To není tak jednoduchý. Šlo o dočasnou akci a nárůst zákazníků byl taky dočasnej.
To že se jim zvedli kráktodobě zisky neznamená, že by to stejně fungovalo i z dlouhodobýho hlediska. A už vůbec ne, že by jim to zvedlo zisky.
Uvedu v číslech jak to myslím:
Řekněme, že 100 hráčů je za hru ochotno dát 1000kč
A dalších 100 hráčů je za tu hru ochotno dát pouze 400kč.
Valve nasadí cenu 1000kč a těch 10 lidí si ji začne kupovat... první měsíc 30, potom 20, potom každý měsíc 10 (prostě prodeje postupně klesají)
Následně Valve nasadí časovou akci se slevou 400kč. Ta nadchne tu další skupinu lidí a ti se na ni vrhnout. A řekněme že 80 z nich si hru za těch 400kč koupí.
A teď nastupuje na scénu kouzelná statistika - aneb přesná věda o nepřesných číslech, pomocí které lze dokázat cokoliv.
Před slevou si hru měsíčně koupilo 10 lidí. Při dočasné slevě 90 (ti slevnění plus klasická skupinka co by to vzala i za vyšší cenu) - hned tu máme údaj: sleva zvýšila prodeje na devítinásobek.
Potom nastoupí diskutéři v diskusích a začnou z toho vypočítávat - za 1000kč by si to koupilo 100 lidí, sleva zvedla prodeje na devítinásobek = se slevou by to koupilo 900 lidí a Valve by vydělal mnohem více.
Realita je bohužel jiná - tu hru by pořád koupilo oněch 200 lidí - jen s tím rozdílem že všichni za 400kč - a ve výsledku by Valve vydělalo méně.
Snad se z toho dá pochopit jak jsem to myslel. Nelze porovnávat běžné prodeje s nějakou dočanou akcí. Jasně že tam byl prodej vyšší protože se na ni vrhli višchni co o ni mají se slevou zájem, najednou. Pokud by hra stála od začátku méně, tak by se i oni rozprostřeli do delšího období prodejů - a násůsr by nebyl zdaleka tak razantní.