Call Of Duty vs Battlefield: jaké válečné peklo vede?

V čem jednotlivé sérié vynikají a v čem naopak zaostávají?

Série Call Of Duty a Battlefield patří v herním světě jistě k jedněm z těch nejvíce oblíbených a očekávaných zároveň. Důvodů bychom našli desítky, ale o tom není třeba asi sáhodlouze psát. Jisté je to, že se jedná o opravdové konkurenty a zároveň hry, které silně polarizují herní komunitu. Jedna skupina zarytě hájí sérii od Electronic Arts potažmo DICE, druhá zase tu od Activision, třetí se pohybuje na pomezí a čtvrté je to zkrátka úplně jedno. Pojďme se nyní trochu podrobněji podívat na klíčové aspekty hry a najít tak alespoň papírového vítěze. Již dopředu je ale jisté, že evidentního a nezpochybnitelného vítěze najít nelze. Co však lze, je zhodnotit základní stavební kameny obou sérií.

Grafické zpracování

Začneme pěkně zostra, a to u grafického zpracování, tedy elementu, který je v současné době u her jedním z klíčových prvků. Zároveň také elementu, který obě série určuje. Jedná se o AAA tituly, takže teoreticky není žádný prostor pro kompromisy a nějaké nedostatky.

s2_sp64_ship-2017-11-08-00-08-27-183.jpgbf1-2016-11-15-22-27-50-772.jpgbf1-2016-11-15-23-01-46-921.jpgbf1-2016-11-15-23-36-05-602.jpg

To, co tvrdí teorie, se naštěstí odráží také v praxi a tak obě sérii z tohoto hlediska excelují. Jelikož se poslední díly obou sérií, ostatně dle očekávání, dostaly co se  grafického zpracování týče tak nějak na hranu současných vývojářských a technických možností, porovnávat vizuální respektive audiovizuální stránku je více než obtížné. Zatím poslední díl COD s podtitulem WWII, o jehož vývoj se postaralo studio Sledgehammer Games, byl poháněn vlastním enginem, oproti tomu konkurence Battlefield 1 se vytáhla s již známým Frostbitem 3.0 s funkcí Levolution, který zajišťuje věrnější možnosti zničitelnosti okolí.

Jak jsme naznačili, oba z těchto titulů hrají nejvyšší ligu, nicméně při detailním srovnáním se osobně musím přece jen přiklonit k poslednímu dílu Battlefieldu. Působí přirozeněji a v detailech precizněji. Věrohodnější se zdají být i odlesky a animace během demolice okolí. Ovšem pozor, v tomto ohledu jde silně o subjektivní hodnocení a více než kdy jindy bude platit staré známé "100 lidí 100 názorů". Pro mě osobně ovšem vítězí Frostbite 3.0.

Call of Duty - 0

Battlefield - 1

Jízdní řády Bileto

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

K boji proti lootboxům se připojují další země, nechybí ani ČR

K boji proti lootboxům se připojují da…

20.  9.  2018 | | 29 N/A
Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fotorežimu krásy peruánské džungle

Hráči fotí: Tomb Raider ukazuje ve fot…

Nejnovější Tomb Raider možná není nabitý akcí, jako historický výlet do Mayské minulosti však poslouží skvěle.

23.  9.  2018 | | 1 N/A
F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (recenze)

F1 2018: věrohodné pálení pneumatik (r…

Codemasters jsou mistři závodních her a letošní ročník formulí patří k tomu nejlepšímu. Skoro.

16.  9.  2018 | | 3 N/A
Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapla, pár se rozešel před vydáním

Žádost o ruku ve Spider-Manovi neklapl…

Fanoušek poprosil Insomniac o možnost požádat přítelkyni o ruku velmi originálním způsobem. Vývojář vyhověl a nevědomky vytvořil jeden z nejsmutnějších easter eggů.

12.  9.  2018 | | 3 N/A
Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky, žádná akce (recenze)

Shadow of the Tomb Raider: samé hrobky…

Reboot Tomb Raidera dospěl do svého zdárného konce a nám chybí jeho začátek.

14.  9.  2018 | | 9 N/A