Byznys hrátky: Hry se špatně prodávají

Prodejnost her výrazně klesá * Nekalé praktiky Starforce * Pětitisící patent pro Microsoft * Bioware otevírají další studio * THQ získává reklamy do her * Jarní start PS3 je nejistý * Infogrames bojují s dluhy * A mnohé další, včetně nabitých střípků herního byznysu

Prodejnost her výrazně klesá

Podle průzkumu trhu společnosti NPD Group poklesly prodeje her v Americe v únoru o třináct procent proti stejnému měsíci loňského roku. To je ještě větší propad, než veškeré analýzy předpokládaly.

Herní příslušenství však zažilo ještě větší pokles, když devadesát milionů značí patnáctiprocentní pokles prodejnosti. Když si přitom vezmeme údaje za první dva měsíce letošního a loňského roku, jedná se o pokles ve výši devíti procent u her a pěti u herního příslušenství. Celkově, pokud započítáme software, příslušenství i hardware, jedná se oproti loňskému únoru o pokles o pět procent, ale ve srovnání prvních dvou měsíců je letošní rok stále ještě dvě procenta v zisku.

Největší podíl na tom má právě prodejnost hardware, kdy byl uplynulý únor o dvaadvacet procent výnosnější, než ten loňský, což vyneslo dvě stovky milionů dolarů. Kupodivu ale není vlajkovou lodí tohoto postupu Xbox 360, kterého stále není v obchodech dostatek, ale handheldy PSP a Nintendo DS, které se prodávají stále lépe. Podle analýz je celkový pokles zapříčiněn čekáním lidí na příchod dalších next-gen konzolí, tedy PS3 a Revolution, stejně jako nepřítomnost nějakých výraznějších titulů. Uvidíme, zda se s jejich příchodem opravdu prodeje zase zvednou.

Zdroj: Gamasutra

Nekalé praktiky Starforce

Společnost Stardock, která stojí za úžasnou vesmírnou budovatelskou strategií Galactic Civilizations 2, prohlásila na oficiálních stránkách hry, že se jejich hra dobře prodává i bez jakékoliv protipirátské ochrany. Hra se totiž stala nejprodávanějším softwarem v obřím obchodním řetězci Walmart. Když odkaz na tento článek kdosi postnul na fórum společnosti stojící za kontroverzní ochranou Starforce, jeden administrátor svérázným způsobem reagoval. Do postu dal link na stránky obsahující několik torrentů se hrou Galactic Civilizations 2 a napsal: "Právě teď si jen z této stránky stahují tisíce lidí pirátskou verzi. Je to dobré pro prodej? Těžko."

Později byl sice odkaz smazán, ale samotný text zůstal. Stardock požádali o stažení hry z torrentu na oněch odkazovaných stránkách, v čem jim bylo vyhověno během pár hodin, a uvedli na svých stránkách vysvětlení. Jejich zbraní proti pirátství je prý odměňování hráčů pravidelnými vylepšeními hry. "Pokud uděláte pro uživatele jednoduché legitimně si koupit a plně využít produkt či službu, věříme, že tím získáte více uživatelů, než ztratíte pirátstvím," tvrdí Stardock.

Zdroj: 1UP

Pětitisící patent pro Microsoft

Společnost Microsoft uvedla, že dosáhla pětitisícího patentu za svoji třicetiletou historii. Tento konkrétní se týká možnosti sledovat hry prostřednictvím konzole Xbox 360.

První využití patentované technologie se objevilo ještě před vlastním patentováním, konkrétně v závodní hře Project Gotham Racing 3. Tam totiž Microsoft poskytuje Gotham TV - možnost sledovat závody v přímém přenosu, což je přesně objekt patentu. Ten se však neomezuje pouze na závody, ale jako hlavní měřítko je uváděna možnost hru nejen hrát, ale připojit se k ní jako divák kdekoliv na světě. Navíc si, alespoň dle patentu, bude moci divák přizpůsobovat jednu, nebo více, kamer, a nebo může nechat ovládání těchto věcí zcela na patentovaném systému. A jedna perlička nakonec, patentováno není jenom sledování pomocí hry, ale také třeba prostřednictvím webového rozhraní. Překonají časem hry živé televizní přenosy?

Zdroj: Gamasutra

Bioware otevírají další studio

Tvůrce legendárních RPG sérií Baldur`s Gate, Neverwinter Nights a dalších památných her, společnost Bioware, oznámila založení svého druhého studia - Bioware Austin. To dělá na doposud neoznámené MMORPG.

