Call of Duty: Black Ops 4 - z deště pod okap

Nový díl FPS střílečky Call of Duty se nám konečně odhalil prvními trailery a spolu s tím se vývojáři podělili o zajímavé informace.

Předem je nutno říct, že spekulace ohledně absence příběhové kampaně byly pravdivé. Hru pro jednoho hráče tady vůbec nenajdete, Treyarch se očividně chce soustředit především na módy pro více hráčů a "jít s dobou", ať už se hráči protiví sebevíc. Jako první se nám představil klasický multiplayer.  

Black Ops 4 se bude odehrávat v blízké budoucnosti, oproti předchozím dílům prý vývojáři ale trochu zvolní. Nečekejte žádné exo-obleky a podobné futuristické vychytávky. Stejně jako u loňského WWII se řídili pravidlem "Boots on ground", tedy nohama pevně na zemi. Pravidlo "Guns up" pak znamená, že nemusíte přestat střílet za žádných okolností. Pokud tedy nezemřete. Během jakékoliv činnosti nemusíte sundávat prst ze spouště, ať už zrovna házíte granát nebo se přitahujete hákem jako ve druhém Titanfallu. 

Vývojáři se dušují, že se chtějí vydat realističtější a taktičtější cestou, ale podle záběrů z multiplayeru to vypadá, že to bude stejně rychlá akce jako každý rok. Jejich cílům by mělo dopomoci i přepracování systému léčení. Už nebude žádné samoléčení, ale ani lékárničky se nevracejí. V tomhle ohledu se Treyarch inspiroval od kolegů z Ubisoftu. Léčba tak bude fungovat podobně jako v posledních dílech Far Cry, pěkně manuálně.  

 

Už nebude žádný samoléčení, ale ani lékárničky se nevracejí. V tomhle ohledu se Treyarch inspiroval od kolegů z Ubisoftu

 

Při prezentaci padla zmínka i o zbraních. Prý je tvůrci kompletně přepracovali, hlavně co se zvuků a zpětného rázu týče, pocit ze střelby tak by měl být podstatně lepší. Každá z nich pak bude mít unikátní set upravitelných prvků. Stejně tak si budete moci upravit třídy podobně jako v minulých dílech. Kompetitivní hráče jistě potěší návrat režimu League Play.  

youtu.be-ooyjaVdt-jA.pngyoutu.be-ooyjaVdt-jA (4).pngyoutu.be-ooyjaVdt-jA (3).png

Po multiplayeru přišli na řadu zombie. Ti oproti předchozím dílům dostanou mnohem větší prostor. Tento režim bude obsahovat i určitou formu příběhu, který by měl alespoň částečně nahradit chybějící kampaň, ale jako vždy to nejspíš nebude nic světoborného. Bude se odehrávat ve zcela novém univerzu s novými postavami. Při vydání bude obsahovat tři plnohodnotné, samostatné kampaně, postupně by měly přibývat i další formou DLC. 

První z kampaní se jmenuje IX. Vypadá opravdu zajímavě, protože se v ní podíváme do starověké gladiátorské arény. K tomu náleží i dobové zbraně. Jsme velmi zvědaví, zda vývojáři zvládnou udělat souboje s chladnými zbraněmi alespoň stejně dobře, jako se střelnými. V další kampani Blood of the Dead se podíváme na Titanic, romantická plavba to ale nebude. Ukázka ze začátku vypadá, jako by byla z úplně jiné série. Pak se to ale rozjede a už padají hlavy nemrtvých. V poslední se pak podíváme do vězení. Tato kampaň bude do jisté míry inspirovaná mapou Alcatraz z Black Ops 2. 

 

Treyarch chce více zapojit komunitu, proto připravil systém vytváření a plnění komunitních výzev

 

Spolu s tím bylo představeno i několik nových systémů. Treyarch chce více zapojit komunitu, proto připravil systém vytváření a plnění komunitních výzev. Jak přesně to bude fungovat jsme se zatím nedozvěděli. Pro nové hráče bude k dispozici mód zombie rush, který vám pomůže dostat se do hry. Zkušení hráči pak mohou hned naskočit do těžších obtížností. V rámci režimu Calling budou do hry přibývat pravidelné a časově omezené výzvy. Systém mutací vám pak dovolí upravovat chování a počty zombíků a k tomu budete moci hrát s boty místo skutečných hráčů. Zatím to může znít docela zmateně, ale také dostatečně pestře. Uvidíme na E3.

youtu.be-XXoeSYi_vcA (2).png

Bude to vůbec to největší množství obsahu, co kdy zombie složka Call of Duty měla. To ale ještě není konec, protože přichází BlackOut.  

Ano, i spekulace o chystaném battle royale módu se potvrdily. Bude to největší mapa v historii série, dokonce 1500x větší než Nuketown. Když se ale podíváte, jak velký Nuketown je, není to zase takové terno. I v tomto režimu chtějí tvůrci zachovat typickou frenetickou hratelnost. Budeme moci řídit pozemní, vodní i vzdušné dopravní prostředky, což je docela pokrok oproti konkurenčním battle royale titulům. Celé prostředí se bude skládat z částí starých map a budeme potkávat i staré známé postavy ze všech předchozích dílů. Pokud to vývojáři zpracují dobře, mohl by to být opravdu úspěch vzhledem k tomu, že battle royale je v současnosti jeden z nejpopulárnějších žánrů.  

youtu.be-ooyjaVdt-jA (1).png
youtu.be-XXoeSYi_vcA (1).pngyoutu.be-XXoeSYi_vcA.pngyoutu.be-ooyjaVdt-jA (2).png

Celkem nás také překvapily kroky ohledně PC verze. Bude k dostání výhradně přes Battlenet od Blizzardu, podobně jako Destiny 2. Prý to ale neznamená, že svoji platformu otevřou všem ostatním vývojářům. Integrace hry do jejich systému není jednoduchou záležitostí a vyžaduje hodně času a zdrojů. Zároveň s tím ale dodávají, že na PC verzi si dávají řádně záležet. Bude podporovat mimo jiné i 4K rozlišení s HDR a širokoúhlé monitory.  

Informací je hodně, ale ne každého fanouška zrovna potěšily. Jaký na nové Call of Duty máte názor vy? Podělte se s námi v komentářích. Samotná hra vychází 12. října na PC, PS4 a Xbox One.  

Váš názor Další článek: MXGP Pro od studia Milestone bude motokros pro ty nejnáročnější

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,