Byznys hrátky: PC hráči emigrují na konzole, tvrdí id Software

PC hráči emigrují na konzole, id Software bude přesto osobní počítače podporovat * Activision chystá změny. Zruší značku Sierra? * Pachter: iPhone nebude komerčně zajímavou platformou. Vydavatelé s ním nesouhlasí * Ubisoft odkoupil práva na Clancyho hry * "Ještě není konec pro Midway," říká odstoupivší prezident

PC hráči emigrují na konzole, tvrdí id Software

Steve Nix z id Software je (jako jeden z mnoha) přesvědčen, že významné množství hardcore PC hráčů emigruje v posledních letech a měsících na herní konzole. Nix, který potvrdil, že id Software bude i nadále podporovat hraní na PC a zároveň publikovat své hry také na komerčně zajímavějších konzolích, přitom čerpá z vlastních zkušeností. "Mám spoustu přátel, kteří po dlouhá léta nevzali do rukou nic jiného než myš a klávesnici. Dnes, když jde hra do obchodů pro všechny platformy včetně PC, ale raději kupují konzolovou verzi, přestože by hra na jejich počítači běžela skvěle. Konzole jednoduše preferují."

Souhlasí s ním i Greg Stone, designér Nerve Software, kteří nedávno pracovali na Xbox 360 portu Enemy Territory: Quake Wars. "Stojí to spoustu peněz vyvíjet technologie na hranici možností pro PC, a je mnohem snazší vzít konzole a říct si, že jsou dostatečně dobré. Myslím, že tak je tomu nejen u mě samotného, ale stejně to vnímají i spousty dalších lidí." Greg je přesto přesvědčen, že popisuje pouze dočasný trend, když má hraní na PC stále dostatek prostoru pro seberealizaci. "Pokud máte v současnosti opravdu high-end PC, můžete získat ještě lepší audiovizuální zážitek z her, kterému se žádná konzole nevyrovná," vysvětluje. "Milujeme hraní na PC a budeme ho dále podporovat - ale nemůžeme ignorovat realitu současného trhu a tou je velikost konzolového segmentu."

Zdroj: Eurogamer

Activision chystá změny. Zruší značku Sierra?

Kdysi byla spojena s řadou legendárních titulů jako King´s Quest, Gabriel Knight nebo Half-Life, dnes je na odstřel. Jak prozradil Ben Fritz z Variety, značka Sierra Entertainment je jednou z aktivit francouzského Vivendi, které mohou být se vznikem Activision Blizzard ukončeny. "Vývojářské týmy celého Vivendi mají aktuálně za úkol představit veškeré své projekty vedení Activisionu," prozrazuje Fritz. "Než bude celé spojení firem technicky ukončeno, každý vývojářský tým pracuje dle standardních procedur. Jakmile ale toto období skončí, je pravděpodobné, že Activision začne jednat. A zdá se být přitom velmi nepravděpodobné, že by u Sierry zůstalo vše při starém."

"Je to jako v situaci, kdy nový výkonný tým převezme vládu nad filmovým studiem: některé projekty ve vývoji jsou ukončeny a další dostanou obnovenou šanci." Fritz přitom odhaduje, že veškeré hry určené k vydání pro tento rok, jakou jsou tituly The Bourne Conspiracy, Prototype či Ghostbusters, se o svůj osud nemusí obávat. U všech ostatních ale zůstává pravděpodobná každá varianta včetně té nejhorší - ukončení vývoje.

Zdroj: Next-Gen.biz

Pachter: iPhone nebude komerčně zajímavou platformou

Oznámení záměru společnosti Apple vytvořit z mobilního iPhone plnohodnotnou herní platformu sice docenili Electronic Arts i Sega, kteří platformě slíbili svou podporu formou titulů jako Spore a Super Monkey Ball, mezi pesimisty co do možného úspěchu platformy se zařadil i uznávaný analytik Michael Pachter. Přestože přiznává, že je "ohromen" zařízením jako takovým a uznává jeho "ničím nelimitovaný potenciál", nepovažuje iPhone za životaschopnou herní konzoli, když upozorňuje na omezení spjatá s telefonem a také jeho cenu, která znatelně překračuje částky potřebné pro nákup běžných handheldů. "Bohatí lidé jsou jistě zajímavou cílovou skupinou, a pokud se je podaří oslovit, hry pro iPhone zafungují. Já ale odhaduji, že tato skupina se zajímá jen o velmi konkrétní portfolio titulů i žánrů a trh jako takový proto bude velmi malý."

Vedle již zmíněných Electronic Arts a Segy hodlají potenciálu iPhone využít také další vývojářská studia v čele Namco Bandai, Gameloft nebo THQ. Vývojář si přitom pochvalují, že je iPhone z technického hlediska plně srovnatelný s NDS i PSP, ale na rozdíl od nich nemá doposud žádná viditelná omezení co do kompatibility, je dostatečně výkonný: jednoduše představuje unikátní mobilní platformu. Nemáme však čekat, že by se utkal právě s NDS a PSP, když má iPhone podle předpokladů herních vydavatelů oslovit velmi odlišnou cílovou skupinu. Na zhodnocení kvalit nové platformy si budeme muset počkat do podzimu, nyní si alespoň prohlédněte seznam deseti her, které by si kolegové z Next-Gen.biz přáli na mobilu od Apple vidět.

