Byznys hrátky: id Software zůstávají věrni PC

Nintendo potvrdilo: Pracujeme na nástupci Wii * Bungie přiznávají: CoD 4 nás naučilo * EA se okradli o 100 milionů dolarů, za vše může Temný rytíř
Byznys hrátky: id Software zůstávají věrni PC
Seznam kapitol
  1. Herní zpravodajství
  2. Krátké zprávy a žebříčky

Nintendo potvrdilo: Pracujeme na nástupci Wii

Není to zase takové překvapení; poměrně krátký životní cyklus konzolí si žádá brzké přípravy jejich nástupců, což nepřímo potvrdil také Satoru Iwata, podle něhož se v laboratořích Nintenda již rozjely práce na nástupci konzole Wii. V této chvíli ani v období nejbližších měsíců ale neočekávejme žádné detaily, přestože je podle analytiků jasné, že Nintendo i s nástupcem Wii bude kráčet stejnou cestou, která mu přinesla současný úspěch.

Ještě zajímavější je skutečnost, že Nintendo podle vlastních slov již představilo většinu příslušenství pro Wii, které mělo v plánu či na němž v poslední době pracuje – což je zpráva přinejmenším překvapující, vezmeme-li v úvahu záměr firmy neuvádět nástupce konzole Wii dříve než v roce 2013. Potěší alespoň oznámení, že očekávaná novinka Wii Motion Plus nás nedonutí vyprázdnit peněženky; cena tohoto příslušenství by měla být podle slov Satoru Iwaty velmi přijatelná.

Nintendo se také v minulých dnech ohradilo proti informacím, podle nichž je konzole stále problematicky uchopitelná pro third-party vývojáře; jednoduše z důvodu, že hrám z produkce first-party týmů se daří dobře, což je historický problém konzolí od japonského výrobce. Podle víceprezidenta amerického Nintenda, Denise Kaiglera, prodává Nintendo více third-party her než kterýkoliv z jeho konkurentů. Na jeho prohlášení žádný z velkých vydavatelů nereagoval: alespoň částečně jej mohou podpořit pouze finanční výsledky THQ, které zaznamenává čtvrtletí po čtvrtletí soustavný růst prodejů svých titulů jako pro Wii, tak také handheld DS.

Zdroj: GI.biz

id Software: Naše příští hry budou pro PC

Přestože id Software prosluli díky osobním počítačům, když na tuto platformu přinesli řadu významných sérií jako Wolfenstein 3D, Doom či Quake, John Carmack přiznává, že dnes již není možné ohlížet se a soustředit právě na PC; doba si jednoduše žádá své. "Pravda je taková, že prodeje PC her nejsou takové, jaké bývaly, a nejsou ani takové jako na konzolích," prohlásil v rozhovoru pro Tom´s Hardware. "Stále jsme přesvědčeni, že jsou osobní počítače trhem, který má smysl podporovat; už ale nejsou oblastí, kolem níž se soustředí naše strategie a rozhodování. (PC) je spíše malým partnerem v naší crossplatformní strategii," dodává.

Fanoušci se přesto nemusí bát. Přestože Carmack potvrzuje zvýšený důraz na kvalitu konzolových verzí hry, který je pochopitelný vzhledem k zájmu o akční tituly na těchto platformách, nehodlá PC trh opustit a s ním ani žádný z plánovaných titulů. "Očekáváme, že Rage i nový Doom se na PC objeví. Plánujeme Rage pro PC a byl bych nepříjemně překvapen, kdybychom Doom 4 na PC neměli. Nebylo by to správné. I kdybychom měli významný obchodní důvod, přesto bychom hru pro PC udělali –

protože je to tak správné," uklidňuje fanoušky.

Zdroj: Edge, Tom´s Hardware

EA se okradli o 100 milionů dolarů: za vším je Temný rytíř

Někdy zkrátka nemáte šťastnou ruku: a o Electronic Arts a Warner Bros. to platí dvojnásob. Michael Pachter, uznávaný odborník a analytik, je přesvědčen, že chybějící hrou na motivy veleúspěšného snímku Temný rytíř (po světě jeho příjmy přesáhly částku 400 milionů dolarů) se zmíněné dvě společnosti připravily o příjmy z prodejů až 100 milionů dolarů. Vzhledem k obrovské popularitě filmu, který minulý čtvrtek vstoupil do českých kin, jistě není jeho odhad příliš vzdálen pravdě.

Je to přitom poprvé v historii série Batman, kdy se film obešel bez hry. Proč? Již dříve se hollywoodská star Gary Oldman vyjádřila, že viděla drobky ze hry, spekulace o důvodu nevydání herního titulu z dílny Pandemic Studios se různí; jedni zmiňují smrt Heatha Ledgera, která zabránila dokončení vývoje, druzí neschopnost vývojářů dokončit titul v rámci stanovených deadline, třetí spornou kvalitu posledního buildu hry i slabá prodejní očekávání. Obavy zástupců EA jsou přece jen částečně ospravedlnitelné; vždyť Batman Begins z roku 2005 prodal necelých 600 tisíc kopií, čímž se potácel na hraně profitability.

Zdroj: Edge

Bungie přiznávají: CoD 4 nás mnohé naučilo

Hlavní programátor AI v Bungie, Damian Isla, věří, že jeho společnost se může mnohému přiučit z her jako Call of Duty IV. Prohlásil to v rozhovoru pro GamesIndustry.biz při porovnání s tímto rivalem, mezi nímž a Halo 3 od Bungie zuří souboj o nejúspěšnější hru služby Xbox Live. Isla se sám označil za velkého fanouška Call of Duty IV a je přesvědčen, že ze způsobu prezentace hry pro jednoho hráče si mohou mnohé odnést i ostatní vývojářské týmy. "Myslím, že jde o skvělou hru a její singleplayer je bezpochyby skvělý… udělali fantastickou práci v oblasti naskriptování některých herních momentům… v tom, jak s nimi pracovali, aby vytvořili komplexní zážitek pro každého hráče. Halo se z toho může učit," vysvětluje. "Přestože jsme v Halo měli řadu předskriptovaných událostí, většinou o nich hráči neví, nebo si je neuvědomují, nebo je jednoduše neprožijí tak, jak jsme očekávali," dodává. "Myslím, že Halo vždy bylo extrémní simulací… takovou, která podle mě přidává na replayabilitě a hloubce, ale výsledkem toho je skutečnost, že připravit a naskriptovat klíčové momenty je mnohem těžší."

Zdroj: GI.biz
Související články
  1. Byznys hrátky: PS3 pomáhá X360
  2. Byznys hrátky: E3 pod palbou kritiků
  3. Byznys hrátky: PC hry budoucnosti budou zdarma
  4. Byznys hrátky: Sportovní hry zastarávají na PC kvůli konzolím
  5. Byznys hrátky: World of Warcraft měl být zdarma

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 12 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 16 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Playstation má speciální nabídku na Černý pátek, konzole i hry s velkou slevou

Playstation má speciální nabídku na Če…

Sony oznamuje, že v právě probíhající akci Black Friday nabízí ještě atraktivnější cenové podmínky svých produktů.

21.  11.  2017 |
Hrajeme Star Wars Battlefront II: hvězdné války ve 4K

Hrajeme Star Wars Battlefront II: hvěz…

Zapli jsme Xbox One X a rozhodli se vyzkoušet, jak vypadají Hvězdné Války ve 4K. A víte co? Vypadá to parádně!

15.  11.  2017 | | 6 N/A