Byznys hrátky: Prodeje PS3 v lednu meziročně poklesly

vytisknout velikost písma
Activision jedničkou mezi vydavateli * Herní průmysl rostl v lednu o 13 % * EU: Hry mohou být dětem prospěšné Square Enix koupí Eidos
Byznys hrátky: Prodeje PS3 v lednu meziročně poklesly
Seznam kapitol
  1. Herní zpravodajství
  2. Krátké zprávy a žebříčky

Herní průmysl rostl v lednu o 13 %

Vodítkem k hodnocení situace na herním trhu jsou již stabilně výsledky amerického trhu. Ten – poměrně překvapivě – rostl v lednu 2009 velmi svižným tempem, když oproti stejnému období předchozího roku vzrostly prodeje o 17 % u hardwaru a o 10 % u softwaru. V řeči konkrétních čísel to znamená, že američtí zákazníci utratili za hry a herní zábavu přes 1,3 miliardy dolarů. "Očekávali jsme, že software zaujme větší podíl v celkových prodejích, nicméně posilující prodej herních konzolí tento scénář malinko pozměnil,“ vysvětluje Anita Frazier z agentury NPD. "Bude to mít pozitivní vliv na průmysl jako takový," dodává. "Skutečnost, že i v těchto zlých časech herní průmysl roste o 13 %, jen potvrzuje sílu her a jejich postavení."

Nejprodávanější konzole v USA za měsíc leden 2009
1. Nintendo Wii - 676 200 kusů
2. Nintendo DS - 510 800
3. Microsoft Xbox 360 - 309 000
4. Sony PlayStation 3 - 203 200
5. Sony PSP - 172 300
6. Sony PlayStation 2 - 101 200

Nejprodávanější hry v USA za měsíc leden 2009
1. Wii Fit (Wii) - 777 000 kopií
2. Wii Play (Wii) - 415 000
3. Mario Kart Wii (Wii) - 292 000
4. Left 4 Dead (Xbox 360) - 243 000
5. Call of Duty: World at War (Xbox 360) - 235 000
6. Skate 2 (Xbox 360) - 199 000
7. Guitar Hero: World Tour (Wii) - 155 000
8. New Super Mario Bros. (DS) - 135 000
9. Mario Kart DS (DS) - 132 000
10. Lord of the Rings: Conquest (Xbox 360) - 113 000

Zdroj: GI.biz

EU: Hry mohou být dětem prospěšné

Nová studie evropského parlamentu tvrdí, že videohry mohou mít pozitivní vliv na děti, konkrétně z hlediska jejich kreativity a spolupráce. Zároveň neobjevila žádné přímé vodítko mezi násilným obsahem her a stejným chováním jedinců, kteří je hrají. "Hry nejsou ve většině případů nebezpečné a mohou naopak přispívat k rozvoji řady dovedností," stojí v oficiálním vyjádření. "Stimulují schopnost učit se novým věcem, kreativitu, spolupráci nebo inovativnost." Co je zajímavé z hlediska další debaty nad systémem hodnocení přístupnosti her (zvláště propíraném ve Velké Británii), je doporučení EU akceptovat standardní PEGI rating her, který však má řadu dlouhodobých odpůrců.

Zdroj: GI.biz

Příjmy Activisionu přesáhly 5 miliard dolarů

Z velkých hráčů na trhu je to právě Activision, který se nejlépe přizpůsobil novým trendům současného herního trhu. Přesto ani jeho obchodní výsledky nedávají důvod k přehnanému nadšení. Jak společnost zveřejnila tento týden, její příjmy za celý loňský kalendářní rok přesáhly 5 miliard dolarů, zatímco operační profit dosáhl více než miliardy dolarů – to vše podle principů non-GAAP. "Activision Blizzard ukončil kalendářní rok v roli největšího a zároveň nejvýdělečnějšího third-party vydavatele," dodává Bobby Kotick, CEO společnosti. Activision se zároveň stal jedničkou v oblasti her pro konzole i handheldy v USA, čehož se mu podařilo dosáhnout o rok dříve, než původně plánoval.

Případ Activisionu zároveň ukazuje, že se společnost správně rozhodla klást důraz na úspěšné značky – Call of Duty, Tony Hawk, Guitar Hero – a jen opatrně je doplňovat novými herními sériemi. Pro letošní rok proto Activision plánuje nejen pokračovat ve vydávání nových her zmíněných značek, ale hodlá také posílit svou pozici díky novinkám, jež se inspirují osvědčenými značkami X-Men, Transformers, Doba ledová nebo James Bond.

Zdroj: GI.biz

Sega se zbavuje 18 % zaměstnanců

Ekonomická krize se nevyhne nikomu. Bez výjimky. Své o tom ví také legendární Sega, která na vzniklou situaci reaguje řadou změn. První z nich je masivní propouštění. Jak potvrdil mluvčí společnosti, do konce tohoto fiskálního roku (tedy do 31. března 2009) se Sega zbaví kolem 560 zaměstannců.

To je, čistě pro představu, zhruba 18 % veškeré pracovní síly. Představenstvo společnosti si od tohoto kroku slibuje úsporu ve výši přibližně 55,1 milionů dolarů (cca 1,2 miliardy korun). Šetřit ale bude také v jiných oblastech: dojde k uzavření více než 100 zařízení, stejně jako k rovnoměrnému snížení nákladů na vývoj nových her o zhruba 20 %.

Úspory jsou přitom reakcí na nelichotivé finanční výsledky společnosti. V právě končícím fiskálním roce zástupci Segy počítali s čistým ziskem ve výši přibližně 55 milionů dolarů, avšak místo toho se firma ocitla ve ztrátě, jež dosáhla 236,9 milionů dolarů (zhruba 5,2 miliardy korun). Pro Segu to přesto je jistý posun k lepšímu po předchozích problémech, jimiž firma procházela v předchozích letech. V loňském fiskálním roce např. vykázala ztrátu necelých 580 milionů dolarů (přibližně 12,7 miliardy korun).

Zdroj: Gamespot

Square Enix pravděpodobně odkoupí Eidos

Japonský herní gigant Square Enix již dříve avizoval plán expandovat na západní trh, což je krok částečně vynucený ne příliš lichotivými vyhlídkami japonského trhu, jež byl doposud firemní dominantou. Tyto snahy – zdá se – budou mít v brzké době první konkrétní výsledky. Japonská společnost totiž minulý týden předložila nabídku na odkup problematického Eidosu. A analytici mají jasno – dohoda by byla výhodná pro obě strany.

Za britské studio (a značky v jeho vlastnictví – Tomb Raider, Hitman, Deus Ex atd.) nabídli Square Enix zajímavých 84 milionů liber (něco málo přes 2,5 miliardy korun), což je v přepočtu na akcii o 91 % více, než kolik činila jejich průměrná tržní cena v posledních třech měsících. Představenstvo Eidosu již schválení nabídky doporučilo svým akcionářům.

Podle analytiků má dohoda výhodné parametry pro obě strany. "Eidos je (bez ohledu na současné problémy – pozn. redakce) nadmíru talentovaný vydavatel, stejně jako má hezkou řádku velmi oblíbených titulů, jimž bezesporu vévodí Tomb Raider," zaznělo z jejich řad. Podobně to vidí také Michael Pachter: "Square Enix nemá téměř žádné pro-západně orientované herní značky, ani není na těchto trzích silný. Eidos je," uzavírá. Konkrétní výše nabídky je podle Pachtera "fér" a její schválení představiteli Eidosu "velmi pravděpodobné". Nechejme se překvapit, zda do hry nevstoupí ještě další zájemce.

Zdroj: CVG

Související články
  1. Byznys hrátky: EA ve ztrátě, čekají se velké změny
  2. Byznys hrátky: Vývojáři pod tlakem průměrného hodnocení
  3. Byznys hrátky: Wii nejúspěšnější konzolí všech dob?
  4. Byznys hrátky: Rekordní vánoce pro Xbox 360 i Wii

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted graficky nemá konkurenci, nejnovější díl posouvá laťku PS4

Uncharted graficky nemá konkurenci, ne…

Uncharted vždy byl špičkou dané konzolové generace a The Lost Legacy není výjimkou. Pojďme se vydat na graficky opulentní výpravu za klem Ganéši.

včera | | 8 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 6 N/A
Do světa World of Tanks míří vůbec první singleplayerový příběhový zážitek

Do světa World of Tanks míří vůbec prv…

Prozatím jsme byli vždy zvyklí, že je World of Tanks čistě multiplayerovou záležitostí. Ne však na dlouho!

18.  8.  2017 | | 2 N/A