Zdroj: Next-Gen.biz

Ubisoft odkoupil práva na Clancyho hry

V první řadě úsporu a v druhé vývoj her bez kompromisů: to si francouzský vydavatel Ubisoft slibuje od dohody s Tomem Clancym, jehož jméno může od nynějška využívat libovolně ve svých hrách. Přestože detaily dohody se známým spisovatelem nebyly zveřejněny (pouze skutečnost, že částka pro Clancyho bude vyplácena v průběhu dvou fiskálních roků), Ubisoft již zveřejnil, že od ní očekává úsporu až 5 milionů Euro v royalties dříve vyplácených za komerční úspěch „jeho“ her. Analytici v souvislosti s dohodou snížili odhad hotovosti v držení francouzského vydavatele ze 150 na 130 milionů Euro.

Zdroj: GI.biz

"Ještě není konec pro Midway," říká odstoupivší prezident

Po zveřejnění nepříznivých finančních výsledků, které odhalily ztrátu ve výši více než 97 milionů dolarů, oznámilo japonské Midway rezignaci svého současného výkonného ředitele Davida Zuckera. Zucker, který v čele firmy vydržel po více než 5 let, nedokázal zúročit potenciál řady hodnotných sérií, které jsou i nadále vlastnictvím této vydavatelské společnosti. V rozhovoru pro GI.biz ale optimisticky prohlásil, že pro Midway ještě není pozdě a firma může komplikované období překonat. Na otázku, zda pokračující špatné finanční období může vyústit v bankrot společnosti, doslova odpověděl: "Myslím, že to samé se o nás říká už pět let."

Zucker je zároveň přesvědčen, že celý úspěch spočívá "v produkci kvalitních her" (má zcela jistě pravdu – pozn. redakce), před nimiž firma v minulých letech upřednostnila vytváření nových technologií pro herní konzole a PC. V roce 2007 Midway vydal jen dva next-gen tituly, pro letošní rok jich má v plánu několikanásobně více - vedle nových dílů populárních značek jako Mortal Kombat, Ballers a Blitz přinese na trh i nové intelektuální vlastnictví v podobě titulů The Wheelman a This is Vegas. Zda se zlé časy pro Midway obrátí v ty dobré, odpoví následující měsíce.

Zdroj: GI.biz

Krátké zprávy:

  • Electronic Arts a Starz Media ohlásili, že spolu připraví krátký snímek předcházející hernímu zpracování komiksu Dead Space. Od hry, která v sobě spojí prvky sci-fi a hororu, si v EA mnoho slibují a zmíněný snímek bude podle oficiálního vyjádření k dispozici ještě před vydáním hry jak v televizi, tak na DVD.
  • Rock Band slaví další metu: 6 milionů stažených skladeb od 20. listopadu, kdy se hra objevila v amerických obchodech. Vývojářský tým z Harmonixu zároveň potvrdil, že pracuje na in-game hudebním obchodu, který by měl nákup dalších songů do hry zpříjemnit. 
  • Xbox 360 si v prvním týdnu po snížení ceny vedl dobře: ve Velké Británii jeho prodeje vzrostly o 36 %. Růstu se dočkala také PS3 (o 6 %), zatímco zbývající platformy přilákaly menší množství zákazníků než v týdnu předchozím. Podle zástupců Chart Track, která výsledky zveřejnila, je ale příliš brzy na to hodnotit efekt, který snížení ceny přineslo.
  • Čínský trh je podrobován stále větší pozornosti ze strany herních firem. Není divu: loni zde segment online her zvýšil svou hodnotu na 1,66 miliardy amerických dolarů a v roce 2010 má podle Pearl Research atakovat hranici 3 miliard.

Vývoj akcií herních firem

Namco Bandai  13.12 - 14.27  +8.06% 
THQ  18.93 - 20.25  +6.52% 
Microsoft  27.96 - 29.18  +4.18% 
EA  46.91 - 48.46  +3.20% 
Sega  10.54 - 10.71  +1.59% 
Konami  37.6 - 37.92  +0.84% 
Take-Two  25.29 - 25.47  +0.71% 
Sony  41.86 - 41.9  -0.10% 
Nintendo  522.91 - 521  -0.37% 
Midway  2.02 - 2.01  -0.50% 
Activision  26.94 - 26.55  -1.47% 
SCi  39.5 - 37  -6.76 % 
Infogrames  11.96 - 10.95  -9.22% 
Ubisoft  54.40 - 49.07  -10.86% 

Nejprodávanější hry

Austrálie
1. Guitar Hero III Bundle (PS2)
2. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)
3. Guitar Hero III Double Pack (Wii)
4. The Sims 2: FreeTime (PC)
5. Assassin’s Creed (Xbox 360)
6. Dora Save the Mermaids (DS)
7. Frontlines: Fuel of War (Xbox 360)
8. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)
9. Guitar Hero III Rock Bundle (PS3)
10. Bully: Scholarship Edition (Xbox 360)

Velká Británie
1. Mario & Sonic at the Olympic Games (Sega)
2. Army of Two (EA)
3. Bully: Scholarship Edition (Take-Two)
4. Dr Kawashima’s Brain Training (Nintendo)
5. Call of Duty 4: Modern Warfare (Activision)
6. Carnival: Funfair Games (Take-Two)
7. Guitar Hero III: Legends of Rock (Activision)
8. Pro Evolution Soccer 2008 (Konami)
9. Cooking Mama 2 (505 Games)
10. FIFA 08 (EA)

USA
1. Super Smash Bros. Brawl (Wii)
2. Mario Kart w/ Wii Wheel (Wii)
3. Wii Play w/ Remote (Wii)
4. Rainbow Six Vegas 2 (Xbox 360)
5. Call of Duty 4: Modern Warfare (Xbox 360)
6. Super Mario Galaxy (Wii)
7. Professor Layton and the Curious Village (DS)
8. Carnival Games (Wii)
9. Crisis Core: Final Fantasy VII (PSP)
10. Halo 3 (Xbox 360)

Diskuze (1) Další článek: Map pack pro Halo 3 je zdarma

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,