Microsoft snížuje cenu Xboxu 360 - platí to také pro ČR? * id Software se nebojí konkurenčního Epicu * Electronic Arts se znovu zakouslo do Ubisoftu * NPD: Lidé nerozumí svým konzolím * Halo 3 překonalo hranici jednoho milionu předobjednávek * Cena PS3 nepůjde dolů dříve než příští rok - PS2 naopak ještě letos
Microsoft snížil cenu Xboxu 360 a uvádí vylepšený model
Spekulace stranou: nyní to již víme oficiálně. Microsoft s okamžitou platností od 8. srpna snížil cenu konzole Xbox 360 v Severní Americe. Nově platné ceny jsou následující: Core verze za 279,99 dolarů, Premium 349,99 dolarů, Elite 449,99 dolarů a Halo 3 edice konzole za 399,99 dolarů. Zmíněné snížení prozatím není platné pro Evropu, kde však lze očekávat podobné kroky v blízké budoucnosti. Na rozdíl od regionu Severní Amerika však lze v Evropě očekávat rozdílný přístup jednotlivých trhů. První podrobnosti o situaci o nás a plánech českého Microsoftu přinese třetí číslo Oficiálního Xbox 360 magazínu, které se na stáncích objeví již tento pátek.
Stejně zajímavé jsou také bližší informace o projektu Zephyr, vylepšené konzoli Xbox 360 Premium, jež měla nabídnout HDMI port a další inovace. Podle posledních informací, jimiž Microsoft nejen oficiálně potvrdil existenci této verze, nabídne Zephyr vedle HDMI portu pouze vylepšené chlazení konzole a nepřejde tudíž na 65nm technologii, od níž se očekává odstranění řady problémů způsobujících poruchu přístroje. Zephyr by se měl v obchodech objevit již v brzké době, co se uvedení na evropské trhy týče, stále panuje nejasnost.
Zdroj: Microsoft, vlastní
id Software se nebojí konkurenčního Epicu
Kolem nás vře válka konzolí, v pozadí za oponou se odehrává souboj o vytvoření nejlepší technologie pro vývoj novogeneračních titulů. Zatímco Epic Games se povedeným Gears of War podařilo oslovit širokou skupinu hráčů a Unreal Engine 3 se do her rozšířil až nečekaně rychle, id Software nám dali teprve před několika týdny nakouknout pod povrch svého řešení. Přesto se firma Epicu nebojí: "Netrávíme čas tím, že se díváme na nabídku Epicu - vždycky jsme se raději soustředili na tvorbu vlastních věcí, jimi se nezabýváme," vysvětluje Steve Nix, business development ředitel firmy.
Nix dále poznamenává, že id Tech 5, nedávno představený engine ze hry Rage, je tím nejlepším řešením při implementaci a použití u konzolí nové generace. "Skutečně unikátní je, že když grafik něco vytváří, ve skutečnosti ani neví, pro kterou z platforem. Vytvoří stejný model, naprosto shodný level a nezáleží přitom na tom, pro kterou s platforem je určen. To je obrovský průlom." id Tech 5 engine v současnosti podporuje PC, PS3, Xbox 360 a Mac. Nix také odmítá, že by firma musela být agresivnější v cenové politice, aby ohrozila pozici Epicu." Jediný důvod, proč jsme doposud nic konkrétního k cenám id Tech 5 nezveřejnili, je skutečnost, že v tomto stále nemáme žádný konkrétní plán. Nepředpokládám, že kvůli ceně bychom přišli o náš byznys."
Zdroj: GI.biz
Electronic Arts získalo další akcie Ubisoftu
Boj Davida s Goliášem možná funguje jako příběh mytologický, v reálném světě se však s podobným vítězstvím štěstěny setkáme jen málokdy. Podobně lze připodobnit i postupné dobývání trhu francouzským Ubisoftem, který rok od roku zvyšuje tržní podíl. Jako poměrně zajímavou lze proto hodnotit informaci o dalším odkupu akcií současným lídrem mezi vydavateli, společností Electronic Arts. EA odkoupili prvních 20 % akcií již v roce 2005, kdy firma čelila negativním reakcím nejen ze strany mateřského Ubisoftu, a v těchto týdnech navýšili svůj podíl o dalších 5 %. Firma tak získala celou čtvrtinu hlasů ve správní radě společnosti, stejně jako nárok na více než 15 % jejího kapitálu. Znovu tak ožívají myšlenky na odkoupení celého vydavatelství, které již dříve představitelé Ubisoftu odmítli. Podle dostupných informací EA nehodlá svůj navýšený podíl využít k dosazení svých lidí do správní rady firmy. Učiní tak prý pouze v situaci, kdy by v Ubisoftu docházelo k výrazným změnám.
