Byznys hrátky: GTA IV odloženo - je důvodem PS3?

GTA IV odloženo - důvodem je pravděpodobně verze pro PS3 * Konzole nové generace budou brzdit vývoj grafiky, tvrdí šéf Epic Games * Prodej Xbox 360 není ideální, sleva se blíží * Stranglehold stál 30 milionů dolarů. Bude prý hitem letošních Vánoc

GTA IV odloženo - je důvodem PS3?

Take-Two minulý týden oficiálně potvrdilo zvěsti, podle nichž očekávaný hit Grand Theft Auto IV nevyjde v původním říjnovém termínu - a dočkáme se jej teprve na jaře příštího roku. Důvodem pro odklad byla dle vyjádření zástupců firmy i vývojářů snaha o dosažení kvality, když si implementace nových nápadů a inovací vyžádá více času, než bylo původně předpokládáno.

Z kuloárů se však ozývají věrohodné zprávy, podle nichž se na odkladu podílel zejména pomalejší vývoj PS3 verze, která říjnový termín nestíhala - a verze pro Xbox 360 jí musela takříkajíc "ustoupit". Toto potvrzuje také analytik Michael Pachter, který ve svém posledním vyjádření veřejně kritizoval management Take-Two za opožděné ohlášení odkladu, když věří, že trh by tuto zprávu lépe přijal před několika měsíci. Z odkladu GTA IV mají navíc radost také konkurenční vydavatelé, když analytici očekávají, že zákazníkům se takto do rukou nepřímo vrátila téměř půl miliarda dolarů, jež může být zainvestována do konkurenčních titulů. Profitovat z tohoto mají v nabitém vánočním line-upu především velikáni Electronic Arts a Activision.

Zajímavé bude také sledovat reakci Microsoftu, který plánoval na příští rok vydání dvojice epizodických přídavků pro GTA IV, nehledě na výše zmíněný fakt o důvodech odkladu. Jak jsme vás již informovali dříve, za exkluzivitu datadisků Microsoft již dopředu zaplatil Take-Two, je tedy pravděpodobné, že odsunutí vydání hry bude mít pro Take-Two další postihy.

Z důvodu odložení verzí pro PS3 i Xbox 360 je navíc více než pravděpodobné, že se s GTA IV na PC nesetkáme dříve než na jaře 2009 (dříve se dal předpokládat termín podzim či Vánoce příštího roku).

Zdroj: GI.biz, Vlastní

Konzole nové generace budou brzdit vývoj grafiky, tvrdí Epic

Mark Rein, víceprezident úspěšného Epicu, jehož Unreal Engine 3 si našel cestu do řady očekávaných her dneška, varuje, že i přes přínos DirectX 10 neočekává jeho masivní rozšíření do počítačových her. V odpověď na otázku, zda je možné očekávat od DX10 více, než v současnosti předvádí, Mark říká: "Abych byl upřímný, a zřejmě tím vrhnu špatné světlo na herní průmysl, nemyslím si, že se můžeme dostat o mnoho dál minimálně do doby další generace herních konzolí."

Podle Reina hraje velkou roli zvětšující se rozdíl mezi high-end a low-end osobními počítači, když výkonnost strojů stále vzrůstá - a vytvářet skutečně propracovaný obsah v oblasti grafiky se vývojářům jednoduše nevyplatí. "Navíc, právě teď vplouváme do doby nové generace herních konzolí... Jsme v bodě, kde je pro životaschopnost nutné vydávat hry právě pro ně. Next-gen konzole budou náš zlatý důl pro nejbližší roky.“ Tento trend je prý naprosto přirozený. „Vydavatelé vloží peníze tam, kde se jim vrací nejvíce. V minulosti to bylo na konzolích a já si myslím, že toto stále platí. Pokud tedy vytvoříte hru, která je vizuálně nadprůměrná, jak vyděláte zpět všechny do ní vložené prostředky, když bude příliš náročná i pro hardware PS3 nebo Xboxu 360?", dodává. "Jednoduše řečeno, konzole určí, jak budou hry na PC v příštích pěti letech vypadat."

