Byznys hrátky: Pirátství je výhodou PC hráčů

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 16

Diskuze k článku

Martin  |  26. 08. 2008 21:28

Nevim jak v USA nebo kde to ten pan mluvil, ale my v CR jsme pred svetem opet napred. Z PC, CD, DVD, harddisku apod. totiz zaplatim autorsky poplatek ihned pri koupi, takze mohu vesele stahovat cokoliv, protoze jsem si to predplatil . Je to jako s predplacenym kreditem u mobilu.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  27. 08. 2008 14:06

Super názor, to se musí nechat. Mnozí z nás totiž platí daně, což mě přivádí k výborné myšlence... Kde že to bydlíte? Že bych si přijel k vám na náměstí vytrhat tak 20 metrů čtverečních dlažby, mě by se hodila a mám ji přeci předplacenou... Nebo před váš dům, kousek chodníčku...

To, že někde někomu platím nějaké poplatky, mě ještě k ničemu neopravňuje, a už vůbec ne k porušování zákona. Ostatně pokud chci, tyhle zrovna platit nemusím (platí se jen v EU a to ještě ne v celé - ve VB je nemají).

 |   |  Odpovědět
Jan  |  31. 08. 2008 23:15

Pokud vím, tak stahování u hudby není trestné, trestné je sdílení...

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  05. 09. 2008 14:49

Ani filmů, já vím... Ale software se nesmí ani stahovat...

 |   |  Odpovědět
Yaroukh  |  26. 08. 2008 11:18

"No tak to je skutečně pobuřující!"
Trapné.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  26. 08. 2008 09:39

Ano, je to velká výhoda, především finanční. Pirátství strhává ceny her dolů. Kdyby se na konzolích rozmohlo pirátství, viděli byste, jak budou distributoři překotně zlevňovat.
Nicméně nemyslím si, že pirátství je až tak kritická záležitost. Hry na PC se prostě neprodávají tak dobře proto, protože jich vychází moc a většinou v nevalné kvalitě. Kdyby pirátství neexistovalo, neprodávaly by se o moc víc (možná spíš míň). Až tohle někomu dojde (viz např. Stardock), konečně se zbavíme těch zbytečných protipirátských ochran. Na druhou stranu by nejspíš cena opět stoupla, což by nebylo úplně ideální...
Vycházím z toho, že většinu her, které jsem kdy stáhnul bych si jinak vůbec nepořídil a ty, které se mi opravdu líbili jsem si koupil. Jak jednoduché...

 |   |  Odpovědět
26. 08. 2008 12:00

Mno... na konzole se hry kradly vždycky a na ty starší i ve velkém. A jediné , co se měnilo byly počty prodaných konzolí. Jenomže to je špatně. Herní konzole je při prodeji dotovaná právě z prodeje her. Takže oni vám už zadotovali herní zařízení a kdyby ještě měli zlevnit hry, tak to by vám za chvíli něměl kdo ty hry dodávat. Ruku na srdce, všichni by chtěli peníze. Jak vývojáři her, tak distributor, tak zákazník. Jenomže když to bude mít zákazník levné, tak buď distributor a nebo vývojář utře. A hádejte kdo se omezovat nebude? Samozřejmě že distributor.
Takže hromadné "pirátství" na PC má jediný efekt. Vývojáři odcházejí z PC na konzole, kde mají jistotu, že dostanou alespoň něco.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  26. 08. 2008 13:02

Kradou se, ale ne v takovém měřítku, jako na PC...
Odchod tam, kde dostanu aspoň něco, je docela blbá výmluva pro neschopnost dělat kvalitní hry, které si bude chtít někdo koupit, přestože už je hrál.
Hry na PC se kradly vždycky, dokonce myslím, že kdysi mnohem víc než dneska (poměr hráč/pirát byl spíš větší) a přitom se na nich vydělávalo. Nevidím tedy jediný důvod pro to, aby se na nich nedalo vydělat dneska.

 |   |  Odpovědět
avatar
26. 08. 2008 14:09

Kdysi se dala hra vytvořit v malé skupince nadšenců (aneb čtyři lidé smolící jeden titul po volných odpoledních), ale dnes, s tím, jakou publikum vyžaduje grafiku, fyziku, rozlehlost světa a množství možností hry už prostě nelze vytvořit AAA titul na koleně doma. Proto pirátství mnohem víc bolí, ve chvíli, kdy se hra neprodá a náklady přesáhnou únosnou mez, vývojáři končí (viz. Troika a jejich výborné VTM:Bloodlines)

