Byznys hrátky: GTA IV míří do obchodů, za zdržení může PS3

vytisknout velikost písma
Kauza Mass Effect: nahota a sex? * GTA IV míří do obchodů, za zdržení může PS3 * Rekordní Xbox 360: na jednu konzoli připadá 7 prodaných her * PS3 překoná Xbox 360 v Evropě do léta letošního roku * Microsoft se raduje z finančních výsledků * Prodej her pro PC meziročně klesá * Podle Pachtera čeká Ubisoft růžová budoucnost
Byznys hrátky: GTA IV míří do obchodů, za zdržení může PS3

Kauza Mass Effect: nahota a sex?

Útok ohrožených televizních stanic na hry jako takové. I tak lze podle vyjádření EA vnímat kauzu Mass Effect, v níž primárně figuruje americká televizní stanice Fox. Právě v jejím vysílání se v minulých dnech objevila reportáž o RPG Mass Effect, které podle zdejšího hodnocení obsahuje "úplnou digitální nahotu a sex", když mimo jiné podněcuje hráče k účasti na virtuálním sexu. EA se proti stanoviskům stanice Fox ohradilo dopisem, v němž žádá o nápravu vzniklých nepřesností. "Jako mateřská společnosti Bioware, studia zodpovědného za vývoj hry, EA vás žádá o nápravu řady nedostatků, které chybně charakterizovali příběh a interakci postav ve hře Mass Effect," stojí v dopisu, který zveřejnil server Kotaku. "Toto není právní hrozba: apelujeme na váš smysl pro fair play. Žádáme FNC, aby napravila svou reportáž o Mass Effectu", žádá EA. Stanice Fox News Channel v reakci na dopis oznámila, že zástupci Electronic Arts byli k debatě o hře pozváni, ale na toto pozvání nijak nereflektovali.

Zdroj: Next-Gen.biz, Kotaku

GTA IV míří do obchodů, za zdržení může PS3

Zdržení ve vývoji PS3 verze byl rozhodující faktor při odložení GTA IV, oznámil Jeronimo Barrera z Rockstaru ve svém rozhovoru pro MTV. Při stejné příležitosti zároveň ocenil kvalitu připravované hry, jež se na pultech obchodů objeví 29. dubna současně pro Xbox 360 i PS3. "Nevidím nic většího v roce 2008 než GTA IV v žádné z oblasti zábavy," říká Barrera a dodává: "Myslíme si, že (GTA IV) je jednoduše obrovskou událostí. Museli jsme to říct nahlas!" Vydání hry bylo původně plánováno již na říjen loňského roku, CEO Strauss Zelnick při odůvodnění odkladu prohlásil, že jsou za něj zodpovědny technologické problémy. "Není překvapením, že PS3 sehrála rozhodující roli," říká Barrera. "Nic z toho ale již není problém." Obě verze mají být podle vyjádření vývojářského týmu naprosto totožné, nepotvrdily se ani obavy, podle nichž by majitelé Xboxu 360 potřebovali pro hraní hry harddisk.

Vraťme se ale ještě k otázce odkladu. Byl to uznávaný analytik Michael Pachter, kdo v srpnu loňského roku zmiňoval jako důvod odkladu problémy s vývojem PS3 verze a dohodu Sony s Rockstary, podle níž firma nesmí vydat hru dříve pro Xbox 360. "Bylo pro nás velmi těžké učinit takové rozhodnutí (o odkladu). Věděli jsem však, že dodatečný čas pro vývoj nám umožní udělat hru ještě lepší a na trhu bude navíc také větší množství konzolí," vysvětluje Barrera. Ten zároveň potvrdil přesvědčení vývojářského týmu Rockstar, který považuje GTA IV za další krok v evoluci her s otevřením herním světem.

Zdroj: GI.biz

PS3 překoná Xbox 360 v létě letošního roku

Sílící pozice PS3 zaznamená již v letošním roce první výraznou výhru nad hlavním rivalem, konzolí Xbox 360 od Microsoftu. Podle posledního vyjádření Davida Reevesa, evropského prezidenta herní divize Sony, prodeje konzole v létě letošního roku překonají konkurenční Xbox. Co víc, podle údajů Sony se konzoli daří svého konkurenta pravidelně porážet v zemích jako Francie, Španělsko, Německo a Itálie, když byl o Vánocích loňského roku v Evropě prodán více než 1 milion kusů PS3. Poslední čísla navíc prokazují, že Sony v novém roce pravidelně prodává 3x tolik konzolí než Microsoft Xboxů 360.

