Byznys hrátky: Activision Blizzard novou jedničkou na úkor EA

vytisknout velikost písma
Activison a Vivendi se spojují, EA není jedničkou mezi vydavateli * Mohou hry za klesající zájem o četbu knih? * EA vydělává více na mobilních hrách než na PS3 * Cena 200 dolarů rapidně zvýší poptávku po konzolích * Předpovědi o herní reklamě jsou příliš optimistické, tvrdí šéf EA * Díkuvzdání posílilo prodej Xbox 360 i Wii * Herní průmysl potřebuje čerstvou krev, věří Molyneux
Byznys hrátky: Activision Blizzard novou jedničkou na úkor EA

Activison a Vivendi se spojují, EA není jedničkou

Když se minulý týden John Riccitielo vyjadřoval v tom smyslu, že nevěří v žádná další spojení velkých firem herního byznysu, netušil, že jedno takové je již dohodnuto. Jak bylo včera oficiálně oznámeno, dojde v průběhu nadcházejících měsíců ke spojení dvojice Activision a Vivendi Games, jež vyústí v existenci největšího nezávislého vydavatele v hodnotě zhruba 18,9 miliardy amerických dolarů.

Nově vzniklá společnost ponese název Activision Blizzard a spojí v sobě silné značky všech zúčastněných subjektů - u Activisionu jde o Guitar Hero, Call of Duty nebo Tonyho Hawka, u Vivendi jde jednak o tituly jako Crash Bandicoot nebo Spyro, druhak o produkty z portfolia Blizzardu v čele se silnými sériemi Warcraft, Starcraft a Diablo. "Nově vznikající aliance je důležitým krokem pro Vivendi a je dalším důkazem naší snahy zlepšovat aktivity v sektoru zábavy," komentuje dohodu Jean Bernard Levy, CEO francouzského Vivendi. "Spojené síly existujících týmů obou společností budou základem pro další profitabilní růst Activision Blizzard." Akcie Vivendi Games budou přeměněny v 295 milionů akcií Activisionu, což Vivendi Games ohodnotní částkou zhruba 8,1 miliardy dolarů. Vivendi zároveň odkoupí 62,9 milionů nově vydaných akcií Activisionu v hodnotě 1,7 miliardy.

Šéfem nově vzniklé společnosti bude Robert Kotick, dosavadní výkonný ředitel Activisionu, pod jehož vedením se firma odpoutala z problematického období a letos v prvním pololetí dokonce pokořila dosavadního největšího světového vydavatele, konkurenční Electronic Arts. Dosavadní šéf Vivendi Games, Bruce Hack, se stane víceprezidentem nové firmy a bude také zodpovědný za úkoly spojené s propojením obou firem, jež má být dokončeno do poloviny příštího roku. Bez zajímavosti jistě nejsou ani další výhody plynoucí ze spojení pro Activision, který získá přístup k největší světové hudební společnosti Universal Music Group, z čehož "bude profitovat Guitar Hero", stejně jako to firmě umožní dále si pojistit výsadní postavení v segmentu hudebních her.

Zdroj: GI.biz, IGN

EA vydělává více na mobilních hrách než na PS3

Někteří s napětím, jiní s menším zaujetím, všichni však ve větší či menší míře sledujeme vývoj prodejů herních konzolí nové generace. Zajímavý úhel pohledu nabízí na současnou situaci statistika největšího světového vydavatele, společnosti Electronic Arts, a jeho příjmů z prodeje her pro jednotlivé platformy. Na celkových příjmech 640 milionů dolarů se v posledním čtvrtletí nejaktivněji podílel Xbox 360 částkou 218 milionů, následovaný PS2 (73), Wii (59) a DS (47 milionů). Statistiky zároveň potvrzují, že příjmy ve výši 37 milionů dolarů z divize mobilních her v EA dalece převyšují PS3 a PSP, třebaže divize jako taková nesleduje obecné trendy a na rozdíl od konkurence dosahuje poměrně nízkého meziročního růstu o zhruba 6 % (u velkých hráčů jako Gameloft jde přitom o 51 %). Z PS3 plynulo v posledním čtvrtletí do kasičky Electronic Arts pouhých 17 milionů dolarů.

Zdroj: Next-Gen.biz

Mohou hry za klesající zájem o četbu knih?

Se zajímavou statistikou přišel britský bulvární plátek The Sun v reakci na pokles Velké Británie z 3. na 15. místo mezi státy s největším zastoupením pravidelných čtenářů knih. Podle informací tohoto deníku je hlavním důvodem tohoto poklesu vzrůstající množství děti hrající hry. Zveřejněné údaje dokládají, že zhruba 37 % děti ve Velké Británii hraje hry pravidelně po 3 hodiny denně, což je výrazně více než v ostatních evropských zemích. Podle dalších názorů ale není možné z poklesu zájmu o četbu knih obviňovat pouze hry. "Dnešní mladí toho mají mnohem více na výběr než v roce 2001, co se trávení volného času týče. Většina z nich má vlastní televizor a mobilní telefony, 37 % z nich hraje počítačové hry každý den alespoň 3 hodiny. My všichni musíte přesvědčit naše děti, že i čtení jim může vnést do života spoustu zábavy," dodává školní tajemnice Eda Balls.

