Byznys hrátky: id Software zůstávají věrni PC

Nintendo potvrdilo: Pracujeme na nástupci Wii * Bungie přiznávají: CoD 4 nás naučilo * EA se okradli o 100 milionů dolarů, za vše může Temný rytíř
Kapitoly článku

Nintendo potvrdilo: Pracujeme na nástupci Wii

Není to zase takové překvapení; poměrně krátký životní cyklus konzolí si žádá brzké přípravy jejich nástupců, což nepřímo potvrdil také Satoru Iwata, podle něhož se v laboratořích Nintenda již rozjely práce na nástupci konzole Wii. V této chvíli ani v období nejbližších měsíců ale neočekávejme žádné detaily, přestože je podle analytiků jasné, že Nintendo i s nástupcem Wii bude kráčet stejnou cestou, která mu přinesla současný úspěch.

Ještě zajímavější je skutečnost, že Nintendo podle vlastních slov již představilo většinu příslušenství pro Wii, které mělo v plánu či na němž v poslední době pracuje – což je zpráva přinejmenším překvapující, vezmeme-li v úvahu záměr firmy neuvádět nástupce konzole Wii dříve než v roce 2013. Potěší alespoň oznámení, že očekávaná novinka Wii Motion Plus nás nedonutí vyprázdnit peněženky; cena tohoto příslušenství by měla být podle slov Satoru Iwaty velmi přijatelná.

Nintendo se také v minulých dnech ohradilo proti informacím, podle nichž je konzole stále problematicky uchopitelná pro third-party vývojáře; jednoduše z důvodu, že hrám z produkce first-party týmů se daří dobře, což je historický problém konzolí od japonského výrobce. Podle víceprezidenta amerického Nintenda, Denise Kaiglera, prodává Nintendo více third-party her než kterýkoliv z jeho konkurentů. Na jeho prohlášení žádný z velkých vydavatelů nereagoval: alespoň částečně jej mohou podpořit pouze finanční výsledky THQ, které zaznamenává čtvrtletí po čtvrtletí soustavný růst prodejů svých titulů jako pro Wii, tak také handheld DS.

Zdroj: GI.biz

id Software: Naše příští hry budou pro PC

Přestože id Software prosluli díky osobním počítačům, když na tuto platformu přinesli řadu významných sérií jako Wolfenstein 3D, Doom či Quake, John Carmack přiznává, že dnes již není možné ohlížet se a soustředit právě na PC; doba si jednoduše žádá své. "Pravda je taková, že prodeje PC her nejsou takové, jaké bývaly, a nejsou ani takové jako na konzolích," prohlásil v rozhovoru pro Tom´s Hardware. "Stále jsme přesvědčeni, že jsou osobní počítače trhem, který má smysl podporovat; už ale nejsou oblastí, kolem níž se soustředí naše strategie a rozhodování. (PC) je spíše malým partnerem v naší crossplatformní strategii," dodává.

Fanoušci se přesto nemusí bát. Přestože Carmack potvrzuje zvýšený důraz na kvalitu konzolových verzí hry, který je pochopitelný vzhledem k zájmu o akční tituly na těchto platformách, nehodlá PC trh opustit a s ním ani žádný z plánovaných titulů. "Očekáváme, že Rage i nový Doom se na PC objeví. Plánujeme Rage pro PC a byl bych nepříjemně překvapen, kdybychom Doom 4 na PC neměli. Nebylo by to správné. I kdybychom měli významný obchodní důvod, přesto bychom hru pro PC udělali –

protože je to tak správné," uklidňuje fanoušky.

Zdroj: Edge, Tom´s Hardware

EA se okradli o 100 milionů dolarů: za vším je Temný rytíř

Někdy zkrátka nemáte šťastnou ruku: a o Electronic Arts a Warner Bros. to platí dvojnásob. Michael Pachter, uznávaný odborník a analytik, je přesvědčen, že chybějící hrou na motivy veleúspěšného snímku Temný rytíř (po světě jeho příjmy přesáhly částku 400 milionů dolarů) se zmíněné dvě společnosti připravily o příjmy z prodejů až 100 milionů dolarů. Vzhledem k obrovské popularitě filmu, který minulý čtvrtek vstoupil do českých kin, jistě není jeho odhad příliš vzdálen pravdě.

