Byznys hrátky: EA nabízí 36 miliard za anglické TakeTwo

EA chce TakeTwo a využívá neobvyklou taktiku * Next-gen není o grafice, shodli se vývojáři * Hodnocení her od EA meziročně pokleslo o 5 % * Harrison opouští Sony: zamíří do Infogrames? * Xbox 360 dosáhl mety 18 milionů konzolí * Molyneux: Konzole za nízkou cenu jsou důležité * Nintendo zpoplatní online hraní na Wii * Aliance na podporu PC hraní potvrzena
Byznys hrátky: EA nabízí 36 miliard za anglické TakeTwo

EA nabízí 36 miliard za anglické TakeTwo

Po spekulacích o převzetí anglického vydavatele TakeTwo mediálním domem Viacom se o pozornost výrazně přihlásilo kanadské Electronic Arts. To se po neúspěšném vyjednávání s představenstvem TakeTwo rozhodlo zveřejnit veškeré informace související se současnou nabídkou ve výši 2 miliard amerických dolarů, jež je o zhruba 54 % vyšší než současná tržní hodnota firmy. EA si od tohoto kroku slibuje první korektní jednání v představenstvu TakeTwo, když věří, že předchozí nabídky byly jednostranně blokovány jejím předsedou Straussem Zelnickem.

Šéf EA, John Riccitiello, k tomu dodává: "Naše finanční nabídka je unikátní příležitostí pro akcionáře TakeTwo okamžitě zhodnotit jejich investice díky značné prémii. Také herní designéři TakeTwo budou profitovat z finančních zdrojů, stability, managementu a globálnímu vydavatelskému zázemí Electronic Arts." EA při příležitosti odhalení dalo novinářům k dispozici kompletní text emailu s nabídkou, jenž si můžete přečíst např. zde. EA zároveň upozornili, že chtějí dohodu uzavřít před vydáním největšího hitu letošního roku, akce GTA IV.

TakeTwo v reakci na oznámení označilo nabídku za neadekvátní a obvinilo EA ze snahy vytěžit maximum z plánovaného vydání právě GTA IV. Strauss Zelnick z tohoto důvodu oznámil, že firma je ochotna s EA jednat teprve první den po vydání tohoto titulu, konkrétně tedy 30. dubna letošního roku.

Analytici se přitom shodují, že bude nabídce EA těžké odolat a očekávají, že kanadský vydavatel v této bitvě spíše uspěje. Michael Pachter přitom věří, že na rozdíl od jiných zájemců o koupi TakeTwo bude EA jako jediné schopno z pohlcení firmy okamžitě profitovat. Cenu samotnou ve výši 2 miliard dolarů označil za adekvátní situaci, v níž se TakeTwo nachází (firma již po dva roky negeneruje zisk). Přesto nevylučuje, že se současná nabídka 26 dolarů za akcii ještě pohne směrem nahoru: bude to však o dolar maximálně.

Zdroj: Next-Gen.biz, GI.biz, MCVUK

Next-gen není o grafice, shodli se vývojáři

Je těžké vnímat posun, který přinesly konzole nové generace. Je jím grafika, která je jako jediná vidět na první pohled? Je jím možnost využít výpočetní výkon pro budování obrovských virtuálních světů nebo uvěřitelnější umělé inteligence? Na první pohled nerozlousknutelné téma se stalo jednou z nejzajímavějších diskusí na letošní Game Developers Conference. Molyneux, Harrison, Young i Koster, vedoucí představitelé společností Lionhead, Sony, Electronic Arts a Areae se shodli, že nová generace není o technologii, ani o vydávání sezónních blockbusterů.

Přidanou hodnotou je v jejích očích práce s komunitou, uživateli generovaný obsah nebo konektivita a online hraní. "Není to grafika, není to procesor," říká Raph Koster z Arae. "Novou hrou této generace jsou achievementy na Xbox Live nebo Miis z konzole Wii." Phil Harrison, hlava vývojářských studií Sony, upozorňuje na paradox této situace. "Všechny věci, které budou skvělé na našich budoucích produktech, jsou ty, jež v podstatě netvoříme."

