Byznys hrátky: Podíl online her roste

Digitální distribuce jako standard? Nejdříve za 5 let * Prodej Eidosu dostal zelenou * Nintendo vytváří "odlišné hry" * Žádné násilné hry v Německu?
Byznys hrátky: Podíl online her roste
Seznam kapitol
  1. Herní zpravodajství
  2. Krátké zprávy a žebříčky

Předplatné MMO her přinese přes 2 miliardy dolarů

Hráči v roce 2013 utratí za předplatné online her přes 2 miliardy dolarů. Hovoří o tom alespoň analýza Screen Digest, podle níž zůstane předplatné hlavním způsobem monetizace masivně multiplayerových titulů. Ze zprávy dále vyplývá, že trh online her rostl v loňském roce o 22 %, když hráči utratili za tento druh zábavy v Evropě a v Severní Americe přes 1,4 miliardy dolarů.

Zástupci Screen Digets přitom zdůrazňují, že se nepotvrdily obavy z asijských trhů, kde byl systém předplatného nahrazen mikroplatbami a dalšími drobnými transakcemi, z nichž plynou prostředky tvůrcům jinak zdarma dostupných her. Předplatné by mělo v příjmech na starém kontinentě převažovat i v příštích letech

Zpráva nabízí také bližší pohled na rozložení sil na MMO trhu. Bez překvapení je první místo World of Warcraft, s nímž souvisí přes 58 % veškerých prostředků vložených do online her; Blizzard doposud za předplatné této hry inkasoval přes 2,2 miliardy dolarů. Neznamená to nicméně, že by na trhu nebylo místo pro dalšího hráče; roste totiž nejen World of Warcraft, ale i množství finančních prostředků vložených do konkurenčních projektů.

Zdroj: GI.biz

Nintendo vytváří hry "odlišným způsobem"

Alespoň to vzkázal hernímu světu Satoru Iwata, podle něhož je příčinou krachu mnoha vývojářských studií neschopnost vytvořit pod současným finančním tlakem kvalitní hru. Iwata celý problém nazval "spirála smrti", což je prý výsledek finančního tlaku, který negativně ovlivňuje čas strávený vývojem a tím pádem kvalitu hry. Ve finále se pak podepíše také pod prodejní výsledky. "Jakmile se jednou dostanete do spirály smrti, je těžké jí uniknout," podotýká. Japonský výrobce se podle Iwaty vyhnul podobným přehmatům díky přítomnosti řady vizionářů jako Shigeru Miyamoto, kteří dokáží své hry vidět v denním světle a s patřičným odstupem.

Iwata odhalil řadu zajímavostí, z nichž vyniká právě způsob, jakým Miyamoto přichází na originální nápady svých her. Všechny prý souvisí s každodenním životem a je výsledkem pozorování běžných lidí. "Když začal zahradničit, brzy jsme měli na stole koncept Pikmina. Když si pořídil štěně, jeho vývojářský tým nepřekvapilo, že by měl začít pracovat na novém projektu jménem Nintendogs," vysvětluje. Iwata sám hodnotí Miyamota jako perfekcionistu a potvrzuje, že s jeho přístupem je těžké zvládat vývoj; přičemž i v Nintendu se prý často dva roky pracuje na věci nebo části hry, která je poté rychle poslána k ledu. Důležitý je ale výsledek a obrovský úspěch téměř každého AAA titulu japonského výrobce potvrzuje, že skutečně ví, co dělá.

Zdroj: GI.biz

Digitální distribuce jako standard? Podle Sony nejdříve za 5 let

V souvislosti s nástupcem handheldu PSP se často hovoří o prvním pokusu Sony zaměřit svou pozornost výrazněji na segment digitální distribuce. John Koller, zástupce firmy, nicméně v rozhovoru pro GamesIndustry.biz připustil, že Sony stále neučinila rozhodnutí, zda bude vydávat své hry simultánně na UMD discích i prostřednictvím digitální distribuce. Přestože si Sony připouští, že je jejím cílem nabídnout maximum herního obsahu digitální formou, společné vydání s verzí na UMD disku je jejím střednědobým cílem. Což znamená, že jej může být dosaženo teprve v horizontu příštích 5 let.

Toto rozhodnutí Koller zdůvodňuje faktem, že retail je pro Sony i ostatní výrobce konzolí stále rozhodujícím prodejním kanálem; přičemž poukazuje na případ hudebního průmyslu, kde se i přes dlouho proklamovaný zájem zákazníků nestala digitální distribuce takovým hitem, jaký byl předpovídán. Zajímavý je také fakt, že strategie Sony v otázce šíření software digitální cestou se liší pro jednotlivá teritoria: zná ji Japonsko, podobně bude Sony postupovat také v Evropě, ale je to právě Severní Amerika, kde se společnost stále nerozhodla. Že by to souviselo s její obecně slabší pozicí na zdejších trzích?

