Byznys hrátky: GTA 4 může být odloženo

Žánr fotbalových her bude dále expandovat, zní z Electronic Arts * GTA může být odloženo, tvrdí analytik * Uspěchali jsme hry pro Wii, přiznává Ubisoft * Wii v Japonsku přeprodává PS3 v poměru 5:1 * Ani vydání Forzy 2 nepomohlo Xbox 360 na japonském trhu
Byznys hrátky: GTA 4 může být odloženo

Žánr fotbalových her bude dále expandovat, zní z Electronic Arts

Podivné? Ani vzdáleně. Fotbalové série za sebou mají rok dobrých prodejů a jak se zdá, konkurenční prostředí žánru prospívá. Podle producenta plánované FIFA 08, jež byla blíže odhalena v předchozích dnech, nicméně není prvořadým cílem Electronic Arts soupeřit s konkurenčním Pro Evolution Soccer. "Zdá se, že hlad po fotbalových hrách utěšeně roste. Lidé vnímají fotbalové hry stejně jako střílečky - neinvestují pouze do jediné, v průběhu roku koupí i dvě nebo tři," dodává Joe Booth.

Electronic Arts přitom mohou být spokojeni s vývojem na fotbalově nejsilnějším trhu, kde byla loňská FIFA nejprodávanější hrou žánru. Přesto se podle Bootha firma primárně nesoustředí na soutěžení s konkurencí, jde vlastní cestou a konkurenční prostředí jejímu snažení prospívá. Jak prozradilo odhalení hry, firma hodlá letošní ročník série posunout dál řadou zajímavých inovací, ty prý ale nejsou jediným, co sérii FIFA pomůže. "Jde také o lepší dialog mezi vývojáři a jejich zákazníky, kde narážíme na mantinely v podobě rozdílných vizí našich poboček v jednotlivých teritoriích. To, o co se snažíme, je změnit organizaci firmy, aby nám pomohla při vývoji."

Zdroj: GI.biz

GTA může být odloženo, tvrdí analytik

Podle analytika Michaela Pachtera může být datum vydání očekávaného hitu GTA 4 ovlivněno finančními výsledky vydavatele hry, společnosti Take-Two. GTA 4 je v současné chvíli plánováno na 16. října, pouhých několik týdnů před koncem fiskálního roku. "Věříme, že se Take-Two může rozhodnout pro odklad hry o několik týdnů tak, aby nakonec nevyšla ve finančním roce 2007, což sice zvýší letošní ztráty, ale zároveň zlepší prognózy pro rok 2008." Podle Pachtera by navíc odložení hry vytvořilo potřebný prostor mezi plánovanými hity pro Xbox 360, když je na konec září plánováno Halo 3. Jako zajímavé řešení se jeví také možnost zahájit nejdříve prodej sběratelské edice GTA 4 za cenu 90 dolarů, což by firmě umožnilo maximalizovat příjmy z prodeje hry.

Zdroj: GI.biz

Wii v Japonsku přeprodává PS3 v poměru 5:1

Internetový magazín Bloomberg přinesl zprávu, podle níž Nintendo Wii přeprodává konkurenční PS3 v poměru 5:1 - alespoň na japonském trhu, přičemž sama čísla jsou platná pro květen letošního roku. Autoři serveru přitom citují japonský herní magazín Famitsu, podle něhož Nintendo prodalo v květnu přes 250 tisíc konzolí, zatímco Sony pouze okolo 50 tisíc PS3. Podobný je vývoj také u handheldů DS a PSP, jejichž prodeje činily 620, respektive 123 tisíc kusů. Zajímavé je, že tempo prodeje konzole Wii stále stoupá, když ještě v dubnu letošního roku činil poměr prodaných Wii a PS3 čtyři ku jedné. Z tohoto pohledu směšně se jeví výsledky Microsoftu, jehož Xbox 360 se musí spokojit s prodejem něco málo přes 11 tisíc kusů.

Zdroj: Bloomberg

Uspěchali jsme hry pro Wii, přiznává Ubisoft

Francouzská vydavatelská společnost Ubisoft ústy svého CEO, Yves Guillemota, a šéfa evropské divize, Alaina Corre, v rozhovoru pro německý magazín Spiegel přiznala, že zbytečně uspěchala příchod svých her (např. Red Steel či Rayman Raving Rabbids) na konzoli Wii. "Udělali jsme chybu, když jsme se snažili rychle vytěžit z příslibu konzole." Podle zástupců firmy se však situace nebude opakovat a příštím portům, případné původním hrám pro Wii bude firma věnovat dostatečnou pozornost. Oba pánové se zároveň shodli, že Sony a Microsoft ještě v průběhu tohoto roku sáhnou po snížení ceny svých konzolí, aby tím pomohli dosažení plánovaných prodejů. "Sony by tak měla učinit co nejdříve, pokud stále hodlá prodat uspokojivé množství konzolí v letošním roce. A mimochodem, Microsoft také."

Zdroj: Next-gen.biz

Krátké zprávy:

  • Ani vydání Forzy 2 nepomohlo Xbox 360 na japonském trhu. Přestože se hra stala 11. nejprodávanějším titulem vůbec, prodej konzole narostl o směsné dvě desítky kusů.
  • Podle údajů Nintenda stačili vlastníci konzole Wii doposud stáhnout přes 4,7 milionů her z nabídky Virtual Console.
  • SCEE, evropská divize společnosti Sony, odmítla možnost, že by firma plánovala snížení konzole PS3. "Analytici si to mohou přát, jejich prohlášení se ale nezakládají na pravdě. Změnu ceny ohlásíme teprve ve chvíli, kdy k ní skutečně dojde - dnes o ní nebudeme spekulovat," dodávají zástupci Sony.
  • Podle agentury Reuters připravuje francouzská vydavatelská společnost Ubisoft akvizici jednoho nebo více vývojářských studií, k níž by mohlo dojít později v letošním roce.

Nejprodávanější hry bez ohledu na platformy

Japonsko, týden 21. - 27. května 2007
1. Kekkaishi: Tale of the Raven Forest
2. Bleach: Heat the Soul 4
3. Lucky Star Moe Drill: Travel
4. Wii Sports
5. Final Fantasy Tactics: The Lion War
6. More Brain Age
7. New Super Mario Bros.
8. Kurikin: Nano Island Story
9. More English Training
10. Wii Play

Velká Británie, týden 21. - 27. května 2007
1. Spider-Man 3
2. Pirates of the Caribbean: At World`s End
3. Mario Strikers Charged Football
4. Command & Conquer 3: Tiberium Wars
5. Pro Evolution Soccer 6
6. Wii Play
7. Dr Kawashima`s Brain Training: How Old Is Your Brain?
8. Tiger Woods PGA Tour 07
9. FIFA 07
10. Cooking Mama

USA, týden 22. - 28. května 2007
1. Pirates of the Caribbean: At World`s End
2. Spider-Man 3
3. Lost Planet: Extreme Condition
4. God of War II
5. Tom Clancy`s Ghost Recon Advanced Warfighter 2
6. Command & Conquer 3 Tiberium Wars
7. Call of Duty 3 
8. Pirates of the Caribbean: At World`s End
9. Crackdown
10. Odin Sphere


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, novinkách a budoucnosti hry

Rozhovor: Bohemia Interactive o DayZ, …

DayZ je ve vývoji už opravdu dlouho. Naštěstí se na něm stále pracuje a jak nás vývojáři z Bohemia Interactive na Gamescomu ujistili, mají hodně plánů, co se hrou chtějí dělat.

7.  9.  2018 | | 8 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A