Byznys hrátky: Electronic Arts přišlo o svou dominanci

Electronic Arts přišlo o svou dominanci a přiznává chybu * Games for Windows je posun kupředu, oponuje kritikům id Software * Tvůrce God of War zakládá nové studio a bude vyvíjet exkluzivně pro Sony * Pořadatelé Games Convention očekávají více než 200 tisíc návštěvníků
Byznys hrátky: Electronic Arts přišlo o svou dominanci

Electronic Arts přišlo o svou dominanci!

Podle posledních dat agentury NPD Group přišlo Electronic Arts o svou dominanci mezi vydavateli herních titulů, když bylo v období od ledna do června letošního roku předčeno konkurenční Activision. Zatímco prodeje her od EA dosáhly částky 365 milionů dolarů, Activision atakoval metu 400 milionů zejména díky úspěšnému tažení druhého dílu Guitar Hero. Na úspěchu firmy se dále podílely silné značky Call of Duty a Tony Hawk. První polovina roku byla nicméně v podání EA slabší a jak lze očekávat z nabitého lineupu dalších měsíců, firma o korunu největšího hráče mezi vydavateli nepřijde ani letos.

V kontextu těchto čísel je jistě zajímavé vyjádření CEO Electronic Arts, Johna Riccitiella, který minulý týden přiznal, že firma udělala chybu rozhodnutím soustředit se na konzole Xbox 360 a PS3, když pro přípravu svých titulů pro Wii neuvolnila dostatečné zdroje. Přesto má EA druhý největší podíl mezi prodejem Wii her s 19 %, na nichž nese zásluhu především Tiger Woods PGA Tour.

Zdroj: Next-Gen.biz

Games for Windows je posun kupředu, tvrdí id Software

Přestože jsou snahy Microsoftu se zavedením programu Games for Windows často podrobeny kritice, Tim Willits z id Software si nemyslí, že jde firma špatnou cestou - a její snaha může pomoci chránit PC vývojáře před piráty, stejně jako zajistit běžným zákazníkům lepší servis i zážitek. "Mnozí lidé říkají, že to, o co se Microsoft pokouší, je trochu příliš ve stylu "velkého bratra", nicméně jde o legitimní posun ve snaze udělat PC jako platformu více... ne přímo konzolí, ale uzavřeným systémem." Podle Willise toto zcela konkrétně pomáhá vývojářům v jejich práci. "Pokud nic jiného, Microsoft se alespoň o něco snaží. Upřímně si myslím, že jsou v pozici, kdy si to mohou dovolit," dodává. Vývojáři budou podle něj těžit také z certifikačního schématu, inspirovaného herními konzolemi, stejně jako z možnosti silné integrace Windows Vista a ESRB ratingu.

Zdroj: GI.biz

Tvůrce God of War zakládá nové studio

David Jaffe, tvůrce sérií Twisted Metal a God of War, tento týden oznámil vznik nového studia s názvem Eat Sleep Play. Jaffe, který se v poslední době věnoval zejména projektu Calling All Cars pro PlayStation Network, zároveň oznámil plány v souvislosti s činností firmy, která podle jeho vyjádření podepsala dohodu se Sony na výrobu trojice exkluzivních titulů. První z nich by se měl objevit příští rok, vyvíjené hry mohou být shodně určeny pro domácí konzole i handheldy z dílny japonského výrobce. Firma zároveň připraví PS2 port původně PSP hry Twisted Metal: Head On, který vyjde příští rok. Konverze bude běžet v 60 snímcích za sekundu, bude doplněna o textury ve vyšším rozlišení a také o několik levelů z nezveřejněného pokračování Twisted Metal: Black.

