Byznys hrátky: Nástupce DS bude multimediální

Zabíjí in-game reklama kreativitu her? * Trh bazarových her potřebuje reformu * Microsoft tlačí, prodeje Xbox 360 rostou * A další včetně žebříčků
Byznys hrátky: Nástupce DS bude multimediální
Seznam kapitol
  1. Herní zpravodajství
  2. Krátké zprávy a žebříčky

Nintendo brzy představí nástupce DS

Alespoň podle japonského magazínu Nikkei Net, podle něhož je již jisté, jak bude nástupce nejúspěšnějšího handheldu všech dob vypadat. Nintendo přesune svůj zájem zejména na dodatečné, multimediální funkce své konzole, tedy jednu ze slabin původního modelu. „DS 2" by mělo nově přinést nejen kameru, ale i vylepšené Wi-Fi, bude schopné přehrávat hudbu a dočká se vylepšeného designu. Očekávat lze také změny v oblasti displejů či ovládání. Plánovaná cena zařízení, které má být letos uvedeno pravděpodobně pouze na japonský trh, dosáhne podle odhadů 20 000 yenů – v přepočtu 3 000 Kč, tedy pouze o 320 Kč více, než za kolik se v zemi vycházejícího slunce prodává současná verze.

Více informací a potvrzení těchto zvěstí bychom se měli dočkat již tento čtvrtek, kdy Nintendo plánuje tiskovou konferenci.

Zdroj: Edge, Nikkei Net

Zabíjí in-game reklama kreativitu her? Názory se liší

Dialog na dálku s dvěma odlišnými názory. Tak by se dala označit konfrontace mezi ředitelem severoamerické divize Eutechnyx, Toddem Eckertem, a Edem Bartlettem, spoluzakladatem IGA Worldwide. Eckert v minulém týdnu vyjádřil obavy z nárůstu vlivu in-game reklamy na příjmovou složku vývojářů a vydavatelů, když by podle něj závislost na tomto druhu inzerce mohla vést ke ztrátě kreativity v hrách. Pro příklad prý není třeba chodit daleko; nabízí ho televize v USA a situace s televizními reklamami, která staví inzerenta do výhodné pozice. „Zájemce o reklamu může jednoduše říct: Jsem váš sponzor, spustíte mi reklamu každý týden a podáte nám informace, kdo a v jakém počtu se dívá. Pokud budeme mít problém s diváckou skupinou či obsahem pořadu, zastavíme kampaň," vysvětluje. Důsledek je pak již zřejmý: „Co se stalo, byla ztráta kreativity v pořadech, protože televize přesunuly svůj zájem od obsahu k penězům. Nerad bych viděl něco podobného také u her," uzavírá.

Ed Bartlett s tímto ale nesouhlasí. Podobné obavy jsou prý výsledkem zbytečného podezření a nepochopení způsobu, jakým in-game reklama funguje. „Přestože většina vývojářů ví, že in-game reklama existuje a jde o zajímavý business, málokdy jsou s tímto děním přímo propojeni, nejde o obor, kterému rozumí. Pak je jasné, že dochází k podezíravosti a nepochopení." Bartlett také odmítl srovnání se sponzorstvím televizních pořadů, když dodává, že hry nefungují stejným způsobem. „Nemáme jednoho sponzora z branže pro jednu hru, máme velký objem uživatelů mnoha rozdílných her a žánrů. Zájemci o reklamu nakupují prostor podle demografických a teritoriálních údajů kterékoliv z kampaní. Stejně jako firmy koupí televizní spot, který se objeví o přestávce pořadu a nemá žádný vliv na jeho obsah, lidé nakupující in-game reklamu se jednoduše snaží oslovit publikum, které se vytvořilo při hraní té které hry," dodává.

Zdroj: GI.biz

Trh bazarových her potřebuje reformovat, shodují se odborníci

Je to téma posledních týdnů a není divu, že se k němu po finančních výsledcích řetězců jako GameStop lidé z branže stále vrací. Podle Andrewa Eadese z Relentless Software je třeba většího dialogu mezi vývojáři a vydavateli na straně jedné a prodejci na straně druhé, když varoval, že hry z druhé roku jsou překážkou pro postupné snižování ceny her. Navíc prý tlačí vydavatele k větší aktivitě na poli digitální distribuce. „Pokud jako vývojář vidíte pouze jednu část z peněz, které se protočí okolo jedné kopie hry, výsledkem je vyšší cena nové kopie. Čím vyšší cena, tím více si hráči hry vyměňují. Dobrým řešením by mohl být vylepšený systém zápůjček." Cílem vydavatelů je podle Eadese získat díl příjmu také z her, které se k hráčům dostávají z druhé ruky.

Eades nicméně přiznává, že vina neleží zcela na prodejcích; ale také na samotných vývojářích a vydavatelích. „Někteří jsou vinní tím, že vydávají hry, které by neměly být prodávány," vysvětluje. „Lidé pak vnímají hry z druhé ruky jako záchrannou síť. Pokud mají hru, která se jim nelíbí nebo je plná bugů, jednoduše s ní dále obchodují. Pokud bychom nebyli vinni prodejem herního odpadu, nenabral by tento problém tak velkých rozměrů," uzavírá.

