Byznys hrátky - Japonsko se sjednocuje

Japonsko zažívá velké slučování společností * Everquest 2 vydělává na prodeji herních výdobytků * AMD nakonec nebojuje s Intelem * Jak vidí děti hraní * A samozřejmě nesmí chybět ani žebříčky prodejnosti her ve Velké Británii a v USA

Japonsko se slučuje

Japonský trh s hračkami a hrami čeká změna. Gigant Bandai se spojí s Namcem, zatímco Takara jde dohromady s Tomy.

Největší prodejce hraček na japonském trhu Bandai chystá sloučení s herní firmou Namco. Výsledkem bude od konce září obří holding Bandai Namco, ve kterém bude vlastnit Bandai 57 % akcií, zatímco Namco bude v menšině s 43% podílem. Sloučení by však nemělo mít žádný podstatný vliv na hry od Namca. Holding si již zaregistroval dvě možná loga, není však jisté které z nich, pokud některé, bude používat.

 

Na kroky největší hračkářské společnosti reagují i druhá a třetí největší - Takara a Tomy. Ty se spojí začátkem příštího března, aby snížily své náklady o 19 miliard jenů (173 milionů dolarů, cca 4,3 miliardy korun) v prvních třech letech po sloučení do holdingu Takara Tomy. Dohromady plánují propuštění kolem 640 zaměstnanců.

Komentář: Ač se zdá, že by nás hračkářské společnost nemusely zajímat, každá z nich vyvíjí videohry na základě svých produktů. Ve velkých společnostech se tak snad najde více peněz na kvalitní hry nejen pro děti.

Zdroj: Gamespot

Výdělek na MMORPG prodeji

Již dříve jsme vás informovali o zavedení systému Station Exchange pro Everquest 2. Sony Online Entertainment oznámila, že za měsíc trvání prošlo přes Station Exchange 180 tisíc dolarů.

Station Exchange je systém unikátní pro MMORPG Everquest 2, který dovoluje hráčům na určitých dvou vyhrazených serverech obchodovat herní výdobytky za reálné peníze. Zbylých 54 serverů stále zachovává zákaz podobné činnosti, který je obvyklý u velkých MMORPG. Hráči si mohou zvolit, zda chtějí hrát na Station Exchange serverech, nebo na klasických, není však možné mezi nimi přecházet.

Systém provozuje samotná SOE, což je zárukou, že pokud za dva tisíce dolarů koupíte postavu (ano, toto je reálná cena postavy na maximální dosažitelné úrovni), opravdu ji dostanete. Stejně tak je možné kupovat a prodávat herní předměty a peníze. SOE má z každého obchodu 10%, stejně jako si účtuje 10 dolarů za nabídku postavy a dolar za nabídku ostatních věcí.

Protože tento způsob obchodů funguje u velké společnosti, jakou Sony Online Entertainment je, je docela možné, že menší firmy budou hodlat používat podobnou metodu místo měsíčních poplatků. Vždyť průměrně na hráče připadá útrata ve výši 70 dolarů za měsíc provozu Station Exchange. SOE však nehodlá rozšiřovat tuto možnost do zavedených her, jedině v případě nových by se o tom prý dalo uvažovat.

Komentář: Myšlenka bezplatných her, na kterých by vývojáři vydělávali podobným principem, jako SOE na Everquestu 2, není na první pohled zrovna k zahození. Jednoznačnou výhodou Everquestu 2 v tomto směru je však zaměření čistě na boj proti počítačovým protivníkům. Ve hrách, které by sázely na PvP, by mohla podobná možnost vést k nevyváženým situacím, kdy hráč koupí drahé vybavení za reálné peníze a ani je neumí používat.

Zdroj: Gamespot, vlastní

AMD vyzývá Intel, ten odmítá

Společnost AMD se rozhodla vyzvat svého Konkurenta Intel na souboj dvoujaderných 64-bitových procesorů.

