Byznys hrátky: Podíl online her roste

Digitální distribuce jako standard? Nejdříve za 5 let * Prodej Eidosu dostal zelenou * Nintendo vytváří "odlišné hry" * Žádné násilné hry v Německu?
Byznys hrátky: Podíl online her roste
Seznam kapitol
  1. Herní zpravodajství
  2. Krátké zprávy a žebříčky

Předplatné MMO her přinese přes 2 miliardy dolarů

Hráči v roce 2013 utratí za předplatné online her přes 2 miliardy dolarů. Hovoří o tom alespoň analýza Screen Digest, podle níž zůstane předplatné hlavním způsobem monetizace masivně multiplayerových titulů. Ze zprávy dále vyplývá, že trh online her rostl v loňském roce o 22 %, když hráči utratili za tento druh zábavy v Evropě a v Severní Americe přes 1,4 miliardy dolarů.

Zástupci Screen Digets přitom zdůrazňují, že se nepotvrdily obavy z asijských trhů, kde byl systém předplatného nahrazen mikroplatbami a dalšími drobnými transakcemi, z nichž plynou prostředky tvůrcům jinak zdarma dostupných her. Předplatné by mělo v příjmech na starém kontinentě převažovat i v příštích letech

Zpráva nabízí také bližší pohled na rozložení sil na MMO trhu. Bez překvapení je první místo World of Warcraft, s nímž souvisí přes 58 % veškerých prostředků vložených do online her; Blizzard doposud za předplatné této hry inkasoval přes 2,2 miliardy dolarů. Neznamená to nicméně, že by na trhu nebylo místo pro dalšího hráče; roste totiž nejen World of Warcraft, ale i množství finančních prostředků vložených do konkurenčních projektů.

Zdroj: GI.biz

Nintendo vytváří hry "odlišným způsobem"

Alespoň to vzkázal hernímu světu Satoru Iwata, podle něhož je příčinou krachu mnoha vývojářských studií neschopnost vytvořit pod současným finančním tlakem kvalitní hru. Iwata celý problém nazval "spirála smrti", což je prý výsledek finančního tlaku, který negativně ovlivňuje čas strávený vývojem a tím pádem kvalitu hry. Ve finále se pak podepíše také pod prodejní výsledky. "Jakmile se jednou dostanete do spirály smrti, je těžké jí uniknout," podotýká. Japonský výrobce se podle Iwaty vyhnul podobným přehmatům díky přítomnosti řady vizionářů jako Shigeru Miyamoto, kteří dokáží své hry vidět v denním světle a s patřičným odstupem.

Iwata odhalil řadu zajímavostí, z nichž vyniká právě způsob, jakým Miyamoto přichází na originální nápady svých her. Všechny prý souvisí s každodenním životem a je výsledkem pozorování běžných lidí. "Když začal zahradničit, brzy jsme měli na stole koncept Pikmina. Když si pořídil štěně, jeho vývojářský tým nepřekvapilo, že by měl začít pracovat na novém projektu jménem Nintendogs," vysvětluje. Iwata sám hodnotí Miyamota jako perfekcionistu a potvrzuje, že s jeho přístupem je těžké zvládat vývoj; přičemž i v Nintendu se prý často dva roky pracuje na věci nebo části hry, která je poté rychle poslána k ledu. Důležitý je ale výsledek a obrovský úspěch téměř každého AAA titulu japonského výrobce potvrzuje, že skutečně ví, co dělá.

Zdroj: GI.biz

Digitální distribuce jako standard? Podle Sony nejdříve za 5 let

V souvislosti s nástupcem handheldu PSP se často hovoří o prvním pokusu Sony zaměřit svou pozornost výrazněji na segment digitální distribuce. John Koller, zástupce firmy, nicméně v rozhovoru pro GamesIndustry.biz připustil, že Sony stále neučinila rozhodnutí, zda bude vydávat své hry simultánně na UMD discích i prostřednictvím digitální distribuce. Přestože si Sony připouští, že je jejím cílem nabídnout maximum herního obsahu digitální formou, společné vydání s verzí na UMD disku je jejím střednědobým cílem. Což znamená, že jej může být dosaženo teprve v horizontu příštích 5 let.

Toto rozhodnutí Koller zdůvodňuje faktem, že retail je pro Sony i ostatní výrobce konzolí stále rozhodujícím prodejním kanálem; přičemž poukazuje na případ hudebního průmyslu, kde se i přes dlouho proklamovaný zájem zákazníků nestala digitální distribuce takovým hitem, jaký byl předpovídán. Zajímavý je také fakt, že strategie Sony v otázce šíření software digitální cestou se liší pro jednotlivá teritoria: zná ji Japonsko, podobně bude Sony postupovat také v Evropě, ale je to právě Severní Amerika, kde se společnost stále nerozhodla. Že by to souviselo s její obecně slabší pozicí na zdejších trzích?

Zdroj: GI.biz

Prodej Eidosu japonským Square dostal zelenou

Na rozdíl od mnoha dřívějších transakcí se úspěch této čekal. Jak bylo potvrzeno minulý týden, na setkání akcionářů Eidosu, tito potvrdili ochotu odprodat své akcie japonskému Square Enix. Ten si od koupě britského vydavatelství slibuje urychlení svého vstupu na evropské a americké trhy. Na zmíněném setkání akceptovalo nabídku Square Enix, která ohodnotila jednu akcii Eidosu na 32 pencí, přes 85 % akcionářů. Právně by měl být odprodej posvěcen již v průběhu dubna a Square kromě celé firmy získá také kontrolu nad řadou známých značek jako Tomb Raider, Hitman nebo Championship Manager.

Zdroj: GI.biz

E3 bude narvána k prasknutí

Po "komorním" uklouznutí se populární herní výstava E3 vrací ke kořenům. A podle dosud uvolněných informací to bude návrat vskutku pompézní. Entertainment Software Association (ESA), tedy společnost, jež je zodpovědná za organizaci E3, totiž prozradila, že je rozprodáno již 90 % výstavní plochy.

Expozice tak bude hostit přes stovku vystavovatelů, kteří mají pro návštěvníky připraveny nejen "staré" klasiky, ale rovněž představení nových her. Podle předběžných odhadů se přitom počítá s návštěvností okolo 40 tisíc jedinců. Letošní E3 proběhne ve dnech od 2. do 4. června, přičemž domovem se jí na tu dobu stane populární Convention Centere v Los Angeles.

Michael Gallagher, ředitel a CEO ESA, na adresu výstavy poznamenal: "Všichni, kteří se zajímají o výpočetní technologii a videoherní průmysl, by letos v červnu za žádnou cenu neměli chybět v Los Angeles." Necháte se zlákat?

Zdroj: CVG

Žádné násilné hry v Německu?

Poté, co se na začátku měsíce Německo muselo vypořádat s tragickými událostmi na střední škole nedaleko Stuttgartu (17 letý mladík tam zabil 15 lidí), naši západní sousedé začali volat po zákazu prodeje násilných her. Konkrétně Heini Schmitt, náčelník Die Deutsche Polizeigewerkschaft.

"Je všeobecně známo, že v pozadí každého násilného řádění je závislost na takzvaných vyvražďovacích hrách. Reálné projevy pak jsou nezřídka podobné těm virtuálním," uvedl Schmitt v jednom z rozhovorů. A to i navzdory skutečnosti, že si je vědom, že není prokázané žádné spojení mezi hrami a vražednými choutkami.

"Role, kterou v těchto případech videohry sehrávají, by neměla být brána na lehkou váhu, a tudíž nemůže být opomíjena," dodal. "Myslím, že by světu nijak neublížilo, kdyby se násilné hry přestaly úplně vydávat."

