Byznys hrátky: PS3 odložena na listopad

PS3 bude oficiálně v listopadu * Nintendo se nehodlá měřit se Sony * Jedna z ochran Xbox 360 padla * Take Two prodloužili spolupráci s Rockstarem * PSP bude levnější * Electronic Arts získali DICE * A mnohé další, včetně střípků herního byznysu

PS3 bude oficiálně v listopadu

Na setkání vývojářů pro PS3, o kterém jsme vás dříve informovalil, prohlásil Ken Kutaragi, že se PS3 opozdí kvůli problémům s Blu-Ray mechanikou. Podle neoficiálních informací se jedná o problém s ochrano proti kopírování.

Ken Kutaragi, ředitel Sony Computer Entertaimnent, však nastínil velké plány týkající se uvedení PS3 na trhy. Hodlá totiž do začátku prosince uspořádat launch nejen v Japonsku, ale i v Evropě a Americe. Přitom se prý zákazníci nemusí bát nedostatků konzolí, protože Sony bude údajně vyrábět kolem milionu kusů měsíčně. Kutaragi tak předpokládá, že do března 2007 se prodá na šest milionů kusů PS3.

Další zajímavou informací, kterou na konferenci poskytl, bude přístupnost internetového hraní. Pomocí služby PlayStation Network Platform, která by měla být jakousi obdobou Xbox Live!, se bude možno propojit s ostatními majiteli PS3 a třeba hrát hry, nebo podnikat jiné aktivity. Zajímavostí jistě je, že tato služba by měla být zcela zdarma.

PS3 nebude obsahovat jen Blu-Ray mechaniku, která pojme až padesátigigové disky, ale měla by také obsahovat vlastní disk. Alespoň tak bylo řečeno vývojářům, že nemají tvořit hry pro konzoli s a bez disku, ale mají počítat s tím, že uživatelé budou disk mít. Mělo by se jednat o šedesátigigový linuxový disk, který umožní PS3 sloužit jako domácí server. Jen se zatím neví, zda disk bude dodáván s konzolí, nebo si jej musí uživatelé dokoupit zvlášť. Navíc bude konzole přijímat jak Blu-Ray disky, na nichž budou hry kvůli obtížnějšímu kopírování dodávány, tak i DVD, CD a starší herní disky pro PS2 a první PS.

Zdroj: Gamespot

Nintendo se nehodlá měřit se Sony

Shigeru Miyamoto ze společnosti Nintendo v reakci na nedávné posunutí PS3 prohlásil, že to sice Nintendo ovlivní, ale že se nevidí v přímé soutěži se Sony. "Každé prohlášení o PS3 Nintendo ovlivní. Ale my to nevidíme jako soutěž mezi dvěmi konzolemi, přestože zákazníci ano," tvrdí Miyamoto a dodává: "Záleží to na tom, co od PS3 a Revolutionu lidé očekávají. Sony si vzala na výrobu jejich přístroje dlouhou dobu, ale je očividné, že směr, kterým jdeme my, se od PS3 liší."

Nintendo se prý snaží vytvářet hry, jenž zaujmou široké publikum, místo soutěžení v technologiích. I když i to by podle Miyamota zvládli. "Chceme získat rovnováhu mezi výkonnými CPU či nádhernou grafikou a vytvářením pohodlných a přitažlivých technologií. Udělali jsme DS a Revolution s touto filozofií a konceptem v našich myslích," dále prohlásil. Nintendo se prý chystá věnovat i online hraní navzdory případným problémům, až do současnosti si totiž mysleli, že v této oblasti nemohou vydělat žádné peníze.

Zdroj: Eurogamer

Jedna z ochran Xbox 360 padla

Skupině hackerů se podařilo prolomit jednu z ochran konzole Xbox 360 od Microsoftu. Takto upravená konzole může být použita pro spouštění programů i z neoriginálních médií.

Již nějakou dobu pracuje The Specialist a jeho tým na prolomení ochrany Xboxu 360. To se však zprvu zdálo obtížné, protože každý spustitelný disk má své soubory podepsány, čímž se zaručuje, že je není možné změnit. A součástí spustitelných souborů je i informace o médiu, které daný soubor nese. Řešení, které hackeři použili, se zakládá na pozměnění firmware čtečky disků, která poté rozpoznává media nekorektně.

Můžete si říci, že takto již mají vyhráno všichni zloději, kteří by si rádi pořídili nelegální kopie. Naštěstí však tomu tak není, protože skupina se rozhodla svoje řešení nezveřejňovat právě proto, že zatím by jej využili pouze tito zloději. Je sice možné, s vysokými znalostmi, sestrojit podobné řešení s pomocí jejich fóra, ale i tak je stále problém, jak vlastní firmware do Xboxu 360 nainstalovat. Microsoft totiž samozřejmě neposkytuje žádné nástroje na změnu firmware, takže si případný kutil musí poradit sám. Konečně zde máme video, jež by mělo dokazovat prolomení ochrany Xbox 360. Tématicky se jedná o Project Gotham Racing 3 doprovázený písní Smack My Bitch Up od Prodigy. The Specialist by měl mít k dispozici i kompletní stomegové video, které není momentálně k sehnání.

Download (video, 18 MB): Doupě

Zdroj: Techamok

Take Two prodloužili spolupráci s Rockstarem

Vydavatelská společnost Take 2 Interactive si pojistila svůj hlavní zdroj příjmů. Dohodla se s vývojáři z Rockstaru, autory série GTA, na pokračování spolupráce. Příští tři roky by tak měl Rockstar vydávat své tituly přes Take 2, za což vyinkasuje 25 miliónů dolarů.

Grand Theft Auto je jedna z nejpopulárnějších sérií na všech možných i nemožných platformách. Je terčem kritiky, často se o ní mluví a prodává se jedna báseň – logicky tedy tvoří hlavní zdroj příjmů jak svým vývojářům, tak vydavateli. Kroky Take 2 k pojištění exkluzivity při vydávání GTA jsou více než logické.A divit se nelze ani tomu, že Rockstar dostane 25 miliónů dolarů za jakýchkoliv okolností (ve dvou splátkách – nejdříve 14,8 miliónu ve formě cenných papírů, potom 10,2 miliónů postupně v průběhu dalších let), i kdyby jeho hry komerčně propadly.

Zdroj: Gamasutra

PSP bude levnější

Na konferenci v Tokiu, o níž jsme vás podrobně informovali, ohlásila společnost Sony i plány pro svůj handheld PSP na následující rok. Mimo jiné se jedná o levnější základní model a nová rozšíření.

Od konce března by se totiž měl v obchodech vyskytnout pouze samotný handheld bez příslušenství za 5 990,- Kč, který u nás bude alespoň ze začátku k dispozici pouze v černé barvě. Je však možné, že Sony doveze z Japonska i přístroje barvy bílé, které se pro tamní trh chystají. Pro PSP se navíc chystají další update firmware, které by měly přinést možnost přehrávání flashových aplikací a využívání služby RSS.

Sony hodlá letos představit ještě dvojici nového příslušenství - kameru a GPS přijímač. Můžete tak PSP využít nejen jako GPS, ale v plánu je dokonce i virtuální golf, který vás bude po každém odpalu odkazovat na místo, kam ve hře míček dopadl. Ke všem těmto vylepšením by se měly přidat ještě hry pro původní PS, které bude možno za peníze stáhnout na memory kartu PSP a hrát je, údajně ve vyšší kvalitě. Uvidíme, kam dál ještě PSP zamíří.

Zdroj: TZ

Electronic Arts získali DICE

EA dalo novou nabídku švědskému vývojářskému studiu Digital Illusion CE, jenž stojí za sérií Battlefield. Představenstvo DICE na nabídku kývlo, ale věc stále musí odsouhlasit akcionáři. Nejedná se o první nabídku ze strany EA, tu minulou akcionáři DICE odmítli i přes doporučení na její přijetí od představenstva.

Představenstvo nyní předpokládá, že nová dohoda zajistí budoucnost společnosti a díky přístupu k technologiím EA usnadní přesun na next-gen platformy. Jestliže ale nabídku DICE nepřijmou, bude pro ně prý těžké udržet a přilákat talentované zaměstnance. Akcionáři získají možnost o dohodě hlasovat na výroční schůzi akcionářů, jenž je naplánovaná na 24.března.

Zdroj: Eurogamer

Starší hry budou stažitelné pro PS3

Několik vývojářů potvrdilo, že pracují na síťové technologii pro Sony, která by mohla sloužit k šíření her. Nemělo by se však jednat pouze o službu pro chystanou konzoli PS3, ale zároveň by měla fungovat i pro starší generace konzolí.

Právě o starší tituly by se, po vzoru Nintenda a jeho Back Catalogue pro Revolution, mělo jednat především. Některé zdroje hovoří o možnosti, že by kvůli větší velikosti her Sony dokonce některé své tituly předělala tak, že by bylo možné je hrát ještě ve chvíli, kdy se zbytek hry stahuje. To by mělo umožnit distribuci dokonce i velkých titulů pro PS2, jejichž velikost se počítá v řádu gigabytů. Na druhou stranu, rychlosti připojení stále rostou, takže by Sony mohla s klidem překonávat demoverze Microsoftu pro Xbox 360, kdy některé z nich se pohybují kolem šesti set megabytů. Uvidíme, zda tato služba nabude nějakých konkrétnějších rysů s bližšími informacemi o dnes oznámené PlayStation Network Platform.

Zdroj: Gamesindustry

Virgil Games spadají pod THQ

Distribuční společnost THQ oznámila, že kompletně získala pod svá křídla vývojářské studio Virgil Games. THQ údajně postupuje podle svého plánu, zvaného Studio System.

Virgil Games, pocházející z Austinu v Texasu, nyní údajně pracují na doposud neoznámené hře pro next-gen konzole, která by měla vyjít někdy v roce 2008. Podle THQ jsou Virgil Games kvalitním ziskem díky spoustě talentovaných vývojářů ve studiu pracujících. Studio System by pak měl zaručit, že každé ze studií THQ zůstane unikátní a přitom bude možno přelévat peníze mezi studii podle potřeby. Uvidíme, co z nově vzniklého svazku vyjde za hry.

Zdroj: Gamers

Comics podle střílečky Halo

Společnost Bungie Studios, která stojí za střílečkou Halo pro Xbox, se dohodla s comicsovým gigantem Marvel Comics na ztvárnění světa jejich hry v kreslené podobě.

Výsledkem jejich domluvy by pak měla být kniha Halo Graphic Novel, jež by se měla dostat na pulty obchodů někdy v červenci tohoto roku. Marvel Comcis by měli knihu naplnit sto osmadvaceti stránkami, vyprávějícími a rozšiřujícími příběhy hlavního hrdiny hry a dalších herních postav. Podle Bungie Studios se jedná o jakousi službu pro fanoušky série, kteří si budou moci navíc ke své oblíbené hře přečíst i comicsovou knížku. Marvel zase vidí ve vydání možnost, jak na comicsy nalákat ještě větší množství zájemců.

Zdroj: Gamers

Hudební hvězdy zazáří na Xbox 360

Společnost Microsoft se dohodla s hudební firmou Epic Records, díky čemuž se dostane uživatelům konzole Xbox 360 každý měsíc písní jedné hudební hvězdy zdarma.

Epic Records bude v průběhu nejbližšího roku vybírat každý měsíc jednoho umělce, který se právě dostává na výsluní slávy, aby byl jeho hit volně dostupný všem uživatelům služby Xbox Live! Navíc tak bude vždy na konci měsíce uspořádána Game with Fame, kdy budou hráči hrát proti svému idolu hry. Jak podle Microsoftu, tak i podle Epic Records by se mělo jednat o zajímavé propojení herního světa se světem hudebním. První na řadu přijde zpěvačka Natasha Bedingfield a její hit Unwritten, který si mohou vlastnící konzole stáhnout zdarma jako videoklip přes Xbox Live Marketplace.

Zdroj: Worthplaying

Rozpadl se tým kolem Katamari

Podle oficiálních stránek herní série Katamari Damacy se tým, který tvořil jak první díl, tak i pokračování We Love Katamari, rozpadl. Další pokračování úspěšné série se tak asi konat nebudou.

Keita Takahashi, který hry navrhl a vytvořil, se již před nějakou dobou vyjádřil, že nehodlá dělat z Katamari nijakou velkou sérii. Podle jeho slov už pokračování vzniklo až na nátlak distributora Namco. Oficiální prohlášení dále uvádějí, že už pracuje na dalším projektu, který však bude tvořit s jiným týmem. Sám tvrdí, že se tentokrát nebude jednat o nic koulejícího se a rostoucího, ale i tak očekává, že by nová hra mohla hráče zaujmout.

Zdroj: Gamasutra

Střípky ze světa herního byznysu:

Spellforce 2 nebude obsahovat Starforce. Vydavatel Aspyr se vyjádřil k vydání Spellforce 2 v Severní Americe. Aspyr řekl, že protipirátská ochrana Starforce nebude ve finální verzi hry, přestože je použita v demoverzi vydávané ve spolupráci s evropským Jowood. Aspyr se dále omluvil za jakékoli nepříjemnosti, které Starforce v demu mohla způsobit a znovu ujistil, že pro finální verzi hry zvolí alternativní ochranu proti kopírování.

Ghost Recon rekordní. Společnost Ubisoft oznámila, že její taktická akce Ghost Recon: Advanced Warfighter pro Xbox 360 trhá rekordy v prodejnosti. Za první týden se v USA prodalo na dvě stě čtyřicet tisíc kopií hry a první tři dny prodeje v Evropě také přinesly polovinu tohoto počtu.

Project Entropia s reklamami. Společnost Mindark se pochlubila, že uzavřela smlouvu na in-game reklamu pro svoji MMORPG Project Entorpia. Reklamu do hry by měla dodávat společnost Massive Incorporated a dle Mindarku tak bude hra ještě reálnější.

Váš názor Další článek: Hitman opět v akci

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,