Zdroj: GI.biz
NPD: Lidé stále nerozumí svým konzolím
Nová studie americké agentury NPD Group odhalila, že koncový zákazníci herních konzolí stále nejsou dostatečně obeznámení s přídavnou hodnotou a dalšími funkcemi těchto platforem. Podle zástupců firmy je toto nejen zajímavá informace, ale i důrazné varování pro výrobce konzolí. Jak výsledky průzkumu uvádějí, majitelé konzole Xbox 360 jsou v porovnání s vlastníky PS3 lépe seznámeni s online podporou své konzole, častěji hrají online. 71 % majitelů PS3 zároveň označilo zpětnou kompatibilitu za klíčovou funkci PS3 - přičemž pouhých 37 % z dotazovaných ví, že jde o poměrně standardní feature. Hráči jsou také zvyklí využívat online hraní u handheldu DS v porovnání se Sony PSP. Přesto tyto jednotlivé příklady neovlivňují prodejní výsledky. "Skutečný význam tohoto je, že zde musí být primární důraz kladen na platformu a software vyvíjený pro ni, bez ohledu na to, zda je od first- nebo third-party výrobce. Jakkoliv jsou další doplňkové funkce užitečné, nebudou primárním hybatelem prodejů."
Zdroj: NPD, Next-gen.biz
Krátké zprávy:
- Japonské Famitsu provedlo výzkum nejzajímavějších událostí v herní branži za poslední dobu, když se dotazovala nejen běžných hráčů, ale také prodejců a herních vývojářů. Výsledky vzhledem k lokaci výzkumu, kterou bylo Japonsko, nepřekvapí: vede Wii Fit následované novým modelem PSP, v první pětici je doplňuje gameplay demo MGS4 a široká kategorie nově ohlášených her pro PS3 a Xbox 360.
- Halo 3 překonalo hranici jednoho milionu předobjednávek v Severní Americe, což jen potvrzuje dominantní pozici titulu na platformě Xbox. Microsoft navíc hodlá hru podpořit bohatou marketingovou kampaní, která alespoň v Americe pronikne takřka kamkoliv. V samoobsluhách bude na policích k dostání nápoj Mountain Dew s herním potiskem a přidaným kofeinem, automobilka Pontiac zaštítí pořádání několika party po celé zemi, rozdá tisíc originálek a jako zlatý hřeb předá jednomu šťastlivci speciální verzi přibližovadla G6 GXP v Halo 3 tuningu. A pokud mezi hraním vyhládne, bude možné se jít nasytit do řetězce Burger King originálním Halo 3 menu.
- Online služby a připojení domácích konzolí se bude aktivněji podílet na příjmech herního průmyslu. Zatímco v letošním roce má trh online aktivit hodnotu kolem jedné miliardy dolarů, do čtyř let se zdesetinásobí. Celkový podíl online aktivit na celkových příjmech v herní branži je doposud pouhá 2,5 %, v roce 2011 už půjde o téměř 19 %.
- Analytik Michael Pachter věří, že Sony nesáhne po dalším snížení ceny konzole PS3 - alespoň v tomto roce. Hlavní podíl na tom má mít slabší podzimní line-up, z něhož vypadl i potencionální hit GTA IV. Další zlevnění proto máme očekávat na jaře příštího roku nejen kvůli titulu od Rockstar Games, ale také stealth akci Metal Gear Solid 4 od japonského Konami. Ještě letos má podle Pachtera dojít ke snižení ceny původní PS2.
- TakeTwo poněkud překvapivě přejmenovali jedno ze svých dvorních studií, tvůrce Bioshocku z Irrational Games. Dvojice poboček firmy ponesou nově názvy 2K Boston a 2K Australia.
- Electronic Arts podepsali dohodu s Hasbro, která jim zaručuje exkluzivitu na herní ztvárnění stolních her Monopoly, Scrabble a Yahtzee. Prvních her bychom se měli dočkat příští rok nejen pro PC a domácí konzole, ale také handheldy a mobilní telefony.
- Epic podal žalobu na vývojářské studium Silicon Knights, v níž firmu obviňuje z neoprávněného využití Unreal Engine 3, za který nedostal zaplaceno, a mezi jinými požaduje finanční oškodnění ve výši 650 tisíc dolarů či zničení kódu vyvíjené hry Too Human pro Xbox 360. Žaloba reaguje na stejný krok ze strany Silicon Knights, podle nichž Epic neplnil termíny a nedostál svým závazkům vůči firmě. Microsoft, který je v celém sporu jen nestranným pozorovatelem, v reakci na novou žalobu znovu potvrdil rok 2008 za termín vydání žalobami a odklady zužovaného projektu.