Byznys hrátky: Pohybový ovladač pro Xbox 360 nebude

Microsoft odmítl zvěsti o pohybovém ovladači * EA znovu prodloužilo nabídku na odkup TakeTwo, to zatvrzele odmítá * Wii překonalo rekord PS2

Microsoft odmítl zvěsti o pohybovém ovladači

Spekulace zaplavující celý internet, podle nichž Microsoft dokončil návrh vlastního pohybového ovladače pro konzoli Xbox 360 a hodlá jej médiím a veřejnosti představit v nejbližších týdnech, popřel Shane Kim. Korporátní víceprezident Microsoftu se na toto téma vyjádřil v rozhovoru pro magazín Wired, když Microsoft podle něj "nic v této oblasti nechystá". Přesto potvrdil, že firma i nadále významně investuje do vývoje v oblasti nejen hardware, ale také služeb a obsahu. Kim zároveň potvrdil, že je příliš brzo na to určit vítěze současné války herních konzolí: alespoň do doby, než se "některá z konzolí ocitne na cestě k 100 milionům prodaných kusů".

Microsoft ještě neopustíme. Firma minulý týden spustila uzavřenou betu svého systému komunitních her, který poprvé představila na GDC 2008. Zde umožní hráčům nejen produkovat vlastní hry prostřednictvím technologií XNA, ale zároveň je v souladu s pravidly zpřístupnit také veřejnosti. Microsoft je přitom přesvědčen, že právě tato aktivita mu pomůže k získání definitivního náskoku před konkurenčními službami WiiWare od Nintenda a PSN od Sony.

Zdroj: GI.biz

EA znovu prodloužilo nabídku na odkup TakeTwo

Stává se to ohranou písničkou. EA vyjádří zájem o TakeTwo, to (bez díků) odmítne. EA se nevzdává a nabídku prodlužuje. Jako ostatně také nyní, když nabídku na odkup anglického vydavatele znovu prodloužilo do 16. června za nezměněných podmínek, které počítají s cenou 25,74 dolarů za jednu akcii. TakeTwo považuje nabídku i nadále za neadekvátní a cenu za nízkou, když ujistilo své akcionáře, že jí v souladu se svými předchozími kroky odmítne i v tomto případě. Jeho zástupci zároveň potvrdili, že na nabídku tenderu s EA pozitivně zareagovalo pouze 8 % akcionářů firmy - tedy množství, které hraje v případě snahy o převzetí firmy nicotnou roli.

Zdroj: GI.biz

Dabér hrdiny z GTA IV chce více peněz

Niko Bellice, hlavního hrdinu Grand Theft Auto IV, provází na jeho cestě za americkým snem dabér Michael Hollick. Soudě dle našich zkušeností odvedl velmi solidní práci, s níž ale zpětně není spokojen. Respektive není spokojen se způsobem, jakým bylo nakládáno s finančním ohodnocením jeho práce. Podle článků z New York Times vyinkasoval Michael Hollick v období 15 měsíců příprav 100 tisíc dolarů na odměnách za dabing i práci na motion-capture, na rozdíl od televizních programů nebo filmů mu ale neplynou žádné zisky přímo z prodeje hry či dalších aktivit s ní spojených.

"První trailer na GTA IV si prohlédlo více než 40 milionů lidí na internetu. Vše, co jste v něm slyšeli, byl můj hlas - ale já nedostal nic," zoufá si Michael Hollick. "Pokud by šlo o spot v rádiu, dostal bych zaplaceno. To samé platí pro televizní reklamy." Současný kontrakt mezi hereckou unií a zábavním průmyslem garantuje hercům a dabérům pouze minimální, případně žádnou odměnu v případě elektronických médií jako hry nebo internet. "Samozřejme jsem vděčen Rockstarům za tuto příležitost, protože před ní jsem nebyl nikdo, jen jeden z mnoha," vysvětluje Hollick. "Ale je těžké vidět, že GTA IV sbírá stovky milionů dolarů, a my z toho nemáme nic," dodává.

Hollick přitom neobviňuje Rockstary jako takové, ale hereckou unii za laxní přístup v otázce dohod a kontraktů se zábavním průmyslem. Dotázaní právníci si ale stojí za svým: na rozdíl od filmů s Tomem Cruisem není hlas hlavního hrdiny tím, co by hru prodávalo. Tuto práci dokonce přirovnali k nájemným muzikantům, kteří pomáhají při nahrávání hudebních CD sólových interpretů.

Zdroj: GI.biz, Next-Gen.biz

Greenpeace žádají zelenější konzole

Dříve nebo později to muselo přijít: právě takto lze zhodnotit prohlášení organizace Greenpeace z minulého týdne, která se ve své studii věnovala chemickému složení a materiálům, jež jsou použity v současné generaci herních konzolí. Výzkum, který jako vzorek využil konzole Wii, PS3 i Xbox 360, odhalil použití řady materiálů jako ftaláty, beryllium nebo brom. Testy přesto prokázaly pozitivní trend, když výrobci postupně ustupují od využivání riskantních substancí. Přesto není stávající využití některých materiálů podle Greenpeace nezbytné. "Kdyby se každý z výrobců podíval na projekty svých konkurentů, rychle by zjistil, jak může závadné materiály vyměnit za ty zcela netoxické," píše se ve vyjádření na oficiálních stránkách organizace. "Zelenější a čistější konzole je možná. Neexistuje omluva pro to, jak se vyrábí nyní."

