Byznys hrátky: je cena her vaší noční můrou?

Sdružení FairPlay rozjelo akci, která má distributory a výrobce her přinutit ke snížení cen – je něco takového vůbec možné? * Nový film geniálního Quentina Tarantina se dočká i herního zpracování * Capcom je v problémech, Microsoft touží po jeho koupi * Vivendi koupilo švédského výrobce her Massive Entertainment * A jako vždy žebříček nejprodávanějších her.
Byznys hrátky: je cena her vaší noční můrou?

Nová výzva sdružení FairPlay požaduje snížení cen

Cena her je stále omílaným tématem četných diskusí. Není se konec konců čemu divit - investovat přes tisíc korun do nového titulu, to jistě není pro nikoho zrovna malá částka. Podobná situace se pochopitelně netýká jen naší země, ale také mnoha dalších států.

Novou kampaň požadující upravení a snížení cen v minulých dnech odstartovalo sdružení nazývající se FairPlay. Jak proklamují zástupci tohoto společenství na svých stránkách, ceny her jsou přehnané a právě to by se mělo změnit. A tak tedy vzešel skvostný nápad, podle kterého se má každý, kdož je ochoten podpořit tuto výzvu, vyhnout obchodům s hrami ve dnech 1. - 8. prosince letošního roku. Tento krok by měl podle samotného sdružení připomenout tvůrcům a distributorům her, že jejich hlavními zákazníky jsou obyčejní lidé, kteří mnohdy nemají peněz na rozhazování.

I když by jistě každého z nás potěšil fakt, že by se ceny her snížili, konečný efekt akce zřejmě bude nulový. Samotné tvůrčí a distribuční firmy vše potvrzují, zlevnění podle nich není možné hned z několika důvodů - tím hlavním je každý rok rostoucí náklady na vývoj hry. Zatímco dříve pracovalo na špičkové hře kolem 10 stálých zaměstnanců, nyní je tento počet i více než třínásobný. Na druhou stranu - jak potvrzují diskuse i slova odborníků, snížení cen na polovinu by při současné situaci pravděpodobně neznamenalo snížení výdělků pro distribuční i vývojářské firmy

Snaha o zlevnění her ze strany různých sdružení není žádnou novinkou - jen málokdy je však právě podobná aktivita ku prospěchu. Naopak, možnost byť nepatrného snížení cen s sebou většinou přináší pouze zvětšení konkurenčního prostředí. A právě my o tom můžeme vyprávět. Vždyť se podívejte na naši malou republiku a dění na české herní scéně - stále přijatelnější ceny, bohatší bonusy, lokalizace. Nezbývá než doufat, že tento trend bude pokračovat!

Zdroj: GamesIndustry.biz

Nový film Quetina Tarantina se dočká i herní podoby

Quentin Tarantino patří beze vší pochybnosti mezi jedny z nejlepších současných režisérů - vzpomeňme na jeho nezapomenutelný film Pulp Fiction, který bývá často a snad i oprávněně považován za nejlepší filmové dílo minulého desetiletí. I když si dal Quentin na delší dobu "oraz", nyní již pečlivě připravuje svůj další snímek Kill Bill.

Samotný film by se měl do kin dostat příští rok na podzim, hlavní roli obsadí již prověřená Uma Thurman, na kterou si možná mnozí z vás vzpomenou již ze zmiňovaného Pulp Fiction. Nás tak může těšit především fakt, že díky nové dohodě společnosti Black Label Games a Miramax se dočká nejnovější Tarantinův film také herního zpracování!

Na vývoji samotné hry určené pro PC i konzole nové generace by se měl osobně podílet i Quentin Tarantino, bude tak zastávat jakousi funkci konzultanta, kterou nám v minulosti nastínil třeba sám Tom Clancy v sérii svých her. Samotný herní titul by se od originálního filmu prakticky neměl odlišovat. Vězte tedy, že na nás čeká příběh, v němž hlavní hrdinka jako jediná přežila krví pošpiněnou svatbu, bohužel za cenu několika let v kómatu. Po několika letech však přichází čas na pomstu…

Název připravované hry není znám, víme však datum vydání - to je plánováno na začátek roku 2004.  Doufejme tedy, že film i hra budou nezapomenutelným zážitkem. O filmu bych nepochyboval, ale hernímu zpracování nějak nevěřím… 

Zdroj: GamesIndustry.biz

Finanční výsledky Capcom - přichází horší časy?

