.I.: Přesný kalendář vypuštění jednotlivých verzí bude věcí distributora, se kterým se eventuelně spojíme.

Doupě: Bude možné lokalizovat vaší hru i do dalších jazyků?
S.I.: Samozřejmě! Už od počátku jsme plánovali překlad do dalších jazyků. O které však konkrétně půjde je věcí distributora.

Doupě: Bude Sleeping Dragon znamenat konec pro celou sérii Broken Sword?
S.I.: V tento moment se koncentrujeme především na vývoj aktuálního projektu. Myšlenky o budoucnosti by nás mohly rozptýlit, což v současné době opravdu nechceme připustit.

Doupě: Má váš vývojářský tým v současnosti nějaké plány týkající se tvorby další hry, mimo připravovaného titulu Broken Sword3?
S.I.: Existují samozřejmě další projekty, které jsou ve fázi návrhu, nejsem však oprávněn vám o nich říci něco bližšího.

Doupě: Netradiční otázka na závěr - jak bude vypadat budoucnost žánru adventur?
S.I.: Samotný žánr se do budoucna musí změnit a více vyvíjet s ohledem na aktuální požadavky a potřeby trhu. V současnosti jsou z hlediska hraní titulů významnější konzole než klasické PC a i my se musíme tomuto trendu přizpůsobit, protože vše spojené s Revolution Software je především a v první řadě obchodem.

Když jsem se já osobně připojil ke společnosti Revolution, vytvořili jsme tituly Beneath a Steel Sky s pouhými osmi stálými zaměstnanci. V případě Broken Sword 3 použijeme zhruba 30 na plný úvazek zaměstnaných pracovníků, spolu s dalšími příležitostnými spolupracovníky. Za následek to má větší nákladnost vývoje hry, musíme tak zajistit vysoký odbyt konečného produktu, aby nám to umožnilo dále zůstat na scéně a i v budoucnu vytvářet další hry. Vytváření titulu určeného pro více platforem je nejlepší způsob, jak zajistit potencionální vysokou prodejnost.

 

To samozřejmě vysvětluje, proč je náš přístup v tomto případě mnohem "barvitější" a proč je pro nás starý point-and-click systém něčím, s čím je třeba pohnout kupředu. To vše znamená, že jsme vyvinuli zcela novou filozofii týkající se samotného návrhu a jeho konečné realizace. Doufáme, že budeme v budoucnu schopni navrhnout a vytvořit mnohem působivější hry a udělat je tak mnohem více vzrušující a zajímavé pro hráče našich titulů.

Doupě: Díky za váš čas. Je zde ještě něco, co byste rád sdělil naším čtenářům?
S.I.: Objevilo se hodně znepokojených reakcí, zvláště v souvislosti s plánovanou změnou grafického kabátu a interface. Rozhodnutí uskutečnit tyto změny nebylo jednoduché ani pro nás. Dlouho jsme sami dumali, abychom si byli zcela jistí, že tyto změny jsou nejen správné, ale že cesta, kterou jsme se vydali, je v nejlepším zájmu samotných hráčů. Samozřejmě bychom byli pošetilí, pokud bychom nepomysleli na to, že děláme změny, které hráči poskytnou větší zážitek. Jsme přesvědčeni, že hra Broken Sword: The Sleeping Dragon bude novým mezníkem, stejně jako tomu bylo v případě prvního dílu série.

Doupě: Myslím, že budu mluvit za všechny hráče naší malé republiky, pokud zdůrazním, že i my sami věříme, že vaše hra patřičně rozčeří jinak poklidné adventurní vody. Přejeme hodně štěstí při vývoji!


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry zadarmo nebo se slevou: akce pro VR a Railway Empire zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce pro VR a Railway …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

11.  9.  2020 |
Nepodvádějte ve Fall Guys, chycení hříšníci byli uvězněni na Cheater Islandu

Nepodvádějte ve Fall Guys, chycení hříšníci byli u…

Podvodníci nyní dostali zvláštní pozornost a mohou se radovat z jejich vlastního a speciálního pekla.

15.  9.  2020 |
Vybrali jsme nejlepší hry pro PC, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejlepší hry pro PC, které si teď můž…

Spousta lidí v těchto časech volí jako výplň volného času právě hraní her. Jaké dobré kousky aktuálně najdete na platformě PC?

20.  9.  2020 | | 20 N/A
Ubisoft v Číně omylem poslal do prodeje hrnky s uchem uvnitř

Ubisoft v Číně omylem poslal do prodeje hrnky s uc…

Ubisoft už trápí bugy i v reálném životě.

10.  9.  2020 | | 5 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: Football Manager 2020 a Watch Dogs 2 zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: Football Manager 2020 …

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

18.  9.  2020 |