Byznys hrátky: Wii v Anglii zdraží

Xbox 360 je jedničkou v online hraní * Šéf Activisionu volá po snížení ceny konzolí * Take-Two ve ztrátě 50 milionů dolarů
Byznys hrátky: Wii v Anglii zdraží
Seznam kapitol
  1. Herní zpravodajství
  2. Krátké zprávy a žebříčky

Šéf Activisionu volá po snížení ceny konzolí

Bobby Kotick se s veleúspěchem Activision Blizzard dostal do role hlavního komentátora herního dění a uzmul tuto pozici Johnu Riccitiellovi z Electronic Arts. V posledním rozhovoru pro Reuters Kotick potvrdil, že podle dostupných odhadů poroste herní průmysl významným tempem také v letošním roce navzdory problematickému ekonomickému ovzduší. Zmíněný růst by pak ještě mohl být dále podpořen snížením ceny herních konzolí, třebaže takový krok výrobců není zřejmě na pořadu dne.

"Koncová cena současných konzolí stále nedosáhla limitu, kdy by se staly dostupnými pro masového zákazníka," vysvětluje Kotick. "Myslím, že když se potýkáte s takovým ekonomickým vývojem, v němž se svět aktuálně nachází, je velký rozdíl mezi konzolí za 200 a 300 dolarů." Kotick zároveň potvrdil, že se Activision více zaměří na konzoli Wii od Nintenda. "V minulosti jsme Wii brali jako rozšíření našich snah pro PlayStation a Xbox. Myslím proto, že můžeme udělat mnohem lepší práci ve vytváření originálního obsahu pro Wii. Poznáte to už v letošním roce," uzavírá.

Zdroj: GI.biz

Xbox 360 je jedničkou v online hraní

Dokazuje to alespoň nejnovější průzkum americké agentury NPD. Podle ní konzole od Microsoftu pokrývá 50 % online trhu v USA, přičemž jí pronásleduje Wii, jehož podíl meziročně vzrostl z 19 na 29 %. Zpráva dále ukazuje razantní propad PS2 ve prospěch jejího nástupce.

Zaujme ale také porovnání konzolového trhu s tím počítačovým, kde je výsledek jasný: na jednoho online hráče na konzolích připadají tři na PC. Celkové výsledky PC jsou nicméně o něco horší než v předchozích letech. Zajímavý je také pohled na věkové skupiny online hráčů. Zatímco podíl hráčů ve věku 13-17 let vzrostl, u dalších významných skupin – 18-34 let a 35-54 let – se podíl meziročně zmenšil.

Zdroj: GI.biz, NPD

Take-Two ve ztrátě 50 milionů dolarů

I přesto, že se představenstvo společnosti Take-Two stále ještě může radovat z prodejů čtvrtého GTA (celosvětově už prý bylo vyexpedováno přes 13 milionů kopií), ekonomická situace společnosti není ideální. Dle finančních výsledků za poslední čtvrtletí se firma ocitla ve ztrátě přibližně 50,4 milionů dolarů.

A to i navzdory skutečnosti, že krom GTA 4 dopravili na trh několik dalších, neméně úspěšných titulů (Midnight Club: Los Angeles, NBA 2K9). Na nepříznivé situaci přitom nic nezměnil ani úspěch GTA 4 DLC Lost & Damned, které si podle předběžných odhadů pořídilo přes milion hráčů (od dalšího milionu se nákup očekává do konce roku).

I když se čtvrtletí ukončené 31. lednem jeví nepříznivě, právě zmiňované Lost & Damned, očekávané Chinatown Wars, či druhý Bioshock by měly zajistit, že se firma velice brzy vrátí zpět do sedla. S tím ostatně počítá i předseda představenstva, Strauss Zelnick, který si od letošního line-upu společnosti slibuje další úspěšný rok. Jak je ale v případě Take-Two zvykem, bez ohledu na úspěch her jako Bioshock 2 bude letošní rok hubenější než ten loňský. To by se opět mělo změnit s rokem 2010, kdy dorazí další díl série GTA.

Zdroj: CVG

Microsoft je žalován kvůli porušení patentu

Společnost PalTalk žaluje Microsoft o náhradu škody ve výši devadesáti milionů dolarů kvůli porušení patentu. O porušení se prý jedná jak v případě hry Halo, tak i u obou konzolí ze stáje Microsoftu, které podle obžaloby používají patentovanou metodu vytáčeného připojení.

Kdokoliv je nějak úspěšný, musí počítat s problémy. Příkladem by mohlo být i právní oddělení společnosti Microsoft, které má nyní o jednu soudní kauzu na starost více. Holding PalTalk totiž před několika lety odkoupil za 200 tisíc dolarů patenty společnosti MPath, které specifikují technologii propojení počítačů a ovládání interaktivních aplikací. To vše provozované výhradně prostřednictvím vytáčeného připojení. Dané patenty jsou pak porušeny zejména hrou Halo, ale i samotnými konzolemi od Microsoftu, za což si PalTalk žádají odškodnění ve výši devadesáti milionů dolarů.

Celá věc se už dostala až před soud, kde zástupci Microsoft sice potvrdili, že se společností MPath jednali, ale jejich řešení se jim nezdálo dobré. Zvolili tak patent jiné firmy, který získali jak pro konzole, tak i pro hry. Je to vidět třeba i na tom, že hra pochopitelně nepoužívá vytáčené připojení ke spojení s jinou konzolí. Navíc je prý úsměvná i částka, o niž je Microsoft žalován, zvláště pak ve srovnání s cenou vlastního patentu. Předpokládá se, že do dvou týdnů by mělo být u soudu rozhodnuto. Budeme vás dále informovat.

Zdroj: GI.biz 

Související články
  1. Byznys hrátky: Activision koupí vývojáře v problémech
  2. Byznys: Bohemia Interactive se pře s Codemasters
  3. Byznys hrátky: Vysoká cena her není problém, tvrdí Valve
  4. Byznys hrátky: Prodeje PS3 v lednu meziročně poklesly
  5. Byznys hrátky: EA ve ztrátě, čekají se velké změny
  6. Byznys hrátky: Vývojáři pod tlakem průměrného hodnocení

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Plus a Sundered zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: akce na PlayStation Pl…

Na všech platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Někdy je toho ale tolik, že se v tom člověk jen těžko orientuje. My vám s tím rádi pomůžeme. Podívejte se níže na akce, které by vám tento týden neměly uniknout.

10.  1.  2020 |
Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „fotografují“ úchvatné snímky

Nejkrásnější hry uplynulých let: hráči ve hrách „f…

Stále více her začíná nativně využívat foto režimy a my se tak můžeme dívat na umělecká díla hodná našich obrazovek.

21.  1.  2020 | | 6 N/A
V Assassin

V Assassin's Creed Ragnarok procestujete Evropu, p…

Další díl populární série začíná unikat na internet stále více a oficiální odhalení už je víceméně na spadnutí.

11.  1.  2020 | | 5 N/A
CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke konci vývoje Cyberpunku

CD Projekt Red přiznává brutální režim vývojářů ke…

Dokončit Cyberpunk 2077 není pro vývojáře žádný med a to nejhorší zřejmě teprve přijde.

20.  1.  2020 | | 5 N/A
Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Hráli jsme DOOM Eternal: peklo je na Zemi

Nedávno jsme dostali možnost vyzkoušet si ve Varšavě nový Doom Eternal. A stálo to za to! Takhle brutální a rychlou řežbu jsme tu ještě neměli.

21.  1.  2020 | | 10 N/A