Peter Molyneux pro změnu zhodnotil současné hry. "Kdybych byl zákazník a hledal to, co vystihuje slovo next-gen, bylo by to Call of Duty 4 nebo Wii Sports? Call of Duty IV je o zkušenosti. Dotázaný zákazník by za next-gen označil Wii." Phill Harrison k tomu doplnil: "Popularita a aktivita hráčů kolem Call of Duty 4 říká - ano, toto je titul nové generace - protože se kolem něj stihla vybudovat obrovská komunita."

Zdroj: GI.biz

Hodnocení her od EA meziročně pokleslo o 5 %

John Riccitiello není spokojen: nemůže za to pokles v kolonce zisků nebo podílu na trhu jeho vydavatelské společnosti Electronic Arts. Pravda je mnohem jednodušší: za poslední rok, kdy EA podléhají jeho vedení, kleslo průměrné hodnocení her od kanadského vydavatele o 5 % z původních 77 na současných 72 %. "Není to nic, co bychom mohli akceptovat," říká Riccitiello. "Toto je dost možná ten nejdůležitější žebříček z celé mé prezentace," dodal v zápětí. Riccitiello si je vědom významu, který přisuzují hráči v USA výsledkům, jež server Metacritic shromažďuje, a hodlá podle svých slov intenzivněji zapracovat na zkvalitnění plánovaných titulů.

Zdroj: Next-gen.biz

Molyneux: Konzole za nízkou cenu jsou důležité

Fable 2 bylo jednou z nejsledovanějších her loňského týdne na Game Developers Conference a ne náhodou byl proto středem zájmu také Peter Molyneux, uznávaný herní vývojář a vizionář. Molynuex v rozhovoru pro Eurogamer.net přiznal, že by se mu líbilo pracovat na Xbox 360 standardně s harddiskem, přesto si uvědomuje a věří, že konzole dostupná za nízkou cenu je nezbytnou součástí portfolia každého výrobce. "Kdybych měl možnost, zcela jistě bych zvolil harddisk. Na druhé straně je ale třeba podporovat model, který je významně levnější," dodává.

"Co se snažíme spojit s Fable 2, je pravidlo "podívej se, každý může hrát tuto hru". To je to, co chci. Proto je podporovat levný hardware jednoduše důležité.“ Molyneux na GDC potvrdil, že hodlá využívat všech možností, které mu konzole Xbox 360 nabízí. Fable 2 bude jednou z prvních her, která využije systému odměn v XBLA hrách. Ve vybraných titulech si hráči budou moci vydělat virtuální peníze, jež půjdou posléze utratit ve světě Fable 2.

Zdroj: Eurogamer

Harrison opouští Sony: zamíří do Infogrames?

Poměrně překvapivě, bez předchozích spekulací, oznámil Phil Harrison odchod z japonské Sony. Harrison, který byl zodpovědný za vývojářská studia tohoto výrobce, se v Sony podílel na vytvoření mnoha známých značek jako EyeToy, SingStar nebo na připravované službě Home pro PlayStation 3. Harrison nedávno vyjádřil frustraci nad přístupem Sony Japan, která podle něj neprokázala dostatek předvídavosti, když zcela ignorovala oblast casual games - tu, v níž konkurenční Nintendo nyní slaví prokazatelný úspěch.

Má se za to, že Harrison by mohl v blízké době zamířit do vzmáhajícího se vydavatelského domu Infogrames, kde by se připojil k ex-EA Davidu Gardnerovi, jenž již dříve ohlásil plán na přiblížení firmy trhu casual a online her.