Pokud uvažujete o zřízení extrémního herního serveru a nevíte co s penězi, možná jste se rozhlíželi po vícejaderných procesorech. Právě vás pak potěší zpráva firmy AMD, která se rozhodla nasadit do souboje své Opterony a vyzvala Intel na veřejné přeměření výkonu a spotřeby. Test vy měl být rovnou šancí pro obě společnosti ukázat sílu jejich výrobků.

Porovnání by měla provádět nezávislá společnost pomocí standardizovaných benchmarků a měřičů spotřeby na procesorech, které jsou volně ke koupení. Celé zápolení by mělo být veřejné, nyní se pouze čeká na okamžik, kdy Intel zvedne hozenou rukavici a nastoupí se svým procesorem od ringu. Více se dozvíte na stránkách souboje.

Ředitel společnosti Intel však výzvu na souboj nakonec odmítl, takže zase nic nevíme.

Výzkum mezi dětmi o hrách 

Společnost JuniorSeniorResearch dělala průzkum mezi čtyřmi tisíci dětí do patnácti let týkající se jejich vztahu ke hrám.

Z tohoto výzkumu vyplývají docela zajímavá zjištění. Například fakt, že 61 % dětí, děvčata nevyjímaje, hraje hry denně je poměrně překvapivý. Oproti tomu zase nikoho nezaskočí, že nejvíce hrají na PC. To je také jeden z nejčastějších zdrojů informací o hrách, které vycházejí, hned v závěsu za informací od kamarádů. Jako největší bernou minci považují hlavně mladší děti samozřejmě rodiče.

I mezi dětmi jsou hráči, kteří neváhají koupit hru hned po vydání, najdou se však i tací, kteří dlouho spoří, aby si mohli pořídit vytoužený titul. Poměrně logické se zdá i spojení internetu, jako informačního média o hrách, s hraním her na počítači. Děti se tak stávají poměrně zajímavou skupinou pro různé zadavatele internetové reklamy.

Komentář: Ač je v zahraničí nejčastější způsob pořízení her dětmi koupě, nemůžeme se zatím na situaci bohužel dívat podobně i u nás. Koupěschopnost dětí je limitována ochotou rodičů utrácet za legální hry, nad kterou zatím většinou převažuje výhoda pirátských verzí. Snad se tato situace brzy změní.

Zdroj: JuniorSenior

Nintendo posiluje samo sebe

Společnost Nintendo se rozhodla vykoupit od svých akcionářů velký balík vlastních akcií, aby posílila svoji pozici.

Balík o objemu 2,2 milionu akcií se pokusí vykoupit Nintendo v průběhu příštího týdne při ceně 11 650 jenů (106 dolarů, přibližně dva a půl tisíce korun) za akcii. Tato cena je přesně tolik, na kolika zavírala tokijská burza včera. Pokud se nákup povede, získá tak Nintendo pod svoji kontrolu dalších 1,55 procenta celkového podílu akcií a dostanou se přibližně na vlastnictví desíti procent.

Nintendo se tak snaží předejít možnosti, že by nějaká jiná firma skoupila jeho akcie. Zřejmě má toto nějakou souvislost s nabídkou Square Enixu, který chtěl odkoupit akcie Taito za celkovou sumu 600 milionů dolarů.

Střípky herního byznysu:

  • Podle japonského časopisu Famitsu vyjde bojovka Soul Calibur 3 nejprve v USA a až s měsíčním zpožděním v rodném Japonsku. Namco předvede u Soul Caliburu podobný marketingový tah, jaký byl vidět u Tekkenu 5. Již 25. října má vyjít třetí díl v USA, zatímco v Japonsku si budou muset počkat až na 24. listopadu.
  • Maskot Havajské University Vili the Warrior se rozhořčil na Electronic Arts a hodlá je žalovat o 75 tisíc dolarů. Electronic Arts údajně nijak nezaplatili maskotu Havajské University, do jehož kůže se vžívá Viliami Fehoko, za jeho použití v NCAA Football 2006. Nejprodávanější hra července na PS2 a Xboxu má tak problém s žalobou na krku. Fehoko žádá na EA náhradu ve výši 75 tisíc dolarů. Zatím nemáme žádné zprávy ze strany EA.

