Byznys hrátky: Halo 3 jako ždímačka na peníze

Musíme změnit způsob prodeje her, říká tvůrce Broken Sword * Halo 3 může dostat Microsoft do černých čísel, věří analytici * Letošní E3 má konkrétnější rysy * Steam aktivně využívá 13 milionů hráčů * Sin City se dočká herní adaptace, The Sims filmové
Byznys hrátky: Halo 3 jako ždímačka na peníze

Musíme změnit způsob prodeje her, říká tvůrce Broken Sword

Charles Cecil, tvůrce známé série Broken Sword a jedna z nejvýraznějších vývojářských ikon žánru adventur, věří, že současný model prodeje her není ideální. "Gears of War byl téměř blockbuster, lidé byli ochotni za něj zaplatit 40 liber a zároveň při hraní získali pocitt, že ty peníze za to stály. Potom tu ale máme malé hry typu Katamari Damacy, které si vedou dobře v recenzích. Výborně se prodávají seznámeným hráčům, nikoliv však širokému pobliku. Podle mého názoru by se za 40 liber mělo prodávat pouze to, co je skutečně epické," dodává.

Podle Cecila by se vydavatelé měli soustředit na odlišný model prodeje v oblasti velkých a naopak indie titulů. Sám Cecil v současné době pečlivě sleduje dění na poli stažitelného obsahu pro konzole a epizodického hraní, jeho firma Revolution zároveň připravuje několik neoznámených projektů, které budou stavět na vlastních značkách firmy (mimo Broken Sword také Beneath A Steel Sky). Bližší oznámení o hrách by mělo následovat již brzy.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Halo 3 může dostat Microsoft do černých čísel, věří analytici

Zatímco před několika týdny se objevily nepotvrzené informace, podle nichž obchodní řetězec GameStop zaznamenal 4 miliony předobjednávek očekávaného hitu Halo 3 pro Xbox 360, dnes byla tato zpráva doplněna o předpověď analytiků, podle nichž může hra dopomoci herní divizi Microsoftu k dobrým hospodářským výsledkům - a dosažení vůbec prvního čtvrtletí v černých číslech. Datum vydání hry je v současné době plánováno na konec září, kdy Microsoftu zároven končí první čtvrtletí fiskálního roku 2008. Analytici očekávají, že se v tuto dobu dostane do obchodů 4,2 milionů kopií hry a budou zaznamenány výnosy ve výši zhruba 170 milionů dolarů. Tento odhad zároveň vychází z očekávaných prodejů konzole Xbox 360, které by mělo být na konci září prodáno celkem 13,2 milionů kusů.

Pro porovnání dodáváme, že v době dokončení Halo 2 (listopad 2004) bylo mezi herní veřejnosti rozšířeno 20 milionů kusů původního Xboxu. Microsoftu se podařilo prodat 7,5 milionů kopií hry před koncem čtvrletí (pořídilo si ji tedy 38 % majitelů konzole) s tím, že v první den bylo prodány téměř 2,5 milionu kopií.

Zdroj: GameSpot

Letošní E3 má konkrétnější rysy

Před půl rokem si lámaly herní firmy hlavu, zdali má smysl prezentovat sebe a své hry na letošní, v mnohém odlišné E3. Dnes si hlavu lámou novináři z Evropy, zda se za oceán vydají, přestože o akci nebylo nic konkrétního známo. To se však dneškem mění. Agentura ESA, která výstavu pořádá, zveřejnila seznam a rozložení konferencí. Dle očekávání bude akce zahájena trojlístkem konferencí společností Microsoft, Nintendo a Sony. První z nich, jíž pořádá Microsoft, se uskuteční již večer 10. července, další den dopoledne budou následovat Nintendo a Sony.

Tiskové konference po nich uskuteční i další firmy v čele s Electronic Arts, Activision, Midway nebo Konami, zároveň však budou otevřeny také místnosti určené k rozhovorům a především tzv. Barker Hangar, v jehož prostorách budou firmy prezentovat konkrétní herní tituly. Celkem přislíbilo účast na 30 firem, jejichž seznam čítá kromě výše jmenovaných například také Square-Enix, SEGA THQ, Namco Bandai, Capcom, Take-Two, Ubisoft nebo Disney Interactive. Na akci budeme přítomni, a tak se těšte na reportáž a zajímavé aktuality přímo z místa činu.