Zdroj: GI.biz

Xbox 360 dosáhl mety 18 milionů konzolí

Hlavní řečník Microsoftu na GDC, John Schappert, potvrdil v rozhovoru pro server Eurogamer překročení další mety prodejů s konzolí Xbox 360. "Myslím, že jsme již prodali přes 18 milionů konzolí, když jsem toto číslo naposledy ověřoval. 18 milionů celosvětově," prozradil v rozhovoru a zároveň odmítl prozradit jakékoliv cíle, které si v této oblasti Microsoft stanovil pro letošní rok. Shappert zároveň prozradil, že Microsoft nemá zájem na výrobě externí Blu-Ray mechaniky, zejména z důvodu malého zájmu o její (dnes již umírající) HD-DVD kolegyni. Vysvětlení je nasnadě: "HD-DVD přehrávač se prodal v poměru zhruba 3 % ke konzoli.“ Shappert v rozhovoru dále prozradil, že Microsoft plánuje ve větší míře investovat do vývoje vlastních her pro XBLA.

Zdroj: GI.biz

Nintendo zpoplatní online hraní na Wii

Dost možná po vzoru konkurenčního Microsoftu, který zpoplatňuje veškeré online hraní na konzoli Xbox 360, vsadilo také japonské Nintendo na stejnou kartu. Jak informoval na veletrhu Game Developers Conference Takashi Aoyama, network administration manager v Nintendu, japonský výrobce zahájí nový program, v němž zpoplatní online hraní některých titulů. Herní novinky budou viditelně označeny červeným Wi-Fi logem a prozatím není jasné, zda Nintendo plánuje vybírat poplatky u všech, nebo pouze u vybraných her blízké budoucnosti.

Zdroj: Shacknews

Krátké zprávy:

  • Aliance na podporu PC hraní byla skutečně založena: potvrdili to alespoň zúčastněné strany na letošní GDC. K alianci, jež si dává za cíl zjednodušit hardwarové specifikace u her a zároveň napomoci rychlejšímu rozšiřování nových technologií, se doposud připojily firmy Activision, Epic, Microsoft, AMD, Nvidia, Intel, Dell, Acer, Alienware a Gateway.
  • Portal a Bioshock se díky počtu tří obdržených cen staly nejúspěšnějšími tituly letošních Game Developers Choice Awards. Portal získal cenu pro hru roku, stejně jako byl oceněn za herní design a inovace. Na Bioshocku zaujalo porotu nejen její grafický styl, ale také příběh a ozvučení.
  • Americké Nintendo je přesvědčeno, že jeho konzole Wii překoná konkurenční Xbox 360 na zdejším trhu nejpozději v létě letošního roku. Očekávání jsou oprávněná: tempo růstu základny majitelů konzole Wii je již několika měsíců větší než u zmíněného konkurenta.
  • Havok engine, jenž nedávno zamířil pod křídla Intelu, bude od května letošního roku zdarma přístupný vývojářům PC her. Oznámili to jeho zástupci na letošní GDC.
  • Xbox 360 snižuje cenu: alespoň v Kanadě. Nejlevnější Arcade model je zde po úpravě k dispozici za 279 kanadských dolarů, v přepočtu zhruba 4 700 Kč.

Nejprodávanější hry

Austrálie
1. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)
2. Bratz: 4 Real (DS)
3. Devil May Cry 4 (360)
4. Devil May Cry 4 (PS3)
5. Brain Training (DS)
6. SmackDown Vs. Raw 2008 (DS)
7. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)
8. Lost Odyssey (360)
9. Burnout Paradise (PS3)
10. Kageyamas Maths Training (DS)

Japonsko
1. Super Smash Bros. Brawl (Wii)
2. Wii Fit (Wii)
3. Tokimeki Memorial: Girl`s Side 2nd Season (DS)
4. Poison Pink (PS2)
5. KimiKiss (ebKore+) (PS2)
6. Wii Sports (Wii)
7. Mobile Suit Gundam: Giren no Yabou - Axis no Kyoui (PSP)
8. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)
9. Devil May Cry 4 (PS3)
10. Naruto Shippuuden: Dairansen! Kage Bunsen Emaki (DS)