Série skvělých finančních výsledků má konečnou - nejen pro samotnou společnost Capcom, ale také pro náš článek. V minulých vydáních jste totiž byli svědky prakticky pouze a čistě pozitivních finančních výsledků herní firem. Capcom tak bude zřejmě onou pověstnou výjimkou, která potvrzuje nepsané pravidlo.

Loňský rok byl pro firmu velmi pozitivní - dosáhla zisk okolo 31 miliónu liber a vše nasvědčovalo, že se v kladných číslech udrží i do budoucna. Odhady jsou však pouhé dohady a nové výsledky to do puntíku potvrzují. Společnost dosáhla ztráty 106 miliónů liber!

Dané výsledky nejsou již na první pohled pro společnost Capcom dobré, samozřejmě také s ohledem na to, že se již nyní může pochlubit dluhy na všech frontách. Vzhledem k špatné finanční situaci a o nic lepším výhledům do budoucna se tak pochopitelně začalo spekulovat o koupi firmy nějakým silným světovým partnerem. Možná někomu z vás bude jméno firmy Capcom neznámé, nicméně ostatní jistě tuší, za jakými tituly toto populární studio stojí - je tak například držitelem licencí Resident Evil, Onimusha a Streetfighter. Společnost má navíc velmi silnou pozici na strategickém japonském trhu.

Samozřejmě jsme se dočkali také spekulací, kdo by mohl společnost odkoupit. Jako vždy a není to vlastně nic neočekávaného padla jména tří gigantů - firem Microsoft, Sony a Nintendo. Jak si můžete přečíst níže, právě první jmenovaný nabídl Capcom jistou a zatím blíže neznámou formu dohody. Nintendo na druhou stranu disponuje slušnou peněžní částkou za prodej studia Rare, které by nebylo nevhodné investovat jinde.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Microsoft chce pomoci Capcomu - opravdu?

Jak jsem zmínil v předchozím příspěvku, jedním ze zájemců o japonskou firmu Capcom by mohl být také Microsoft. A poslední dění to také dokazuje. V reakci na zveřejněné finanční výsledky totiž nabídl softwarový gigant společnosti Capcom jistou formu dohody či chcete-li, pomoci. Podle některých zpráv nabídka Microsoftu počítala s odkoupením celého vývojářského studia.

Podle dalších dohadů se mohla v případě souhlasu firma Capcom stát dalším z řady AAA výrobců her pro konzoli Xbox. Ať tomu bylo tak či onak, japonská firma Capcom nabídku odmítla, s tím, že pomoc Microsoftu v žádném případě nepotřebuje, nechce a do budoucna s ní nepočítá.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Nintendo tratí na slabém americkém dolaru

Finanční výsledky v minulých dnech zveřejnila také japonská společnost Nintendo - konkrétně se týkají šestiměsíčního období od dubna po září letošního roku. Společnost musela zmírnit svá očekávaní, a z původních 30 miliard jenů se tak její zisk snížil na pouhých sedm miliard! Podle zástupců firmy to má na svědomí slabý dolar a sílící japonská měna.

Přesto se na čistém zisku společnosti nic významného nezměnilo - zejména díky avizovanému prodeji společnosti Rare do rukou Microsoftu. Samotné odhady zatím neodrážejí úspěchy Nintenda na poli her a konzolí, i do budoucna zůstává společnost v této oblasti velmi optimistická.

Nintendo navíc očekává růst cen svých akcií v USA ze současných dvaceti centů zhruba o třetinu krátce po skončení letošních vánoc. Navíc bylo ohlášeno zvýšení expedice softwaru z původních 36 na 55 miliónů. Všechny tyto předpoklady mají být podloženy očekávaným úspěchem titulů Mario Sunshine a Legend of Zelda.