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  26. 08. 2008 14:40

Nic si nenalhávejme, Troika skončíla, protože její jediný vyjímečný titul bylo právě VTM a přesto se mu u Activisionu nedostalo až takové pozornosti, jakou by si zasloužil. Arcanum a Greyhawk byly spíš průměrné záležitosti. Občas by ses mohl podívat, co se označuje za AAA tituly... To přeci nemá s kvalitou nic společného. Proč bych měl mít doma Far Cry, HL a k nim ještě další miliony mnohem horších koridorových stříleček? Proč mám kupovat C&C a k nim ještě miliony dalších klonů? Tohle je příčina nízkých prodejů... Hry nemají co nového nabídnout a hráči nepřibývají až tak skokově, aby se jim dostal každý další klon do ruky jako nový, dosud neviděný kousek...
Jak je možné, že Sims se prodalo 70 milionů kopií (včetně datadisků) a ostatních her se prodává obvykle pod 10 milionů? Protože Sims přinesly něco nového, kdežto ten zbytek kopíruje jen staré okoukané principy... Vidím to pokaždé, když si z té tisícovky her, co mám za sebou v poličce (poctivě koupené) jdu vybrat něco, co jsem ještě nehrál. Vždycky to skončí tak, že si vyberu něco, co už jsem dlouho nehrál... A když kouknu do obchodu, co jsem ještě nehrál? To stejné...

 |   |  Odpovědět
26. 08. 2008 14:50

Sranda je, že ti co primárně vyvíjejí na konzole a na PC akorát portují vydělávají. Ti co dělají primárně na PC mizí. nehledě na to, že na jeden předem daný HW se píše mnohem líp, než optimalizovat na tunu HW.

 |   |  Odpovědět
Cobra  |  26. 08. 2008 16:06

Mizí, protože hráči na PC jim přestávají žrát ty jejich věčné kopie kopie kopie... Na konzole občas vyjde něco zajímavého a i hráčská základna je tam, zdá se, poněkud tolerantnější (asi to souvisí s věkovou strukturou). Čím víc se totiž PC přesouvá do mainstreamu (tedy spotřebního zboží), tím víc se hraní na něm stává výsadou spíše zkušenějších lidí - kdo se nechce zabývat kompatibilitou a podobnými PC vychytávkami, radši si koupí konzoli...
Výjimka jsou velké společnosti jako Activision a EA, které sice chrlí kopie jak na běžícím pásu, ale vlastní renomované značky, a po těch lidi jdou Menší společnosti bez značek to mají těžší, musely by přijít s něčím opravdu revolučním a to jim zas nevydá vydavatel... Je to těžké... V každém případě se nižsí prodeje nedají svalovat na piráty, spíš na degradaci kvality...

 |   |  Odpovědět
brk  |  26. 08. 2008 07:21

Zoufalý výkřik do tmy. Všemožné ochrany pouze prodražují výrobek. Výrobci her šli do ochran postupně a víceméně ruku v ruce, takže mají všichni velmi podobnou nákladovou položku.

Kdyby chtěl nějakou ochranu dobrovolně zavést nějaký výrobce, tak se cenově znevýhodní oproti konkurenci, protože náklady na ochranu se musí promítnout do ceny výrobku a navíc svůj výrobek z pohledu zákazníku zmrší, takže opět body dolů.

 |   |  Odpovědět
Petr Svoboda  |  26. 08. 2008 03:04

Takže výrobci hardwaru by měli co? Odvádět desátek? Zabudovat bonzovací mechanismy přímo do každého kousku počítače? Asi se zhlédli v HDCP...

 |   |  Odpovědět
Ilfirin  |  26. 08. 2008 08:28

Také jsem to nepochopil.
To chce DRM do hardware? Tak to ať si strčí do ... a pěkně hluboko a na štorc.
Výrobci vyrábí hardware, nic víc, a co já si na něm budu provozovat je moje svoboda (žádná omezení nechci vidět) a moje zoodpovědnost (za pirátský software, pokud tam je, mohu já, ne ten hardware).

 |   |  Odpovědět
26. 08. 2008 01:30

Ako vzniká pirátstvo. To si človek tak pozrie zaujímavú cenovú ponuku napr.
"Weekend Deal: Beyond Good And Evil™ - 50% Off"
Povie si, wow hra za polovičnú cenu. Tak čo by som nekúpil. Klikne na odkaz a tam je napísané.
"This weekend only, North American customers can pick up the action adventure game Beyond Good and Evil™ for just $4.99."
Čiže ľudia mimo severnej Ameriky si môžu ísť pískať. Som bol tak naštvaný a prvé čo mi napadlo.
"Torrent na vás."
No a tak vznikajú piráti. Pokiaľ sa k nám budú distribútori chovať ako Španieli v Novom svete, kde si nakradli plno zlata a zmasakrovali pritom väčšinu populácie indiánov, tak my sa potom budeme správať ako anglickí piráti, ktorí tie zlatom naložené lode trochu odľahčovali.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor