Byznys hrátky: Američané podporují regulaci násilných her

Američané podporují regulaci násilných her, říká výzkum. Nesmysl, oponuje ESA * Bungie mají oči jen pro Xbox 360 * Nintendo má problémy s dodávkami Wii a ruší sjednanou reklamu * Capcom: Exkluzivita herních titulů není mrtvým konceptem * Existuje "špinavé tajemství" Microsoftu ve válce HDDVD a Blu-ray? * Bonus za vznik Activision Blizzard? 40 milionů dolarů

Američané podporují regulaci násilných her, říká výzkum

Regulace her? Zdá se, že lidé by s ní souhlasili. Alespoň podle průzkumu americké PR agentury Hill & Knowlton, z jejíž výsledků vyplynulo, že by 60 % respondentů souhlasilo s vládní regulací prodeje násilných her. Průzkumu se zúčastnilo 1 150 Američanů, z nichž 51 % souhlasí s názorem, podle něhož by vláda měla kontrolovat násilný a další jinak "závadný" herní obsah. Zajímavé jsou také výsledky mezi skutečnými hráči, z nichž by 43 % vyjádřilo regulaci podporu - proti by bylo 47 % dotázaných.

Americká ESA označila průzkum za "neautentický a nepřesný", když výsledky poskytují podle jejího názoru "zkreslný obrázek o herním průmyslu dneška". "Rozhodnutí společnosti Hill & Knowlton zveřejnit tyto výsledky bylo jak neprofesionální, tak neetické, a také jeho načasování vzbuzuje řadu otázek," píše ESA ve svém prohlášení pro tisk. ESA ve své zpráve píše, že podporuje ratingový systém ESRB a další snahy o zamezení prodeje her nezletilým, zároveň upozorňuje i na výsledky dalšího průzkumu, podle něhož více než dvě třetiny lidí mezi 18 - 34 lety hrají hry: pouhá pětina Američanů si myslí, že hrát hry je špatný způsob, jak trávit čas s rodinou a přáteli a více než polovina rodin považuje hry za dobrý způsob, jak společně trávit čas.

Zdroj: Next-Gen.biz

Nintendo má problémy s dodávkami Wii

Nintendo zvažuje, že stáhne plánovanou televizní kampaň na podporu konzole Wii. Důvod? Neschopnost pokrýt již tak vysokou poptávku. Podle mluvčího firmy je zájem o platformu "ohromný a vyšší, než Nintendo očekávalo". Japonský výrobce, který neustále navyšuje výrobní kapacitu svých závodů, proto zvažuje, že naplánovanou reklamu přesune do prvního čtvrtletí příštího roku, kdy očekává pokles poptávky po konzoli. Nintendo zároveň odmítlo, že by interně vytvářelo informace o nedostupnosti konzole, aby donutilo hráče k brzkému nákupu, když podle oficiálního vyjádření firma aktuálně vyrábí 1,8 milionu konzole každý měsíc, což přesto nestačí uspokojit poptávku.

Zdroj: GI.biz

Bungie mají oči jen pro Xbox 360

Jonty Barnes z Bungie v živém rozhovoru na serveru Eurogameru potvrdil dřívější zvěsti, podle nichž se firma i po osamostatnění zaměří na tituly exkluzivně pro Xbox 360. "Chceme pokračovat v cíli vytvářet ty nejlepší hry, a to je pro nás právě teď možné na Xboxu 360," vysvětluje postoj společnosti. Barnes zároveň odmítl, že by firma aktuálně připravovala titul pro Xbox Live Arcade či jeho vývoj zvažovala, zároveň ale nevylučuje možnost, že tak Bungie do budoucna učiní.

Frank O´Connor, zodpovědný za scénář Halo 3 a také aktualizace domovské stránky Bungie (zajímavý komentář z jeho pera najdete v novém čísle OXM, které přijde na stánky těsně před Vánoci), pro změnu odpověděl na kritiku vysoké ceny stahovatelného přídavku do akce Halo 3. Bungie podle něj nezodpovídá za samotný prodej a stanovení ceny, které je kompletně v kompetenci Microsoftu, kterému podle svých slov pouze zaslali šek "pokrývající jejich náklady". "Vytvářet podobný přídavek není nic levného, většina z našeho týmu se do tohoto procesu dříve či později zapojí, takže nejsem překvapený, že se Microsoft snaží o návratnosti vložených prostředků," vysvětluje O´Conner. "Mapy budou k dispozici zdarma za pár měsíců, takže východiskem pro kritiky je jednoduše trpělivost."