Zdroj: GI.biz

Pořadatelé Games Convention očekávají více než 200 tisíc návštěvníků

Organizátoři srpnové Games Convention, největší herní události v Evropě, jež se letos uskuteční ve dnech 23. až 26. srpna, minulý týden zveřejnili odhad návštěvnosti veletrhu a další detaily. Podle současných předpokládů navštíví výstavu více než 200 tisíc lidí, čímž bude překonán dosavadní rekord z minulého roku, kdy se toto číslo vyšplhalo k 180 tisícům. Moderní lipské výstaviště využije pro prezentaci svých produktů 410 vystavovatelů z 26 zemí, z nichž 251 pro své potřeby využije služeb veřejnosti uzavřeného GC Business Centre. Pro běžné návštěvníky budou k dispozici haly 2, 3 a 4, v nichž budou prezentovány jednotlivé herní firmy a produkty, hala 5 bude hostit projekty GC family a GC Art. Pro novináře započne Games Convention pro ně určeným dnem již 22. srpna. Redakce Doupěte nebude na akci chybět, těšte se proto na vyčerpávají zpravodajství a další dojmy.

Zdroj: Tisková zpráva

Krátké zprávy:

  • Nick Burton z Rare označil ve svém projevu na vývojářské konferenci minulý týden Xbox Live Arcade za průběžný generátor zisku. Poukazuje přitom na příklad titulu Jetpack Refuelled, s nímž firma již před delší dobu dosáhla delších čísel. Tím však nekončí: "Hry pro XBLA mají tendenci prodávat se dlouho. Hra se po svém uvedení prodává ve velkém množství, aby její prodeje náhle významně poklesy. Nicméně na těchto číslech už zůstává po celou dobu, co je na XBLA k dispozici," dodává.
  • Microsoft podepsal dohodu s Electronic Arts, týkající se poskytnutí dynamické in-game reklamy pro PC a Xbox 360 hry společnosti. Dohoda se týká titulů Madden, NASCAR, Tiger Woods, NHL a Skate, finanční podrobnosti kontraktu však nebyly zveřejněny.
  • Herní divize japonské Sony vygenerovala v prvním čtvrtletí ztrátu téměř čtvrt miliardy dolarů, zejména díky nákladům spojeným s výrobou konzole PlayStation 3. Sony je přesto spokojeno, když dodává, že dosažené ztráty nejsou tak vysoké, jak předpokládala.
  • Rockstar připravuje pro Sony exkluzivní PS3 titul, který má být jistou "náhradou" za multiplatformovost GTA IV. Sami tvůrci přiznávají, že pro plnohodnotný zážitek z GTA IV doporučují nákup verze pro Xbox 360 a následného epizodického obsahu.
  • Andre Vrignaud z Microsoftu věří, že Sony začne v brzké době nabízet 40GB verzi konzole PS3 za cenu 399 dolarů, aby tímto pokryla segment lowendových konzolí. Konzole by měla kromě většího harddisku přijít také o sloty na memory cards, integrovanou WiFi a zpětnou kompatibilitu.
  • Sony patentovalo technologii, která umožní připojení SIXAXIS ovladače k spodní části handheldu PSP. Přestože není k dispozici oficiální vyjádření firmy, je pravděpodobné, že by ovladač mohl být využit k ovládání her, používajících dvojici analogových joystick - stejně tak pravděpodobné je využití PSP pro další funkce jako zpětné zrdcátko v závodních hrách (o tomto již padla řeč na tiskové konferenci Sony na letošní E3).
  • Electronic Arts otevřeli novou pobočku v Moskvě. Jejím cílem je zaměřit se na lokalizaci her firmy pro ruský trh. Jako první tituly přijdou na řadu poslední pokračování sérií Need for Speed a FIFA Football, které se v ruském jazyce objeví ve verzích pro konzole PS3 a Xbox 360.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

15.  7.  2018 | | 5 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 6 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A
Skyrim: Very Special Edition si už zahrajete i na záchodě

Skyrim: Very Special Edition si už zah…

Mysleli jste si, že jde o vtip? Tak to jste na omylu!

6.  7.  2018 |