Zdroj: GI.biz

Microsoft zaznamenal rekordní hospodářské výsledky

Microsoft splnil závazky dané svým akcionářům i dříve zveřejněné předpoklady: finanční výsledky za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2008 překonaly jeho očekávání, když firma dosáhla příjmů přes 16 miliardy dolarů (o 2 miliardy více než v případě nejlepšího předchozího výsledku) a očištěné výnosy na jednu akcii 0,5 dolaru. Na dobrém hospodaření firmy se podle oficiálního vyjádření významně podílely dobré prodeje herní divize a také další vylepšení prodeje operačního systému Windows Vista.

Sama herní divize, zodpovědná mimo jiné za konzoli Xbox 360, zaznamenala nárůst příjmu o 3,1 % na 3,06 miliardy amerických dolarů: což je mnohem lepší než odhad Microsoftu, který počítal s poklesem o zhruba 8 % oproti plánovaným výsledkům. Konzole Xbox 360 se podle údajů Microsoftu prodalo již 17,7 milionů kusů.

Zdroj: GI.biz

Rekordní Xbox 360: na jednu konzoli připadá 7 her

Microsoft se v reakci na zveřejnění svých finančních výsledků pochlubil také dalšími výsledky konzole Xbox 360: podle slov Chrise Liddella konzole ustanovila nový rekord, když na její každý prodaný kus připadne 7 zakoupených herních titulů. "Nacházíme se v situaci, kdy prodáváme okolo sedmi her na jednu konzoli a to je rekord v historii konzolí," prohlásil Liddell pro CNBC. "Lidé aktuálně investují více peněz do her a příslušenství než do původního nákupu konzole. Business model, který jsme zvolili před několika lety, se konečně začíná vyplácet," dodává. Když Microsoft naposledy mluvil o poměru prodaných her na jednu konzoli v lednu 2007, zakoupil si podle jeho údajů každý majitel Xboxu 360 5,3 kusů her.

Zdroj: GI.biz

Prodej her pro PC meziročně klesá

Zatímco průmysl jako takový zažívá nejlepší období v celé své historii, PC hry se prodávají rok od roku dříve. Podle údajů agentury ESA poklesl prodej počítačových her v USA z 970 milionů dolarů v roce 2006 na 910 milionů v roce minulém. Podle NPD bylo v USA prodáno přes 36 milionů kusů her pro PC, co do objemu ale tento segment dalece zaostává: konzolové hry generovaly příjem ve výši 6,6 miliardy dolarů, u titulů pro handheldy jde o 2 miliardy dolarů.

Přestože čísla naznačují, že o PC hry jako takové je menší zájem, NPD ani ESA v současné době do svých statistik nezahrnují příjmy z digitální distribuce her či z předplatného onlinovek jako World of Warcraft. Kategoriím nejžádanějších titulů vévodí hry označené ratingem E (pro děti od 10 let), jež tvořily 56,5 % veškerých prodejů, na opačném pólu hry pro dospělé se podílely 15,5 %. Jaké hry byly vůbec nejžádanější a kolik se jich v USA prodalo?

1. World of Warcraft: Burning Crusade* (2,25 milionů kusů)
2. World of Warcraft* (914 tisíc)
3. The Sims 2* (534 tisíc)
4. The Sims 2 Seasons Expansion Pack (433 tisíc)
5. Call of Duty 4: Modern Warfare* (383 tisíc)
6. Command & Conquer 3: Tiberium Wars* (350 tisíc)
7. MS Age of Empires III* – Microsoft (313 tisíc)
8. Sim City 4* -  Electronic Arts (294 tisíc)
9. MS Flight Simulator X* (280 tisíc)
10. The Sims 2 Bon Voyage Expansion Pack (272 tisíc)
* zahrnuje i sběratelské edice