Německo
1. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)
2. More Brain Training from Dr. Kawashima (DS)
3. Dr. Kawashima’s Brain Training (DS)
4. Professor Kageyamas Math Training (DS)
5. Wii Play (Wii)
6. Call of Duty 4: Modern Warfare (PC)
7. Devil May Cry 4 (PS3)
8. World of Warcraft: The Burning Crusade (PC)
9. World of Warcraft (PC)
10. Super Mario Galaxy (Wii)

Španělsko
1. Wii Play (Wii)
2. More Brain Training from Dr. Kawashima (DS)
3. Dr. Kawashima’s Brain Training (DS)
4. Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 (Wii)
5. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)
6. Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3)
7. Devil May Cry 4 Collector’s Edition (PS3)
8. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)
9. Devil May Cry 4 (PS3)
10. Burnout Paradise (PS3)

Švédsko
1. Guitar Hero III: Legends of Rock (PS2)
2. SingStar Sweden hits Schlager (PS2)
3. World of Warcraft (PC)
4. Guitar Hero III: Legends of Rock (Wii)
5. Counter-Strike 1: Anthology (PC)
6. World of Warcraft: The Burning Crusade (PC)
7. Guitar Hero III: Legends of Rock (PS3)
8. Guitar Hero III: Legends of Rock (360)
9. Call of Duty 4: Modern Warfare (PC)
10. Devil May Cry 4 (PS3)

Velká Británie
1. Mario & Sonic at the Olympic Games (Sega)
2. Call of Duty 4: Modern Warfare (Activision)
3. Dr Kawashima’s Brain Training (Nintendo)
4. Devil May Cry 4 (Capcom)
5. Wii Play (Nintendo)
6. Game Party (Midway)
7. Turok (Disney)
8. FIFA 08 (EA)
9. Unreal Tournament III (Midway)
10. The Simpsons Game (EA)

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Mashinky jsou v předběžném přístupu, pojďte si hrát s vláčky

Mashinky jsou v předběžném přístupu, p…

Nové tratě ve strategické hře Mashinky volají po pořádném řediteli, který postaví železniční impérium. V předběžném přístupu už ode dneška!

6.  10.  2017 | | 25 N/A
Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Herní agenda: zářijový výběr jako předzvěst podzimních hitů

Herní agenda: zářijový výběr jako před…

První měsíc tohoto školního roku je za námi, a tak je čas na naši pravidelnou agendu. Podzimní sezóna je v plném proudu, takže si konečně můžeme vychutnat pecky jako druhé Destiny, datadisk k Dishonored nebo nové závody Project Cars. To ale není ani zdaleka všechno.

4.  10.  2017 |
Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytávce Ansel skoro jako přímý přenos

Fotbálek PES 2018 vypadá díky vychytáv…

Pro Evolution Soccer 2018 rozhodně má své problémy, ale díky funkci típání screenshotu Ansel od společnosti Nvidia z toho můžete udělat pořádnou podívanou.

8.  10.  2017 | | 3 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K úchvatně, podívejte se

Star Wars Battlefront II vypadá ve 4K …

Nový Battlefront je takřka za rohem a internet se začíná plnit novými pohlednicemi z betatestu. Již brzy vám přineseme naše dojmy, prozatím si užijte parádní 4K obrázky.

6.  10.  2017 | | 3 N/A
Forza Motorsport 7: vstup giganta na scénu (recenze)

Forza Motorsport 7: vstup giganta na s…

Na okruh se vydal další z velkých favoritů letošního závodu o titul závodní hry roku 2017. Forza Motorsport 7 je konečně tady, pojďme si jí tedy rozebrat kousek po kousku.

3.  10.  2017 | | 4 N/A