Na druhé straně však Nintendo zaznamenalo snížení zájmu o své konzole, týká se to zejména Německa a Japonska. To vedlo společnost ke snížení odhadu prodeje svého hardware o 17% v případech konzole GameCube a 21% GBA. Přesto podle slov samotného prezidenta společnosti se nehodlá Nintendo v současnosti zapojit do trendu snižování cen svých výrobků.

Jaká je tedy budoucnost Nintenda? I když to zástupci společnosti na sobě nedávají znát, nic není tak skvělé, jak se na první pohled zdá. Zejména nestabilita významných měn (americké dolaru a japonského jenu) je příčinou výkyvů v odhadech, stejně jako v případě skutečných výsledků. Budoucnost napoví více…

Zdroj: GamesIndustry.biz

Vivendi koupilo Massive Entertainment

I když byly finanční problémy společnosti Vivendi Universal, a zejména pak možnost prodeje její herní divize, hlavním tématem posledních dnů a týdnů, poslední dění nic podobného nenaznačuje. Poté, co se Vivendi rozhodlo skoupit licence na 4600 komiksových postaviček, zahájilo vývoj her postavených na prvním dílu knižní trilogie Pán prstenů.

V posledních dnech jsme se dočkali dalšího kroku samotné společnosti, který upevňuje její pozici na světovém, zejména však evropském trhu. Švédské studio Massive Entertainment se tak zařadilo po bok firem Blizzard či Sierra, jejichž majoritním akcionářem a vlastníkem je právě Vivendi Universal.

Společnost si od nové posily svého herního týmu slibuje vývoj dalších kvalitních her a kasovních trháků. Massive Entertainment podle zástupců samotné firmy disponuje talentovaným týmem, který má navíc velký potencionál růstu do budoucna. Uvidíme, co je na tom pravdy a zda-li se švédský vývojářský tým někdy dočká takových úspěchů jako zmiňovaný Blizzard.

Zdroj: GameDaily.com

Nejprodávanější konzole v Japonsku - propad Xboxu!

Hráč Microsoftu v poli, konzole Xbox, utrpěla další ránu! V Japonsku se její prodej za uplynulý týden snížil na pouhých 1 800 kusů a opět tak byla prolomena pro Microsoft psychologická hranice 3 000 kusů. Celému startovnímu poli stále suverénně vévodí PlayStation 2, polepšil si také GameCube na slušných 13 000 prodaných kusů.

  • PlayStation 2: 42 000 (Roční: 2 812 800)
  • Game Boy Advance: 35 500 (Roční: 1 878 600)
  • GameCube: 13 000 (Roční: 803 200)
  • Wonder Swan Crystal: 2 900 (Roční: 89 700)
  • PSOne: 2 800 (Roční: 186 800)
  • Xbox: 1 800 (Roční: 254 400)
  • Wonder Swan Color: 700 (Roční: 110 300)
  • Game Boy Color: 490 (Roční: 73 700)
  • Wonder Swan: 160 (Roční: 7 300)
  • Game Boy: 24 (Roční: 4 900)
  • Dreamcast: 19 (Roční: 17 400)
  • Nintendo 64: 11 (Roční: 5 800)

Zdroj: GameSpyDaily

Krátce:

  • K prodeji jednoho ze svých vývojářských studií se rozhodla společnost Rage. Konkrétně se pak má jednat o tým Swordfish Studios Ltd, paradoxem zůstává, že jedním ze zakladatelů Swordfish Studios je ředitel Rage, pan Trevor Williams. Právě on se rozhodl po plánovaném prodeji rezignovat na své místo. A co se změní pro vývojáře ze Swordfish Studios? Výhradní právo produkovat hry této firmy si stále zachová Rage, navíc však není vyloučeno, že se v budoucnu dočkáme několika připravovaných her i pro další platformy, než se prapůvodně plánovalo.
  • Empire Interactive ohlásili dohodu se známým komponistou Richardem Jacquesem, který by se tak měl nově podílet na tvorbě hudby pro dva připravované tituly této společnosti - konkrétně se jedná o hry Starsky & Hutch a Total Immersion Racing. První jmenovaný titul by se měl na pultech objevit již tuto zimu a vychutnat si ho budou moci majitelé konzolí PlayStation 2, GameCube, Game Boy Advance a také klasického PC. Titul Total Immersion Racing se na pultech obchodů pravděpodobně objeví také tuto zimu, v přípravě jsou verze pro Xbox, PlayStation 2 a PC.
  • Ruská společnost Buka Entertainment podepsala v minulých dnech smlouvu s portugalskou distribuční firmu Porto Editora. Podle této nové dohody si tak budou moci i portugalští hráči vychutnat nové tituly od Buka Entertainment. Konkrétně se jedná o hry Paradise Cracked, Echelon: Wind Warriors, Spells of Gold, March! Offworld Recon, Charm of War a také další budoucí projekty. Společnost Buka Entertainemnt tak pokračuje ve snaze proniknout se svými hrami na další evropské trhy, Portugalsko je jen "zastávkou".