Je to přitom poprvé v historii série Batman, kdy se film obešel bez hry. Proč? Již dříve se hollywoodská star Gary Oldman vyjádřila, že viděla drobky ze hry, spekulace o důvodu nevydání herního titulu z dílny Pandemic Studios se různí; jedni zmiňují smrt Heatha Ledgera, která zabránila dokončení vývoje, druzí neschopnost vývojářů dokončit titul v rámci stanovených deadline, třetí spornou kvalitu posledního buildu hry i slabá prodejní očekávání. Obavy zástupců EA jsou přece jen částečně ospravedlnitelné; vždyť Batman Begins z roku 2005 prodal necelých 600 tisíc kopií, čímž se potácel na hraně profitability.

Zdroj: Edge

Bungie přiznávají: CoD 4 nás mnohé naučilo

Hlavní programátor AI v Bungie, Damian Isla, věří, že jeho společnost se může mnohému přiučit z her jako Call of Duty IV. Prohlásil to v rozhovoru pro GamesIndustry.biz při porovnání s tímto rivalem, mezi nímž a Halo 3 od Bungie zuří souboj o nejúspěšnější hru služby Xbox Live. Isla se sám označil za velkého fanouška Call of Duty IV a je přesvědčen, že ze způsobu prezentace hry pro jednoho hráče si mohou mnohé odnést i ostatní vývojářské týmy. "Myslím, že jde o skvělou hru a její singleplayer je bezpochyby skvělý… udělali fantastickou práci v oblasti naskriptování některých herních momentům… v tom, jak s nimi pracovali, aby vytvořili komplexní zážitek pro každého hráče. Halo se z toho může učit," vysvětluje. "Přestože jsme v Halo měli řadu předskriptovaných událostí, většinou o nich hráči neví, nebo si je neuvědomují, nebo je jednoduše neprožijí tak, jak jsme očekávali," dodává. "Myslím, že Halo vždy bylo extrémní simulací… takovou, která podle mě přidává na replayabilitě a hloubce, ale výsledkem toho je skutečnost, že připravit a naskriptovat klíčové momenty je mnohem těžší."

Zdroj: GI.biz

Témata článku: , , , , , , , , , ,



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Budou větší, jasnější, úspornější a levnější. Jaké televizory můžeme čekat v roce 2023

Budou větší, jasnější, úspornější a levnější. Jaké televizory můžeme čekat v roce 2023

Jako každý rok i letos jsme se dočkali na tradičním lednovém veletrhu CES novinek. Co můžeme letos čekat?

Jaromír Puk
Televizory
Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

Všichni žijeme v Bublině. Je velká 1000 světelných let a magnetizovaná

** O bublinách v galaxiích toho víme jen velmi málo ** Theo O’Neill a jeho kolegové se to snaží zlepšit ** Zmapovali magnetická pole naší Lokální Bubliny

Stanislav Mihulka
Astronomie
Šedý trh s předplatným se vymyká kontrole. Spotify, Netflix nebo Disney+ můžete mít doslova za pár korun

Šedý trh s předplatným se vymyká kontrole. Spotify, Netflix nebo Disney+ můžete mít doslova za pár korun

** Sdílení účtů mezi kamarády je jen začátek ** Dnes letí nákupy předplatných v Indii nebo na Aliexpressu ** Superlevné „netflixy“ ale mohou nakonec spíš škodit

Lukáš Václavík
PředplatnéNetflixSpotify
Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

Na povrchu Měsíce je tolik kyslíku, že by stačil pro lidstvo na 100 tisíc let

** Lidstvo se připravuje na kolonizaci Měsíce ** Jednou ze základních surovin, bez nichž se na naší přirozené družici neobejdeme, je nepochybně kyslík ** Kde ho vzít?

Stanislav Mihulka
KolonizaceMěsícO2

Aktuality

8:33 | Série Uncharted končí, alespoň tedy v režii studia Naughty Dog. Potvrdil to kreativní ředitel Neil Druckman. Pokračování The Last of Us ale nevylučuje 👉 
18:35 | Do Disney Dreamlight Valley letos dorazí Simba z Lvího krále, sněhulák Olaf z Ledového království a Mirabel z animáku Encanto 
26. ledna | Microsoft zveřejnil, které hry se v příštích týdnech dostanou do Xbox Game Pass: Hi-Fi Rush, GoldenEye 007, Age of Empires II… Čtyři hry z něj ale na konci ledna vypadnou. 
25. ledna | Příběhovka Life is Strange 2 se podívá na Nintendo Switch. Už 2. února si budeme moci projít příběh dvojice bratrů, kteří se musí postarat sami o sebe. 

Únorový Computer

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak surfovat anonymně

Test přenosných projektorů

Kompletní srovnání DDR4 a DDR5

Jak vyčistit počítač od špíny a prachu