Zdroj: Eurogamer

Capcom: Exkluzivita herních titulů není mrtvá

S nárustem nákladů na vývoj a nejasné jedničce mezi novogeneračními systémy slábne přísun exkluzivních titulů od third-party vývojářů. Japonský Capcom přesto vyjádřil přesvědčení, že tento koncept není mrtvý a i do budoucna se setkáme s řadou her, vytvořených na míru konkrétní z platforem. "U exkluzivity jde o vyvážení hratelnosti a nákladů," prohlásil v rozhovoru pro serveru Next-gen.biz marketingový manažer Capcomu, Nique Fajors. "Pokud dokážete tyto dvě složky správně vyvážit, exkluzivita může fungovat". Capcom je přesto jednou z firem, která se zaměřuje na multiplatformní vývoj. Původně Xbox 360 exkluzivní Lost Planet vyšlo také na PC a je v přípravě pro PS3 - oproti tomu Devil May Cry 4 se oproti předpokladům objeví vedle PS3 také na Xboxu 360.

"Jak vývojáři, tak zákazníci mají mnoho možností a obrovský výběr," vysvětluje Fajors, podle něhož jsou dnešní hráči stále méně loajální jedné z platforem. "Když jsem byl malý, fandil jsem platformám Sega. Nikdy bych si nekoupil konzoli od Nintenda. Měl jsem všechny Segy od Genesis až po Saturn. Dnes už ale podle mého názoru nejsou zákazníci tak loajální." Přesto jsou podle Fajorse předčasné závěry, podle nichž se již nebudeme setkávat s exkluzivitou pro jednotlivé systémy. "Myslíte si, že exkluzivita herních titulů je mrtvá? Nevěřím tomu, že by byla. Vše je jen otázkou ekonomiky, zájmu hráču a unikátní hratelnosti."

Zdroj: Next-Gen.biz

Existuje "špinavé tajemství" Microsoftu ve válce HDDVD a Blu-ray?

Známý hollywoodský režisér a producent Michael Bay je přesvědčen, že Microsoft nemá zájem na úspěchu ani jednoho z nových formátů HDDVD a Blu-ray - a naopak si od jejich selhání slibuje růst vlastní digitální distribuce. "Čemu nikdo zvenčí nerozumí, je korporátní politika. Microsoft chce, aby oba formáty selhaly, tím se dostane do pozice hrdiny, který světu přinese digitální šíření obsahu," píše Bay na své oficiální stránce. "Je to tajemství, o němž se veřejně nemluví. To je důvod, proč Microsoft posílá stamilionové šeky do firem, jež se poté nerozhodnou pro Blu-Ray, ale HDDVD. Jednoduše si přejí trh rozdělit a přinést vlastní vizi digitálního stahování obsahu. Čas ukáže a vy sami poznáte pravdu," dodává Bay.

Zdroj: Next-Gen.biz

Bonus za vznik Activision Blizzard? 40 milionů dolarů

Byl to Bobby Kotick, současný předseda představenstva a výkonný ředitel Activisionu, z jehož hlavy vzešla myšlenka na spojení gigantů Activision a Vivendi Games. Bude to také on společně s kolegou Brianem Kellym, kdo získá za úspěšnou finalizaci celého spojení prémii ve výši 10 milionů dolarů. Oba pánové budou také obdarování přes 363 tisíci akciemi nově vzniklé firmě, jejichž hodnota je shodně odhadována na 10 milionů. Kottick bude moci dále získat až 1,25 milionů akcií v závislosti na výsledcích nové firmy v prvních pěti letech, nárok má také na 1,85 milionů akcií za splnění dalších nespecifikovaných cílů.