Zdroj: CVG

Prodej Xbox 360 není ideální, sleva se blíží

Agentura DFC Intelligence zveřejnila výsledky svého průzkumu, podle něhož prodeje konzole Xbox 360 nejdou podle plánu. Naopak, pozitivní je situace pro Nintendo Wii, které by zcela reálně mělo docílit očekávaných prodejů, stále úspěšnější se zdá být také Nintendo DS, u kterého agentura očekává ještě další, dost možná 10 % nárůst oproti původním předpokladům.

Zoufat si nemusí ani Sony s PS3, přestože DFC Intelligence očekávají, že konzole bude okupovat třetí místo v prodejích minimálně do poloviny příštího roku - i to však pouze za předpokladu, bude-li Sony agresivnější ve své cenové politice. To je také doporučení pro Microsoft, jehož prodeje konzole Xbox 360 poklesly o celkem o 47 %. Zpráva hovoří o tom, že lze očekávat posílení prodeje konzole nejen kvůli pravděpodobné slevě, ale také bohatému podzimnímu line-upu, jemuž vévodí prodejní hit Halo 3. Letošní podzim má každopádně rozhodnout o osudu Xbox 360 - a také další výzkumy varují Microsoft před jeho zaměřením na hardcore hráče, které by mohlo zapříčinit "360" stejný osud jako původnímu Xboxu. Vedle jiného pak DFC Intelligence upozorňuje na sílící pozici Sony a její online služby PlayStation Network, která by mohla v blízké době ohrožovat doposud suverénní postavení Xbox Live Arcade.

Vraťme se ještě zpět k otázce ceny konzole Xbox 360. V minulých dnech se objevily další informace o zlevnění konzole (které se má pohybovat kolem 50 dolarů, respektive 50 Euro v Evropě), bohužel tyto i nadále zůstávají nepotvrzeny. Více informací k plánům českého Microsoft v oblasti ceny konzole nabídne exkluzivně příští číslo českého OXM, které se na stánky chystá již 17. srpna.

Zdroj: DFC Intelligence

Stranglehold stál 30 milionů dolarů. Bude prý hitem letošních Vánoc

Marketing director evropského Midway, Martin Spiess, prozradil GamesIndustry.biz, že firma investovala okolo 30 milionů dolarů do vývoje akční střílečky Stranglehold, zaštítěné populárním hollywoodským režisérem Johnem Woo. "Stranglehold nás stál okolo 30 milionů, tudíž je to možná nejdražší doposud vyvíjený novogenerační titul," prozradil Spiess. Jak dále dodává, reakce prodejců i samotných hráčů jsou velmi pozitivní, což potvrzují také naše kladné dojmy po vyzkoušení hratelné ukázky na letošní E3. "Aby se nám vrátily vložené prostředky, musíme samozřejmě prodat spoustu kopií. To, co dnes vidíme, je, že se nám to skutečně podaří. Stranglehold bude nejlépe prodávanou hrou letošních Vánoc," předpovídá. Hra sama se chystá do obchodů již příští měsíc, kdy můžete čekat nejprve recenzi v české mutaci Oficiálního Xbox magazínu a následně také na Doupě.cz

Zdroj: GI.biz

Krátké zprávy:

  • Další firmou, která se rozhodla distribuovat své hry online prostřednictvím služby Steam, je společnost id Software. Firma dala s okamžitou platností k dispozici řadu her, od série Commander Keen přes Quake 1 až 3, Hexen nebo všechny díly Doom 3. Veškeré tituly by měly být bez problémů spustitelné také na nových operačních systémech.
  • Čistý příjem japonského Capcomu vzrostl za první čtvrtletí fiskálního roku 2006 o 40 % oproti stejnému období loňska, když se na tomto výsledku nejaktivněji podílely prodeje titulů Resident Evil 4 Wii edition, Phoenix Wright 4 a Monster Hunter Freedom.
  • Square Enix posilují. Víceprezidentem jejich marketingového týmu se nově stává Larry Sparks, dříve pracující pro Eidos, kde se aktivně podílel na kampani k hrám Hitman Blood Money a Just Cause.
  • Nintendo potvrdilo, že pro letošní Games Convention nechystá samostatnou tiskovou konferenci. Podle zástupců firmy se bude soustředit především na tzv. "media tours", v rámci nichž novinářům blíže představí jednotlivé herní produkty.
Diskuze (16) Další článek: Zpozdí se nové GTA kvůli PS3?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,