PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Call of Duty: Black Ops - nemyslet, střílet! (recenze)

Největší herní událost roku, hlásají reklamní nápisy. Co se týče vysokých prodejů, budou mít asi pravdu. Po kvalitativní stránce je to na jiné vyprávění.

Nic, restartujete checkpoint, tentokrát parťák dveře otevírá a vy pokračujete do velína, kde vás čeká divoká přestřelka. Sověti nabíhají a kryjí se za stoly, střelbou masakrujete vybavení, duní výbuchy granátů, vojáci smrtelně chroptí a pořvávají… prostě akce, až se tají dech.

Vybočte z kolejí a pravda vás praští do ksichtu – máte před sebou zoufale lineární, těžce skripty protkanou střílečku

Takové je Call of Duty: Black Ops, nepřemýšlejte, neberte to vážně a užijete si dravých sedm hodin.

Call of Duty Black Ops 04.jpg

Vybočte z kolejí a pravda vás praští přímo do obličeje – máte před sebou zoufale lineární, těžce skripty protkanou střílečku, ve které je hlavním smyslem protivníků vykouknout zpod překážky a nechat se trefit do hlavy a funkcí spolubojovníků vyřvávat válečné hlášky a zvedat vás ze země, když vás srazí jedna z bezpočtu skriptovaných explozí.

Hra smrti o prachy

Hodnotit Black Ops jen podle single-playeru, nevysloužila by si víc než šestku. Multiplayer však už dlouho představuje největší lákadlo série, které pravidelně plní servery navzájem se masakrujícími hráči. Stejně tak tomu bude bezesporu i tentokrát, protože hra si bere to nejlepší z předchozích dílů a přitom se nebojí inovací: Treayrch například obměnili model získávání nových skillů a vybavení tak, že si tentokrát vše kupujete za herní měnu.

Call of Duty Black Ops 09.jpgCall of Duty Black Ops 10.jpg

Zároveň ale zůstává i omezení podle úrovní, takže existuje určitá rovnováha. S penězi však lze hazardovat prostřednictvím zcela nových  Wager Match, což je série módů se specifickými zbraněmi – jednou například všichni mají jen kuši s výbušnými šípy, jindy se zbraně v časových intervalech mění. Kromě toho však nechybí ani módy známé z předchozích her.

Map k vyřádění je celkem čtrnáct a již tradičně vycházejí lokací, kterými se prostřílíte v kampani. Nedílnou součástí hry je bohatá možnost upravení si postavy, zbraní… vlastně všeho. Za už zmíněnou měnu si lze kupovat spoustu vizuálních odlišení: nové maskování, barvy pro zbraně, ikonu zaměřovače a tak dále. Je toho daleko víc, multiplayer je promyšlený a zřejmě bez problémů nahradí Modern Warfare 2. Už jen z toho sžíravého úhlu pohledu, že se jedná o novou hru. Nicméně pravá zkouška multiplayeru proběhne až v následujících dnech, kdy se do něj zapojí čerství majitelé hry.

Z World at War se vrací velmi zábavný mód, ve kterém až ve čtyřech hráčích kooperativně čelíte stále novým a silnějším vlnám zombií, nakupujete si nové zbraně a odemykáte další části úrovně. Oproti předchozí variantě máte hned několik map, jedna, v níž hraje prim vtipné osazenstvo, se pak odemkne po dohrání single playeru.

Znovu a stejně

Grafika Xboxové verze, kterou jsme hráli, je zase o něco detailnější a hezčí než v Modern Warfare 2, i když je znatelné, že engine dosahuje svého stropu. Vyzdvihnout zaslouží obličeje, které vypadají uvěřitelně a na rozdíl od Medal of Honor si hra drží skálopevný frame-rate i při nejzběsilejších scénách. Naopak nepotěší slabá fyzika a různé technické chyby, jako prolnutí polygonů. Zvlášť divně vypadají i nějaké věci typu příliš častého ustřelování končetin, i když máte v ruce obyčejnou pistoli.

Call of Duty Black Ops 12.jpgCall of Duty Black Ops 13.jpg

Call of Duty: Black Ops pokračuje ve vyšlapané cestičce nastavené Modern Warfare 2: kampaň opět představuje epicky přeplácanou akční jednohubku, ke které nemá příliš smysl se po jednom dohrání vracet. Je však alespoň sympatické, že se Treyarch vydali trochu jiným směrem, co se týče narativního stylu vyprávění. Vylepšený multiplayer pak nabízí kvanta obsahu a zábavy, navíc jsou tu i zábavné zombie a pár skrytých easter eggů, takže hra svoji hodnotu má. Pokud vás neznudily už předchozí díly, Black Ops si opět užijete.

Call of Duty: Black Ops pokračuje ve vyšlapané cestičce nastavené Modern Warfare 2

Žánr: Akce | Lineární střílečka
Výrobce: Treyarch | Webové stránky hry