Zdroj: Next-Gen.biz

Krátké zprávy:

  • Zakladatel nedávno rozpuštěného vývojářského týmu FASA Studios Jordan Weisman oznámil, že od Microsoftu licencoval práva na herní značky MechWarrior, Shadowrun, Crimson Skies. Weisman v minulých dnech založil nové studio Smith & Tinker, jehož projekty se budou točit právě okolo zmíněných značek - žádné podrobnosti však prozatím nejsou k dispozici.
  • Codemasters se pochlubili nově vyvinutým grafickým enginem EGO, který bude pohánět připravované tituly Operation Flashpoint 2: Dragon Rising a Race Driver: GRID. Engine, který byl vyvinut tak, aby mohl být využit na všech platformách, je jedním z výsledku investice 40 milionů liber do vlastních technologií a jako takový má podle představitelů firmy potvrdit skutečnost, že vlastní vývoj herního enginu napomáhá lepší hratelnosti i kvalitě.
  • Sony potvrdila snahu umožnit majitelům handheldu PSP přistupovat k PlayStation Store bez nutnosti k tomuto využít PC nebo PS3. Přesto prozatím není schopná přesně určit, kdy dojde k takovým úpravám, které by toto umožnily.
  • Vývojářské studio Auron oznámilo redukci vlastních stavů, když hodlá zmenšit počet členů týmu kolem onlinovky Fury. Důvodem je pomalý start hry, který také vyústil v outsourcing služeb a vývoje do Číny.

Vítězové cen Spike TV Video Game Awards

  • Game of the year: BioShock
  • Best shooter: Call of Duty 4: Modern Warfare
  • Best action game: Super Mario Galaxy
  • Best rhythm game: Rock Band
  • Best RPG: Mass Effect
  • Best driving game: DiRT: Colin McRae
  • Best military game: Call of Duty 4: Modern Warfare
  • Studio of the year: Harmonix
  • Best graphics: Crysis
  • Breakthrough technology: The Orange Box/Portal
  • Best PS3 game: Ratchet and Clank Future: Tools of Destruction
  • Best Wii game: Super Mario Galaxy
  • Best Xbox 360 game: BioShock
  • Best PC game: The Orange Box
  • Best individual sports game: Skate
  • Best team sports game: Madden NFL 08
  • Best handheld game: The Legend of Zelda: Phantom Hourglass
  • Best game based on a movie or TV show: The Simpsons Game
  • Best soundtrack: Rock Band
  • Best original score: BioShock
  • Best multiplayer game: Halo 3
  • Most addictive game: Halo 3

Ceny akcií

Activision  22.00 - 26.15  +18.9% 
Take-Two  15.36 - 17.02  +10.8% 
Konami  29.59 - 31.00  +4.8% 
Ubisoft  59.88 - 61.74  +3.1% 
Microsoft  33.81 - 34.85  +2.2% 
Nintendo  605.19 - 611.89  +1.1% 
THQ  24.88 - 24.94  +0.2% 
Sega  12.72 - 12.59  -1.0% 
Sony  54.06 - 52.95  -2.1% 
EA  56.92 - 54.98  -4.1% 
Midway 2.58 - 2.24  -13.2% 
SCi  246.00 - 210.50  -14.4% 

Nejprodávanější hry

Austrálie
1. Super Mario Galaxy (Wii)
2. Need for Speed: ProStreet (PS2)
3. WWE Smackdown Vs. RAW 2008 (PS2)
4. The Simpsons Game (PS2)
5. Assassin`s Creed (Xbox 360)
6. Need for Speed: ProStreet (Xbox 360)
7. Mario & Sonic at the Olympics (Wii)
8. More Brain Training (DS)
9. Guitar Hero III bundle (PS2)
10. Big Brain Academy Value (Wii)

Japonsko
1. Professor Layton and Pandora`s Box (DS)
2. Wii Fit (Wii)
3. SD Gundam G Generation Spirits (PS2)
4. Dragon Quest IV (DS)
5. Sengoku Basara 2 Heroes (PS2)
6. Mario Party DS (DS)
7. World Soccer Winning Eleven 2008 (PS2)
8. Assassin`s Creed (Xbox 360)
9. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)
10. Yu-Gi-Oh! World Championship 2008 (DS)

Švédsko
1. Guitar Hero III: Legends of Rock (PS2)
2. Singstar Sweden hits Schlager (PS2)
3. Super Mario Galaxy (Wii)
4. Guitar Hero III: Legends of Rock (360)
5. Call of Duty 4: Modern Warfare (PC)
6. En riktig jul - Julkalendern 2007 (PC)
7. Mass Effect (360)
8. High School Musical: Sing It! (PS2)
9. Assassin’s Creed (360)
10. Assassin’s Creed (PS3)

Diskuze (3) Další článek: Galerie: Command & Conquer 3: Kane`s Wrath

Témata článku: , , , , , , , , , , ,