Byznys hrátky: Překoná GTA IV filmové Piráty z Karibiku?

vytisknout velikost písma
Take-Two znovu odmítlo EA, to se ale nevzdává * Herní vývojář si vydělá v průměru 1,2 milionu ročně * Hollywood nás potřebuje víc než my ho, říká Riccitiello * Nintendo vládne, Xbox 360 poráží PS3, útrata za hry je opět rekordní * GTA IV vydělá v první týden 400 milionů dolarů * Ocitne se SCi/Eidos pod kontrolou Time Warner?
Byznys hrátky: Překoná GTA IV filmové Piráty z Karibiku?

Take-Two znovu odmítlo EA, to se ale nevzdává

Ohraná písnička, v níž nedochází k žádným změnám: a pokud už, pak ke zcela minimálním. To je kauza pokusu o převzetí anglického Take-Two kolosem Electronic Arts, která minulý týden opět poskytnula „odpovědi“.

Setkání akcionářů Take-Two v New Yorku ani přes vysoká očekávání nepřineslo změnu postoje anglického vydavatele. Ten dobře dokumentuje vyjádření předsedy představenstva, Strausse Zelnicka, podle kterého "je představenstvo a management Take-Two stále přesvědčeno, že nabídka od EA přichází ve špatný čas a se špatnou cenou a že nic z posledního dění tento postoj nezměnilo". Zatímco podle dřívějších předpokladů mohl celé transakci bránit právě Zelnick, schůze akcionářů potvrdila složení předsednictva firmy a tím i v podstatě posvětila jeho politiku ve vztahu k převzetí společností. Take-Two zároveň vyjádřilo přesvědčení, že hodnota firmy převyšuje nabídnutou částku ve výši 26 dolarů za akcii a znovu označilo nabídku EA za oportunistickou a špatně načasovanou.

Electronic Arts v reakci na toto rozhodnutí znovu prodloužilo svou nabídku do 16. května a snížilo nabízenou cenu na 25,74 dolarů za akcii. Zelnick již dříve prohlásil, že je po 30. dubnu ochoten hovořit se všemi zájemci o převzetí firmy a EA je přesvědčeno (spolu s analytiky), že bude i v tomto termínu jediným vážným zájemcem o společnost. Jak se však zdá, ani v tomto termínu nebude vítaným zájemcem: alespoň soudě dle kritiky, která okamžitě po prodloužení nabídky znovu zazněla z úst Zelnicka.

A sága pokračuje...

Zdroj: GI.biz, Next-Gen.biz

Herní vývojář si vydělá v průměru 1,2 milionu ročně

Řeč není o platech tuzemských vývojářů, jejichž výplatní pásky zůstávají ukryty v bezpečí domova, ale o průměrném ročním platu herních vývojářů za oceánem. Výsledky, které zveřejní Game Developer magazine ve svém dubnovém čísle, prokazují mírný nárůst oproti předchozímu roku. Stejně jako v minulosti si udrželi silné postavení programátoři, kteří jsou nejlépe placenou skupinou zaměstnanců hned po managementu herních společností. Zároveň patří mezi zaměstnance s nejvyšší dosaženou mírou vzdělání.

Poprvé v historii průzkumu byli do jeho výsledků, které jsou postaveny na 4 860 odpovědích, zahrnuti také komunitní manažeři, jejichž plat lehce překročil 50 000 dolarů. Do průzkumu naopak nebyly započteny platy pod 10 tisíc dolarů ročně, další drobné přispěvky a malé množství platů vyšších než 202 tisíc dolarů.