Zdroj: Next-Gen.biz

Výnosy Ubisoftu se v roce 2010 zdvojnásobí

Čeká francouzského vydavatele zářívá budoucnost? Růst, který probíhá již několik let, se podle analytiků ani v těch dalších nezastaví - ba právě naopak. Michael Pachter podle svého posledního vyjádření věří, že příjmy Ubisoftu dále porostou. "Věříme, že ve fiskálním roce 2010 bude společnost v pozici minimálně zdvojnásobit své příjmy z tohoto finančního roku." Ubisoft v minulých dnech zveřejnil finanční výsledky, které překonaly jeho očekávání zejména díky úspěchu casual her a skvělých prodejů hitu Assassin´s Creed, který již dosáhl hranice 5 milionů prodaných kopií. Za úspěchem firmy podle Pachtera stojí dobré rozdělení zdrojů a podpora všech klíčových platforem, stejně jako úspěšné etablování se mezi významné partnery handheldu DS, jehož růst bude v příštím roce dále pokračovat.

Zdroj: Next-Gen.biz

Krátké zprávy:

  • Zakládající člen kanadského Electronic Arts, Kudo Tsunoda, jenž ve firmě pracoval jako produkční manažer titulů jako Def Jam Icon či Fight Night, odchází do Microsoftu. Podle zveřejněných údajů bude ve firmě působit jako General Manager a vedoucí projektů příští hry značky Gears of War.
  • Kauza THQ pokračuje. Britský vydavatel společně s oznámením posledních finančních výsledků oznámil zrušení PS3 verze připravované akce Frontlines: Fuel of War. PS2 verze se nedočká populární Destroy All Humans!: Big Willy Unleashed. Firma se zároveň rozhodla nepodporovat dále značky Juiced a Stuntman, jejichž další pokračování byla odsunuta k ledu - uzavření se mimo toho dočkalo i vývojářské studio Concrete Games, patřící do portfolia THQ.
  • Sílící pozici systému Steam potvrzuje i rozhodnutí ukrajinských GCS Game World, kteří vydají prequel úspěšné střílečky S.T.A.L.K.E.R. současně v krabicové verzi v obchodech i na internetu právě prostřednictvím této distribuční sítě.
  • Nintendo se poprávu chlubilo. Konzole Wii se v Evropě doposud prodalo 6 milionů kusů, celkem 20 jich zde má na kontě handheld DS. Hrám vévodí u Wii trojice Wii Play, The Legend of Zelda: Twilight Princess a Super Mario Galaxy, jichž se shodně prodal víc než milion kusů, u DSka je nejpopulárnější hříčka Dr Kawashima’s Brain Training: How Old Is Your Brain?, po níž sáhlo přes 5 milionů zájemců.
  • A japonský výrobce ještě jednou. Dorazily také výsledky z Velké Británie, kde Wii na přelomu roku překonalo Xbox 360 a stalo se nejlépe prodávanou konzolí nové generace. DS navíc překonalo úctyhodnou hranici 5 milionů prodaných kusů, když Nintendo podle svých slov drželo v loňském roce 79 % trhu handheldů.

Nejprodávanější hry

Austrálie
1. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)
2. The Simpsons Game (DS)
3. SingStar R&B (PS2)
4. New Super Mario Bros. (DS)
5. More Brain Training from Dr. Kawashima: How Old Is Your Brain? (DS)
6. SingStar Pop Hits (PS2)
7. Call of Duty 4: Modern Warfare (360)
8. Sight Training (DS)
9. Assassin`s Creed (PS3)
10. SingStar Rocks Ballads (PS2)

Japonsko
1. Wii Fit (Wii)
2. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)
3. Mario Party DS (DS)
4. Wii Sports (Wii)
5. Monster Hunter Portable 2nd (PSP)
6. Professor Layton and the Devil`s Box (DS)
7. Final Fantasy IV (DS)
8. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)
9. Dragon Quest IV (DS)
10. Super Mario Galaxy (Wii)

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted graficky nemá konkurenci, nejnovější díl posouvá laťku PS4

Uncharted graficky nemá konkurenci, ne…

Uncharted vždy byl špičkou dané konzolové generace a The Lost Legacy není výjimkou. Pojďme se vydat na graficky opulentní výpravu za klem Ganéši.

včera | | 8 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 6 N/A
Do světa World of Tanks míří vůbec první singleplayerový příběhový zážitek

Do světa World of Tanks míří vůbec prv…

Prozatím jsme byli vždy zvyklí, že je World of Tanks čistě multiplayerovou záležitostí. Ne však na dlouho!

18.  8.  2017 | | 2 N/A