Byznys hrátky: Half-Life ve světě filmu?

Half-Life ve světě filmu? Dočkáme se herního zpracování této akční legendy? * Vývojářské studio Blizzard North má nového prezidenta! * Kontroverzní zákon o prodeji násilných her ve státě Washington pozastaven * Jak jsou hry populární u vysokoškoláků? A kolik studentů průměrně hraje i při studiu? * Další střípky ze světa herního byznysu + obvyklá nadílka žebříčků prodejnosti.

Half-Life ve světě filmu?

Ohlášení druhého dílu akční legendy Half-Life bylo provázeno nejen rostoucím zájmem médií a hráčů (někdy až hraničící se šílenstvím), ale také znovuzrozením otázky a témata "filmového zpracování" této populární hry. Tvrzení tvůrčího týmu bylo jasné - počkáme si na nabídku, která uspokojí naše představy, ale zároveň zajistí vznik skutečně kvalitního snímku. Toto heslo však nestojí v cestě prvnímu vyjednávání - a jak se tak zdá, zástupci firmy Valve Software již v Hollywoodu usilovně hledají budoucího partnera.

Alespoň tak tomu je podle posledních informací z několika různých světových zdrojů. Podle nich se tak Valve, překvapeni až neuvěřitelně kladným ohlasem na svůj nadcházející PC titul Half-Life 2, rozhodli ještě více přihřát polívčičku pro sebe i tuto stále úspěšnější herní řadu. Jak jsem již zmínil, výsledný film by měl spojovat všechny významné prvky hry a je tak pravděpodobné, že se bude úzce držet tématiky svého herního vzoru. Jeho konkrétní podoba však záleží především na dohodě. Doufejme, že zástupci tvůrčí společnosti neopustí kvůli vidině zisku vše, na čem tak pracně stavěli svůj herní výtvor.

V jaké fázi se tedy jednání nachází? A kdy se dočkáme hotového snímku? Na první otázku odpověď známe, na druhou nikoliv. Všechna jednání jsou aktuálně teprve v prvopočátku, hmatatelných výsledků (myšleno ve formě konkrétní dohody na tvorbu filmu) se tak dočkáme v horizontu několika měsíců. Je však jasné, že Valve nemají kam pospíchat - stačí si tak pouze počkat na výhodnou nabídku. A ta jisto jistě přijde.

Zdroj: GameSpot

Vývojářské studio Blizzard North má nového prezidenta!

Blizzard zažívá příznivé časy - jeho datadisk Frozen Throne pro strategii WarCraft 3 byl přijat recenzenty i hráčskou veřejností velmi pozitivně. Malým šrámem na jinak úspěšné situaci firmy však v posledních týdnech není jen její stále se protahující prodej (coby části gigantického celku Vivendi Universal Games), ale také odchod několika klíčových osob. Právě o něm jsme vás informovali minulý týden.

Minulost je však minulostí a na veškeré ohlasy, které po odlivu některých zkušených lidí kritizovali podmínky i chování společnosti, odpověděli zástupci firmy Blizzard rozhodným krokem. Do čela vývojářského studia Blizzard North tak byla jmenována nová osoba - Rick Seis, bývalý hlavní programátor firmy, který se dříve podílel na tvorbě prvního i druhého dílu akčního RPG Diablo.

Jmenování nového prezidenta má hned několik důvodů - Rick Seis by se měl pokusit o stabilizaci studia i jeho zaměstnanců a společně s nimi pak vytvořit uzavřený vývojářský tým, který se bude vždy soustředit pouze na tvorbu jediného klíčového titulu. Detaily o dalšímu projektu studia zatím nejsou známy, v budoucnu se jména i bližších podrobností o samotném titulu jistě dočkáme. Bude navíc zajímavé sledovat, jak se odchod čtyř klíčových lidí z Blizzardu (pánové Erich Schaefer, Max Schaefer, David Brevik a Bill Roper) projeví na kvalitě budoucích titulů.

