Byznys hrátky: Final Fantasy pro Xbox 360? Jedna z možností

Final Fantasy pro Xbox 360? Ve Square Enix stále nemají jasno * Žádné snížení ceny konzole Xbox 360, zní z Microsoftu * Prodeje PS3 v Evropě překročily hranici 1 milionu * Xbox 360 musí být přístupnější všem skupinám hráčů * Žádná 80 GB verze PS3 v Evropě!

Final Fantasy pro Xbox 360? Jedna z možností

Nejen Metal Gear Solid, ale také další význačná značka japonské vývojářské scény, Final Fantasy, je v posledních týdnech spojována s přesunem na konzoli Xbox 360. Po několika prohlášeních, které možnost vzniku třináctého dílu také pro platformu od Microsoftu zpochybňovalo, mělo do celé situace vnést jasno vyjádření zástupců firmy, podle nichž je "spojení Final Fantasy a Xbox 360 aktuálně nepopsanou stránkou." Mluvčí firmy nicméně pro server GI.biz upřesnil, že tento postoj firmy se týká současnosti a do budoucna není žádná z alternativ vyloučena.

Analytik Michael Pachter očekává, že se příští Final Fantasy objeví exkluzivně na konzoli PlayStation 3, přestože Square Enix čeká těžké rozhodování. "Jednotlivé díly série vždy přicházely pouze na jedinou platformu a pokud vezmeme v potaz prodeje Xbox 360 v Japonsku, bylo by těžké rozhodnout se právě pro ni. Square Enix čeká dilema: nabídnout hru pouze na Xboxu a rozhněvat japonské fanoušky, zapomenout na tradici a vytvořit multiplatformní titul, nebo se vydat cestou exkluzivity pro PS3 a potýkat se s horšími reakcemi hráčů na západě?" Pachter nicméně očekává, že Square Enix zvolí poslední z nabídnutých variant a třináctý díl série se na konzoli Xbox 360 neobjeví.

Zdroj: GI.biz, vlastní

Žádné snížení ceny konzole Xbox 360, zní z Microsoftu

David Hufford z herní divize Microsoftu odmítl možnost, že by firma plánovala snížení ceny konzole Xbox 360, jak o tom v předchozích týdnech informovala řada zákulisních zpráv. Spekulace přitom přiživilo zejména nedávné Huffordovo vyjádření, podle kterého je ideální cenovou hladinou pro konzoli částka 199 dolarů. "Nevidím důvod pro snížení ceny v brzké době. Xbox 360 se prodává velmi dobře za aktuální cenu, Elite je i při ceně 479 dolarů často vyprodán, a také naše portfolio je dostatečně široké a bohaté." Hufford dále dodává, že jeho prohlášení nemělo naznačit nic ve smyslu plánovaného snížení ceny. "Můj komentář byl vytržen z kontextu, když byl vnímán tak, že signalizuje snížení ceny. Nic takového jsem nenaznačil, ani tak nečiním dnes," dodává.

Zdroj: GI.biz

Prodeje PS3 v Evropě překročily hranici 1 milionu

Prezident SCEE, David Reeves, oznámil překročení hranice jednoho milionu prodaných kusů konzole PlayStation 3 v PAL regionu (Evropě a Austrálie). "Na začátku minulého týdne jsme se přehoupli přes hranici milionu prodaných kusů. A postačilo nám k tomu devět a půl týdne." Úspěch firmy je podle jejích zástupců o to význačnější, že stejné mety dosáhly předchozí konzole PS2 a PSOne za znatelně delší dobu. Zároveň jsou tyto výsledky nejlepší ze všech regionů (v Japonsku bylo doposud prodáno kolem 900 tisíc kusů, v USA zhruba 1,3 milionů, zde však byla PS3 uvedena již v listopadu minulého roku). Prodány byly také dva miliony first-party her pro PS3, z nichž nejlépe si vedla střílečka Resistence: Fall of Man (600 tisíc) a závodní MotorStorm (500 tisíc). Služba PlayStation Network doposud přilákala na 460 tisíc registrovaných uživatelů z Evropy.

Zdroj: Next-gen.biz

Xbox 360 musí být přístupnější všem skupinám hráčů

Alespoň podle Petera Moorea, viceprezidenta herní divize společnosti Microsoft. Jak vyplynulo z jeho prohlášení tento týden, softwarový gigant se v budoucnu bude soustředit na rozšíření svého portfolia o tituly, které mohou oslovit širší skupinu hráčů včetně velkých rodin a dětí. Stejně tak dozná změn i marketingová strategie firmy. "Pokud se nepohneme správným směrem a nerozšíříme svůj záběr na větší demografickou skupinu, čeká nás stejný konec jako s Xbox 1 - solidní business s 25 miliony lidí. Co potřebujeme, je solidní business s 90 miliony uživatelů." Stejného názoru je také Albert Penello, v Microsoftu zodpovědný za marketingovou prezentaci konzole, podle něhož se musí konzole odpoutat od svých základů a nabídnout více obsahu pro nehráčkou obec. Prvních výsledků snahy Microsoftu se máme dočkat již brzy, podle analytiků však musí firma sáhnout po snížení ceny konzole. Tímto krokem by se dostala na cenovou hladinu konkurenčního Nintendo Wii.

Zdroj: Next-gen.biz

Krátké zprávy:

  • Vývojářské studio DICE, nyní spadající pod Electronic Arts, se hodlá odpoutat od série Battlefield a připravit také hry nového žánru. Prohlásil to výkonný ředitel firmy, Ben Cousins.
  • Kalifornské studio Vicarious Visions, spadající pod Activision, bylo v minulých dnech uzavřeno. Activision se hodlá dále soustředit především na hlavní vývojářský tým v New Yorku, kam může být podle oficiálního vyjádření 20 - 30 zaměstnanců firmy přesunutou. Vicarious Visions pracovali na řade klíčových projektů firmy včetně Marvel: Ultimate Alliance, Doom III nebo série Tony Hawk. Posledním jeho projektem byly Wii, PS2, NDS a GBA verze Spider-Man 3.
  • Sony odmítla, že by v brzké době plánovala uvedení 80GB verze konzole PS3 do PAL regionů.

Nejprodávanější hry v Německu, týden 21. až 27. května

1. Tomb Raider Anniversary (PC)
2. Tomb Raider Anniversary (PS2)
3. Mario Strikers Charged Football (Wii)
4. Dr Kawashima`s Brain Training (DS)
5. SingStar Pop Hits (PS2)
6. Pirates of the Caribbean (PS2)
7. Pro Evolution Soccer 6 Platinum (PS2)
8. Harvest Moon (DS)
9. Two Worlds (PC)
10. Super Mario Bros. (DS)

Diskuze (3) Další článek: Perský princ míří na Xbox

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,