Zdroj: Next-gen.biz, MCVUK, The Sun

Cena 200 dolarů rapidně zvýší poptávku po konzolích, věří Activision

Šéf Activisionu, Bobby Kotick, věří, že zákazníci se více starají o cenu než o technologii, a že herní konzole musí dosáhnout ceny okolo 200 dolarů, pokud se chtějí dočkat masového zájmů zákazníků. Kotick, který hodnotí PS3 jako dobrý produkt, přitom poukazuje na konkurenční Wii s jeho prodejní cenou okolo 250 dolarů. "Wii s jeho současnou cenou je něco jako standard i očekávání, a lidé přesto přiznávají, že je po technologické stránce méně komplexní. Podle mého názoru na tom ale zákazníkům záleží ze všech nejméně," prohlásil v rozhovoru pro agenturu Reuters.

"V příštích 24 měsících se všichni výrobci konzolí budou chtít posunout k hranici 199 dolarů, takže si můžeme živě představit Nintendo, které půjde s cenou dolů až někam ke 129 dolarům". Co se ostatních konzolí týče, nejlevnější PS3 je dostupná v ceně 400 dolarů, zatímco Microsoft ve snaze oslovit další skupiny zákazníků uvedl na světové trhy model Arcade s několika arkádovými hrami zdarma a za cenu 280 dolarů. Jak dokazují výsledky v týdnu po americkém Díkuvzdání, které najdete v dalším samostatné aktualitě, snížení ceny pomohlo Microsoftu v rapidnímu navýšení prodejních čísel.

Zdroj: Next-Gen.biz

Předpovědi o herní reklamě jsou příliš optimistické, tvrdí šéf EA

Podle Johna Riccitiella, výkonného ředitele Electronic Arts, jsou předpovědi o úspěšnosti herní reklamy, přisuzující této oblasti miliardové příjmy již kolem roku 2010, příliš optimistické. Podle reportáže serveru CNN Money Riciitiello připouští, že se in-game reklamy může stát klíčovým příjmem pro vydavatele, nicméně odhaduje, že dosažení tohoto bodu potvrá mnohem déle, než mnozí analytici očekávají. Riccitiellovi odhady jsou v přímém rozporu s názory dalších odborníků z branže. Bernie Stolar, šéf Google AdSense fo Games odhadl, že in-game reklama překročí 1 miliardu v roce 2010, analytik z uskupení Yankee Group věří k přibližení se metě jedné miliardy o rok později. V současnosti má byznys in-game reklamy hodnotu okolo sta milionů dolarů. 

Podle Ricitiella se reklama podílí na příjmech Electronic Arts v podobě jednoho procenta, když generuje příjmy zhruba 30 milionů dolarů ročně, zatímco celá firma se pohybuje u částky 3,1 miliardy. Zároveň nicméně přiznává, že Electronic Arts reagovali příliš pozdě na zavádění technologií do her pro Xbox 360 a PS3 a obecně je názoru, že herní průmysl musí pracovat lépe a efektivněji na způsobu, jakým se snaží reklamu do her zakomponovat.

Zdroj: GI.bz

Díkuvzdání posílilo prodeje Xbox 360 i Wii

Microsoft uvedl, že v týdnu po americkém Díkuvzdání prodal 310 tisíc kusů konzole Xbox 360, což je téměř stejné množství, jaké zmizelo z obchodů v USA za celý měsíc říjen. Ani výrazný nárůst zájmu o konzoli (podpořený uvedením modelu Arcade s cenou pod 300 dolarů) nicméně nepomohl v souboji s Wii, které vedlo statistikám s 366 tisíci prodanými kusy. Sony odmítlo zveřejnit své prodejní výsledky, podle údajů CNBC byl ale zájem o PS3 poloviční v porovnání s Xbox 360. Podle zprávy Microsoftu to byla jeho konzole, kdo ovládl prodeje her a dalšího software, když téměř 54 % prodejů souviselo právě s Xboxem 360. U Wii mělo jít o 30% a u PS3 o 16% podíl na trhu.

