PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Call of Duty: Modern Warfare 3 - střílečka podle šablony (recenze)

Neexistuje silnější herní značka než Call of Duty. Změny jsou nežádoucí, hlavní je dát hráčům, co chtějí. Chcete ještě vůbec Modern Warfare 3?

Kampaní zábava pro jednoho hráče nekončí, ještě jsou tu tradiční Special Ops, které se dají hrát i v sólo hře. Klasické mise (je jich 16) nově doprovází mód Survival, což je varianta na klasickou hordu – čelíte stále silnějším vlnám protivníků. Za zabíjení získáváte peníze, které lze investovat do munice, nových zbraní a podpory, jako je třeba nálet, výsadek vojáků a tak podobně. Mapy jsou přebrány z multiplayeru, takže si je můžete projít ještě před zapojením se do hromadné mely, což je fajn. Stejně tak je fajn na konzolích obvyklá podpora split screenu.

Modern Warfare 3 05.jpg Modern Warfare 3 07.jpg

Samotná klasická hra více hráčů jde ve šlépějích svých předchůdců – pojetí je spíše akční, kdy záleží na skillu každého hráče. Mapy mají menší rozlohu a na vozidla můžete zapomenout. Pro týmovější hru s vojenskou technikou zamiřte spíš k Battlefield 3.

Samotná klasická hra více hráčů jde ve šlépějích svých předchůdců

Jiné pojetí multiplayeru pochopitelně není chyba, protože i bez vozidel je rozstřelování si hlav v MW 3 prostě zábava. Jejími základy je silný pocit ze střílení a hlavně výtečný motivační systém. Prakticky u všeho najdete nějakou možnost zlepšování; každou zbraň můžete vylepšit, každý kousek vybavení, stejně tak si odemykáte další nové perky. Když už jsem je zmínil, tvůrci vyházeli některé přesílené věci a celkově si s vyvažováním dali kus práce.

Modern Warfare 3 10.jpg Modern Warfare 3 11.jpg

Ostatně i systém Killstreaků byl překopán, nově je to Pointstreak a zvyšuje se nejen zabíjením, ale i plněním úkolů. Nově si můžete vybírat i ze tří různých balíků bonusů: Assault, Support a Specialist. Assault zpřístupňuje útočné věci jako vrtulníky a Predatory, Support vám dá třeba SAM věže a nejzajímavější je Specialist, který nabízí další perky podle výběru hráče. Funguje to výborně, i když asi občasnému vyvážení a opravování v podobě patchů se nevyhneme. Nicméně to platí snad pro každý multiplayer.

Další novinky představuje systém duálních zaměřovačů (všimnete si toho už v kampani), kdy na zbrani můžete mít třeba Red Dot a klasickou optiku. I s odstřelovačkami se tak dá poměrně rozumně útočit nablízko. Přibyl i pár nových módů, zábavný je „Kill Confirmed“, kdy musíte sebrat z vojáka vypadnuvší psí známku, jinak se zabití nezapočítá. Známky ovšem mohou sbírat oba týmy, což dodává na důrazu týmové spolupráci. Celkově je v multiplayeru změn oproti kampani docela dost, i když jádro opět zůstává stejně zábavné. Vyškábat se na 80. úroveň zabere spoustu času, a pak stejně můžete vesele pokračovat dál.

Proč mířit výše?

Modern Warfare 3 stále staví na stejném grafickém enginu, což znamená jedno: hezčí grafiku rozhodně najdete u Battlefield 3. Naštěstí to není až taková hrůza, tedy určitě u Xboxové verze, kterou jsme měli k dispozici. Může za to přeci jen omezenější rozložení úrovní, jenž je plné různých detailů.

Modern Warfare 3 stále staví na stejném grafickém enginu, což znamená jedno: hezčí grafiku rozhodně najdete u Battlefield 3

Částicové efekty a výbuchy vypadají naprosto skvěle a vyvažují horší textury i slabší model destrukce. Znatelně horší je však zvuková stránka, kde jasně vítězí Battlefield 3.

Modern Warfare 3 12.jpg Modern Warfare 3 13.jpg

Modern Warfare 3 je bez debat slušná střílečka, která své kvality má. V žánru striktně lineárních akcí asi jen těžko bude hledat konkurenci, protože Infinity Ward mají zkušenosti, i když část vývojářů odešla. Největší chybu tak představuje prakticky nulová originalita a žádná snaha o posun vpřed. Ovšem dokud Call of Duty bude představovat dojnou krávu, bylo by naivní od tvůrců čekat, že přestanou hráčům dávat, co chtějí. Tak si to nějak přeberte.

Žánr: Akce | Moderní válečná FPS
Výrobce: Infinity Ward | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 8. listopadu 2011