Byznys hrátky: Tvůrce Fallout frustruje přístup k ratingu

Na exkluzivitě her prý nezáleží * Vývojáři už dosáhli stropu výkonnosti Xboxu 360 * Xbox 360 zlevnil na magických 200 dolarů
Kapitoly článku

Tvůrci Fallout 3: Rozdílná ratingová pravidla nás frustrují

Pete Hines, produkční manažer očekávaného Fallout 3, vyjádřil minulý týden svoji frustraci nad rozdílným přístupem k udílení ratingu a hodnocení obsahu her v různých částech světa. Podle Hinese mají vývojáři stále dostatek svobody k tomu, aby utvářeli hry podle svých představ; přesto musí stále častěji čelit různému přístupu k otázce násilí, odkazů na drogy či nahotu.

"To, co je pro nás skutečně frustrující, je skutečnost, že standardy a pravidla se liší napříč jednotlivými teritorii. Takže pracujeme s pěti nebo šesti ratingovými organizacemi, a každá z nich se různí v otázce přístupnosti obsahu," vysvětluje a dodává: "V jednom případě je nahota velký problém, zatímco násilí je v pořádku, jindy jsou problém drogy, ale nahota nevadí. Každá země je jiná."

Podle Hinese se vývojáři nesnaží zacílit na jediný terč, ale na šest různých, z čehož vyplývají logická úskalí a problémy. Ve finále je ale tým v pozadí Fallout 3 spokojený s konečným výtvorem. Zásadní změnu podoby hry si vyžádala pouze Austrálie, kde byla hra původně zakázána, když se nevešla do ratingu her vhodných od 15 let – což je ten nejpřísnější rating, který ji zde mohl být udělen. Po několika změnách ale mohou být zdejší fanoušci v klidu a těšit se z vydání hry stejně jako v ostatních částech světa.

Zdroj: GI.biz

GTA zachránilo rodinu

Nadpisu se hodně těžko věří, že? Po zprávách, které se k nám dostávají ze zahraničí, a které viní herní sérii Grand Theft Auto ze všeho zla na zemi, je toto příjemná změna. Avšak, nedělejme si iluze, americká média jistě dokáží i zde najít podobnost s některými zločiny a znovu se tak pustí do jmenované hry hlava nehlava. Jedna americká rodina však bude na zprávy o zmiňovaném titulu jistě nahlížet s rezervou.

Když totiž jeli navštívit příbuzné, Robert Norris Jr., řidič auta, nezvládl řízení a sjel z cesty. Jeep Grand Cherokee, který řídil, se mu podařilo čtyřikrát přetočit kolem své osy, než zůstali stát na střeše vedle cesty. Právě tehdy přišla chvíle pro Audrey Plique, 11letou holčičku, které se podařilo dostat skrze zadní okno ven a následně vytáhnout i otce, matku, dva brtary a sestru.

"Z hraní Grand Theft Auto věděla, že když se auto nabourá a následně několikrát převrátí přes střechu, může vybouchnout," uvedla šťastná matky jmenované holčičky. "Věděla tedy, že se to může stát i nám. Na svůj věk prokázala neuvěřitelnou odvahu, jakou byste od takového dítěte jistě neočekávali."

GTA a poučit nás o bezpečnosti aut? Tady něco nehraje.

Zdroj: Shacknews

Na exkluzivitě her nesejde, říká Microsoft

Pohled do vydání byznys hrátek z období zpřed jednoho (a možní i více let) odhalí předpovědi analytiků, podle nichž dojde k omezení exkluzivity her pro jednotlivé konzole. Následující vývoj jim dal beze zbytku za pravdu, třebaže každá ze současných konzolí těží z obliby svých klíčových značek. A je to překvapivě Microsoft, který věří, že význam exkluzivit bude dále slábnout. "V minulosti v devadesátých a osmdesátých letech to byla velká otázka. Vzpomínám si na debaty Mario vs. Sonic. Co vidíme dnes, je skutečnost, že vliv exkluzivních her na prodeje stále slábne," vysvětluje Boris Schneider-John, produktový manažer Xbox 360 v Německu.

"Jsme v situaci, kdy konzole bojují o každého zákazníka a žádná z nich se nedostává do jasného vedení - zejména v případě Xboxu a PS3. Když k tomu připočtete cenu vývoje dnešních her, je pro vývojáře téměř nemožné upsat se jediné konzoli," dodává. Podle něj je otázka exkluzivit do příštích let již dopředu vyřešená: Sony i Microsoft budou pokračovat ve vytváření vlastních exkluzivních titulů, jimiž se snaží posunout herní zábavu na novou úroveň. Na druhé straně barikády zůstanou firmy jako EA nebo Activision, které si business model "upíšu se jediné konzoli" nemohou dovolit - a také si jej (s velmi drobnými výjimkami) nedovolí.

Zdroj: GI.biz

Microsoft snížil cenu Xboxu v USA. Kdy se dočká Evropa?

Měsíce kolující informace o snížení ceny konzole Xbox 360 se dočkaly svého potvrzení. Microsoft oficiálně potvrdil změnu ceny konzole Xbox 360 v USA, přičemž nejlevnější model Arcade klesnul pod magickou hranici 200 dolarů. Core edice je k dispozici za 299, Elite pak za 399 dolarů. "Jsme nadšeni, že jsme první novogenerační konzolí s cenou pod 200 dolarů, která je naší pozvánkou pro každého, aby si užil Xbox 360," dodává Don Mattrick, senior vicepresident herní divize Microsoftu. Jak dokazují statistiky předcházejících generací, hranice 200 dolarů sehrála klíčovou roli při budování obřího náskoku PS2 nad konkurencí – a Microsoft nyní věří v potenciálně stejnou situaci také u své konzole. Ptáte se, kdy se dočkáme dalšího zlevnění také u nás? 200 dolarů tu pří přepočtu nezní tak dobře jako stovkám Američanů… takže, kdo ví.

Zdroj: GI.biz

Vývojáři už dosáhli stropu výkonnosti Xboxu 360

Kdo jiný než Epic, který dal Xboxu 360 ceněnou sérii Gears of War, si může dovolit přijít s odvážným tvrzením, podle něhož již vývojáři pomalu dosahují limitů výkonnosti konzole Xbox 360. V rozhovoru pro Gamasutru to řekl Rod Fergusson, producent série Gears of War, podle něhož ale tato skutečnost nevyústí ve stále stejnou grafickou kvalitu nových her. Ty budou prý vypadat lépe díky dalším měsícům práce a optimalizace. "S dvěma nebo třemi lety optimalizací jsme se dostali mnohem dál, než co jsme na začátku odhadovali," vysvětluje. "Je spousta her ve vývoji, které se neobjeví v obchodech dříve než v roce 2010. Jsem si jistý, že budou vypadat fantasticky jednoduše proto, že vývojáři budou mít více času učit se z dřívějších chyb těch ostatních. Takže těžko říct, jak to půjde: myslím, že už se dostáváme k limitu možností Xboxu 360, ale stejně je zde ještě prostor ke zlepšení."

Zdroj: Gamasutra, GI.biz
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,