Byznys hrátky: nový systém hodnocení obsahu her

Evropská unie připravila nový systém hodnocení vhodnosti her – dotkne se i české herní scény? * Electronic Arts uzavřeli pobočku v Seattlu, finanční výsledky však v žádném případě nehovoří o krizi firmy *Karta se znovu obrací – Vivendi hodlá prodat část své herní divize * A nechybí ani žebříček nejprodávanějších her ve Velké Británii a USA.
Byznys hrátky: nový systém hodnocení obsahu her

Přichází nový systém hodnocení obsahu her

Nejen v posledních dnech jsme svědky spojování jakýchkoliv podob terorismu či násilí s počítačovými hrami - vzpomeňme tak na stále žijící kauzu washingtonského odstřelovače, který mohl být podle mnohých spekulací ovlivněn také hraním. Právě strach z obsahu her a jejich vlivu na mládež vede již několik měsíců k zajímavým diskusím a snaze obměnit zastaralý systém hodnocení jejich vhodnosti. První konkrétní návrh je tu - co v sobě skrývá?

Nový systém rozdělující počítačové hry do několika kategorií podle jejich vhodnosti pro určité věkové skupiny je návrhem Evropské unie, ve státech tohoto společenství také začnou nová pravidla již v blízké budoucnosti platit. Vzhledem k velké pravděpodobnosti, že se Česká republika stane v nejbližších měsících členem tohoto spolku, mohou být tyto údaje zajímavé i pro hráče české. Jediným státem EU, který nová pravidla nezavede, je Německo, které však již nyní staví na svém vlastním žebříčku. Finsko a Portugalsko se k ostatním evropským státům "připojí" s malým zpožděním.

Ale k věci. Vězte tedy, že nový systém bude dělit hry do pěti kategorií - setkáte se tedy s tituly vhodnými pro děti staré tři a více let, stejně jako děti ve věku a starší sedmi, dvanácti, šestnácti a osmnácti let. Klíč k rozdělování tohoto "ohodnocení" je vcelku prostý - v potaz bude brán obsah násilí, sexuality a dalších nebezpečných faktorů, které by mohly negativně ovlivnit naše děti a dospívající.

Význam nového kroku je zřejmý - jeho primárním cílem je upozornit na nevhodnost hry pro mladší věkové skupiny, což je jistě krok velmi pozitivní. Jak však víme z minulosti, důležitý bude také systém řazení her do těchto zformovaných kategorií. Uvidíme, jak ostrý klíč bude zvolen.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Vivendi obrací - prodej herní divize není vyloučen

Psát o aktuální situaci ve společnosti Vivendi je stejné, jako nabízet čerstvé informace z první ruky, které se budou však za několik dní zcela lišit od reality. Po prvních prognózách hovořících o možném prodeji herní divize zadluženého Vivendi přišlo relativní uklidnění, podpořené nákupem nových licencí a posilováním pozice firmy na herním trhu. Poslední dění však opět dalo prostor spekulacím.

Finanční trable společnosti Vivendi nejsou žádným veřejným tajemstvím a snaha rychle vyřešit nepříznivou situaci je pochopitelná - v minulých dnech tak začala sama firma vyjednávat se skupinou zvanou Lagardere, která jeví zájem o některé aktivity společnosti v Americe a Evropě.

Vivendi samo se jednání o možném prodeji některých svých částí nebrání. Podle prvních informací jeví Lagardere eminentní zájem především o divizi firmy věnující se literatuře, ale také vzdělání. Vzdělávací software a počítačové hry mají k sobě opravdu blízko, takže není vyloučeno, že celé transakce se zúčastní také herní části Vivendi - tato možnost navíc nebyla vyloučena ani z oficiálních míst.

Jisté je, že peněžní odstupné by mělo činit zhruba jeden a čtvrt miliard eur. Již z této částky je patrné, že rozhodně nebude prodána celá herní divize, jakožto jedna z mála zdravých částí celého Vivendi - její cena je odhadována na více než dvojnásobek této sumy. Vyloučena není možnost, že prodány budou jen některé firmy spadající pod herní divizi - například u nás nepříliš známý distributor Universal Publishing.

