Byznys hrátky: Raději hry než sex, vzkázali muži

Herní časopis drtí Playboy i Maxim * DSi je podle Sony pro děti * Podle Sony porostou prodeje PS3 i PSP o 15 %
Kapitoly článku

Herní časopis drtí Playboy i Maxim

Herním časopisům se sice v současnosti rozhodně nedaří jako v minulosti, ale stále existuje celá řada magazínů, které si stěžovat nemohou. Jako je to v případě známého amerického herního magazínu Game Informer. Ten je podle včerejší zprávy společnosti BurrellesLuce (orientující se na media monitoring a podobné služby), dvanáctý časopis v USA s celkovým nejvyšším prodaným nákladem. Za sebou nechal hned celou řádku i u nás známých časopisů, jako například Time (13. místo), Cosmopolitan (18. místo), Playboy a Maxim (22. resp 23. místo).

V úvahu je třeba vzít fakt, že Game Informer má obrovskou předplatitelskou základnu (dle šéfredaktora 3 miliony), neboť předplatné je i součástí slevové karty řetězce GameStop, vlastníka a vydavatele magazínu. Ovšem i tak je to zatraceně impresivní výsledek.

Jen tak čistě pro zajímavost, u nás je podle ABC mezi měsíčníky Level (Score neaudituje) na orientačně 50. místě, Maxim na 10. místě, pokud mluvíme o prodaném nákladu. Co z toho vyplývá? Asi jen to, že u nás se stále raději koukáme na polosvlečené dívčiny, než hrajeme počítačové hry.

Zdroj: Joystiq, ABC ČR

Muži upřednostnili hry před sexem

Pryč jsou ty doby, kdy byli herní redaktoři považování za nevzhledné, močí páchnoucí podivíny, kteří se ženám vyhýbají jako čert kříži. Rozdíly se smývají, neboť dnes už hraje každý, což dokázal i ... ehm ... výzkum, prováděný na 1130 dobrovolnících mužského pohlaví. A výsledky jsou vskutku překvapivé.

Celých 32 % zpovídaných totiž uvedlo, že si raději zahrají nějakou hru, než by strávili příjemné chvilky se svojí drahou polovičkou. Jako důvody pak uváděli, že je těžké přítelkyni/manželku uspokojit (možná by to chtělo víc se snažit, co?), případně, že to už není taková zábava.

Když se pak výzkumnící zaměřili na nově vydané hry, zjistili, že by jim dalo přednost úctyhodných 72 % dotázaných. Že by silnější pohlaví ochabovalo? Skutečně by mě zajímalo, o jakých hrách byla vlastně řeč. A jak jste na tom vy. Hry, nebo sex?

Zdroj: CVG

Sony: prodeje PS3 i PSP porostou o 15 %

Přestože analytici nemají ani pro jednu z konzolí pouze slova chvály, ale často hovoří o nevyužitých příležitostech ze strany výrobce, Sony je v případě PS3 i PSP v klidu a působí sebejistým dojmem. V podobném duchu minulý týden hovořil o John Koller z marketingu SCEA, podle něhož firma očekává růst prodeje obou konzolí v novém fiskálním roce o 10-15 %. Konkrétní odhady přitom japonský výrobce prozatím nezveřejnil.

"(V případě PSP) jsme zaznamenali největší roční prodeje vůbec, a letos k nim budeme chtít přidat dalších 10-15 %," upozorňuje Koller. "Máme k tomu množství důvodu, primárně díky nejrůznějším balíčkům a silnému portfoliu her," dodává. Také u PS3 vidí Koller hlavní sílu společnosti v silné nabídce her. "Naše first-party hry jsou vynikající a přijde také několik skvělých third-party titulů. Náš line-up skutečně vypadá velmi silně." Koller nicméně upozorňuje: "Mé odhady růstu se týkají Severní Ameriky. Přesto myslím, že je můžete brát globálně."

Zdroj: GI.biz

DSi je podle Sony pro děti

John Koller, ředitel pro prodej hardware Sony, se ve svých prohlášeních naváží do konkurenční novinky – handheldu NDSi od Nintenda. Podle jeho slov tvůrci ignorují významné skupiny uživatelů a stvořili pouze hračku pro děti.

Minulý pátek přišel do Evropy na trh handheld NDSi z dílen společnosti Nintendo. Vylepšená verze přináší mimo jiné dvojici kamer, možnost použití paměťových karet SD, ale také prošla zeštíhlující kůrou a rozšířila velikost obrazovek. Nintendo se chlubí, že přístroj je zaměřen na široké publikum, zejména pak na dospělé. To samozřejmě nemohlo ujít pozornosti konkurenční společnosti Sony, jejíž evropský marketingový ředitel pro hardware, John Koller, se o handheldu hned nelichotivě vyjádřil.

I když NDS válcuje handheld PSP od Sony jak v prodeji přístrojů, tak i her, neodpustil si Koller prohlášení, že NDSi je handheldem pro děti. Podle jeho slov udělali v Nintendu chybu, že veškerá zlepšení směřují zejména na mladší část hráčského spektra. Údajně jsou mnohem lepší demografické skupiny, na něž je třeba se zaměřit tak, jak to činí Sony s PSP. Hlavní rozdíl prý tkví v titulech dalších společností, jež údajně NDSi nedokáže přitáhnout, zatímco Sony nabízí hry ode všech a pro všechny. Otázkou pak zůstává, zda marketingové tahy Sony, včetně zaměření se na stažitelný obsah, budou stačit na finanční důkaz těchto tvrzení.

Zdroj: GI.biz

V Big Huge Games začalo propouštění

Není to tak dlouho, co jste si na Doupě.cz mohli přečíst o ultimátu, které tvůrčímu studiu Big Huge Games nastavila vlastnická společnost THQ. Tehdy vyplynulo na povrch, že pokud si vedení onoho studia do několika málo týdnů nenajde kupce, bude bez milosti "utraceno". A jak se zdá, tato výhružka začíná nabírat reálného vzezření.

Anonymní zdroj včera uvedl, že se v Big Huge Games začíná ve velkém propouštět, přičemž není zcela vyloučeno, že bude v krátké době rozdána další vlna výpovědí. Ani zástupci zmíněné firmy, ani lidé z THQ totiž doposud nenašli nikoho, kdo by měl o koupi tvůrců Rise of Nations reálný zájem.

Když zahraniční redaktoři požádali o vyjádření přímo někoho z THQ, bylo jim ve stručnosti odpovězeno: "I nadále se snažíme o prodej Big Huge Games. Včera bylo některým tamějším zaměstnancům oznámeno, že se s nimi do budoucna nepočítá, avšak konkrétní čísla vám v současné době neposkytneme."

Zdroj: CVG 

Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , ,