Tady musím podotknout, že nepřiměřeně vysoká hodnocení jsou bohužel zejména právě díky hráčům. Těm kteří už po prvním traileru (nejlépe pouze renderu) přesně ví kolik procent by si daná hra mě zasloužit. Prootže recenzent píše pro čtenáře a nesmí si je proti sobě popudit... musí hodnotit v takových číslech, které čtenáři unesou.
Příklad (prosím nechci flame, dosaďte klidně jinou hru) - Killzone 2 - co když by recenzent napsal "Jde o běžnou střílečku se skvělou grafikou a hratelností. Ale bohužel ji sráží délka, lineárnost a jendoduchý příběh s uspěchaným koncem. Klady a zápory jsou tak nějak vyváženy, proto hra dostává vyvážených 5/10 z neutrální poloviny stupnice"
Myslíš, že by si recenzent mohl takovéhle hodnocení dovolit? I když by si ho opravud myslel a stál si za ním? Banda fanoušků (kteří ještě nemají k dispozici ani demo) ho totálně rozšlape - argumenty že je podplacený MS, hru vůbec nehrál a závidí, vůbec tomu nerozumí (protože průměr hodnocení je jinde a recenzent podle některých čtenářů nesmí vybočovat z průměru) apod...
Takovou recenzi dá ještě jednu a dva a dostane padáka, protože magazín čtenáře k životu potřebuje.
Takže jedinej kdo si za zkreslený hodnocení her může, jsou sami hráči, protože drtivá většina z nich, tohle "předpokládané hodnocení" vyžaduje. Jakmile se výsledný hodnocení příliš odchýlí od toho co fanoušci čekají, je bláto na hřišti. Bohužel. Proto budou nejhypovanější hry vždycky dostávat desítky i když by byly podprůměrný. A není ani ntuný v otm hledat úplatky...