Zdroj: GamesIndustry.biz

EA uzavřela své studio v Seattlu

Stejně jako oběti k válce či nehody k automobilismu patří k hernímu průmyslu také krach vývojářských firem či uzavírání menších poboček. Právě posledně zmiňovaná možnost se stala v minulých dnech skutečností, společnost Electronic Arts se totiž rozhodla uzavřít své vývojářské studio v Bellvue, Seattlu.

Celá pobočka zaměstnávala zhruba čtyřicet stálých zaměstnanců, přičemž zhruba polovina z tohoto počtu přijde o práci. Důležitý fakt, který sehrál svou roli při konečném rozhodnutí o uzavření, byla její velikost - jednalo se o suverénně nejmenším pobočku firmy Electronic Arts.

Připomeňme, že studio v Seattlu má na svědomí čerstvě dokončený titul Need for Speed: Hot Pursuit 2! Zaměstnanci, kteří nebudou propuštěni, přejdou do Vancouveru, kde je zaměstnána takřka tisícovka lidí.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Electronic Arts zveřejnili finanční výsledky

I když by z předchozího příspěvku mohlo být patrné, že se společnost Electronic Arts potýká s drobnými finančními prostředky a proto sáhla k drobné restruktualizaci svého podniku, opak je pravdou. Alespoň o tom hovoří zveřejněné finanční výsledky za dobu tří měsíců končících 30. zářím letošního roku.

Firma totiž vykázala čistý příjem ve výši 453 miliónů amerických dolarů, což je více než 89% nárůst oproti stejnému období minulého roku. Příznivý trend se projevil také na samotném zisku, který dosáhl 50 miliónů a společnost se tak znovu vrátila do kladných čísel.

Podíl na dosažených výsledcích má poměrně silná základna titulů, které firma v posledních týdnech uvedla na světové trhy - ať se již jedná o další hry populární série The Sims, trhák Medal of Honor Frontline, či v zahraniční velmi populární sportovní titul Madden NFL 2003. Pokud se podíváme na podíl jednotlivých světových oblastí, pak si Electronic Arts nejvíce polepšili na starém kontinentu - v Evropě totiž zaznamenali nárůst příjmu o takřka 120%, v Asii pak o 72%, přičemž Japonsko se na tomto zvýšení podílelo pouhým procentem.

Také konec roku vypadá pro společnost samotnou velmi pozitivně - na trh by mělo být uvedeno více než 35 titulů ve 20 světových jazycích. Toto číslo zahrnuje například hry Harry Potter and the Chamber of Secrets, The Lord of the Rings: The Two Towers či James Bond 007: NightFire.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Britská vláda jeví zájem o herní průmysl

O tom, že se herní průmysl v mnoha zemích velkou měrou podílí na sílící ekonomice nemůže být pochyb. Význačnost celého odvětví v posledních dnech přímo potvrdila také britská vláda - za vše hovoří zveřejněný dokument o budoucnosti her ve Velké Británii. Začíná se hráčům a tvůrcům v této zemi blýskat na lepší časy?

Hry a jejich svět bývá poměrně často srovnáván s dalšími odvětvími, jako je televize - celkový roční příspěvek herního průmyslu je takřka srovnatelný právě s filmovým průmyslem. A i to je jeden z důvodů rostoucího zájmu anglické vlády o počítačové hry.

I když by se plány a dokumenty podporující růst celého odvětví mohly zdát na první pohled jako plané volání do větru (konec konců známe politiky), již nyní se objevují první konkrétní návrhy podpory - již příští rok by se tak na největším herním veletrhu světa, americkém E3, mohl objevit vlastní pavilon reprezentující Velkou Británii a firmy pocházející z této země.

Celkově jsou dosavadní návrhy ministerstev brány jako příznivý impuls pro herní průmysl a jako velká šance pro jeho britskou část zvláště. Bude zajímavé sledovat, nakolik bude přízeň a podpora vlády významná a zda-li se skutečně příznivě projeví.