Agentura Reuters chvíli po útoku v Albertville informovala, že jeden z největších prodejních řetězců – Galeria Kaufhof – zareagoval na toto neštěstí okamžitým stažením všech násilných her i filmů, což se setkalo s ostrou kritikou ze strany organizace G.A.M.E. (German games development association).

"Myslím, že je rozhodnutí Kaufhofu hodně nadsazené. Troufám si tvrdit, že to hraničí až s hysterií," řekl Stephen Reichart, ředitel G.A.M.E., a doplnil: "Mnohem prospěšnější by bylo, kdyby se tamější prodejci ujistili, že 'závadné' výrobky neprodají mladistvým."

Zdroj: CVG

Související články
  1. Byznys hrátky: Wii v Anglii zdraží
  2. Byznys hrátky: Activision koupí vývojáře v problémech
  3. Byznys: Bohemia Interactive se pře s Codemasters
  4. Byznys hrátky: Vysoká cena her není problém, tvrdí Valve
  5. Byznys hrátky: Prodeje PS3 v lednu meziročně poklesly

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním městem ve Forza Motorsport 7 (galerie)

Praha stověžatá aneb projížďka hlavním…

Forza Motorsport 7 je na světě a stejně tak jako v předchozích dílech, i nyní máme možnost zajezdit si skrze historické centrum Prahy. Pokochejte se s námi.

13.  10.  2017 | | 13 N/A
Žánr Battle Royale bere trh útokem, podívejte se na nejlepší hry

Žánr Battle Royale bere trh útokem, po…

Battle Royale sice není žádný nově objevený žánr, ale až nyní ukazuje svůj pravý potenciál. Nejenže prodejní čísla obrovsky narůstají, ale počet hráčů přesahuje i takové stálice, jako je Counter-Strike Global Offensive nebo Dota 2.

11.  10.  2017 | | 4 N/A
Unikly slevové akce Steamu, Halloween a Černý pátek vám vysají peněženku

Unikly slevové akce Steamu, Halloween …

Již tradičně předčasně unikají informace o připravovaných slevových tornádech na Steamu, které začnou už během následujících dní.

21.  10.  2017 |
Hrajeme si s vláčky: Mashinky jsou zábava, i když ještě nejsou dodělané

Hrajeme si s vláčky: Mashinky jsou záb…

Nová hra vám umožní stavět tratě a posílat po nich mašinky. Budete budovat a vydělávat. Herní model je zábavný a grafika líbivá. Hra má ještě dost nedostatků a není divu, zatím se totiž jedná o vývojovou verzi dostupnou v rámci předběžného přístupu. I přesto už ale poskytne docela dost zábavy.

20.  10.  2017 | | 10 N/A
Světové recenze Middle-earth: Shadow of War mluví o hitu

Světové recenze Middle-earth: Shadow o…

Pokračování výletu do Mordoru je tu a můžeme-li věřit zahraničním kritikům, jde o důstojného nástupce.

10.  10.  2017 | | 2 N/A
Middle-earth: Shadow of War - naplňte svůj osud (recenze)

Middle-earth: Shadow of War - naplňte …

Talion se vrací, aby dobyl Středozem a navždy zbavil svět zla. Povede se mu to tentokrát?

17.  10.  2017 | | 3 N/A
FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

FIFA 18: zpět a ve formě (recenze)

Po nejnovějším ročníku fotbálku PES se vrací i EA se svou značkou. Je FIFA nejlepším fotbalem na trhu?

9.  10.  2017 | | 1 N/A
South Park: The Fractured But Whole – sprostí hrdinové v akci (recenze)

South Park: The Fractured But Whole – …

Důvodem, proč lidé milují South Park, je už samotný fakt, že si v dnešní době nebojí dělat srandu z černochů a nacistických krav. A v tomhle ohledu naštěstí nezklame ani nová hra.

19.  10.  2017 | | 2 N/A