Průměrný roční plat podle pracovní pozice
Programátoři: cca 1,3 milionů Kč
Grafici & animátoři: 1,06 milionů Kč
Herní designéři: 1 milion Kč
Producenti: 1,25 milionů Kč
Testeři: 620 tisíc Kč
Sound designéři: 1,15 milionů Kč
Managament & Marketing: 1,6 milionů Kč

Zdroj: GI.biz

GTA IV vydělá v prvním týdnu 400 milionů dolarů

Podle zdrojů blízkých společnosti Take-Two se předpokládá, že v průběhu prvního týdne dojde k prodeji 6 milionů krabic hry Grand Theft Auto IV. Odhadovaný zisk kolem čtyř set milionů dolarů může překonat i nejúspěšnější film Hollywoodu – třetí díl Pirátů z Karibiku. Tento snímek dosáhl v tržbách částky 404 milionů dolarů za prvních šest dní na plátnech. Současný rekordman v oblasti her, střílečka Halo 3, zůstala přitom na třech stech milionů dolarů.

Rockstaři se podle svého vyjádření neobávají problémů se zásobováním obchodů, když jsou údajně schopni v průběhu prvního týdne dodat na pulty klidně i necelých deset milionů kopií hry. Pro srovnání: nejúspěšnějšího GTA: San Andreas se od vydání v roce 2004 prodalo celkem dvaadvacet milionů kusů.

Zdroj: Gamespot

Nintendo vládne, Xbox 360 poráží PS3

"Z údajů o prodejích her a herních konzolí nepoznáte, že je americká ekonomika v krizi," prohlásila po zveřejnění dat za měsíc březen 2008 analytička Anita Frazier. Jak potvrdily údaje zveřejněné agenturou NPD, celkové prostředky investované do herní zábavy vzrostly na 1,7 miliardy amerických dolarů, což je o 27 % více než ve stejném období loňského roku. Při konkrétnějším rozboru statistik zjistíme, že silnou pozici potvrdilo Nintendo, jehož platformy se účastnily celkem 58 % všech prodejů herního hardware.

Na špici prodejů stojí v malém rozestupu Wii a NDS (první konzole se prodalo 720 tisíc, druhé jmenované 698 tisíc kusů). Microsoftu se po dvouměsíční ztrátě druhé pozice podařilo překonat PS3, byť rozdíl pěti tisíc kusů je spíše symbolický: Xboxu 360 se prodalo 262 tisíc, PS3 pak 257 tisíc kusů. Oblast herního software si prakticky nezaslouží komentář: rozdíl mezi nejprodávanější Super Smash Bros. Brawl a dvojkou Rainbow Six Vegas 2 jsou ohromující dva miliony kopií.

Nejprodávanější hry v USA v březnu 2008:
1. Super Smash Bros. Brawl (Wii): 2 700 000 kopií
2. Tom Clancy`s Rainbow Six Vegas 2 (X360): 752 300
3. Army of Two (X360): 606 100
4. Wii Play (Wii): 409 800
5. God of War: Chains of Olympus (PSP): 340 500
6. Crisis Core: Final Fantasy VII (PSP): 301 600
7. Guitar Hero III: Legends of Rock (Wii): 264 100
8. MLB 2K8 (X360): 237 100
9. Call of Duty 4: Modern Warfare (X360): 237 000
10. Army of Two (PS3): 224 900

Zdroj: GI.biz, Next-Gen.biz

Ocitne se SCi/Eidos pod kontrolou Time Warner?

Deník The Financial Times minulý týden informoval o potichu se kutícím odprodeji problémového vydavatele SCi, do jehož portfolia patří i u nás známější Eidos, do rukou NBC Universal/Time Warner. Podle informací deníku má k dohodě, která by měla firmě zajistit kapitál ve výši zhruba 100 milionů dolarů (asi 1,6 miliardy Kč), dojít v průběhu několika týdnů. CEO společnosti SCi, Phil Rogers, již v minulých týdnech informoval o nutnosti získat investici ve výši řádově 90 – 110 milionů dolarů, kterou by firma pokryla nové náklady, a ujistil, že tohoto dosáhne prostřednictvím strategického partnerství se silným subjektem. K takovému již došlo v roce 2006 právě s Time Warner, kteří by se novou investicí mohli v blízké době stát majoritním akcionářem firmy.