Zdroj: GamesIndustry.biz

Krátce:

  • Japonská vývojářská firma Tecmo změnila odhad svých finančních výsledků pro toto pololetí, podle nových předpokladů by tak měla společnost zaznamenat rekordní profit ve výši zhruba 40 milionů japonských jenů. Podíl na tom má zejména úspěšný start titulu Dead or Alive určeného pro Xbox, ale i další hry pro jiné herní konzole.
  • Společnost Ubi Soft Entertainment v minulých dnech oznámila, že spolu se společností Saber Rock vydá ambiciózní titul Will Rock. I když by se měla tato hra zařadit do již přecpaného žánru first-person stříleček, přinese s sebou řadu inovací - ať již zakomponování mytologických aspektů či zcela nové a doposud neviděné zbraně. Na hráče by měla čekat desítka rozsáhlých levelů, to vše zřejmě v prvním čtvrtletí příštího roku. Na hru Will Rock se mohou těšit všichni majitelé PC. 

Žebříček nejprodávanějších her ve Velké Británii (týden 13. - 19. října 2002)
Další týden, další žebříček - nic víc, nic míň.

PC - žebříček
Na první místě se stále drží zatím poslední datadisk The Sims: Unleashed a dovoluji si tvrdit, že ještě několik týdnů bude velmi těžké sesadit tento titul z pomyslného trůnu. Raketový start zaznamenal také počin Rollercoaster Tycoon 2, který se usadil na lichotivé druhé pozici.

AP   MP Název hry PT
1. - 1. The Sims: Unleashed 3
2. N Rollercoaster Tycoon 2 1
3. í 2. Unreal Tournament 2003 3
4. í 3. Norton Antivirus 2003 7
5. - 5. The Sims: Deluxe Edition 3
6. í 4. Hitman 2: Silent Assassin 3
7. í 6. Total Club Manager 2003 5
8. í 7. Battlefield 1942 5
9. N No One Lives Forever 2 2
10. ë 11. The Sims: On Holiday 29

PS2 - žebříček
Kralování nájemného vraha ve hře Hitman 2: Silent Assassin rázně ukončila novinka v žebříčku deseti nejprodávanějších her, titul Timesplitters 2. Jinak je v první desítce jen minimum změn.

AP   MP Název hry PT
1. N Timesplitters 2 1
2. ë 3. Burnout 2: Point of Impact 2
3. í 1. Hitman 2: Silent Assassin 3
4. í 2. This Is Football 2003 3
5. - 5. Grand Theft Auto 3 52
6. - 6. Tekken 4 6
7. ë 8. Conflict: Desert Storm 6
8. í 7. Stuntman 7
9. - 9. Medal of Honor: Frontline 20
10. í 4. Onimusha 2: Samurai`s Destiny 3

Xbox - žebříček
Dvě novinky, hry Timesplitters 2 a Rocky, se nám hned v první týden svého prodeje zařadily na první dvě místa žebříčku nejprodávanějších her pro konzoli Xbox. Jako klíšťata se v první desítce stále drží počiny Halo: Combat Evolution a Project Gotham Racing, jejichž celkové číslo prodaných kusů dávno překročilo pomyslnou metu jednoho miliónu.

AP MP Název hry PT
1. N Timesplitters 2 1
2. N Rocky 1
3. í 1. Hitman 2: Silent Assassin 3
4. í 2. Conflict: Desert Storm 6
5. í 3. Halo: Combat Evolution 32
6. ë 10. Turok Evolution 7
7. ë 8. Project Gotham Racing 32
8. í 6. Wwe Raw 4
9. í 5. The Thing 5
10. í 9. Blade 2 4

GameCube - žebříček
Klid po bouři. A tak se nám tedy na prvních čtyřech místech žebříčku her pro GameCube neurodilo nic překvapujícího, všemu dále kraluje suverénní titul Super Mario Sunshine. Jedinou novinkou v první desítce je hra Sega Soccer Slam.

AP   MP Název hry PT
1. - 1. Super Mario Sunshine 3
2. - 2. Resident Evil 6
3. - 3. Wwe Wrestlemania X8 4
4. - 4. Super Smash Bros: Melee 22
5. ë 6. Star Wars: Rogue Leader 25
6. í 5. Turok Evolution 4
7. N Sega Soccer Slam 1
8. í 7. Luigi`s Mansion 25
9. í 8. Sonic Adventure 2: Battle 26
10. í 9. Super Monkey B 25

Vysvětlivky: AP - aktuální pořadí platné pro daný týden, MP - minulé pořadí platné pro předchozí týden, PT - počet týdnů v žebříčku

Zdroj: ELSPA

Žebříček nejprodávanějších her v USA (týden 6. - 12. října 2002)
Dnes vám krom jiného nabízíme také žebříček nejprodávanějších her pro PC ve Spojených státech amerických. Můžeme tak srovnat trend prodejnosti v Evropě i zámoří.

AP Název hry
1. The Sims: Unleashed
2. Unreal Tournament 2003
3. The Sims Deluxe
4. Warcraft III: Reign Of Chaos
5. Hitman 2: Silent Assassin
6. No One Lives Forever 2: A Spy In H.A.R.M.`s Way
7. Battlefield 1942
8. The Sims: Vacation
9. Medal Of Honor: Allied Assault
10. The Sims: Hot Date

A co tedy z prvního srovnání vyplývá? Již první trend je shodný v obou porovnávaných oblastech. Stejně jako v USA, i ve Velké Británii se velké popularitě těší hry série The Sims. Při pohledu na žebříček USA je pak také zajímavý výskyt dvou postarších her - titulů Warcraft III: Reign Of Chaos a Medal Of Honor: Allied Assault. Oba již delší dobu mezi vybranou britskou smetánku nenakoukly. Žádným překvapením pak ani není sedmé místo titulu Total Club Manager 2003 v žebříčku anglickém - jak známo, fotbalové simulace a manažery zvláště se v těchto končinách těší velké popularitě.

Zdroj: NPD

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě nikdy nevypadalo lépe

Project NVRX: Grand Theft Auto 5 ještě…

Grand Theft Auto 5 dostává grafické modifikace takřka každý měsíc. Nyní máte před sebou špičku současné tvorby - Project NVRX.

4.  11.  2017 | | 10 N/A
Need for Speed Payback: nedostatečně rychle a zběsile (recenze)

Need for Speed Payback: nedostatečně r…

Po menší přestávce jsme se konečně dočkali dalšího dílu série Need for Speed. Prospěla závodům pauza stejně, jako novému asasínovi? To se dozvíte z naší recenze.

12.  11.  2017 | | 17 N/A
Call of Duty: WWII - válka se nikdy nezmění (recenze)

Call of Duty: WWII - válka se nikdy ne…

Call of Duty se po dlouhé době opět vrací na domácí půdu, přitom se ale snaží zůstat moderní. Jak mu to vychází?

6.  11.  2017 | | 9 N/A
Městská akce Watch Dogs je na PC zdarma, stahujte!

Městská akce Watch Dogs je na PC zdarm…

Pokud jste ještě nedali prvním dílu této série šanci, nyní už nemáte žádný důvod akci nevyzkoušet.

7.  11.  2017 | | 2 N/A
Playstation trofeje začínají mít smysl, dostanete za ně kredity

Playstation trofeje začínají mít smysl…

Pokud patříte mezi lovce trofejí na konzoli Playstation, vaše snažení dost možná nabere výraznější obrysy.

6.  11.  2017 | | 10 N/A
Microsoft rozjíždí časově omezenou nabídku bundlů konzole Xbox One S

Microsoft rozjíždí časově omezenou nab…

Slevová mánie začíná.

12.  11.  2017 |
Cosplay: Když se z holek stávají vysněné krásky z videoher

Cosplay: Když se z holek stávají vysně…

Svět videoher se již dávno vymanil ze svého virtuálního rámce a čím dál tím více se prolíná s naším reálným životem a to v mnoha ohledech. Je ve vzájemném propojení s literaturou, filmovou či hudební tvorbou a ovlivňuje též intersociální vztahy. Jedním z pozoruhodných fenoménů v tomto ohledu je stále populárnější cosplay.

9.  11.  2017 | | 31 N/A
Harry Potter se vrací, tentokrát s příchutí Pokémon GO

Harry Potter se vrací, tentokrát s pří…

Černá magie společně s Voldemortem se vrací na scénu.

10.  11.  2017 |