Zdroj: ESA

Krátké zprávy:

  • Kalifornské studio Red Mile Entertainment odkoupilo práva na tvorbu herní adaptace her postavených na známém komiksu Sin City spisovatele Franka Millera. Finanční detaily transakce nebyly upřesněny, stejně tak prozatím nebyly odhaleny platformy, pro něž firma plánuje vývoj her postavených na komiksu.
  • Valve oznámilo, že jeho službu Steam aktivně využívá 13 milionů hráčů. Celkem se v rámci Steamu, jemuž nebyla v době spuštění prorokovány světlé zítřky, objevilo na 150 her a přes 2 500 updatů.
  • GameStop, jeden z největších světových obchodů s hrami, oznámil významné zvýšení prodejů a také zisků, které narostly o 111 % na 18,3 milionů Euro. Zvýšení profitu je dáno zejména nárůstem zájmu o konzole, kdy vlivem novogenerančních platforem vzrostl prodej hardware o 75 %.
  • Společnost Target Technology se sídlem v Kalifornii zažalovala tři z firem
  • Sony z důvodu neoprávněného využití jejího patentu na Blu-Ray discích. 20th Century Fox získali práva na tvorbu filmové adaptace známé série The Sims. Přestože konkrétní informace o snímku nejsou prozatím známy (a otázku vyvolává už sama jeho náplň), scénáře se ujme neznámý Brian Lynch, pro nějž bude The Sims dosavadní největší filmový projekt.

Nejprodávanější hry pro PC a starou generaci konzolí
Velká Británie, týden 13 - 19. května 2007

PC
1. Command and Conquer 3: Tiberium Wars
2. Football Manager 2007
3. Lotr Online: Shadows of Angmar
4. The Sims 2: Seasons
5. World of Warcraft: The Burning Crusade
6. S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl
7. The Sims 2
8. Medieval 2: Total War
9. The Sims 2: Pets
10. The Sims: Life Stories

Sony PlayStation 2
1. Spider-Man 3
2. God of War 2
3. Buzz! The Mega Quiz
4. Medal of Honor: Vanguard
5. SBK-07: Superbike World Championship
6. Teenage Mutant Ninja Turtles
7. Final Fantasy XII
8. UEFA Champions League 2006-2007
9. Free Running
10. Test Drive: Unlimited

Nintendo GameCube
1. The Legend of Zelda: Twilight Princess
2. LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
3. Pokemon XD: Gale of Darkness
4. Mario Kart Double Dash!!
5. The Legend of Spyro: A New Beginning

Microsoft Xbox
1. Scarface: The World is Yours
2. LEGO Star Wars II: The Original Trilogy
3. The Legend of Spyro: A New Beginning
4. NBA Live 07
5. Xiaolin Showdown

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

8 největších herních zklamání roku 2017

8 největších herních zklamání roku 201…

Minulý rok přinesl hromadu skvělých her, bohužel však také mnoho zklamání. Těchto osm nás zamrzelo nejvíc.

9.  1.  2018 | | 9 N/A
10 největších herních překvapení roku 2017

10 největších herních překvapení roku …

Každý rok nás něčím zklame, zároveň však mnoha věcmi příjemně překvapí. Rok 2017 byl pro herní svět plný překvapení.

11.  1.  2018 | | 3 N/A
PC v roce 2018: nejočekávanější herní pecky platformy

PC v roce 2018: nejočekávanější herní …

Je tady další várka her, kterým byste v letošním roce měli věnovat pozornost. Bude toho vycházet věru hodně. Zahrajeme si na piráty, upíry nebo třeba stavitele pravěkého parku. A co takhle to celé završit tandemovým útěkem z vězení?

včera | | 8 N/A
Jak by vypadaly současné herní hity v minulém století? (galerie)

Jak by vypadaly současné herní hity v …

Napadlo vás někdy, jak by vlastně vypadaly současné hry, kdyby byly vytvořeny v dobách dávno minulých? My už odpověď známe!

16.  1.  2018 | | 6 N/A
Nejprodávanější hry roku 2017, které provětraly peněženky

Nejprodávanější hry roku 2017, které p…

Zajímá vás, které hry byly v loňském roce co do prodejnosti nejúspěšnější? My jsme to zjistili za vás.

15.  1.  2018 | | 3 N/A
DAKAR 18 budou pouštní závody v otevřeném světě pro PC, PS4 a Xbox One

DAKAR 18 budou pouštní závody v otevře…

Pokud jste fandové světového závodu Dakar a rallye vám také není cizí, rozhodně zaostřete na připravovaný projekt.

12.  1.  2018 | | 4 N/A
PlayerUnknown

PlayerUnknown's Battlegrounds: v jedno…

Když ze zkušeností v herní branži vycucáte geniálně jednoduchý koncept, občas to může fungovat. Občas až tak, že se z vašeho projektu stane nejhranější titul na světě. Skoro.

12.  1.  2018 | | 8 N/A
6 tipů na originální sci-fi pařby, u kterých se nebudete nudit

6 tipů na originální sci-fi pařby, u k…

Sci-fi žánr se opět vrací do formy, a to takovým tempem, že zombie nákazu zahnal do kouta. Jaké vesmírné pecky nás potěšily během posledních pár let?

10.  1.  2018 |