Zdroj: GI.biz

Krátké zprávy:

  • Kdy přijde snížení ceny konzolí Xbox 360 a PS3? Podle uznávaného analytika Michaela Pachtera s ním můžeme počítat teprve s příchodem letošních vánočních svátků. Podobného scénáře jako loni, kdy Microsoft snížil cenu Xbox 360 uprostřed léta v (nejen) souvislosti s vydáním hitovky Bioshock, se proto letos pravděpodobně nedočkáme.
  • Capcom se chce upsat Hollywoodu. Japonský vydavatel oznámil, že hodlá zintenzivnit spolupráci s hollywoodskými studii na vytvoření nových filmových snímků, postavených na duševním vlastnictví firmy. Z jeho portfolia se prozatím nejlépe prosadila série Resident Evil s trojicí filmů. Capcom aktuálně spolu s 20th Century Fox shromažďuje finance ve výši 40 milionů dolarů, jež by měly být využity pro natočení snímku o sérii Street Fighter.
  • Microsoft mění svou politiku pro tituly Xbox Live Arcade. Po zvýšení limitu velikosti jedné hry na současných 350 MB firma oznámila záměr průběžně odstraňovat ty hry, jejichž průměrné hodnocení médii klesne pod 65 % a jejichž trial conversion rate (procento uživatelů, kteří si po stažení zkušební verze zakoupí placenou) nepřekročí 6 %. Jsme jediní, komu to přijde jako plýtvání časem?
  • Bethesda, v současnosti zaneprázdněná podzimním Fallout 3, oznámila zahájení dlouhodobé spolupráce s anglickým studiem Splash Damage. Tým, stojící za nedávným Enemy Territory: Quake Wars, bude společně s Bethesdou vyvíjet doposud neupřesněný titul.
  • Wii překonalo rekord v počtu prodaných her za úvodní období 18 měsíců od uvedení na trh. Zatímco doposud ho držela PS2 s celkem 42 miliony prodaných titulů, podle vyjádření amerického Nintenda jeho konzole Wii překonala hranici 50 milionů kusů. Pro porovnání: za stejné období se pro Xbox 360 prodalo 30 milionů her, 28 milionů her v případě prvního Xboxu a 20 milionů u PS3.
  • Pokud TakeTwo nadále nevěří v roli EA a možné akvizici, je o pozici největšího vydavatele přesvědčen jeho CEO, John Riccitiello. Ten po oznámení o prodloužení lhůty na jednání s TakeTwo rozšířil svůj podíl v EA o dalších 20 tisíc akcií v hodnotě bezmála jednoho milionu dolarů.
  • Také Epic rozšiřuje řady vlastních vývojářských týmů, když si za novou posilu vybral menší tým Chair Entertainment. Ten v minulém roce zaujal zajímavou podmořskou arkádou Undertow pro Xbox Live Arcade. Epic je nově stoprocentním vlastníkem této společnosti.
  • Mezi společnosti, které opustily řady americké organizace ESA, se zařadilo také id Software. Po Activisionu, Vivendi a LucasArts jde o čtvrtého významného hráče, který toto své rozhodnutí oznámil v průběhu minulých dvou týdnů. Krok svých konkurentů otevřeně kritizovalo Electronic Arts, podle nichž je práce organizací formátu ESA důležitá zejména pro zákazníky.

Nejprodávanější hry

Německo
1. Grand Theft Auto IV (PS3)
2. Grand Theft Auto IV (360)
3. Wii Fit (Wii)
4. Mario Kart Wii (Wii)
5. Assassin`s Creed Director`s Cut (PC)
6. Brain Training (DS)
7. More Brain Training (DS)
8. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)
9. Mario Kart DS (DS)
10. The Lord of the Rings: Battle for MiddleEarth 2 (PC)

Španělsko
1. Grand Theft Auto IV (PS3)
2. Mario Kart Wii (Wii)
3. Wii Fit (360)
4. Grand Theft Auto IV (360)
5. Pro Evolution Soccer 2008 (PSP)
6. Wii Play (Wii)
7. 42 All-Time Classics (DS)
8. More Brain Training (DS)
9. Brain Training (DS)
10. Gran Turismo 5 Prologue (PS3)

USA
1. Mario Kart w/ Wii Wheel (Wii)
2. Grand Theft Auto IV (360)
3. Grand Theft Auto IV (PS3)
4. Age of Conan: Hyborian Adventures (PC)
5. We Ski (Wii)
6. Wii Play w/ Remote (Wii)
7. Guitar Hero III Bundle (Wii)
8. Petz Catz 2 (Wii)
9. Super Smash Bros. Brawl (Wii)
10. Ninja Gaiden 2 (360)

Velká Británie
1. Grand Theft Auto IV
2. Wii Fit
3. Mario Kart Wii
4. Mario & Sonic at the Olympic Games
5. Wii Play
6. Pro Evolution Soccer 2008
7. Iron Man: The Official Videogame
8. Call of Duty 4: Modern Warfare
9. Dr. Kawashima`s Brain Training
10. Guitar Hero III: Legends of Rock

Diskuze (4) Další článek: Ubisoft předvede Ubidays i na Internetu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,