Zdroj: GI.biz, Next-Gen.biz

Hollywood nás potřebuje víc než my ho, říká Riccitiello

Třebaže se zdá, že reputace filmových adaptací herních titulů je špatná, a že se tyto snímky dostávají do rukou pouze nezkušeným scénáristům a režisérům, neznačí to prý nic špatného ve vztahu herního byznysu a Hollywoodu. CEO Electronic Arts, John Riccitiello, je naopak přesvědčen, že ještě poroste zájem o herní náměty: a naopak zájem o převedení filmů do herní podoby nemusí být tak vysoký. "Co jsem slyšel od pár chlápíků z Hollywoodu, zdejší lidé se strachují, že očekávaný Iron Man film může být na celé čáře poražen GTA IV. Nemyslím, že bych něco podobného slyšel kdykoliv v minulosti."

"V současné době je mnohem větší zájem z Hollywoodu o herní náměty, než zájem vydavatelů o převedení filmů do herní podobny. Dochází k velkému obratu," dodává. Riccitiello má podle vlastních slov pocit, jakoby se posunul v čase.

Zdroj: GI.biz

Krátké zprávy:

  • Server Bloomberg přišel minulý týden s informací, podle níž bude nástupce populárního handheldu Nintendo DS odhalen na letní E3. Jeho názor se přitom v mnohém shoduje s několika analytiky, podle nichž se můžeme návrhu konzole dočkat ještě letos a jejího vypuštění na trh teprve na jaře, pravděpodobně až na podzim roku 2009. Nintendo označilo celou zprávu za spekulaci, kterou nebude komentovat.
  • Obrovského zájmu o GTA IV hodlá využít také Microsoft, který minulý týden spustil celosvětovou kampaň na podporu prodeje hry na své platformě, Xboxu 360. Podle zástupců firmy je výše investic vložená do celé kampaně srovnatelná s tím, kolik bylo utraceno na podporu loňského hitu Halo 3.
  • Podle Evropská komise spojení firem Activision a Vivendi do nově vzniklé společnosti Activision Blizzard neodporuje protimonopolním směrnicím. Nově vzniklý kolos Activision Blizzard má být veden díky majoritnímu podílu právě částí Vivendi.
  • Microsoft oznámil, že díky snížení ceny konzole Xbox 360 vzrostly prodeje konzole v Evropě na dvojnásobek. Ceny byly sníženy před měsícem, údaje o prodeji jsou zatím jen předběžné odhady. „Xbox 360 je mezi zákazníky nejžádanějším herním systémem a současné prodeje dokazují to, že se nám konzoli podařilo zpřístupnit opravdu široké veřejnosti“ říká Chris Lewis, viceprezident obchodní jednotky pro interaktivní zábavu Microsoft Europe. „Dobrá cenová dostupnost konzole spolu s velkým množstvím kvalitních her a příslušenství dělá z Xboxu 360 logickou volbu pro většinu zákazníků.“
  • Take-Two po získání českých Illusion Softworks dále expandují: tentokrát do Asie. Výsledkem by měly být nové kanceláře v Singapuru a větší důraz na přesunutí aktivit i prodejů her na atraktivní trhy jihovýchodní Asie.
  • Nejvýdělečnější série všech dob The Sims dosáhla hranice sto milionů prodaných kopií. Původní hra se přitom na trhu objevila již před osmi lety, přičemž se za tuto dobu podívala do šedesátky zemí, kde si ji mohou lidé užívat ve dvaadvaceti různých jazycích.
  • Namco Bandai oslavuje metu 10 milionů prodaných kopií letecké série Ace Combat, jejíž poslední díl s názvem Ace Combat 6: Fires of Liberation se objevil loni na Xboxu 360.