Jednoduše bychom si mohli myslet, že nové studio nebude mít dostatek zkušeností, Bioware se ale rozhodli do něj převelet dostatek hrami ošlehaných veteránů, kteří mají zajistit spolupráci s Edmontonským studiem a vysokou úroveň tvořené hry. Vedoucím návrhářem hry by měl být James Ohlen, který se dříve podílel na Star Wars: KotOR, Neverwinter Nights, nebo oba díly Baldur`s Gate. Když k tomu přidáme specialisty z oboru MMORPG, jakými jsou Richard Vogel (dříve Sony Online Entertainment a ještě předtím Origin při vydání Ultimy Online) a Gordon Walton (také dříve SOE a Electronic Arts), vidíme dostatečně silnou sestavu na nadějný projekt.

Zajímavé by však pro schopné tvůrce her mohly být nabídky nových pracovních míst, které přicházejí s novým studiem. Nejen Austin, ale i Edmonton, nabírají nové programátory designéry, umělce, animátory a mnohé další pozice, o kterých se můžete dozvědět na stránkách Bioware. Pokud tedy doufáte, že si někdo všimne vašeho talentu na tvorbu her, můžete to odvážně zkusit. Kdo ví, možná budete tvořit ve společnosti snů.

Zdroj: Yahoo! Biz

THQ získává reklamy do her

Distribuční společnost THQ podepsala smlouvu s Double Fussion. Díky tomu se má Double Fussion postarat o zajištění reklamy pro nejbližší trojici titulů z dílen THQ.

Double Fussion má nabídnout trojici zatím neznámých her pro next-gen konzole jako reklamní plochu. Zadavatelé reklamy si údajně mohou být jisti, že se jim dostane nových a originálních her, žádných pokračování sérií. Přitom mají všechny tři tituly vyjít už letošní podzim, takže je nejvyšší čas reklamu do nich zařizovat. Tato metoda se totiž stává čím dál tím populárnější při tvorbě her. Je tak možno investovat do hry více, díky čemuž může být kvalitnější a finančně úspěšnější. Je jen otázkou, v jakých hrách se pokusí THQ takto získané peníze použít.

Zdroj: Gamasutra

Jarní start PS3 je nejistý

Společnsot Sony sice nedávno přiznala, že v případě nějakých potíží se start konzole PS3 opozdí, ale zatím termín stanovený na jaro tohoto roku platí. Ovšem několik analytiků vydalo zprávy s tím, že podle vývoje současné situace se dočkáme konzole s půl až ročním zpožděním.

Ohně do oleje nejistoty přilil včera president herního a hračkářského gigantu Namco Bandai, Takeo Takasu. V interview pro Bloomberg Japan prohlásil: "Bez jakéhokoliv oznámení do této doby je jarní start nemožný. Pracujeme na několika hrách na PS3, ale jejich vydání záleží na načasování příchodu hardwaru." Něco podobného řekl i Hirokazu Hamamura, muž stojící za nejprodávanějším japonským herním časopisem Famitsu. Podle něj bude pro Sony velmi obtížné začít prodávat PS3 v květnu, jestliže teď už nezačali brát objednávky na systém.

Zdroj: Gamespot

Infogrames bojují s dluhy

Distribuční společnost Infogrames vyjednává odklad splácení svých dluhů, žádá své věřitele o posunutí data splatnosti přibližně patnácti milionů dolarů z 15. března na pozdější termín.

I když se společnost stále snaží dodržet termíny u pětimilionového dluhu, který je splatný k prvnímu dubnu, stále jí nad hlavou visí zbytky dluhu splatného do patnáctého března. Právě onen dluh se Infogrames snaží dojednat na přesunutí, protože společnost se právě restrukturalizuje V rámci této ozdravné kůry hodlá Infogrames prodat několik svých studií a herních licencí, aby měli na zaplacení všech pohledávek. Přitom se snaží společně s Atari získat zpět reputaci, která nedávnými problémy utrpěla. O nedávném varování před vyloučením Atari z burzy jsme vás již informovali.

Zdroj: Gamasutra

Sony chystá velké oznámení

Z různých evropských zdrojů se šíří informace, že Sony by mohla udělat velké prohlášení ohledně svojí next-gen konzole PS3 již někdy v průběhu příštího týdne. Co však bude obsahem sdělení a zda se bude určitě týkat PS3 je zatím nejisté.

