Budoucnost Assassin's Creed: došel značce dech?

vytisknout velikost písma
Vyčerpání látky či „únava materiálu“ se časem objeví u mnoha produktů. Každý si jistě vzpomene na kopu filmů, seriálů i her, které byly již dávno tematicky vycucnuty a přesto jejich další sequely stále zaplňují pulty. Výjimkou bohužel od jisté doby není ani svého času převratná série Assassin’s Creed.

Ačkoliv se to zdá naprosto neuvěřitelné, první „Assassin“ spatřil světlo světa před skoro 9 lety, na konci roku 2007. A i přes mnoho slavných titulů, které přišly v témže období (BioShock, CoD 4, Witcher, Portal), zaznamenal obrovský úspěch. Přinesl s sebou totiž něco takřka nevídaného – otevřený svět se spoustou možností, akrobatické kousky jako z cirkusu Akoreacro i skvělý příběh. Navíc, kdo by nechtěl být Altair.

Pro známé vydavatelské studio Ubisoft znamenala tato pařba přísun obrovského množství peněz, a tak bylo jasné, že série musí pokračovat. Během dalších let se tedy jen sypaly další a další díly, kromě hlavní série přibývalo i spin-offů, knih, komiksů a také filmů. Assassin’s Creed II byl další peckou, která ještě prohlubovala gameplay, vraždění v otevřeném světě i nelinearitu misí.

ass1.jpg

Mnoho hráčů pak vidí počátek pádu již v dílu s koncovkou Brotherhood, který přidával multiplayer, systém bratrstva a mnoho dalšího. Zároveň se však začal zbržďovat samotný příběh (pro Assassina velmi důležitý) a taktéž pomalu přicházelo i k opakování materiálu. Šedou oblast recyklace ještě více potvrdil Revelation, kde byly některé mise vyloženě jen vatou celé hry.

Pomyslnou dýku do zad série zasadil Assassin’s Creed III, který v prvotní verzi obsahoval kopu (někdy i vtipných) bugů.  Pirátský díl Assassin’s Creed IV: Black Flag byl sice jakýmsi zacelením ran, ale prostředí mořských vlků mnoho hráčů neoslovilo. Nůž mezi lopatkami pak přivodil krvácení v podobě Unity a především Syndicate, jenž se pokusil navrátit odcházející slávu, leč byl zároveň jedním z nejhůře prodávaných dílů v celé sérii. I když to nemění nic na faktu, že po průseru jménem Unity šlo o dost poutavý a zábavný díl.

ass2.jpg

Abychom nebyli jen kritičtí, všechny díly Assassina jsou skvělými hrami, peckami naplněnými obrovskou zábavou, hodinami hraní, které v podstatě ve světě nemají obdoby. Nicméně se postupně vyčerpalo celé téma, kouzlo otevřeného prostoru i zprvu originální dějová linka. Série se ocitla na hraně prodeje, další klesání by mohlo přinést jen zkažené ovoce.

Rozhodně v tom však není sama, stačí se podívat na ostatní série úspěšných filmů i her. Klasickým příkladem jsou asi sportovní gamesy, jejichž téma je důkladně vydolováno již léta (ale upřímně, co na těchto hrách vymýšlet nového?). Podobným směrem jde pomalu také například Call Of Duty, hry se superhrdiny nebo tuna indie diablovek.

ass3.jpg

Nejlepším krokem pro všechny herní společnosti by bylo jednoduše nikam nespěchat, zaměřit se na dobrou hratelnost a v případě podobných her rovněž na příběh. Každá nová možnost ve hře je sice jistým přínosem peněz, ale také malým krokem k úplné únavě materiálu. Je tedy jen na Ubisoftu, jak se popere se slibovaným novým dílem Assassin’s Creed, který má vyjít v roce 2017. Dostatek času a prostoru by novince mohl zaručit návrat na výsluní. Doufejme.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Nejede internet? Nudit se nemusíte, Chrome má v sobě skrytou hru

Nejede internet? Nudit se nemusíte, Ch…

včera | | 15 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A