K tématice se minulý týden vyjádřil také Marty O'Donnell, audio director studia Bungie, podle kterého má přeprodávání her vliv také na velké tituly jako Halo 3. Přesto přiznává, že skutečné problémy nastávají malým vývojářům, pro něž by byl trvalý příjem prostředků z dalších a dalších prodejů jedné kopie cestou k návratu investic do vývoje. V každém případě se nedá z pohledu běžného spotřebitele ubránit představě, že trh a hráči samotní v tomto případě pouze zareagovali na vzniklou situaci. Že toho obchody jako GameStop nápadně využívají, je už věc druhá.

Zdroj: GI.biz

Microsoft tlačí na pilu, prodeje Xbox 360 rostou

Letošní Vánoce mohou být z hlediska vývoje v souboji PS3 a X360 klíčové; a Microsoft dobře ví, že Sony na jeho rozhodnutí snížit cenu konzole nehodlá reagovat, třebaže naposledy mírně upravilo cenu 40GB verze v USA. Softwarový gigant nicméně nesází pouze na lepší cenovou dostupnost své konzole a před Vánoci spustil kampaň, jež se soustředí na tři klíčové oblasti, v nichž se Xboxu 360 doposud nedaří; konkrétně oslovit rodinu, děti a fanoušky filmů, kteří od konzole čekají víc než je hraní. Pomoci by k tomu mělo i rozšíření Xbox Live nazvané Xbox Experience, které se podle posledních informací dostane mezi běžné hráče v listopadu.

Nás však spíše zajímá současný vývoj na trhu. Microsoft minulý týden oznámil překonání hranice 6 milionů prodaných kusů konzole v Evropě, GFK Chart-Track zase potvrdilo nárůst prodeje Xbox 360 o 32 % v Anglii, kde ve stejném týdnu klesla PS3 o 8 %. Překvapivě také v Japonsku Xbox 360 překonal PS3 v druhý týden po sobě – tentokrát se konzole prodalo 13 777 kusů oproti 8 156 PS3. A není to poslední vítězství na konto Xboxu. V srpnu vygeneroval prodej her v rámci XBLA rekordní příjem, který dosavadní nejúspěšnější měsíc překonal o 67 %. Podle Microsoftu je to výsledek pozměněné strategie, kdy se snaží vydávat méně her, zato kvalitnějších. Jen hráči ví, jak je to doopravdy.

Zdroj: GI.biz, Edge

V Ensemble nepočítali s uzavřením studia

Jak se zdá, zpráva o ukončení působení legendárního studia Ensemble (Age of Empires, Halo Wars atd.) zaskočila nejen hráče a fanoušky, ale rovněž samotné zaměstnance. Nyní již bývalý ředitel studia, Bruce Shelley, se vyjádřil k celé kauze skrze svůj blog, přičemž neopomenul zmínit ani rozčarování, které způsobil neočekávaný krok Microsoftu.

„Samozřejmě jsem zaznamenal zavírání několika kvalitních studií v průběhu posledních let," začal Shelley. „Avšak ani ve snu by mne nenapadlo, že Ensemble Studios se rovněž připojí na list vyděděnců. Všichni naši zaměstnanci byli, a vlastně stále jsou, v šoku z toho, co se aktuálně děje.

„Asi jsme si mysleli, že jsme imunní vůči jakýmkoliv snahám o ukončení naší činnosti, protože jsme na trh dopravili spoustu her, které si nejen tehdy, ale rovněž dnes vedou nadmíru dobře. Navíc jsme víceméně vychovávali talentované, kvalitní a tvrdě pracující vývojáře, což není nic snadného. Věřili jsme, že patříme mezi jedny z nejlepších studií na světě, a i když je to dost možná pravda, jednoduše jsme se nehodili do plánů Microsoft Game Studios, coby interní tvůrčí tým."

Zdroj: CVG

Související články
  1. Byznys hrátky: Xbox 360 nově od 5 tisíc Kč
  2. Byznys hrátky: Cena her je vysoká, vydavatelé spokojení
  3. Byznys hrátky: Tvůrce Fallout frustruje přístup k ratingu
  4. Byznys hrátky: Gold farming je výnosný byznys
  5. Byznys hrátky: Pirátství je výhodou PC hráčů

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod stromeček

Vybrali jsme nejlepší PC hry pod strom…

Toto je deset her, které byste rozhodně neměli při hraní na počítači vynechat.

18.  11.  2017 | | 11 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Na PS Store startuje nová akce, najdete tam spoustu her pod tři stovky

Na PS Store startuje nová akce, najdet…

Chcete si doplnit svou digitální knihovničku konzole Playstation o pár parádních pecek? V obchodě máte skvělou akci.

16.  11.  2017 | | 4 N/A
Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvýkonnější konzoli na trhu?

Testovali jsme Xbox One X: jde o nejvý…

Tak je to konečně tady. Vyšel Xbox One X, nejvýkonnější konzole na trhu a dlouho opěvovaný klenot Microsoftu. Je to opravdu dobrá herní mašina nebo přeceněný favorit?

17.  11.  2017 | | 14 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Fanoušci přinutili EA ke změně, Star Wars Battlefront 2 bude lepší

Fanoušci přinutili EA ke změně, Star W…

Velká vlna nevole od fanoušků Battlefrontu podle všeho padla na úrodnou půdu. EA chystá změny.

18.  11.  2017 | | 2 N/A