Dá se předpokládat, že po nedávné smršti prohlášení různých herních společností na účet PS3, stejně tak po vzniku několika analýz, které se do konzole navážely, se bude Sony nějak bránit. Již prezident herní společnosti Koei navíc prozradil, že zástupci společností, které vyrábějí pro Sony hry, byli pozváni na setkání 15. března. Podle načasování těsně před koncem finančního roku Sony, stejně tak krátce před Game Developers Conference, vypovídá o důležitosti sdělení, jež má být na daném setkání vyjeveno. Protože však oficiálně neexistuje žádné prohlášení Sony, je docela možné, že se nebude bavit o datu vydání PS3, ale možná bude hlavním tématem diskuze kolem online služeb pro tuto konzoli, nebo dokonce "jen" nějaké novinky pro PSP.

Zdroj: Gamasutra

Střípky ze světa herního byznysu:

  • Nintendo Wi-Fi slaví úspěchy. Služba bezdrátového Wi-Fi připojení u handheldu NDS je v provozu necelé čtyři měsíce a už zaznamenala více jak milion unikátních uživatelů. Majitelé NDS přes Wi-Fi mohou hrát hry, či třeba rozšiřovat komunity her jako Animal Crossing: Wild World. Služba je poskytována bezplatně.
  • Situace Atari se horší. Společnost obdržela dopis, že nevyhovuje podmínkám burzy Nasdaq. Vydavatel teď musí do 180 kalendářních dnů, tedy do 30. srpna 2006, zvednout cenu jedné své akcie na alespoň jeden dolar a udržet ji po dobu minimálně deseti po sobě jdoucích dnů. Pokud se tak nestane, Atari bude z Nasdaqu vyřazena.
  • Příjem z online her roste. Podle průzkumů vzrostl příjem z placených online her o 43% na 2 miliardy dolarů v roce 2005, přičemž celý herní průmysl vydělal očekávaných 29 miliard. Předpokládá se, že příjmy z online her dosáhnou v roce 2011 částky 6,8 miliard dolarů, z čehož by 50% měl tvořit World of Warcraft.
  • DS Lite se začalo s velkým úspěchem prodávat již 2.března a včera začalo druhé kolo šílenství, protože se na japonské trhy dostaly i zbylé dvě barevné variace přístroje. Opět před obchody stály obrovské fronty, klidně i přes 1000 Japonců postávalo od brzkých ranních hodin ve frontě. Zástupy byly zhruba dvojnásobné, co se týče porovnání s minulým týdnem. Jedním z důvodů je prodej v sobotu místo čtvrtku, takže se do front mohli zařadit i ti, kteří v týdnu normálně pracují. Neměl by se podceňovat ani faktor módnosti, mnohé zaujaly více nové barvy Ice Blue a Emanel Navy, než Crystal White.
  • Zakazují se hry, zakazují se reklamy na ně. Ale že by se zakazovaly samotné konzole, potažmo jejich reklamy? To tu ještě nebylo... Prvním „průkopníkem“ je v tomto ohledu Sony se svým PSP. Na vlakovém nádraží v Manchesteru poutal billboard všechny kolemjdoucí sloganem „rozběhni se a skoč“. Sony tímto měla namysli, aby se hráči rozběhli ze skutečného světa a skočili do toho virtuálního. Podle britských úřadů ale tento nápis neodpovídá bezpečnostním předpisům a mohl by přivést několik lidí i k úrazu. A tak byla reklama zakázána a posléze odstraněna.
  • Američané budou zkoumat vliv elektronických médií na děti. Několik demokratů přesvědčilo Senát, aby podpořil výzkum oragnizovaný Centrem pro kontrolu a prevenci chorob (CDC). Studie se bude týkat kognitivního, fyzického a behaviourálního "dopadu používání elektorinckých médií" na děti a mladistvé.
  • Windows neodolají útokům na internetu ani pár hodin. Test vystavil různé nepatchované operační systémy působení běžného používání internetu po dobu šest týdnů. Windows 2000 Server, Windows Server 2003, Windows XP Professional - tyto tři systémy byly prolomeny po ani ne dvou hodinách zapojení v síti. Nepatchované systémy Red Hat Enterprise Linux 3 a SuSE Linux 9 Desktop odolaly po celou dobu testu.
  • Zaměstnanci nesmí mazat soubory na svých počítačích. Americké International Airport Centers žalovaly svého bývalého zaměstnance Jacoba Citrina, že vrátil svůj pracovní laptop s daty smazanými jistým programem. Soud pak jednomyslně rozhodl, že Citrin použitím programu na odstranění dat porušil zákon o zneužívání a podvodech s počítači
Diskuze (1) Další článek: God of War 2 nabíra obrysy

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,