Byznys hrátky: šéf Microsoftu odchází do EA

Microsoft ruší X07, náhradu neplánuje - postačit musí akce na podporu konkrétních titulů * Peter Moore opouští Microsoft. Příští stanice: EA Sports * Sony hodlá optimalizovat Unreal Engine 3 * Herní divize Microsoftu vykázala ztrátu téměř 2 miliardy

Microsoft ruší X07, náhradu neplánuje

Překvapivou zprávou minulého týdne je zrušení letošního ročníku X07, pravidelné akce, jíž pravidelně z kraje podzimu pořádala společnost Microsoft pro představení svého line-upu a dalších plánu. Informaci o zrušení akce přinesl Aaron Greenberg, grou product manager pro Xbox 360 a Xbox Live. "Letos se nic jako X07 neuskuteční, nicméně myslím, že budeme dále diskutovat o příštím roce, ať už o jiné akci nebo jejím odlišném programu," doplňuje. Historie X0 akcí sahá do roku 2001, kdy se uskutečnila první z nich, poslední X06 byla konána loni na podzim v Barceloně, kde Microsoft mimo jiné ohlásil Halo Wars a partnerství s režisérem Peterem Jacksonem.

Konkrétní vyjádření k důvodům zrušení akce prozatím není dostupné, podle našich informací se firma hodlá v nabitém line-upu letošních titulů pro Xbox 360 soustředit především na prezentaci jednotlivých produktů a eventů ke každé z nich (přestože anglická pobočka firmy potvrdila, že zvažuje pořádání vlastní akce). Důvodem zrušení X07 mohou být i změny na poli herních veletrhů, když byla americká E3 přesunuta na začátek letošního července a evropský veletrh číslo jedna, lipské Games Convention, zůstává věrný měsíci srpnu coby termínu svého konání.

Zdroj: GI.biz, Vlastní

Peter Moore opouští Microsoft. Příští stanice: EA Sports

Poměrně překvapivě dojde na konci tohoto měsíce ke změně ve vedení zábavní divize společnosti Microsoft. Peter Moore, její dosavadní víceprezident, oznámil minulý týden rezignaci na svůj post, když odchází do vedení divize EA Sports společnosti Electronic Arts. Ve funkci jej nahradí Don Mattrick, bývalá hlava EA, který v únoru do Microsoftu nastoupil na pozici strategického poradce. Nepoměrně zajímavější je však pohled na finanční podmínky Moorova přestupu, které byly zveřejněny. Podle dostupných údajů bude jeho základní plat činit 550 000 dolarů, který můžou dále navýšit bonusy až ve výši 75 %. Moore navíc získává předkupní právo na akcie společnosti, stejně jako garanci na 50 000 těchto akcií, jejichž celková hodnota přesahuje 4 miliony dolarů.

Zajímavá je také jednorázová odměna za přestup ve výši 1,5 milionů dolarů, kterou Moore získa v případě, zůstane-li u EA Sports dva roky od dne podepsání kontraktu. Perlička na závěr? EA Sports se mimo jiné zavázali Moorovi uhradit náklady spojené se změnou působiště, které jsou odhadovány na dalších 330 tisíc dolarů.

Zdroj: GI.biz, Xlive.cz

Herní divize Microsoftu vykázala ztrátu téměř 2 miliardy

Nedávné rozhodnutí prodloužit garanční záruku na Xbox 360 na tři roky (vše v rámci chyby známé jako "tři diody smrti") se negativně podepsalo také na finančních výsledcích herní divize Microsoftu. Celková ztráta divize narostla o 47 % na 1,9 miliardy dolarů, když se na finančních výsledcích negativně podílel také nesplněný plán prodeje konzole Xbox 360 (do obchodů bylo za poslední čtvrtletí fiskálního roku zavezeno pouze 700 tisíc konzolí oproti 1,8 milionu v loňském roce). Horší prodeje podle oficiálních informací vyvážily úspěchy příslušenství, pokles o 28 % zaznamenala firma také v oblasti prodeje her pro PC a Xbox. Firma zároveň potvrdila, že stále plánuje skončit v černých číslech na konci současného fiskálního roku.

Zdroj: GI.biz

Sony hodlá optimalizovat Unreal Engine 3

Phil Harrison ze Sony tento týden přiznal, že Sony nenabídla Epicu dostatečnou podporu k co nejlepší optimalizaci Unreal Engine 3 na PS3 - přičemž zároveň dodává, že situace se v současné době zlepšuje. V rozhovoru pro Game Informer Harrison zmiňuje: "Pokud budu upřímný, neudělali jsme příliš dobrou práci v podpoře Epicu, když jsme jim včas nedodali potřebné nástroje a technologie." Podle Harrisona je podobná práce nezbytná i s ohledem na unikátní Cell procesor konzole a jak věří, optimalizace enginu pomůže tvůrcům exkluzivních i multiplatformních titulů.

Zdroj: Game Informer, GI.biz

Krátké zprávy:

  • Vývojářské studio Silicon Knights podalo žalobu na Epic, když jej viní z nedodržení termínů dodání Unreal Engine 3 a chybějící podpory, vše v souvislosti s plánovaným Xbox 360 exkluzivním titulem Too Human. Silicon Knights tvrdí, že jej nedodržení dohod ze strany Epic Games donutilo pro hru vytvářet vlastní engine. Marc Rein z Epic Games nařčení odmítl s tím, že firma udělá vše proto, aby v případném soudním líčení prokázala svoji nevinu.
  • Podle informací anglického MCV ohlásí Sony na lipské Games Convention řadu novinek v čele se snížením ceny konzole PS3 v Evropě. Představitelé firmy odmítli podobné spekulace komentovat, přesto se máme podle šéfa evropské herní divize firmy, Davida Reevese, těšit na řadu atraktivních oznámení.
  • Infogrames si zajistili exkluzivní práva na herní ztvárnění univerza Dungeons & Dragons až do roku 2017, jež bylo využito v sériích jako Neverwinter Nights a Baldur’s Gate. V současné době je v přípravě datadisk pro Nights 2, stejně jako RPG Dungeons & Dragons Tactics pro handheld PSP (obě hry by měly vyjít v průběhu nejbližších měsíců).
  • Britské obchodní řetězce GAME, HMV a Play označily za předpokládanou prodejní cenu Elite verze konzole Xbox 360 částku 330 liber. Je pravděpodobné, že u nás bude konzole v prodeji za částku v rozmezí 14 - 15 tisíc korun.
  • Sony se podařilo prodat první milion kusů konzole PS3 v Japonsku a to za 8 měsíců od zahájení prodeje v této zemi. Podle údajů vydavatelství Enterbrain, dosáhlo konkurenční Wii stejné mety čtyřikrát rychleji.
Diskuze (3) Další článek: Galerie: SW: The Force Unleashed

Témata článku: , , , , , , , ,