Zdroj: GameSpot

Kontroverzní zákon o prodeji násilných her ve státě Washington pozastaven

Snaha mnoha zákonodárců o ochranu svých občanů často hraničí až s hloupostí - v tomto slova smyslu byl přijat návrh zákona demokratické poslankyně Mary Lou Dickerson, která se zasadila o přísnější kontrolu a postih za prodávání her mladistvým hráčům. Přestože její návrh vyhlášky byl ve státě Washington přijat, karta se neočekávaně obrací. A jak to tak vypadá, mají všichni hráči v USA alespoň na několik týdnů od podobných politických nesmyslů klid.

O co přesně tedy v případě kontroverzního zákona běží? Výklad nového nařízení je velmi jednoduchý - kterýkoliv prodejce, který bude přistižen při prodeji násilných her mladším 17 let, může být pokutován částkou ve výši do 500 amerických dolarů. Na rozhodnutí washingtonských zákonodárců se pochopitelně snesla řada ostré kritiky, mimo jiné zástupců agentury Interactive Digital Software Association (IDSA), ale i ostatních tvůrců a vydavatelů herních titulů. Podle nich je celý zákon příliš nejasný a zároveň odporuje ústavě.

Jak se zdá, námitkám všech protestujících bylo vyhověno - federální soud v městě Seattlu totiž minulý čtvrtek pozastavil platnost tohoto zákona. Jak se však nechala slyšet sama navrhovatelka celého nařízení, nepovažuje současné rozhodnutí za finální pro otázku problematiky prodeje násilných her mladistvým, konečnou by rozhodnutí soudu nemělo býti ani pro současnou podobu zákona. Doufejme, že i přesto rozum tentokráte zvítězí nad neuváženými kroky politiků.

Zdroj: Vlastní zpráva, Reuters

Jak jsou hry populární u vysokoškoláků?

Každoročně vzniká na Internetu i v ulicích množství anket a průzkumů, které blíže osvětlují popularitu některého z nastupujících fenoménu. Nemusíte se bát, tentokráte nebude řeč o Pánu prstenů či Harrym Potterovi, populárním knižním a filmovým výtvorům, jejichž popularita v posledních letech překračuje veškerá očekávání. Řeč bude o světě herním, jeho hráčích a vysokoškolských studentech. Jak jsou tedy hry populární na univerzitách a vysokých školách?

Průzkum, za nímž stojí Illinoiská univerzita v Chicagu, byl tvořen přesným číslem 1162 korespondentů z 27 kolejí po celých Spojených státech amerických. Podle dosavadních poznatků lze u konečných výsledků počítat s maximální odchylkou 3%, což nám může o vysokoškolské mládeži a její oblibě v hraní prozradit mnohé. Nechoďme však dále kolem horké kaše. Jaké jsou tedy výsledky a co vše nám prozradily?

65% z dotázaných studentů se označilo za občasné či pravidelné hráče, přičemž téměř polovina z nich potvrdila, že díky hraní ztrácí svůj čas k učení. Podle mnohých je hraní společenskou aktivitou, která jim dobře pomáhá začlenit se do nové sociální komunity - téměř 20% studentů pak věří, že touto zálibou mohou získat nové přátele. Průzkum také poukázal na další zajímavý fakt - poměr mužů a žen. Téměř 60% ze zástupkyň ženského pohlaví uvedlo, že hrají online nebo počítačové hry, u mužů se toto procento pohybovalo níže, u hranice 40%. Stejný počet mužů a žen se pak přihlásil k hraní her konzolových.

Zdroj: GameMarketWatch

Střípky ze světa herního byznysu:

  • Spekulací na adresu konzole PlayStation 3 jsme se již dočkali nespočet a dnes vám představujeme další. Podle zveřejněných informací tak bude nová konzole využívat paměťových modulů XDR DRAM, které vyvinuly společnosti Elpida a Toshiba. Obě firmy zahájí jejich produkci na konci roku 2004, plné výrobní kapacity pak dosáhnou na začátku roku následujícího. Má se za to, že tato skutečnost přiživuje reálné šance na zahájení prodeje samotné konzole v polovině roku 2005. Jako vždy by se jí měli nejdříve dočkat v Japonsku.
  • Zatímco níže najdete přehled nejprodávanějších her v USA a Velké Británii, zastavíme se také u prodejních trendů v zemi vycházejícího slunce. Zde se na vrcholku zájmu hráčů ocitla hororová série Silent Hill, jejíhož třetího dílu za první tři dny prodeje zmizelo z pultů na 58 000. Slušné číslo, co říkáte?
  • Význačné vývojářské studio Square Enix hodlá v blízké budoucnosti zaměřit svou pozornost na trh online titulů a v reálných číslech takřka zdvojnásobit prodej svých produktů v této herní sféře. Pomoci ji k tomu paradoxně nemá PC, ale především konzole PlayStation 2. Jednu z hlavních rolí při tom znovu ztvární populární série Fina Fantasy.
  • U země vycházejícího slunce ještě zůstaneme. Právě zde byly totiž zveřejněny výsledky prodejnosti herního hardware i software a zdá se, že čísla jsou to více než zajímavá. V počtu prodaných kusů her (herního softwaru obecně) stále dominuje japonský gigant Nintendo, který je těsně následován výše vzpomínanou společností Square Enix. Špatně si nevedou ani další firmy, jmenovitě Sega, Capcom, Namco a další. Zajímá-li vás, jak si na současném trhu vedou jednotlivé konzole, i tato čísla známe - celých 58,5% tak drží PS2, 28,6% handheld GameBoy Advance a 8,3% konzole GameCube. Až na samém závěru startovního pole, s chudým výsledkem 1,6%, se krčí výtvor Xbox softwarového giganta Microsoft.

Zdroj: GI.biz, Shacknews

Žebříček nejprodávanějších her ve Velké Británii (týden 29. června - 5. července 2003)

Další týden, další žebříček - nic víc, nic míň.

Celkový žebříček
Žebříček dvaceti nejprodávanějších her bez ohledu na platformu zaznamenal další významné změny - první dvě místa tak obsadily tituly Tomb Raider: The Angel of Darkness a Eye Toy: Play, kterým se podařilo sesadit z čela dosavadního suveréna, hru SOCOM: US Navy SEALs. Zajímavý je také postup akční hry James Bond 007: Nightfire ze 40. na celkové 15. místo.

AP MP Název hry PT
1. N Tomb Raider: The Angel of Darkness 1
2. N Eye Toy: Play 1
3. í 1. SOCOM: US Navy SEALs 4
4. í 2. Enter The Matrix 8
5. í 3. The Sims: Superstar 7
6. - 6. Grand Theft Auto: Vice City 35
7. ë 8. Starsky and Hutch 3
8. í 5. Hulk 4
9. ë 10. World Championship Snooker 200 2
10. í 4. Midnight Club 2 10
11. - 11. Tom Clancy`s Splinter Cell 31
12. í 9. The Sims 39
13. N Warcraft 3: Frozen Throne 1
14. í 12. Harry Potter - Chamber of Secrets 34
15. ë 40. James Bond 007: Nightfire 28
16. N Neverwinter Nights: Shadows 1
17. í 7. Brute Force 3
18. í 15. Harry Potter - Philosopher`s Stone 73
19. í 13. Dynasty Warriors 4 2
20. ë 31. Tom Clancy`s Ghost Recon 31

PC - žebříček
Lara Croft se nám po měsících čekání znovu navrátila a jak vidno, její prozatím poslední herní výtvor (v pořadí již šestý díl série) se těší požehnanému zájmu hráčské veřejnosti - byť tak titul Tomb Raider: The Angel of Darkness sklízí v recenzích spíše kritiku, jeho prodejnost musí být i pro mateřský Eidos velmi uspokojivá. A co dalšího se odehrálo ve světě PC her a jejich žebříčku? Do první desítky nakoukly také další dvě novinky - výborný datadisk Frozen Throne pro RTS Warcraft 3 čí poslední addon pro RPG Neverwinter Nights.

AP MP Název hry PT
1. N Tomb Raider: The Angel of Darkness 1
2. í 1. The Sims: Superstar 7
3. N . Warcraft 3: Frozen Throne 1
4. N Neverwinter Nights: Shadows 1
5. í 3. The Sims 40
6. í 2. Championship Manager 4 15
7. í 5. Grand Theft Auto: Vice City 8
8. í 6. The Sims: Unleashed 40
9. í 8. Norton Antivirus 2003 44
10. í 7. Rise of Nations 7

PlayStation 2 - žebříček
Populární Lara neovládla pouze svět PC her, její vyvinuté vnady zaútočily také na hráče vlastnící konzoli PlayStation 2. I zde se vyhoupla hned v první týden prodeje na první pozici a pomohla tak (společně s druhou hrou Eye Toy: Play) sesadit z trůnu dosavadního neohroženého vládce SOCOM: US Navy SEALs. Propad postihl také v pořadí čtvrtý Enter The Matrix a většinu ostatních her první desítky.

AP MP Název hry PT
1. N Tomb Raider: The Angel of Darkness 1
2. N Eye Toy: Play 1
3. í 1. SOCOM: US Navy SEALs 4
4. í 2. Enter The Matrix 8
5. í 4. Starsky and Hutch 3
6. í 3. Hulk 4
7. í 5. Grand Theft Auto: Vice City 35
8. - 8. World Championship Snooker 2003 2
9. í 6. Dynasty Warriors 4 2
10. í 7. Midnight Club 2 10

Xbox - žebříček
Zatímco v ostatních žebříčcích se díky vypuštění nových titulů děly nepředpokládané změny, v desítce nejprodávanějších her pro konzoli Xbox došlo jen ke kosmetickým úpravám pozic. První místo tak stále drží titul Brute Force, následovaný akční řežbou Soldier of Fortune 2: Double Helix a šílenými závody v podání Midtown Madness 3. Za zmínku snad také stojí fakt, že po dlouhé době nám ze žebříčku (rozuměj první desítky) vypadla populární hra Project Gotham Racing.

AP MP Název hry PT
1. - 1. Brute Force 3
2. ë 3. Soldier of Fortune 2: Double Helix 3
3. í 2. Midtown Madness 3 2
4. ë 5. World Championship Snooker 2003 2
5. í 4. Midnight Club 2 3
6. í 6. Enter The Matrix 8
7. - 7. Halo - Combat Evolved 69
8. - 8. Starsky and Hutch 3
9. ë 15. Tom Clancy`s Ghost Recon 31
10. í 9. Return To Castle Wolfenstein: Tides... 8

GameCube - žebříček
Není snad žádným překvapením, že i v druhý týden svého prodeje drží populární ježek Sonic první pozici, to vše díky novému titulu Sonic Adventure DX: Director`s Cut. Zpět na druhé místo se nám poté vyšvihnul titul The Legend of Zelda: The Wind Waker, který ze stříbrné příčky sesadil nedávno na Doupěti recenzovanou sbírku miniher Wario World, která statečně čelí útokům akčního trháku Enter The Matrix.

AP MP Název hry PT
1. - 1. Sonic Adventure DX: Director`s Cut 2
2. ë 3. The Legend of Zelda: The Wind Waker 10
3. í 2. Wario World 3
4. ë 5. Enter The Matrix 8
5. ë 7. Hitman 2: Silent Assassin 2
6. - 6. Tom Clancy`s Splinter Cell 5
7. í 4. Bomberman Generation 2
8. N WWE Wrestlemania X8 1
9. N Wreckless: The Yakuza Missions 1
10. - 10. Hulk 4

Vysvětlivky: AP - aktuální pořadí platné pro daný týden, MP - minulé pořadí platné pro předchozí týden, PT - počet týdnů v žebříčku

Zdroj: ELSPA

Nejprodávanější hry v USA

Agentura NPD Group dle zvyklostí zveřejnila žebříček nejprodávanějších PC her v USA v období mezi 22. - 28. červnem letošního roku. Vládcem zaoceánského herního průmyslu se stala nově spuštěná online hra Star Wars Galaxies: An Empire Divided, které se podařilo sesadit z trůnu stále velmi populární datadisk The Sims: Superstar. Třetím je dle očekávání addon Shadows of Undrentide pro RPG Neverwinter Nights, poměrně vysoko se drží kvalitní RTS Rise of Nations.

AP Název hry
1. Star Wars Galaxies: An Empire Divided
2. The Sims: Superstar
3. Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide
4. Rise of Nations
5. The Sims Deluxe
6. Diablo II
7. The Sims: Unleashed
8. Finding Nemo: Nemo`s Underwater World of Fun
9. Finding Nemo
10. Warcraft III: Reign of Chaos

Zdroj: GameSpot

Váš názor Další článek: Válečná vřava v čerstvě ohlášeném datadisku Fist Aplha pro český Vietcong

Témata článku: , , , , , , ,