Byznys hrátky: World of Warcraft měl být zdarma

EA plánuje speciální ovladače pro své sportovní hry * PS3 způsobila Sony ztrátu 3 miliardy dolarů * Snížení ceny Xboxu 360 dává smysl, tvrdí analytik
Kapitoly článku

EA plánuje speciální ovladače pro své sportovní hry

Zatímco japonské Konami vyzývá k mezi-hernímu využívání periferií pro hudební tituly, což by snížilo náklady na výrobu i pořízení těchto herních novinek, největší současný vydavatel Electronic Arts se rozhodl postupně vybavit své sportovní hry samostatnými ovladači. Na pařížské konferenci GDC to potvrdil David McCarthy, podle nějž se první periferie objeví u jimi vydaných her již v průběhu příštích 12 měsíců. Přesto jsou si podle vlastních slov v EA vědomi rizika, které s sebou toto rozhodnutí přináší. "Musíte být opatrní, protože takový Rock Band má skvělé periferie, ale celé balení je velmi drahé," vysvětluje McCarthy. Podle něj se EA budou snažit přinést takovou periferii, která "nevytvoří žádnou bariéru pro dostupnost hry jako takové". Nechejme se překvapit, co přesně na nás EA Sports chystají.

Zdroj: Gamasutra, GI.biz

World of Warcraft měl být zdarma

Ač to dnes zní neuvěřitelně, vůbec nejúspěšnější masivně multiplayerová hra historie – World of Warcraft – měla být původně fanouškům zpřístupněna zcela zdarma. Před několika dny to pro zahraniční server Gamasutra potvrdil Rob Pardo, senior vice-president Blizzard Entertainment. "Když jsme začali pracovat na World of Warcraft, chtěli jsme, aby žilo pouze z reklamy," uvedl Pardo a dodal: "Nechtěli jsme si účtovat měsíční poplatky, avšak po důkladnějším průzkumu trhu jsme si uvědomili, že to jinak nepůjde."

Z pohledu mnohých hráčů se to může jevit jako zrada, nicméně z pohledu Blizzardu je to obrovské štěstí. S téměř jedenácti miliony předplatiteli by se totiž legendární studio měsíčně připravilo o několik set milionů dolarů.

Zdroj: Gamasutra

PS3 způsobila Sony ztrátu 3 miliardy dolarů

Prodej PS3 pod výrobními náklady způsobil japonské Sony za dobu posledních dvou let ztrátu ve výši 3 miliard dolarů; potvrdila to finanční zpráva za fiskální rok 2008, která byla zveřejněna minulý týden. Podle údajů serveru Kotaku ztratila Sony 2,16 miliardy dolarů v roce 2007 a 1,16 miliardy o rok později. Výrobní náklady konzole v době uvedení se pohybovaly kolem 800 dolarů, zatímco spotřebitelům byla nabízena za maloobchodní cenu 500 – 600 dolarů. Sony v reportu zároveň varovala své investory, že vysoká investice do projektu PS3 nemusí být návratná za předpokladu, že konzole nezíská výraznější zastoupení na všech důležitých trzích.

Herní divize přesto vykazuje povzbudivé výsledky. Prodeje her a hardware vzrostly minulý rok o 26,3 % na 2,5 miliardy dolarů, celá divize přesto vykázala operační ztrátu ve výši 1,2 miliardy dolarů. Sony zároveň zveřejnila i celkovou prodejnost svých systému v porovnání s předchozím rokem:

  • ·PS2: 13,73 milionů (meziročně - 0,98 milionu)
  • ·PSP: 13,89 milionů (+ 4,36)
  • ·PS3: 9,24 milionů (+ 5,63)

Zároveň byly zveřejněny i prodeje her a dalšího software pro systémy japonského výrobce:

  • ·PS2: 154 milionů (- 39,5 milionů)
  • ·PSP: 55,5 milionů (+ 0,8)
  • ·PS3: 57,9 milionů (+ 44,6)
Zdroj: GI.biz, Kotaku

Snížení ceny Xboxu 360 dává smysl, říká Pachter

Informaci, nebo spíše předpoklad z minulého týdne, podle nějž Microsoft v průběhu E3 sníží cenu konzole Xbox 360, podpořily tento týden zprávy ze zahraničních obchodů; podle nich dojde k poklesu ceny ještě před E3, konkrétně o 50 dolarů u verze Premium. Podle uznávaného analytika Michaela Pachtera dává podobný krok ze strany Microsoftu smysl. "Microsoft byl doposud vždy v pozici, kdy vyčkával do doby, než Sony snížila cenu. Dnes ale má to, co v minulosti nikoliv - výhodu průběžného snižování výrobních nákladů." Poslední zveřejněné hospodářské výsledky Sony, která v posledním roce prodělala jednu miliardu dolarů kvůli PS3, prý naznačují, že japonský výrobce stále tratí okolo 100 dolarů na jedné prodané konzoli. "Pokud si dáte dohromady výhodu Microsoftu ve snižování nákladů na výrobu a neochotu Sony k dalšímu prohlubování ztrát, je poměrně snadné představit si Microsoft, jak mění svou strategii a snaží se být tzv. price leaderem."

Další důvody pro podobný krok ze strany Microsoftu se nabízí: PS3 poráží Xbox 360 v USA a významně také v Evropě, kde ale Microsoft podle svých slov stále v celkových prodejích nad svým rivalem vede. Reakce ze strany Sony se prý bude odvíjet od toho, jak se snížení ceny Xboxu projeví na jeho prodejích. "Pokud se zvednou významně, řekněme okolo 300 tisíc kusů měsíčně v USA, Sony bude muset reagovat. Věřím tomu, že každý prodaný Xbox je mínus jedna prodaná PS3 – a v tomto ohledu očekávám, že se Sony bude chovat racionálně," uzavírá Pachter.

Zdroj: GI.biz
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,