PC | Xbox One | X360 | PS3 | Akce

Call of Duty: Advanced Warfare - hollywood nanovo

Call of Duty s novou grafikou a na next-gen? Sice už to slibovali loni, ale tentokráte to fakt vypadá nadějně!

Jestli má nějaká hra letos opravdu šanci zcela se odpoutat od nelichotivých stigmat minulosti a skutečně zazářit, pak je to právě nové Call of Duty. Změna vývojářského týmu, příchod nových konzolí a absence jakékoli zvučnější konkurence, to vše dává autorům ze Sledgehammer Games ohromný manévrovací prostor a potenciál, který série měla naposledy snad v roce 2007. Otázkou ovšem zůstává, jak s ním lidé, kteří byli jen pár krůčků od vlastní vietnamské odbočky, a kteří si své odpracovali už na třetím Modern Warfare, naloží.

Nová generace reality

Dobře? Špatně? Těžko říct, do prosincového vydání je ještě přeci jen docela daleko a taky nejsme takoví jasnovidci jako autoři, jenž se svým prvním plnohodnotným Call of Duty pouštějí do blízké budoucnosti a z křišťálové koule věští konflikty soukromých armád. Ano, přesně tohle je námět Advanced Warfare a skutečně to jako slibovaná změna a restart moc nezní. O kompletním předělávání a obřadním pálení ovšem ani Advanced Warfare být nemá a když mluvíme o změně, jde hlavně o technologii a sympatických detailech.

1402389207-call-of-duty-advanced-warfare-2.jpg 1402389211-call-of-duty-advanced-warfare-3.jpg 1402389214-call-of-duty-advanced-warfare-4.jpg

Pokud jste si tedy vyvěštili, že tentokráte nepůjde o FPS s válečnou tématikou, pak asi rovnou můžete jít o dům dále. Tohle je totiž filmová FPS jako řemen, která se základům série nezpronevěřuje ani v nejmenším. Spíše jen odhazuje zbytečnou přítěž starých časů a snaží se hráčům přinést moderní technologie nové generace konzolí, popřípadě herní design, který posune žánr podobně, jako to udělalo zmiňované Modern Warfare.

 

Nazelenalá barevná paleta zůstala, ale jinak se máme těšit na kompletně přepracovaný engine, konečně důstojné rozlišení textur a hlavně plejádů technologií

 

A jedno je jisté, autorům se to skutečně daří a minimálně na první pohled vypadá nové Call of Duty skutečně k světu. Pravda, nazelenalá barevná paleta zůstala, ale jinak se máme těšit na kompletně přepracovaný engine, konečně důstojné rozlišení textur a hlavně plejádů technologií, které vám dost možná budou závidět i kamarádi s Battlefieldem.

1402389220-call-of-duty-advanced-warfare-1.jpg

Třeba takové okolní prostředí a jednotlivé levely vycházejí ze skutečných míst a jejich fotografií, které si autoři upravili spolu s experty na městskou zástavbu, vojenství a futurismus. Vedle klasických propriet současných konzolových novinek chtějí autoři s COD hrát také na notu takzvaného inteligentního designu úrovní a herního světa jako celku, který má kopírovat a vycházet z reality takřka ve všem.

1399274327-6.jpg 1399274329-2.jpg 1399274335-7.jpg

S novými možnostmi PS4 a Xboxu One navíc letošní Call of Duty nabídne třeba revoluční simulaci zvuku a atutoři se kasají i unikátním použitím nejnovějších trendů na poli motion-capture technologií. Nevím jak vám, ale mě ještě pořád přijdou ksichty Kevina Spaceyho a dalších hodně gumové a cameronovské kamery z Avatara 2 v tom prostě nevidím, ale zvukově skutečně série určitý posun udělala. Úplné vynechání obyčejně nahraných zvukových samplů zbraní a vozidel a jejich nahrazení speciálně vytvořeným softwarem, který výsledný zvuk simuluje ze zvuků jednotlivých součástek tak skutečně funguje a nejedná se pouze o krásnou promo větu na krabičce.

8 souvislých let

Obyčejným marketingovým lákáním pak snad nebude ani jinde vynikající Kevin Spacey a okolo jeho osoby vystavěný příběh. Ten staví na diskutovaném trendu soukromých vojenských organizací a rozvíjí jejich potencionální nebezpečí na pozadí pádu centralizovaných vlád. Jako vždy pak nabídne singleplayerová kampaň strhující filmové momenty, mnoho výbuchů ale také snahu nastavit zrcadlo době. Vývojáři ze Sledgehammer Games, jejichž valná část kdysi pracovala na prvním Dead Space, se ostatně závažnějších témat nebojí a už dříve se snažili Activision dotlačit ke Call of Duty z Vietnamské války, tedy z dějinné etapy, na kterou se na cílovém americkém trhu nevzpomíná rádo.

1399274340-1.jpg 1399274340-3.jpg 1399274345-4.jpg

Není to však pouze o Kevinu Spaceym a jeho nejspíše záporného postavě ředitele soukromé vojenské organizace Atlas. Hráč sám se vtělí do postavy vojína Mitchella, který hned v úvodu přijde o ruku a následně se stane členem právě Atlasu. Zajímavé přitom je, že snad vůbec poprvé bychom si měli celou hru prožít prostřednictvím pouze jedné postavy. Podle slov samotných producentů si prožijeme hned 8 dlouhých let v jeho kůži a postupně zažijeme radosti i pády. Samozřejmě to však neznamená, že přijdete o rozmanité lokace rozeseté po celém světě roku 2054 nebo absurdně filmové a přepálené monety.

 

Tvůrci si zakládají na tom, že nic z toho není naprosté sci-fi a snaží se rozvíjet především současnou techniku a smysluplně ji vylepšovat

 

Ty budou pochopitelně schváleny nezávislými poradci z řad armády a jiných ozbrojených složek a tvůrci se chlubí skutečným dorazem na realitu a stoprocentní zužitkování skutečného výzkumu a vojenských prototypů. Z rozmanitého, zejména motorizovaného arzenálu už jsme viděli například bezpilotní letouny, drony, stíhačky příštích dekád a hlavně pro hru tolik důležité exo-skeletony. Tvůrci si ale zakládají na tom, že nic z toho není naprosté sci-fi a snaží se rozvíjet především současnou techniku a smysluplně ji vylepšovat. Ve hře se tak setkáte třeba i se starým dobrým AK 47, jen značně upraveným, nebo granáty, které sice dělají něco jiného, než dnes, ale pořád jsou to ty staré dobré granáty.

1399274345-8.jpg

Stará dobrá FPS

Zdaleka nejdůležitějším prvkem války budoucnosti jsou však ty zmiňované mechanické oblečky, které vojákům umožní zvedat stovky kil vážící předměty, skákat výše než kdy předtím a pochopitelně i rychlejší reakce a pohyb. Ano, to už sice trošku mimo realitu je, ale zase to na druhou stranu autoři používají smysluplně.

 

Autoři mají pravdu v tom, že armádní FPS moc nezměníte a střílení, tankové bitvy nebo házení granátů opravdu budou stejné

 

Jestli totiž tohle Call of Duty bude revoluční po stránce grafiky, pak bude spíše tradiční, maximálně evoluční co do hratelnosti. Už příběh ostatně moc nevystupuje z vyjetých kolejí a nejinak tomu bude i stran hratelnosti. Autoři ostatně mají pravdu v tom, že armádní FPS moc nezměníte a střílení, tankové bitvy nebo házení granátů opravdu budou stejné. Za to ale můžete hráči nabídnout více možností, umně dávkovat třeskutou akci a tiché pasáže, popřípadě ozvláštnit průběh hry právě těmi hollywoodskými efekty a výbuchy.

Screenshot 2014-05-02_12-40-35.jpg Screenshot 2014-05-02_12-40-55.jpg Screenshot 2014-05-02_12-42-49.jpg

A právě o tom Advanced Warfare bude. Tvůrci slibují více možných řešení té samé mise, otevřenější koridory a díky exo-skeletům i důraz na vertikalitu koridorů. Ano, koridory skutečně zůstávají a upřímně, asi by to bez nich ani nefungovalo, ale zato se mají střídat třeskuté horské dráhy s tichými pasážemi a otevřenějším prostředím, které dá hráči částečně na výběr. Šéf Sledgehammeru Glen Schofield to nazývá inteligentní level design a přístup, který má definovat novou éru v historii značky.

1399274345-9.jpg

Návrat krále?

Podaří se to? A záleží na tom vůbec? Ať už udělají kluci ze Sledgehammer Games jakkoli velký skok, Call of Duty si své publikum nakonec vždycky najde a jak to tak vypadá, minimálně příznivci starších dílů a typické Call of Duty hratelnosti se mají na co těšit. Díky novému vzezření a hlavně moderním technologiím si však jistě najde Advanced Warfare i kupu příznivců z druhého tábora. Konkurence je ostatně mizerná, ne-li žádná a minimálně takhle na papíře vypadá nové Call of Duty naprosto parádně!

Váš názor Další článek: Assassin's Creed: Unity a čerstvá procházka Paříží

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,