Vývoj akcií herních firem

Týden od 14. do 18. dubna potěšil Sony a Microsoft, jejichž akcie shodně rostly v očekávání hitovky GTA IV, která se vůbec poprvé objeví vedle PS3 také na konkurenční platformě - Xboxu 360. Ani odmítnutí nabídky na převzetí Take-Two ze strany Electronic Arts se nepodepsalo negativně na akciích firmy, která zažila posílení o více než 2 %.

Sega  11.30 - 12.43  +10%
Sony  40.76 - 43.58  +6.92% 
Microsoft  28.28 - 30  +6.08% 
Ubisoft  58.15 - 60.24  +3.59% 
EA  50.21 - 52.01  +3.58% 
SCi  60.25 - 62.25  +3.32% 
Take-Two  25.39 - 25.98  +2.32% 
Midway  2.65 - 2.71  +2.26% 
THQ  21.01 - 21.36 +1.67% 
Activision  27.10 - 27.49 +1.44% 
Namco Bandai  13.83 - 13.60  -1.66% 
Nintendo  550 - 528.23  -3.96% 
Konami  40.68 - 38.86  -4.47% 
Infogrames  12.79 - 12.10  -5.39%

Nejprodávanější hry

Austrálie
1. Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
2. Guitar Hero III Bundle (PS2)
3. The Simpsons Game (DS)
4. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)
5. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)
6. Imagine Babies (DS)
7. The Sims 2: FreeTime (PC)
8. Ratchet and Clank: Size Matters (PS2)
9. Call of Duty 4: Modern Warfare (PS3)
10. Sight Training (DS)

Japonsko
1. Mario Kart Wii (Wii)
2. Monster Hunter Portable 2nd G (PSP)
3. Musou Orochi: The Evil King Returns (PS2)
4. Wii Fit (Wii)
5. Pokémon Ranger: Batonnage (DS)
6. Tottado! Yowiko`s Deserted Island Life (DS)
7. Pro Baseball Spirits 5 (PS2)
8. Star Ocean 2: Second Evolution (PSP)
9. Deca Sporta (Wii)
10. Super Smash Bros. Brawl (Wii)

Německo
1. Mario Kart Wii (Wii)
2. Assassin`s Creed: Directors Cut Edition (PC)
3. Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
4. Mario & Sonic at the Olympic Games (DS)
5. Dr Kawashima`s Brain Training: How old is your Brain? (DS)
6. Command & Conquer 3: Kane`s Wrath (PC)
7. Mario Party DS (DS)
8. More Brain Training from Dr Kawashima: How Old is Your Brain? (DS)
9. Wii Play (Wii)
10. Mario & Sonic at the Olympic Games (Wii)

Španělsko
1. Mario Kart Wii (Wii)
2. Wii Play (Wii)
3. Gran Turismo 5 Prologue (PS3)
4. Pro Evolution Soccer 2008 (PSP)
5. Pro Evolution Soccer 2008 (Wii)
6. God of War: Chains of Olympus (PSP)
7. FIFA 08 (PS2)
8. Assassin`s Creed (PC)
9. Assassin`s Creed (PS3)
10. Super Mario Galaxy (Wii)

Švédsko
1. Mario Kart Wii (Wii)
2. Assassins Creed (PC)
3. Guitar Hero 3: Legends of Rock (PS2)
4. Virtua Tennis 3 (PS3)
5. World of Warcraft (PC)
6. Singstar Svenska hits Schlager (PS2)
7. Super Mario Galaxy (Wii)
8. Sega Rally (PS3)
9. Virtua Fighter 5 (PS3)
10. Gran Turismo 5 Prologue (PS3)

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pastvu pro oči

Nejnovější úprava dělá ze hry GTA 5 pa…

Grand Theft Auto 5 má za sebou již spoustu grafických modifikací. Ta nejnovější ale nastavuje novou laťku grafických orgií.

4.  8.  2017 | | 2 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |