Byznys hrátky: Internet důležitější než sex?

Hráči nepřestanou nakupovat ani v době krize * Pachter zpochybňuje potenciál TakeTwo * EA představili plán úspor
Kapitoly článku

Pachter zpochybňuje potenciál TakeTwo

GTA IV pomohlo britským TakeTwo k rekordním výsledkům. Firma za období finančního roku 2008 vykázala příjmy v hodnotě 1,5 miliardy amerických dolarů s celkovým profitem těsně pod hranicí sta milionů. Zmíněné GTA IV se přitom na těchto číslech podílelo z více než poloviny. Není proto nijak překvapivé, že si TakeTwo znovu pojistilo klíčové osoby studia, tentokrát až do ledna 2012. TakeTwo se zároveň zavázalo, že bude financovat vývoj nové herní značky v prostředí nového herního studia, za něž budou zodpovědní lidé od Rockstarů.

Dobrou náladu u TakeTwo ale muselo pokazit vyjádření uznávaného analytika Michaela Pachtera, který se vyjádřil k dlouhodobé strategii společnosti. Pachterovi se nelíbí neprůhlednost nových dohod s Rockstar Games. Jeho členové nejenže jsou motivování podílem ze zisku vyvinutých her, ale získají také majoritní podíl ve zmíněném novém studiu, které bude vyvíjet a vlastnit nové hry – vše přitom primárně z peněz TakeTwo. "Je oprávněné ptát se, zda bude firma schopna zopakovat současnou profitabilitu," dodává Pachter. Pachter ve svém doporučení pro investory uvádí, aby v tuto chvíli nenakupovali akcie společností a čekali na další vývoj minimálně do doby, než bude celá záležitost kolem Rockstar Games průhlednější.

Zdroj: GI.biz

Hráči nepřestanou nakupovat ani v době krize

Finanční krize je oblíbeným tématem diskusí zahraničních analytiků. Podle jednoho z nich, Piers Harding-Rollse z agentury Screen Digest, se možných problémů musí nejvíce obávat – tak trochu překvapivě – japonské Nintendo. Rolls to vysvětluje skutečností, že řada z hráčů a majitelů konzolí Wii a NDS jsou příležitostní hráči, pro něž nebude problémem odstranit hry ze seznamu svých potřeb. Podobných problémů by se prý měla obávat také Sony, v tomto případě však v důsledku vysoké ceny konzole PlayStation 3, která může spotřebitele od nákupu odradit.

Dobrou zprávou pro herní vydavatele i výrobce konzolí je alespoň skutečnost, že zdravé jádro hráčů nepřestane nakupovat ani v tomto horším období. "Pokud budou mít hráči zaměstnání, budou kupovat hry stejným tempem jako doposud," uvedl Billy Pidgeon z IDC. Michael Pachter souhlasí: "Mohou být bohatí, mohou být chudí, ale nemají ani páru o tom, že čelíme recesi." Komentáře obou analytiků jsou reakcí na seškrtané odhady výnosů největšího řetězce herních obchodů, amerického GameStopu. Přestože očekává nižší příjmy, podle předsedy představenstva společnosti je ale skutečnost, že "jsou core hráči stále s námi i v těchto nepředvídatelných časech“, velmi dobrým znamením.

Zdroj: GI.biz

Microsoft věděl o potížích mechaniky Xbox 360

Jak se zdá, softwarový gigant mohl zabránit řadě chyb a nedostatků konzole Xbox 360, o čemž spekulovali již insiderské zprávy v průběhu minulých dvou let. Dokazuje to alespoň zpráva programátora Microsoftu jménem Hiroo Umeno, který měl přiznat, že Microsoft ještě před zahájením prodeje věděl o možném poškození disků v mechanice konzole Xbox 360. Konkrétně jde o závadu při naklonění konzole mimo její klasickou polohu, kdy může být snadno poškrábán disk v její mechanice. Tato informace je přitom součástí zprávy k soudnímu líčení z července 2007, v němž je po Microsoftu vyžadována kompenzace za zmíněnou chybu. Je proto oprávněné se ptát, zda Microsoft věděl např. o nadměrném zahřívání konzole, a rozhodl se tento problém neřešit z důvodu brzkého uvedení Xboxu 360 do obchodů. Následky všichni dobře známe: spousta reklamací, nespokojených hráčů a miliardy dolarů utopené za opravu porouchaných strojů.

Zdroj: GI.biz

EA představili plán úspor

Že se EA nedaří tak jako v minulosti, víte již z našich dřívějších zpráv. Stejně dobře také víte, že firma přislíbila řadu nepopulárních opatření a kroků, které její pozici do budoucna vylepší. Změny, které budou EA stát kolem 55-65 milionů dolarů, přinesou úsporu přes 120 milionů dolarů ročně. Celkem společnost opustí kolem 1000 zaměstnanců (většina z nich s koncem března 2009), přičemž devět vývojářských týmů bude přesunuto nebo zcela zrušeno. Mezi těmito studii se nachází také Black Box Studio z kanadského Vancouveru. Oficiální vyjádření společnosti zní přitom jednoznačně: "EA se bude soustředit na herní hity s potenciálem vysokých marží." Jak ale dříve přesvědčoval veřejnost její prezident, John Riccitiello, nebude to znamenat odklon od vývoje nových herních značek. Nechejme se překvapit, zda se v příštím roce skutečně dočkáme 3-4 zbrusu nových titulů od EA, jak bylo dříve přislíbeno.

Zdroj: GI.biz

Internet důležitější než sex?

Z průzkumu společnosti Intel vyplývá, že většina dospělých obyvatel USA potřebuje ke svému životu přístup k internetu. Někteří z nich by se přitom místo internetu vzdali raději televize nebo také sexu. To je výsledek nedávného průzkumu „Potřeba internetu v současném světě“ (Internet Reliance in Today’s Economy), který provedla organizace Harris Interactive.

Průzkum odhalil, že 65 % dospělých nemůže žít bez přístupu k Internetu. Pro 71 % dotazovaných je důležité mít zařízení, se kterým se mohou na internet kdykoli připojit. To mohou být jak přenosné počítače, tak notebooky nebo mobilní internetová zařízení (MID). Většina dospělých Američanů pak určila Internet jako klíčový nástroj pro správu osobních financí nebo vyhledávání slev a nejlepších nabídek při on-line nakupování. Kvůli přístupu k internetu by se někteří z nich vzdali i večeře v restauraci, nakupování oblečení nebo členství ve fitness klubech.

Podle téhož průzkumu je dále téměř polovina žen a třetina mužů přesvědčena, že by se po dobu dvou týdnů raději obešli bez sexu než bez přístupu k Internetu. Přístup k internetu je pro ně údajně nezbytný také v současné hospodářské krizi. 82 % lidí si totiž myslí, že pomocí internetových zařízení si zachovají aktuální přehled o stavu ekonomiky, a 87 % se díky internetu podařilo ušetřit peníze.

Čeho byste se vzdali vy?

Zdroj: TZ

Free Radical Design končí

Spekulace se potvrdily. Nezávislé tvůrčí studio Free Radical Design ukončuje provoz a definitivně zavírá své brány. Podle mnohých zdrojů přitom společnost již dříve opustila většina řadových zaměstnanců, stejně jako lidí z vedení. Jiný zdroj zase uvádí, že se to mnozí programátoři a grafici dozvěděli teprve v těchto dnech, kdy na zamčených dveřích nalezli vzkaz, jenž je nasměroval do blízkého hotelu na poslední firemní poradu.

Co se stane s dosud vyvíjenými projekty (např. TimeSplitters 4), které mělo studio uvést na trh, je ve hvězdách, avšak osud minimálně jedné hry by měl zůstat beze změny. Tu totiž lidé z Free Radical Design vyvíjeli pro LucasArts, a to již od roku 2006, kdy se o ní poprvé zmínili. Až do dnešních dnů však nebylo upřesněno, o jaký titul vlastně jde, a mnozí novináři zastávají názor, že se bude jednat o třetí Battlefront.

Zahraniční magazín Edge v komentáři ke zrušení studia uvedl, že podle jeho informací existuje vážný zájemce o převzetí celého vývojářského týmu. Jeho identita však zůstává v tuto chvíli neznámá.

Zdroj: Eurogamer, Edge

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,