Zdroj: GI.biz

Herní průmysl potřebuje čerstvou krev, věří Molyneux

K nedávné kritice herních vývojářů, podle nichž jsou studijní kurzy herního designérství (nejen) v Anglii o 5 let pozadu oproti vývoji v branži, se minulý týden vyjádřil také Peter Molyneux v rozhovoru pro Eurogamer. Podle jeho názoru potřebuje průmysl čerstvou krev. "Potřebujeme absolventy, kteří jsou chytří a mají odhodlání," říká a dodává: "Tím pádem se snažíme brát absolventy podle těchto dvou kritérií. Podle mého názoru mají zkušenosti menší váhu než tyto věci." Molyneux, který přiznává, že často navštěvuje univerzity a obory spojené s herním vývojářstvím, dodává, že zájemce o práci v herním průmyslu musí splňovat tři kritéria. "Prvním je komunikace - musíte být schopní komunikovat, umět argumentovat a mít odhodlání. Druhým je schopnost najít rovnováhu - musíte vědět, kdy má smysl svůj nápad dále tlačit a kdy ho nechat být. A konečné také inspirace - musíte mít schopnost inspirovat lidi, kteří s vámi pracují."

Zdroj: Eurogamer

Krátké zprávy:

  • Francouzští Infogrames zveřejnili své hospodářské výsledky, podle nichž se firmě i přes snížení příjmů podařilo redukovat ztrátu na necelých 30 milionů Euro, o zhruba 7 milionů méně než v předcházejícím roce. Zároveň představili plán na návrat do černých čísel, jehož chce firma dosáhnout postupným oživením známých značek ze svého portfolia a jejich převedením na konzole nové generace, stejně jako posílením svých aktivit na trhu her pro Wii a DS.
  • 1 milion kusů v první dej prodeje. Tolik potřebuje podle vyjádření japonského Konami dosáhnout firma v případě Metal Gear Solid 4 pro PS3, aby pokryla veškeré náklady související s výrobou hry. Připomeňme, že mety jednoho milionu doposud dosáhly pouze dva tituly pro konzoli od Sony.
  • PS3 ovládla v listopadu japonský trh. Podle zveřejněných statistik se konzole prodalo za čtyři týdny končící 25. listopadem více než 183 tisíc, což je o 24 tisíc více než v případě konkurenčního Wii. Analytik Hiroshi Kamide z KBC Securities je přesto k dalšímu vývoji platformy od Sony skeptický. "Je hezké vidět konzoli, jak se prodává lépe než před šesti měsíci. Ale je to udržitelný trend? Mohou prodeje dále eskalovat? Nejsem si jistý."

Ceny akcií

Activision 18.92 - 22.00 +16.3%
Ubisoft 52.68 - 59.88 +13.7%
Sony 48.71 - 54.06 +11.0%
Nintendo 555.68 - 605.19 +8.9%
EA 53.81 - 56.92 +5.8%
Take-Two 14.85 - 15.36 +3.4%
Konami 28.87 - 29.59 +2.5%
THQ 24.93 - 24.88 -0.2%
Midway 2.59 - 2.58 -0.4%
Microsoft 34.19 - 33.81 -1.2%
Sega 12.89 - 12.72 -1.3%
SCi 249.75 - 246.00 -1.5%

Nejprodávanější hry

Austrálie
1. Smackdown vs. Raw 2008 (PS2)
2. Assassin’s Creed (Xbox 360)
3. The Simpsons Game (PS2)
4. Assassin’s Creed (PS3)
5. Need for Speed ProStreet (PS2)
6. Mass Effect (Xbox 360)
7. Big Brain Academy (Wii)
8. Guitar Hero III (PS2)
9. Need for Speed ProStreet (PS3)
10. More Brain Training (DS)

Švédsko
1. Guitar Hero III: Legends of Rock (PS2)
2. Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360)
3. Mass Effect (Xbox 360)
4. Super Mario Galaxy (Wii)
5. Guitar Hero III: Legends of Rock (Wii)
6. Guitar Hero III: Legends of Rock (PS3)
7. Call of Duty 4: Modern Warfare (PC)
8. Assassin’s Creed (Xbox 360)
9. Singstar Swedish hits Schlager (PS2)
10. Assassins Creed (PS3)

USA
1. Super Mario Galaxy (Wii)
2. Halo 3 Legendary Edition (Xbox 360)
3. Wii Play (Wii)
4. Call of Duty 4: Modern Warfare (Xbox 360)
5. Brain Age 2: More Training in Minutes a Day (DS)
6. Assassin’s Creed (Xbox 360)
7. Brain Age (DS)
8. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)
9. Mario Party DS (DS)
10. Halo 3 (Xbox 360)

Velká Británie
1. Assassin`s Creed
2. Need For Speed: ProStreet
3. Call of Duty 4: Modern Warfare
4. The Simpsons Game
5. Dr Kawashima`s Brain Training: How Old Is Your Brain?
6. Pro Evolution Soccer 2008
7. Super Mario Galaxy
8. WWE Smackdown! Vs. RAW 2008 Featuring ECW
9. FIFA 08
10. Guitar Hero III: Legends of Rock

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pastvu pro oči

Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pa…

Grand Theft Auto 5 má za sebou již spoustu grafických modifikací. Ta nejnovější ale nastavuje novou laťku grafických orgií.

4.  8.  2017 | | 2 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |