Byznys hrátky: iPhone děsí Sony i Nintendo

Průzkum: Fanoušci her budou nakupovat stejně jako loni * Prodeje v USA klesaly, Xbox 360 rostl o 25 % * GTA na DS je propadák, DSi září
Kapitoly článku

Prodej her v USA poklesl, Xbox 360 rostl o 25 %

Přestože výsledky prodejů v USA za měsíc březen vykázaly první meziroční pokles (konkrétně o 18 % z loňských 1,72 miliardy na letošních 1,43 miliardy dolarů), stále má prodej herního hardware svého vítěze. Překvapivě jím je Xbox 360, který jako jediný ze sledovaných konzolí dosáhl prodejního nárůstu – konkrétně z 262 na 330 tisíc prodaných kusů. U Xboxu 360 jde navíc o šestý měsíc v řadě, kdy konzole zaznamenala meziroční navýšení prodejů. Celkový propad trhu je pak podle názoru agentury NPD Group způsoben velikonočními svátky, které letos připadly na začátek dubna a v USA mají konkrétní (pozitivní) vliv na chování (nákupní morálku) spotřebitelů.

Nejprodávanější konzole v USA za měsíc březen 2009:

  • 1. Nintendo Wii: 601 000 kusů
  • 2. Nintendo DS: 563 000
  • 3. Xbox 360: 330 000
  • 4. PlayStation 3: 218 000
  • 5. PlayStation Portable: 168 00
  • 6. PlayStation 2: 112 000

Nejprodávanější hry v USA za měsíc březen 2009:

  • 1. Resident Evil 5 (Capcom, Xbox 360) - 938 000 kopií
  • 2. Pokemon Platinum (Nintendo, DS) - 805 000
  • 3. Halo War (Microsoft, Xbox 360) - 639 000
  • 4. Resident Evil 5 (Capcom, PS3) - 585 000
  • 5. Wii Fit (Nintendo, Wii) - 541 000
  • 6. MLB ‘09: The Show (Sony, PS3) - 305, 000
  • 7. Killzone 2 (Sony, PS3) - 296 000
  • 8. Wii Play (Nintendo, Wii) - 281 000
  • 9. Mario Kart Wii (Nintendo, Wii) - 278 000
  • 10. Major League Baseball 2K9 (Take 2, Xbox 360) - 205 000

Zdroj: GI.biz, NPD Group

Activisionu se daří nad očekávání

Zatímco jiní velcí hráči sečítají ztráty, případně přijímají opatření proti důsledkům současné krize, Activision Blizzard minulý týden přispěchal s oznámením, že významně překoná původní plány hospodaření pro první čtvrtletí letošního roku. Podle Michaela Pachtera a dalších analytiků očekává Activision až o 100 milionů vyšší příjmy. Pod tyto výsledky se mimo přetrvávajícího úspěchu sérií Guitar Hero a Call of Duty podepsala také dohoda se sdružením NetEase, které nahradí společnost The9 jako výhradního partnera společnosti pro čínský trh. Activision si od tohoto kroku slibuje zkvalitnění služeb u klíčového produktu World of Warcraft. Navíc si přilepší i finančně, když očekávané roční příjmy z aktivit na čínském trhu podle analytiků překročí 140 milionů dolarů.

Zdroj: GI.biz

Průzkum: Krize nekrize, fanoušci her budou nakupovat

Agentura NPD Group kromě posledních výsledků herního průmyslu v Severní Americe (viz předchozí aktuality) zveřejnila také průzkum mezi zákazníky herních obchodů. Z jeho výsledků vyplývá, že téměř 65 % hráčů plánuje v letošním roce utratit stejné nebo větší množství peněz za herní zábavu jako v loňském roce. Výzkum přitom zahrnul vysoce reprezentativní vzorek 10 000 lidí v průběhu tří měsíců. Z dalších zajímavých údajů odhalil, že průměrný rozpočet amerického zákazníka na "zábavu" činí 160 dolarů měsíčně. Do této částky se ale započítávají také výdaje na předplatné televizních kanálů či internetu. Výzkum přitom odhalil, že zatímco analytici očekávali snížení výdajů právě v oblasti předplatného televize či internetových služeb, jediný potvrzený propad zaznamenala tištěná média.