Žebříček nejprodávanějších her ve Velké Británii

Celkový žebříček

AP

MP Název hry PT
1 - 1 Brian Lara International Cricket 2005 4
2 - 2 Madagascar 7
3 - 3 Fatnastic 4 5
4 ë 8 Juiced 10
5 - 7 Cricket 2005 7
6 í 4 Charlie And The Chocolate Factory 5
7 ë 10 Grand Theft Auto: San Andreas 39
8 í 7 Medal of Honor: European Assault 10
9 ë 11 Pro Evolution Soccer 4 45
10 í 9 Destroy All Humans! 9
11 ë 24 Worms 4: Mayhem 4
12 í 6 Lego Star Wars 18
13 ë - Sonic 3D 25
14 ë 16 Need For Speed: Underground 2 36
15 í 13 Battlefield 2 9
16 ë 20 The Simpsons: Hit and Run 95
17 í 15 Championship Manager 5 23
18 ë 22 The Incredibles 41
19 ë 21 Simpsons: Road Rage 69
20 í 14 Call of Duty: Finest Hour 16

PC - žebříček

1 ë 2 Battlefield 2 9
2 ë 8 Football Manager 2005 42
3 ë 4 The Sims 2: University 24
4 í 3 Half-Life 2 40
5 í 1 The Sims 2 49
6 í 5 Guild Wars 17
7 í 6 World of Warcraft 28
8 ë 11 of The Rings - Battle Middle Earth 37
9 í 7 Championship Manager 23
10 í 10 Rome: Total War 47

PS2 - žebříček

1 ë 2 Brian Lara International Cricket 2005 4
2 í 1 Fantastic 4 5
3 - 3 Charlie and the Chocolate Factory 4
4 - Madagascar 7
5 ë Cricket 2005 7
6 í 6 Medal of Honour: European Assault 9
7 ë 9 Lego Star Wars 17
8 - Juiced 9
9 í Destroy All Humans! 8
10 ë 11 Tekken 5 8

Xbox - žebříček

1 - 1 Brian Lara International Cricket 2005 4
2 - 2 Grand Theft Auto: San Andreas 10
3 - 3 Fantastic 4 5
4 ë 5 Destroy All Humans! 8
5 ë 7 Juiced 9
6 ë 9 Forza Motorsport 14
7 í 4 Sid Meier`s Pirates! 4
8 í 6 Medal of Honour: European Assault 9
9 ë 12 Halo 2 40
10 ë 14 Cricket 2005 7

Game Cube - žebříček

1 ë 1 Resident Evil 4 22
2 í 2 Charlie and the Chocolate Factory 2
3 - 3 Killer 7 5
4 ë 4 Fatnastic 4 5
5 - 5 Madagascar 7
6 ë 6 Star Fox Assault 16
7 í 8 Mario Party 6 22
8 ë 7 The Legend of Zelda: Four Swords 30
9 - 9 Mario Power Tennis 25
10 í 18 Donkey Konga 44

Vysvětlivky: AP - aktuální pořadí platné pro daný týden, MP - minulé pořadí platné pro předchozí týden, PT - počet týdnů v žebříčku

Zdroj: ELSPA

Nejprodávanější PC hry v USA

AP Název hry
1.

Battlefield 2

2.

World of Warcraft

3.

Gulid Wars

4.

The Sims 2 University

5.

The Sims 2

6.

The Sims Deluxe

7.

Half-Life 2

8.

RollerCoaster 3 Tycoon

9.

The Sims: Unleashed

10.

RollerCoaster 3 Tycoon: Soaked

Zdroj: Gamespot

Tabulky neodrážejí reálnou prodejnost her; vycházejí ze statistik počtu kopií jednotlivých her dodaných do obchodů.

Váš názor Další článek: Nintendo posiluje vlastní pozici

Témata článku: , , , , , , , , , , , , ,