Žebříček nejprodávanějších her v Evropě (týden 22. - 28. září 2002)
Další týden, další žebříček - nic víc, nic míň.

PC - žebříček
Tento týden se na první příčku žebříčku nejprodávanějších her pro PC vyšplhal titul Total Club Manager 2003, na úkor šampióna minulého týdne, hry Battlefield 1942. Nás může těšit fakt, že se na solidní čtvrté příčce stále drží česká Mafia.

AP   MP Název hry PT
1. ë 2. Total Club Manager 2003 2
2. í 1. Battlefield 1942 2
3. - 3. Medieval: Total War 5
4. - 4. Mafia 4
5. ë 8. The Thing 2
6. ë 7. Norton Antivirus 2003 4
7. í 6. Microsoft Office Xp Student Edition 45
8. í 5. The Sims: On Holiday 26
9. ë 10. The Sims 138
10. í 9. Medal of Honor: Allied Assault 33

PS2 - žebříček
Medailové pozice nedoznaly změn oproti předchozímu týdnu - taková je situace v žebříčku deseti nejprodávanějších her pro konzoli PlayStation 2. Slušný start se povedl titulu Blade 2, který se hned v první týden prodeje vyšplhal na sedmou příčku.

AP   MP Název hry PT
1. - 1. Stuntman 4
2. - 2. Tekken 4 3
3. - 3. Conflict: Desert Storm 3
4. ë 5. The Thing 2
5. í 4. Grand Theft Auto 3 49
6. - 6. Medal of Honor: Frontline 17
7. N Blade 2 1
8. í 7. ToCA Race Driver 6
9. í 10. Spider-Man 17
10. í 8. Turok Evolution 4

Xbox - žebříček
Tři novinky v první desítce! A ta nejúspěšnější se vyšplhala rovnou na první místo! Opravdu skvostný start se tak povedl titulu WWE Raw, který odsunul z první příčky "horor" The Thing.

AP   MP Název hry PT
1. N WWE Raw 1
2. í 1. The Thing 2
3. ë 4. Halo: Combat Evolved 29
4. í 2. Conflict: Desert Storm 3
5. N Blade 2 31
6. í 3. Buffy The Vampire Slayer 3
7. í 5. Turok Evolution 4
8. N Madden NFL 2003 1
9. í 6. Commandos 2: Men of Courage 3
10. í 8. Project Gotham Racing 29

GameCube - žebříček
Doslova poprask způsobila trojce nových her pro GameCube, které se propracovaly do první desítky. Stejně jako v případě Xboxu, i v žebříčku nejprodávanějších her pro konzoli společnosti Nintendo se na první místo vypracovala simulace wrestlingu, tentokrát titul WWE Wrestlemania.

AP   MP Název hry PT
1. N WWE Wrestlemania 1
2. í 1. Resident Evil 3
3. N   Turok Evolution 1
4. í 2. Super Smash Bros: Melee 19
5. í 3. Luigi`s Mansion 22
6. í 4. Star Wars: Rogue Leader 22
7. N Beach Spikers 1
8. í 7. Sonic Adventure 2: Battle 23
9. í 6. Super Monkey Ball 22
10. í 8. Pikmin 16

Vysvětlivky: AP - aktuální pořadí platné pro daný týden, MP - minulé pořadí platné pro předchozí týden, PT - počet týdnů v žebříčku

Zdroj: ELSPA

Nejnovější komentáře