Zdroj: GI.biz

Nintendo a Sony vyděšeni úspěchem iPhone

Zástupci japonských výrobců Sony a Nintendo prý doslova "šílí" z úspěchu iPhoneu jako herní platformy. Tvrdí to alespoň Trip Hawkins, jeden ze zakladatelů Electronic Arts. Ten se v rozhovoru pro VentureBeat vyznal z velkého úspěchu, který jeho současná firma Digital Chocolate dosáhla vývojem her pro iPhone, a jak vysoké prodeje her překvapily všechny specialisty na herní trh. "iPhone byl opravdu velké překvapení. Neměli jsme ani páru o tom, že bude tak úspěšný, dokud se tak skutečně nestalo," vysvětluje.

"Jde o zdaleka nejefektivnější herní platformu. Na jedné hře vyděláváme tolik peněz jako v případě hry, kterou bychom zacílili na stovku běžných mobilních telefonů." Digital Chocolate do dnešního dne vyvinuli 4 herní tituly pro iPhone, jež se zařadily mezi nejprodávanější software vůbec při 10 milionech stažení za necelých 100 dní. "Myslím, že úspěch iPhone i iPod Touch děsí Sony i Nintendo. Apple do dnešního dne prodal více než 30 milionů kusů zařízení. Pokryl tím ale méně než půl procenta z trhu jako takového," dodává. Potenciál trhu je velký a proto Hawkins očekává stále větší množství tzv. "iphone klonů", které se pokusí svézt na módní vlně okolo tohoto zařízení.

Zdroj: GI.biz

GTA na DS je propadák, DSi září

Společnost Nintendo může být spokojená, i na americkém trhu láme vylepšený handheld DSi prodejní rekordy. Smutek však zavládá u Take-Two, protože Grand Theft Auto: Chinatown Wars pro NDS se prodává výrazně hůř, než se čekalo.

První týden prodeje handheldu DSi v Americe přinesl překonání očekávání. Lite verze NDS se za stejnou dobu prodalo 226 tisíc kusů, ale DSi zazářilo 435 tisíci prodaných jednotek. Podobné úspěchy přitom hlásí Nintendo i na dalších trzích. Navíc ani ostatní platformy japonského koncernu si nevedou špatně, za březen dosáhly prodeje Wii a NDS dohromady téměř šedesáti procent celkového objemu prodaných kusů herního hardware v Americe.

Přesto se však najdou společnosti, kterým kupodivu ani astronomické prodeje přístrojů od Nintenda nepomáhají. Jednou z nich je i Take-Two, která si může stěžovat na tržní neúspěchy akční hry Grand Theft Auto: Chinatown Wars. Podle odhadů se mělo za březen prodat až čtvrt milionu her (dřívější odhady dokonce hovořily o dvojnásobku), výsledná čísla se však pohybují okolo 89 tisíc. Analytici tak opět neuspěli a byli donuceni seškrtat roční odhad dvou milionů prodaných her na americkém území na čtvrtinu. Zástupci Take-Two přitom prohlašují, že i přes neúspěch se jedná o dobrý pokus, ukazující obtížnost proniknutí na trh NDS i se známými značkami.

Zdroj: GI

Blizzard opouští PC Gaming Alliance

Společnost Activision Blizzard, jeden ze zakladatelů PC Gaming Alliance, opouští po roce toto sdružení. Ostatní velké firmy ve sdružení zůstávají, důvod odchodu je zatím nejasný.

Nezisková organizace PC Gaming Alliance byla založena v únoru loňského roku na GDC a mezi její zakladatele se řadí velké herní společnosti, jako třeba AMD, Antec, Dell, Hewlett Packard, Intel, Logitech, Nvidia, nebo také Microsoft, Sony a Blizzard. Poslední jmenovaná firma, nyní pod hlavičkou Activision Blizzard, se však rozhodla tuto organizaci zabývající se propagací hraní na PC opustit. Zástupci PC Gaming Alliance to komentovali pouze jako přirozený vývoj, kdy společnosti přicházejí a odcházejí, počet nových členů společenství však prý převyšuje odpadlíky.

Hlavními cíly sdružení je jednak propagace hraní na PC, mimo toho ale i spolupráce jednotlivých členů za účelem lepší optimalizace požadavků na hardware, nebo pro společný postup proti pirátství. Poslední zmíněné odvětví zastupuje třeba i Sony DADC, tvůrci kontroverzní ochrany SecuROM. Mimo jiné významné členy, zmíněné už výše, patří do aliance třeba i Epic Games a Capcom.

Zdroj: Gamespot 

Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,