Zdroj: GI.biz

Prodej Eidosu japonským Square dostal zelenou

Na rozdíl od mnoha dřívějších transakcí se úspěch této čekal. Jak bylo potvrzeno minulý týden, na setkání akcionářů Eidosu, tito potvrdili ochotu odprodat své akcie japonskému Square Enix. Ten si od koupě britského vydavatelství slibuje urychlení svého vstupu na evropské a americké trhy. Na zmíněném setkání akceptovalo nabídku Square Enix, která ohodnotila jednu akcii Eidosu na 32 pencí, přes 85 % akcionářů. Právně by měl být odprodej posvěcen již v průběhu dubna a Square kromě celé firmy získá také kontrolu nad řadou známých značek jako Tomb Raider, Hitman nebo Championship Manager.

Zdroj: GI.biz

E3 bude narvána k prasknutí

Po "komorním" uklouznutí se populární herní výstava E3 vrací ke kořenům. A podle dosud uvolněných informací to bude návrat vskutku pompézní. Entertainment Software Association (ESA), tedy společnost, jež je zodpovědná za organizaci E3, totiž prozradila, že je rozprodáno již 90 % výstavní plochy.

Expozice tak bude hostit přes stovku vystavovatelů, kteří mají pro návštěvníky připraveny nejen "staré" klasiky, ale rovněž představení nových her. Podle předběžných odhadů se přitom počítá s návštěvností okolo 40 tisíc jedinců. Letošní E3 proběhne ve dnech od 2. do 4. června, přičemž domovem se jí na tu dobu stane populární Convention Centere v Los Angeles.

Michael Gallagher, ředitel a CEO ESA, na adresu výstavy poznamenal: "Všichni, kteří se zajímají o výpočetní technologii a videoherní průmysl, by letos v červnu za žádnou cenu neměli chybět v Los Angeles." Necháte se zlákat?

Zdroj: CVG

Žádné násilné hry v Německu?

Poté, co se na začátku měsíce Německo muselo vypořádat s tragickými událostmi na střední škole nedaleko Stuttgartu (17 letý mladík tam zabil 15 lidí), naši západní sousedé začali volat po zákazu prodeje násilných her. Konkrétně Heini Schmitt, náčelník Die Deutsche Polizeigewerkschaft.

"Je všeobecně známo, že v pozadí každého násilného řádění je závislost na takzvaných vyvražďovacích hrách. Reálné projevy pak jsou nezřídka podobné těm virtuálním," uvedl Schmitt v jednom z rozhovorů. A to i navzdory skutečnosti, že si je vědom, že není prokázané žádné spojení mezi hrami a vražednými choutkami.

"Role, kterou v těchto případech videohry sehrávají, by neměla být brána na lehkou váhu, a tudíž nemůže být opomíjena," dodal. "Myslím, že by světu nijak neublížilo, kdyby se násilné hry přestaly úplně vydávat."

Agentura Reuters chvíli po útoku v Albertville informovala, že jeden z největších prodejních řetězců – Galeria Kaufhof – zareagoval na toto neštěstí okamžitým stažením všech násilných her i filmů, což se setkalo s ostrou kritikou ze strany organizace G.A.M.E. (German games development association).

"Myslím, že je rozhodnutí Kaufhofu hodně nadsazené. Troufám si tvrdit, že to hraničí až s hysterií," řekl Stephen Reichart, ředitel G.A.M.E., a doplnil: "Mnohem prospěšnější by bylo, kdyby se tamější prodejci ujistili, že 'závadné' výrobky neprodají mladistvým."

Zdroj: CVG

Související články
  1. Byznys hrátky: Wii v Anglii zdraží
  2. Byznys hrátky: Activision koupí vývojáře v problémech
  3. Byznys: Bohemia Interactive se pře s Codemasters
  4. Byznys hrátky: Vysoká cena her není problém, tvrdí Valve
  5. Byznys hrátky: Prodeje PS3 v lednu meziročně poklesly

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podívejte se, co tvoří hráči ze světa

Foto režim Spider-Mana je úžasný. Podí…

Nejen, že je nový Spider-Man pro PS4 skvělou adaptací komiksu. Ještě přináší i boží foto režim.

13.  9.  2018 | | 8 N/A
K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 28 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Za malý poměr hráček si může herní průmysl sám, říká Alžběta Trojanová

Za malý poměr hráček si může herní prů…

11.  9.  2018 | | 15 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A